AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. sep 2014, 23:17

FlæskeFrank skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:inklusiv 10 minutters uimodsagte dårlige undskyldninger fra Ståle.
Hørte du overhovedet hvad Ståle sagde inden du postede indlægget? Det var faktisk meget afbalanceret.
Der er sikkert gået en del tabt i mandens stadigt ret håbløse "dansk", men jeg hørte ham da sige at de kun tabte kampen fordi de ikke scorede på deres chancer (FCK havde 3 skud indenfor rammen, AaB havde 5), at de havde spillet i lange perioder( Ja de havde hele 2 procents større boldbesiddelse men var AaB ikke mindst ligeså farlige på omstilling som de var i besiddelse?), at deres trup var ramt af mange skader (gælder det ikke mindst ligeså høj grad for AaB?), at de havde spillere på bænken der ikke havde spillet superliga (igen vel ikke ret anderledes end AaBs situation), at de manglede kontinuitet i opstillingerne (har AaB i DEN grad også manglet)... Har jeg hørt forkert?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af doukas » 13. sep 2014, 23:28

Poker-One-Kenobi skrev:
FlæskeFrank skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:inklusiv 10 minutters uimodsagte dårlige undskyldninger fra Ståle.
Hørte du overhovedet hvad Ståle sagde inden du postede indlægget? Det var faktisk meget afbalanceret.
Der er sikkert gået en del tabt i mandens stadigt ret håbløse "dansk", men jeg hørte ham da sige at de kun tabte kampen fordi de ikke scorede på deres chancer, at de havde spillet i lange perioder, at deres trup var ramt af mange skader, at de havde spillere på bænken der ikke havde spillet superliga, at de manglede kontinuitet i opstillingerne... Har jeg hørt forkert?
POK har jo ret. Ståle bliver ikke uimodsagt fordi ingen på Viashitredaktionen fatter hans "danske". Manden har været i DK i over 10 år, og han får Piontek og Prins H til at fremstå som lingvistiske genier udi dansk. Det er en gammelt trick i bogen. Håber nogle begynder at fejlcitere ham bevist så han lade være med at krybe udenom eller slipper for opfølgende spørgsmål.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Eksil » 13. sep 2014, 23:31

Det er faktisk ret synd for Ståle. Hver gang hans hold spiller bedst scorer AaB mål og det ødelægger total de dumme journalisters forståelse af kampen. Jøsses...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af doukas » 13. sep 2014, 23:35

Nogen der ved hvad Nicolai Jørgensen laver lige nu?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. sep 2014, 23:41

doukas skrev:Nogen der ved hvad Nicolai Jørgensen laver lige nu?
Tuder?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2014, 23:45

Poker-One-Kenobi skrev:
FlæskeFrank skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:inklusiv 10 minutters uimodsagte dårlige undskyldninger fra Ståle.
Hørte du overhovedet hvad Ståle sagde inden du postede indlægget? Det var faktisk meget afbalanceret.
Der er sikkert gået en del tabt i mandens stadigt ret håbløse "dansk", men jeg hørte ham da sige at de kun tabte kampen fordi de ikke scorede på deres chancer (FCK havde 3 skud indenfor rammen, AaB havde 5), at de havde spillet i lange perioder( Ja de havde hele 2 procents større boldbesiddelse men var AaB ikke mindst ligeså farlige på omstilling som de var i besiddelse?), at deres trup var ramt af mange skader (gælder det ikke mindst ligeså høj grad for AaB?), at de havde spillere på bænken der ikke havde spillet superliga (igen vel ikke ret anderledes end AaBs situation), at de manglede kontinuitet i opstillingerne (har AaB i DEN grad også manglet)... Har jeg hørt forkert?
Det er håbløst, at han stadig ikke kan et forståeligt dansk. Men han sagde jo også, at han ikke ville pive over det annullerede mål eller enkeltsituationer.

Mht. Kampen, så sagde kommentatorens under kampen at den bølgede frem og tilbage, hvilket jo ofte giver begge hold opfattelsen af at de kunne vinde kampen.

Ståle skal vel ikke have skyld for viasats manglende spørger ind til kampen eller Kents manglende taletid?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af NIN » 13. sep 2014, 23:45

doukas skrev:Nogen der ved hvad Nicolai Jørgensen laver lige nu?
Haha, tænkte det sammen. NJ små lunter. NJ kigger mod boksen og Ståle. NJ intensiverer opvarmningen. Nu spurter NJ igennem. NJ afklæder sig træningstrøjen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. sep 2014, 23:53

FlæskeFrank skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
FlæskeFrank skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:inklusiv 10 minutters uimodsagte dårlige undskyldninger fra Ståle.
Hørte du overhovedet hvad Ståle sagde inden du postede indlægget? Det var faktisk meget afbalanceret.
Der er sikkert gået en del tabt i mandens stadigt ret håbløse "dansk", men jeg hørte ham da sige at de kun tabte kampen fordi de ikke scorede på deres chancer (FCK havde 3 skud indenfor rammen, AaB havde 5), at de havde spillet i lange perioder( Ja de havde hele 2 procents større boldbesiddelse men var AaB ikke mindst ligeså farlige på omstilling som de var i besiddelse?), at deres trup var ramt af mange skader (gælder det ikke mindst ligeså høj grad for AaB?), at de havde spillere på bænken der ikke havde spillet superliga (igen vel ikke ret anderledes end AaBs situation), at de manglede kontinuitet i opstillingerne (har AaB i DEN grad også manglet)... Har jeg hørt forkert?
Det er håbløst, at han stadig ikke kan et forståeligt dansk. Men han sagde jo også, at han ikke ville pive over det annullerede mål eller enkeltsituationer.

Mht. Kampen, så sagde kommentatorens under kampen at den bølgede frem og tilbage, hvilket jo ofte giver begge hold opfattelsen af at de kunne vinde kampen.

Ståle skal vel ikke have skyld for viasats manglende spørger ind til kampen eller Kents manglende taletid?

Hvor skriver jeg han skal have skylden for andet end at have væsentligt mindre stil end Kent, og forsøge at bortforklare et fortjent nederlag med floskler som "Vi skal bare socre på vores chancer"... Ja, det skal AaB sgu osse bare, tumpe, og det gjorde de så en gang mere end jer.

Hvis du til gengæld mener han er undskyldt fordi kampen bølgede frem og tilbage, så bliver vi nok aldrig enige om hvordan man læser en fodboldkamp.

Han fortsætter iøvrigt: "- Drengene gav alt, og det er utroligt, at vi ikke scorer to mål"... "Vi var det bedste hold i lange perioder og fortjente mindst et point og måske tre point"...

quark
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13. sep 2009, 22:42

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af quark » 14. sep 2014, 00:27

Er lige kommet hjem fra stadion. Fed kamp, fed stemning og et fedt resultat.
Det var en fantastisk flot holdpræstation. Larsen var, som sædvanlig fristes man til at sige, en sikker sidste skanse. Også selv om der et par gange var ved at gå lige lovligt meget Zaza i den. Würtz leverede igen en fantastisk arbejdsindsats. Han er altså bare krumtappen på det her hold. Risgaard var også rigtigt god - især i første halvleg. Men min Man of the match er alligevel Gorter. Han spillede fandme en flot kamp. I den anden ende af skalaen var desværre Helenius. Bortset fra straffesparket kørte det desværre ikke specielt godt for ham i dag. Han havde godt nok mange kiksede førstegangsberøringer. Det mest positive var da, at han trods alt ikke var den ringeste 11'er på banen. Fuck Cornelius er ringe.
Var der for resten der så hvad det var for noget tumult der var gang i på Spar Nord lige omkring kampstart ? Oppe fra midterlinien hvor vi sad så det ret voldsomt ud.
Jeg har en krop som en gud. Desværre er det Buddha...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Klaus » 14. sep 2014, 01:05

quark skrev:Er lige kommet hjem fra stadion. Fed kamp, fed stemning og et fedt resultat.
Det var en fantastisk flot holdpræstation. Larsen var, som sædvanlig fristes man til at sige, en sikker sidste skanse. Også selv om der et par gange var ved at gå lige lovligt meget Zaza i den. Würtz leverede igen en fantastisk arbejdsindsats. Han er altså bare krumtappen på det her hold. Risgaard var også rigtigt god - især i første halvleg. Men min Man of the match er alligevel Gorter. Han spillede fandme en flot kamp. I den anden ende af skalaen var desværre Helenius. Bortset fra straffesparket kørte det desværre ikke specielt godt for ham i dag. Han havde godt nok mange kiksede førstegangsberøringer. Det mest positive var da, at han trods alt ikke var den ringeste 11'er på banen. Fuck Cornelius er ringe.
Var der for resten der så hvad det var for noget tumult der var gang i på Spar Nord lige omkring kampstart ? Oppe fra midterlinien hvor vi sad så det ret voldsomt ud.
Ja det så helt vildt ud set fra Weber... Og hvad pokker gik den gemmeleg nogle fck'ere havde gang i efter slutfløjtet ud på. Havde de gemt sig på toilettet eller hvad. Det så helt skørt ud, jeg troede seriøst de ville ind på banen...

Nå men til kampen. Jeg er især glad for Nikolaj Thomsens indsats i dag. Han har spillet flere hel- og halvdårlige kampe, og vi savnede sgu en rigtig kanon-kamp fra ham. Den synes jeg, vi fik i dag. Forsvaret stod godt, specielt vores backer var fantastiske. Jeg undrer mig lidt over udtagelsen af Bruhn, som igen var usikker, selvom det vel var hans bedste kamp. Det virker også lidt mærkeligt, at Kent vælger at skifte så relativt sent. Det var ved at udvikle sig til Nordsjælland om igen, hvor vi stod alt for langt tilbage og ingen for alvor evnede at tage presset væk fra forsvaret. Da Enevoldsen kom ind lettede det noget på trykket. Nu er det bare at håbe, at sejren i dag vil give noget selvtillid, og at Helenius kommer tættere på sin gamle form.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Lindmark » 14. sep 2014, 06:23

NIN den fromme skrev:
doukas skrev:Nogen der ved hvad Nicolai Jørgensen laver lige nu?
Haha, tænkte det sammen. NJ små lunter. NJ kigger mod boksen og Ståle. NJ intensiverer opvarmningen. Nu spurter NJ igennem. NJ afklæder sig træningstrøjen.
Det var helt vildt som kommentatorerne fablede om mandens opvarmning, fys, overtrækstrøje, osv. osv. Ris havde en super afslutning som slet ikke blev kommenteret fordi alt fokus var på FuCKernes boks/bænk. At manden så kommer ind og ikke gør nogen forskel i kampbilledet, samt forløber sig voldsomt i eget felt, er jo bare sjovt.

Bortset fra det, var det den sædvanlige sang om 'endnu et pointtab' i modsætning til den vinkel der burde have været - om at mestrene (igen) satte en af udfordrerne grundigt på plads på en fyldt hjemmebane...

Dejlig sejr på så mange planer :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af FlæskeFrank » 14. sep 2014, 09:06

Klaus skrev: Det virker også lidt mærkeligt, at Kent vælger at skifte så relativt sent. Det var ved at udvikle sig til Nordsjælland om igen, hvor vi stod alt for langt tilbage og ingen for alvor evnede at tage presset væk fra forsvaret.
Enig de sene udskiftninger kunne sagtens have kostet. Virker som om trænere uden sejre en tid ikke tør skifte ud i tide af frygt for at bryde rytmen. Det er ikke kun Kent, som har problemet. Tænkte netop at Børstings arbejdsraseri de sidste 20 min. Istedet for Bruhn kunne stivet holdet af. Men det gik, Kent havde ret.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2014, 09:36

Dag og nat.

Kampen fulgte nok engang sæsonens velkendte mønster. Synes vi spillede en udmærket 1. halvleg hvor vi var bedre end FCK. I perioder var spillet rigtig godt og bolden blev spillet godt rundt. Københavnerne halsede efter os og det var kun når vi smed bolden væk, at de blev farlige. Spillet var der, det eneste der manglede var at skabe lidt flere chancer.

2. halvleg derimod var noget makværk. Som kampen skred frem dominerede FCK totalt og ret beset havde det ikke været ufortjent hvis de havde udlignet. Det var bekymrende at vi igen gik kolde efter halvlegen. Et utal af fejlafleveringer, tekniske fejl og håbløse førsteberøringer gjorde, at vi kom under et enormt pres.
Med større kvalitet i spillet var der store muligheder for at straffe FCK, men når eksempelvis Helenius ikke kan tæmme en badebold så er det svært.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af birk » 14. sep 2014, 09:44

0,5 snørebånd til Helenius, for at sparke det straffe ind.
Ellers helt håbløs indsats af ham, han burde komme på bænken
God sejr , dagens bedste var Gorter.
Dagens ringeste var Helenius

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Sauer » 14. sep 2014, 09:58

frederikshavneren skrev:Dag og nat.

Kampen fulgte nok engang sæsonens velkendte mønster. Synes vi spillede en udmærket 1. halvleg hvor vi var bedre end FCK. I perioder var spillet rigtig godt og bolden blev spillet godt rundt. Københavnerne halsede efter os og det var kun når vi smed bolden væk, at de blev farlige. Spillet var der, det eneste der manglede var at skabe lidt flere chancer.

2. halvleg derimod var noget makværk. Som kampen skred frem dominerede FCK totalt og ret beset havde det ikke været ufortjent hvis de havde udlignet. Det var bekymrende at vi igen gik kolde efter halvlegen. Et utal af fejlafleveringer, tekniske fejl og håbløse førsteberøringer gjorde, at vi kom under et enormt pres.
Med større kvalitet i spillet var der store muligheder for at straffe FCK, men når eksempelvis Helenius ikke kan tæmme en badebold så er det svært.
Helenius beskrev det godt nok på nogenlunde samme måde, men jeg kan virkelig ikke genkende det forløb. Udover det første kvarters tid af første halvleg, synes jeg ikke, FCK var mere på bolden end os. Jeg mener endda, at vi var farligere i anden halvleg end i første, hvor FCK da havde nogle enkelte chancer, men aldrig fik etableret et decideret tryk ned mod vores mål. Vores forsvar afviste dem oftest dygtigt, og så var vi altså gode til at spille bolden hurtigt og direkte frem (Thomsen var særligt god hér), hvor vi var mindst lige så farlige som københavnerne. I det 88. minut begyndte kommentatorerne også at undre sig over, at FCK ikke pressede os i bund i jagten på det udlignende mål, hvor de måtte nikke anerkendende mod AaBs disciplinerede indsats. I den kamp jeg så, var vi lige så tæt på at udbygge føringen, som de var på at udligne. Så jeg forstår ikke dig og Helenius. Og Ståle.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2014, 10:31

Sauer skrev:
frederikshavneren skrev:Dag og nat.

Kampen fulgte nok engang sæsonens velkendte mønster. Synes vi spillede en udmærket 1. halvleg hvor vi var bedre end FCK. I perioder var spillet rigtig godt og bolden blev spillet godt rundt. Københavnerne halsede efter os og det var kun når vi smed bolden væk, at de blev farlige. Spillet var der, det eneste der manglede var at skabe lidt flere chancer.

2. halvleg derimod var noget makværk. Som kampen skred frem dominerede FCK totalt og ret beset havde det ikke været ufortjent hvis de havde udlignet. Det var bekymrende at vi igen gik kolde efter halvlegen. Et utal af fejlafleveringer, tekniske fejl og håbløse førsteberøringer gjorde, at vi kom under et enormt pres.
Med større kvalitet i spillet var der store muligheder for at straffe FCK, men når eksempelvis Helenius ikke kan tæmme en badebold så er det svært.
Helenius beskrev det godt nok på nogenlunde samme måde, men jeg kan virkelig ikke genkende det forløb. Udover det første kvarters tid af første halvleg, synes jeg ikke, FCK var mere på bolden end os. Jeg mener endda, at vi var farligere i anden halvleg end i første, hvor FCK da havde nogle enkelte chancer, men aldrig fik etableret et decideret tryk ned mod vores mål. Vores forsvar afviste dem oftest dygtigt, og så var vi altså gode til at spille bolden hurtigt og direkte frem (Thomsen var særligt god hér), hvor vi var mindst lige så farlige som københavnerne. I det 88. minut begyndte kommentatorerne også at undre sig over, at FCK ikke pressede os i bund i jagten på det udlignende mål, hvor de måtte nikke anerkendende mod AaBs disciplinerede indsats. I den kamp jeg så, var vi lige så tæt på at udbygge føringen, som de var på at udligne. Så jeg forstår ikke dig og Helenius. Og Ståle.
FCK vadede ikke i chancer, men de havde alligevel et par store chancer, som de ret beset burde ha' scoret på. Vi stod fornuftigt på banen, men det er alligevel skuffende at det gode spil i 1. halvleg blev afløst af så dårligt spil i 2. halvleg.

Der var tilløb til farlige situationer efter halvlegen, men det strandede ofte pga. misforståelser og elendige førsteberøringer. Især Helenius var helt væk.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af fish » 14. sep 2014, 10:34

Mit indtryk er at de 14 dages pause er blevet udnyttet noget nær optimalti AaB! Stadig fejl i opspillet især i perioder hvor FCK presser højt, men mere sikkerhed end set længe. Vigtigst af alt er det dog at vi kan holde dampen og vise tænder i 90 minutter modsat 60 min tidligere i sæsonen. Dejligt at se Dalsgaard tilbage!

A.K bliver bare bedre og bedre i min øjne. Er der nogen der har hans dribling i 2 halvleg på video, hvor han ruller bolden under fødderne?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Henriksen » 14. sep 2014, 10:37

En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...

Hvem, hvorfor... til ære for hvad? Hvor har jeg glippet noget?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2014, 10:43

Henriksen skrev:En god klat AaB-tilhængere iført sorte trøjer påtrykt en AK47 samt noget tekst med Defend-et-eller-andet...

Hvem, hvorfor... til ære for hvad? Hvor har jeg glippet noget?
"Defend Aalborg"

Ved ikke hvad det gik ud på.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af 12mand » 14. sep 2014, 10:43

årsagen til ballade på vest, var at vagterne (igen, igen) var lige vilde nok med at smide folk ud.
lynge er gud!

Besvar