AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.35

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26. jul 2005, 12:36
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af LarsNor » 15. sep 2014, 12:11

MHJ skrev:Jeg gider ikke gaa ind i at begynde at tolke tifoen yderligere end hvad der allerede er blevet gjort i denne traad. Og jeg har heller ikke den store lyst i at deltage i mudderkastningen mellem "jeg dropper mit bidrag" vs. "debatsiden er out of touch/ikke rigtige fans".

Men jeg har alligevel et par spoergsmaal til de gutter herinde der giver udtryk for at repraesentere hele gruppen bag maal i FCK-kampen:

1) Er der nogen som helst graense for hvilke udtryk der er ok i forhold til bannere, chants etc.?

2) Foeler man at man har en en indflydelse paa det image klubben har i offentligheden?

Og i forlaengelse heraf

2a) Foeler man at man har det mindste ansvar overfor det image man giver klubben ved ovenstaaende?

3) Foeler man at man har nogen indflydelse paa den type personer man tiltraekker?

Og i forlaengelse heraf

3a) Foeler man man har det mindste ansvar overfor den type personer man tiltraekker ved ovenstaaende?


Jeg tvivler paa ret mange bliver decideret forsargede over den tifoen mm. Men der er nogle der har behov for at distancere sig fra de vaerdier de tolker at der bliver udtryk gennem visse chants og tifoer, bl.a. fordi de ser det som skadende for klubben.
Nej.

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af 9382'eren » 15. sep 2014, 12:11

AabMaster skrev:Tak til Tifokaos og Auxilia for en fantastisk oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det var så lidt, AabMaster. Rart at vide, at vores image ikke er totalsmadret herinde...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

haven
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. feb 2008, 17:17

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af haven » 15. sep 2014, 12:12

@Mhj

1
Om der er grænser, må vel være op til hver enkel person at vurdere. Personligt ser jeg ikke så tungt på div sange, selvom jeg bestemt synes mange er platte og halv dumme. Det dog ikke noget der kan give mig kaffen galt i halsen.

2&2a
Ud over jer herinde, hvor mange steder ser du så, folk gå så meget i selvsving over geværet?
Der bliver draget paralleller til Russiske våben og Ukraine turen. Jeg vil vove at påstå, at ingen havde tolket det så langt, før det blev bragt op herinde. Dermed er det sådan set overanalyserende spøgelsesjagere der skaber det problem. Hvis EB endelig bringer en artikel på netop dette emne, så må al kredit for lorten, ligge ved ham der skrev det først.

Men synes da den manglende omtale på tifo'en (på andre platforme og medier), netop må tale for det ikke rigtig har den store indflydelse. Det virker til kun at være få enkelte personer der menstruerer i så voldsom grad. Dem tror jeg godt vi kan leve med på samvittigheden

3&3a
Jeg nægter virkelig at tro på, at et billede af en ak47 får massemorderne til pludseligt at tage på stadion.
Jeg ved ikke hvilke typer du frygter det tiltrækker, men mon ikke de brodne kar var der i forvejen.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af jensemand57 » 15. sep 2014, 12:13

AabMaster skrev:Jeg er en gammel dreng på over 50, som nød at stå nede under den tifo. Efter at have set billederne af den, synes jeg , at den er en af de fedeste jeg har set og smed den med stolthed på min facebook. Tak til Tifokaos og Auxilia for en fantastisk oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Sangene om Torino, øvre C og andere med tragisk bagrund, bakker jeg ikke op om og undlader derfor at synge med. Hvad andre gør,er deres eget valg og det vil jeg ikke gøre mig til dommer over.
Jeg er også en gammel dreng på plus 7 i forhold til de 50. Sad på tribunen og så tifoen. Den kan da ikke skade noget som helst. Læg mærke til, at det eneste sted, hvor den har været til debat er her på dette forum. Altså har den ikke gjort særlig stor indtryk på medieverdenen.

RufusTheDog

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af RufusTheDog » 15. sep 2014, 12:16

Det eneste sted i medierne jeg har set/hørt den omtalt, var på DR1 hvor de talte om "velkomst(tifo) på internationalt plan".

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Yankee » 15. sep 2014, 12:21

Jeg elsker, at der bliver sunget smædesange mod København. Der bliver altid snakket om at Aalborg Stadion skal være et fort og at modstanderne ikke skal have noget med. Det sker kun ved at skabe en mentalitet som dén, der blev demonstreret i lørdags. Budskabet og attituden i tifoen var lige i øjet og jeg elsker det faktum at vores fanscene stadig kan svinge sig op til sådan en præstation efter nogle svingende år på terrassen. Det er ALT for fedt at vi tager navnet "Danmarks Afghanistan" til os på denne måde. Brønderne og fuckerne skal efter en lang, kedelig tur ikke møde en by, der byder dem velkommen med åbne arme.

Deres fans skal vide at vi hverken er imponeret af deres dansktop-sange eller deres mange medløbere. Deres ledere skal vide at vi foragter dem og deres moderne fodbold. Deres spillere skal sendes hjem med blå mærker, blod på trøjen og en sæk i bagagerummet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af BoT » 15. sep 2014, 13:19

Yankee skrev:Jeg elsker, at der bliver sunget smædesange mod København. Der bliver altid snakket om at Aalborg Stadion skal være et fort og at modstanderne ikke skal have noget med. Det sker kun ved at skabe en mentalitet som dén, der blev demonstreret i lørdags. Budskabet og attituden i tifoen var lige i øjet og jeg elsker det faktum at vores fanscene stadig kan svinge sig op til sådan en præstation efter nogle svingende år på terrassen. Det er ALT for fedt at vi tager navnet "Danmarks Afghanistan" til os på denne måde. Brønderne og fuckerne skal efter en lang, kedelig tur ikke møde en by, der byder dem velkommen med åbne arme.

Deres fans skal vide at vi hverken er imponeret af deres dansktop-sange eller deres mange medløbere. Deres ledere skal vide at vi foragter dem og deres moderne fodbold. Deres spillere skal sendes hjem med blå mærker, blod på trøjen og en sæk i bagagerummet.
Enig.

Lørdagens kamp var på mange måder en super-fed kamp. Sindssygt intense nærkampe, små-skænderier og slagsmål på banen og dermed en god understregning af den tone, som de to fangrupperinger havde lagt op til; krig. Vel at mærke på tribunen og på banen - ikke bagefter (selvom visse fck'ere havde svært ved at forstå den detalje..)

Det her er jo for helvede ikke en sangkonkurrence på tv, hvor man kan holde lidt med en af deltagerne, men i øvrigt sove fint resten af ugen, når vedkommende ryger ud. Det er fodbold. Hele min uge bliver jo defineret af weekendens resultat. Vi rejser rundt i hele Danmark + enkelte gange europa for at følge med, fordi det betyder så meget for os. Det handler om følelser og ære.

Hvis ikke man i forhold til det, må have lov at føle og vise had - selvfølgelig begrænset til vokale og visuelle ytringer - over for modstanderne (måske særligt Brøndby og fck), så bliver det for mig en langt mere kedelig og farveløs verden, vi lever i.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af NIN » 15. sep 2014, 13:47

BoT skrev:
Yankee skrev:Jeg elsker, at der bliver sunget smædesange mod København. Der bliver altid snakket om at Aalborg Stadion skal være et fort og at modstanderne ikke skal have noget med. Det sker kun ved at skabe en mentalitet som dén, der blev demonstreret i lørdags. Budskabet og attituden i tifoen var lige i øjet og jeg elsker det faktum at vores fanscene stadig kan svinge sig op til sådan en præstation efter nogle svingende år på terrassen. Det er ALT for fedt at vi tager navnet "Danmarks Afghanistan" til os på denne måde. Brønderne og fuckerne skal efter en lang, kedelig tur ikke møde en by, der byder dem velkommen med åbne arme.

Deres fans skal vide at vi hverken er imponeret af deres dansktop-sange eller deres mange medløbere. Deres ledere skal vide at vi foragter dem og deres moderne fodbold. Deres spillere skal sendes hjem med blå mærker, blod på trøjen og en sæk i bagagerummet.
Enig.

Lørdagens kamp var på mange måder en super-fed kamp. Sindssygt intense nærkampe, små-skænderier og slagsmål på banen og dermed en god understregning af den tone, som de to fangrupperinger havde lagt op til; krig. Vel at mærke på tribunen og på banen - ikke bagefter (selvom visse fck'ere havde svært ved at forstå den detalje..)

Det her er jo for helvede ikke en sangkonkurrence på tv, hvor man kan holde lidt med en af deltagerne, men i øvrigt sove fint resten af ugen, når vedkommende ryger ud. Det er fodbold. Hele min uge bliver jo defineret af weekendens resultat. Vi rejser rundt i hele Danmark + enkelte gange europa for at følge med, fordi det betyder så meget for os. Det handler om følelser og ære.

Hvis ikke man i forhold til det, må have lov at føle og vise had - selvfølgelig begrænset til vokale og visuelle ytringer - over for modstanderne (måske særligt Brøndby og fck), så bliver det for mig en langt mere kedelig og farveløs verden, vi lever i.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af doukas » 15. sep 2014, 14:01

BoT skrev:
Yankee skrev:Jeg elsker, at der bliver sunget smædesange mod København. Der bliver altid snakket om at Aalborg Stadion skal være et fort og at modstanderne ikke skal have noget med. Det sker kun ved at skabe en mentalitet som dén, der blev demonstreret i lørdags. Budskabet og attituden i tifoen var lige i øjet og jeg elsker det faktum at vores fanscene stadig kan svinge sig op til sådan en præstation efter nogle svingende år på terrassen. Det er ALT for fedt at vi tager navnet "Danmarks Afghanistan" til os på denne måde. Brønderne og fuckerne skal efter en lang, kedelig tur ikke møde en by, der byder dem velkommen med åbne arme.

Deres fans skal vide at vi hverken er imponeret af deres dansktop-sange eller deres mange medløbere. Deres ledere skal vide at vi foragter dem og deres moderne fodbold. Deres spillere skal sendes hjem med blå mærker, blod på trøjen og en sæk i bagagerummet.
Enig.

Lørdagens kamp var på mange måder en super-fed kamp. Sindssygt intense nærkampe, små-skænderier og slagsmål på banen og dermed en god understregning af den tone, som de to fangrupperinger havde lagt op til; krig. Vel at mærke på tribunen og på banen - ikke bagefter (selvom visse fck'ere havde svært ved at forstå den detalje..)

Det her er jo for helvede ikke en sangkonkurrence på tv, hvor man kan holde lidt med en af deltagerne, men i øvrigt sove fint resten af ugen, når vedkommende ryger ud. Det er fodbold. Hele min uge bliver jo defineret af weekendens resultat. Vi rejser rundt i hele Danmark + enkelte gange europa for at følge med, fordi det betyder så meget for os. Det handler om følelser og ære.

Hvis ikke man i forhold til det, må have lov at føle og vise had - selvfølgelig begrænset til vokale og visuelle ytringer - over for modstanderne (måske særligt Brøndby og fck), så bliver det for mig en langt mere kedelig og farveløs verden, vi lever i.
Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Frygah » 15. sep 2014, 16:16

BoT skrev:
Yankee skrev:Jeg elsker, at der bliver sunget smædesange mod København. Der bliver altid snakket om at Aalborg Stadion skal være et fort og at modstanderne ikke skal have noget med. Det sker kun ved at skabe en mentalitet som dén, der blev demonstreret i lørdags. Budskabet og attituden i tifoen var lige i øjet og jeg elsker det faktum at vores fanscene stadig kan svinge sig op til sådan en præstation efter nogle svingende år på terrassen. Det er ALT for fedt at vi tager navnet "Danmarks Afghanistan" til os på denne måde. Brønderne og fuckerne skal efter en lang, kedelig tur ikke møde en by, der byder dem velkommen med åbne arme.

Deres fans skal vide at vi hverken er imponeret af deres dansktop-sange eller deres mange medløbere. Deres ledere skal vide at vi foragter dem og deres moderne fodbold. Deres spillere skal sendes hjem med blå mærker, blod på trøjen og en sæk i bagagerummet.
Enig.

Lørdagens kamp var på mange måder en super-fed kamp. Sindssygt intense nærkampe, små-skænderier og slagsmål på banen og dermed en god understregning af den tone, som de to fangrupperinger havde lagt op til; krig. Vel at mærke på tribunen og på banen - ikke bagefter (selvom visse fck'ere havde svært ved at forstå den detalje..)

Det her er jo for helvede ikke en sangkonkurrence på tv, hvor man kan holde lidt med en af deltagerne, men i øvrigt sove fint resten af ugen, når vedkommende ryger ud. Det er fodbold. Hele min uge bliver jo defineret af weekendens resultat. Vi rejser rundt i hele Danmark + enkelte gange europa for at følge med, fordi det betyder så meget for os. Det handler om følelser og ære.

Hvis ikke man i forhold til det, må have lov at føle og vise had - selvfølgelig begrænset til vokale og visuelle ytringer - over for modstanderne (måske særligt Brøndby og fck), så bliver det for mig en langt mere kedelig og farveløs verden, vi lever i.
Jeg er også meget enig, men jeg synes altså også der må være visse begrænsninger på hvor lavt et niveau vi som stemningsfans kan/bør bevæge os ned på. "Ståle, fald om", Torino-sangen og "flyve" sangene synes jeg personligt er noget under lavmålet for hvad AaB-fans burde levere på tribunen. Det samme gælder i øvrigt for de racistiske lyde når modstandernes sorte spillere har bolden. Det finder jeg ærlig talt ikke specielt farverigt eller festligt. Tværtimod tror jeg det mere er med til at splitte også den aktive fanscene, hvor der er så rigeligt med had og følelser med i spillet, men hvor ikke alle synes racisme og deslignende hører til. Jeg tror bare ikke der er ret mange der er fan af den slags sange, men som sagtens kan være med til hadesange mod klubberne. De direkte personlige sange der jo baserer sig på tragedier er jeg ikke fan af, men at man derimod går folk som Zidan og Onyszko på klingen, passer mig fint - De har sgu selv bedt om det med deres handlinger.

Jeg er fuld ud klar over det er en smagssag, og det er helt fair at der er aktive stemningsfans der er fuldstændig ligeglade med hvad andre mener om den aalborggensiske fanscene. Jeg melder blankt ud og siger at jeg faktisk synes det er fedt hvis andre kan se at fanscenen heroppe er levende, kreativ, festlig og fuld af følelser (herunder had). Jeg vil dog i samme ombæring også blive enormt trist hvis vores fanscene fremadrettet bliver kendetegnet med racistiske tilråb og personlige svinere mod mennesker der har oplevet tragiske ulykker udenfor fodboldbanen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2014, 16:17

haven skrev:@Mhj

1
Om der er grænser, må vel være op til hver enkel person at vurdere. Personligt ser jeg ikke så tungt på div sange, selvom jeg bestemt synes mange er platte og halv dumme. Det dog ikke noget der kan give mig kaffen galt i halsen.

2&2a
Ud over jer herinde, hvor mange steder ser du så, folk gå så meget i selvsving over geværet?
Der bliver draget paralleller til Russiske våben og Ukraine turen. Jeg vil vove at påstå, at ingen havde tolket det så langt, før det blev bragt op herinde. Dermed er det sådan set overanalyserende spøgelsesjagere der skaber det problem. Hvis EB endelig bringer en artikel på netop dette emne, så må al kredit for lorten, ligge ved ham der skrev det først.

Men synes da den manglende omtale på tifo'en (på andre platforme og medier), netop må tale for det ikke rigtig har den store indflydelse. Det virker til kun at være få enkelte personer der menstruerer i så voldsom grad. Dem tror jeg godt vi kan leve med på samvittigheden

3&3a
Jeg nægter virkelig at tro på, at et billede af en ak47 får massemorderne til pludseligt at tage på stadion.
Jeg ved ikke hvilke typer du frygter det tiltrækker, men mon ikke de brodne kar var der i forvejen.
Tak for svar. Mine spoergsmaal gik dog ikke direkte paa denne specifikke tifo, men saadan i det hele taget. Jeg ville bare gerne vide om der var nogen oevre graense for hvad der var god stil omkring disse tiltag. Saa kunne man ligesom tage diskussionen derfra.

Men pyt, jeg overreagerede selv tidligere, og selvom jeg er ret forbandet over et par af de efterfoelgende matryriske indlaeg i denne traad, boer det ikke paavirke min holdning til tifoen. Jeg syntes den var grim (maaske bare ikke min stil), men ikke stoedende, saa i lyset af et par fornuftige indlaeg i denne traad traekker jeg min modstand tilbage. Og saa lige en tak til bl.a. BoT, Frygah og Bech (og sikkert andre) for et par glimrende indlaeg.

Billede
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

devildekaniner
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. sep 2014, 17:32

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af devildekaniner » 15. sep 2014, 17:38

Hold nu kæft et sørgeligt liv at ha', hvis man kan blive stødt af en AK. Hvis i er så utilfredse, så kom da på banen og lav en tifo selv, istedet for at sidde og brokke jer, klamme nethelte.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 947
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Salle17 » 15. sep 2014, 17:54

Frygah skrev:
BoT skrev:
Yankee skrev:Jeg elsker, at der bliver sunget smædesange mod København. Der bliver altid snakket om at Aalborg Stadion skal være et fort og at modstanderne ikke skal have noget med. Det sker kun ved at skabe en mentalitet som dén, der blev demonstreret i lørdags. Budskabet og attituden i tifoen var lige i øjet og jeg elsker det faktum at vores fanscene stadig kan svinge sig op til sådan en præstation efter nogle svingende år på terrassen. Det er ALT for fedt at vi tager navnet "Danmarks Afghanistan" til os på denne måde. Brønderne og fuckerne skal efter en lang, kedelig tur ikke møde en by, der byder dem velkommen med åbne arme.

Deres fans skal vide at vi hverken er imponeret af deres dansktop-sange eller deres mange medløbere. Deres ledere skal vide at vi foragter dem og deres moderne fodbold. Deres spillere skal sendes hjem med blå mærker, blod på trøjen og en sæk i bagagerummet.
Enig.

Lørdagens kamp var på mange måder en super-fed kamp. Sindssygt intense nærkampe, små-skænderier og slagsmål på banen og dermed en god understregning af den tone, som de to fangrupperinger havde lagt op til; krig. Vel at mærke på tribunen og på banen - ikke bagefter (selvom visse fck'ere havde svært ved at forstå den detalje..)

Det her er jo for helvede ikke en sangkonkurrence på tv, hvor man kan holde lidt med en af deltagerne, men i øvrigt sove fint resten af ugen, når vedkommende ryger ud. Det er fodbold. Hele min uge bliver jo defineret af weekendens resultat. Vi rejser rundt i hele Danmark + enkelte gange europa for at følge med, fordi det betyder så meget for os. Det handler om følelser og ære.

Hvis ikke man i forhold til det, må have lov at føle og vise had - selvfølgelig begrænset til vokale og visuelle ytringer - over for modstanderne (måske særligt Brøndby og fck), så bliver det for mig en langt mere kedelig og farveløs verden, vi lever i.
Jeg er også meget enig, men jeg synes altså også der må være visse begrænsninger på hvor lavt et niveau vi som stemningsfans kan/bør bevæge os ned på. "Ståle, fald om", Torino-sangen og "flyve" sangene synes jeg personligt er noget under lavmålet for hvad AaB-fans burde levere på tribunen. Det samme gælder i øvrigt for de racistiske lyde når modstandernes sorte spillere har bolden. Det finder jeg ærlig talt ikke specielt farverigt eller festligt. Tværtimod tror jeg det mere er med til at splitte også den aktive fanscene, hvor der er så rigeligt med had og følelser med i spillet, men hvor ikke alle synes racisme og deslignende hører til. Jeg tror bare ikke der er ret mange der er fan af den slags sange, men som sagtens kan være med til hadesange mod klubberne. De direkte personlige sange der jo baserer sig på tragedier er jeg ikke fan af, men at man derimod går folk som Zidan og Onyszko på klingen, passer mig fint - De har sgu selv bedt om det med deres handlinger.

Jeg er fuld ud klar over det er en smagssag, og det er helt fair at der er aktive stemningsfans der er fuldstændig ligeglade med hvad andre mener om den aalborggensiske fanscene. Jeg melder blankt ud og siger at jeg faktisk synes det er fedt hvis andre kan se at fanscenen heroppe er levende, kreativ, festlig og fuld af følelser (herunder had). Jeg vil dog i samme ombæring også blive enormt trist hvis vores fanscene fremadrettet bliver kendetegnet med racistiske tilråb og personlige svinere mod mennesker der har oplevet tragiske ulykker udenfor fodboldbanen.
Du rammer plet..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Hanga » 15. sep 2014, 19:10

Jeg respekterer, at nogle finder tifoen i lørdags for stødende eller for et dårligt signal, og jeg respekterer lideledes, at disse personer ytrer deres mening på dette offentlige debatforum. I sidste ende er vi alle interesserede i, at have en bred enighed om, hvad der skal ske på tribunen.

Hvad jeg derimod har svært ved at respektere, er at nogle decideret stopper deres bidrag til Tifo Kaos på baggrund af denne ene oplevelse. Vi snakker om en gruppe, der dedikerer utallige timer hver sæson, på at skabe festlige og intense rammer omkring kampe. En gruppe der gang på gang har hyldet AaB, Aalborg og nordjylland, og løftet stemningen på stadion gevaldigt til glæde for alle. ATK er ikke balladesøgende, og jeg er 100% sikker på, at man ikke bevist har villet sende uheldige signaler med denne TIFO. Kender man bare lidt til personerne bag, vil man vide at der kun har været gode hensigter. Spørg nøglepersonerne i AaB, og jeg er sikker på, at de vil sige det samme. Jeg er også overbevist om, at man internt i gruppen tager tilbagemeldingerne til sig, og fortsat søger at finde løsninger, som alle fans fra klacken bag mål til børnefamilien på langsiden kan glæde sig over.

Træk vejret, se det hele i et lidt breddere perspektiv, og sæt så den faste overførsel igang igen.

Fortsæt det gode arbejde, ATK.

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Hovedet » 15. sep 2014, 19:41

Jeg er også meget enig, men jeg synes altså også der må være visse begrænsninger på hvor lavt et niveau vi som stemningsfans kan/bør bevæge os ned på. "Ståle, fald om", Torino-sangen og "flyve" sangene synes jeg personligt er noget under lavmålet for hvad AaB-fans burde levere på tribunen. Det samme gælder i øvrigt for de racistiske lyde når modstandernes sorte spillere har bolden. Det finder jeg ærlig talt ikke specielt farverigt eller festligt. Tværtimod tror jeg det mere er med til at splitte også den aktive fanscene, hvor der er så rigeligt med had og følelser med i spillet, men hvor ikke alle synes racisme og deslignende hører til. Jeg tror bare ikke der er ret mange der er fan af den slags sange, men som sagtens kan være med til hadesange mod klubberne. De direkte personlige sange der jo baserer sig på tragedier er jeg ikke fan af, men at man derimod går folk som Zidan og Onyszko på klingen, passer mig fint - De har sgu selv bedt om det med deres handlinger.

Jeg er fuld ud klar over det er en smagssag, og det er helt fair at der er aktive stemningsfans der er fuldstændig ligeglade med hvad andre mener om den aalborggensiske fanscene. Jeg melder blankt ud og siger at jeg faktisk synes det er fedt hvis andre kan se at fanscenen heroppe er levende, kreativ, festlig og fuld af følelser (herunder had). Jeg vil dog i samme ombæring også blive enormt trist hvis vores fanscene fremadrettet bliver kendetegnet med racistiske tilråb og personlige svinere mod mennesker der har oplevet tragiske ulykker udenfor fodboldbanen.[/quote]

Du rammer plet..[/quote]

Helt enig. Et minimum af intelligens og mental udvikling vil helt automatisk fjerne trangen til at synge smædesange mod mennesker, der har oplevet en personlig tragedie...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2014, 19:44

Skulle vi aldrig videre? Der er nogle få der ikke kan lide billeder af pistoler og hvad så? Lad det nu ligge. København smadrer jo ikke sig selv.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
AaB_DYRET
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. maj 2014, 22:29
Favoritspiller: Risgaard

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af AaB_DYRET » 15. sep 2014, 21:44

Genialt! Bliver det muligt at købe nogle flere af de trøjer? :-)

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Dot Bot » 15. sep 2014, 21:45

AaB_DYRET skrev:Genialt! Bliver det muligt at købe nogle flere af de trøjer? :-)
Der er stadig trøjer tilbage, dog i et begrænset antal og størrelser.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Lindmark » 16. sep 2014, 20:55

devildekaniner skrev:Hold nu kæft et sørgeligt liv at ha', hvis man kan blive stødt af en AK. Hvis i er så utilfredse, så kom da på banen og lav en tifo selv, istedet for at sidde og brokke jer, klamme nethelte.
Velkommen til debatside.dk :o
Lindmark / Vendelbokartellet

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: AaB - FC København, lørdag d. 13. september 2014 kl. 20.

Indlæg af Alfons Aalborg » 16. sep 2014, 22:26

Har lige genset highlights. Er det bare mig, eller stormer Stephan Andersen ikke ud over stregen inden Helenius sparker til bolden? Dette ville, såfremt Nicklas IKKE havde scoret, skulle have betydet omspark. Såfremt reglerne bliver overholdt.
Fra ca. 40 sekunder inde i klippet.
http://www.fck.dk/nyhed/2014/09/13/high ... ab-1-0-fck" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede

Besvar