Steaua Bukarest - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af thequest » 15. sep 2014, 14:45

Kommer der snart en kamp tråd ? Der er gode odds for en AaB sejr

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Eksil » 15. sep 2014, 14:56

Ville ønske at Kent droppede 4-4-2 til denne ene kamp og stillede med en 4-5-1 i stedet, hvor vi spiller med Risgård som offensiv midt foran Würtz og Augo. Ja, det er ikke pisse dynamisk, men Helenius er ude af form og 1 point i første kamp er ikke dårligt.

Resten af opstillingen er vel som imod FCK, ingen kan spille sig af på den kamp.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2014, 15:13

Alternativt kan man jo køre med (såfremt vi skal eksperimentere med 4-5-1) Risgaard og Wurtz centralt med Thomsen som offensiv midt og Ene plus Børsting/Bruhn på kanterne. Ak er selvfølgelig i front.

Taktikken vil i høj grad være den samme, ingen grund til at rode det store ved konceptet. Eneste forskel er jo egentlig "bare" at Thomsen ligger lidt længere nede end Helenius gør normalt, og at han kommer mere med i spillet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Yankee » 15. sep 2014, 15:41

Det er selvfølgelig en enorm fordel at spille uden tilskuere. Forrige år slog de altså både FCK, Ajax og Chelsea og i år har de slået Strømsgodset, Aktobe og Razgrad - alle på egen bane.

De har fået en stærk start på den rumænske liga med 6 sejre i 7 kampe og spillede allerede i fredags, hvorfor de har optimale vilkår. Det bliver en hundesvær kamp og sandsynligheden taler for at de er et bedre hold. Disse Europa League-gruppespil defineres meget ofte af første hjemmekamp. Hvis vi eksempelvis tager ned og slår Steaua vil de måske miste interessen for turneringen eller give lidt op. Omvendt kan vi med en sejr (eller bare et point) dernede virkelig spille os ind i gruppe J.

Det kunne sagtens give mening at finde tilbage til den gode gamle Europa-opstilling, dog nu med Enevoldsen i Johansson-rollen:


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2014, 15:46

Stop det nu. 2 angribere er AaB 2014.

Hvis Risgård nåede Andreas Johansson til sokkeholderne, så kunne det have gang på jorden. Men newsflash, det gør han ikke.

Fordi tumpeklubber spiller med en angriber behøver vi ikke at gøre det. Alle jer Morten Olsen-elskere må gerne rende ind på nogle andre debatforum.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 15. sep 2014, 15:50

Yankee skrev:
Det kunne sagtens give mening at finde tilbage til den gode gamle Europa-opstilling

Det er vel nærmest Apoel opstillingen. Måske fungerer det anden gang med Enevoldsen i front, men jeg tvivler.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Salle17 » 15. sep 2014, 15:59

Ærligt talt så ved jeg ikke noget om Steaua Bukarest, men det at de har tom stadion gør mig en smule tryg.. Desuden undrer jeg mig over Kent Nielsens sene udskiftninger mod FCK, idet vi har en midtuge kamp. Det burde nok være ligegyldigt ift. til at vi fik sejren, men jeg tror at det kan koste senere hen...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Søgaard » 15. sep 2014, 16:24

Et hold med 4 spillere på det rumænske landshold, og yderligere 5 udtaget gennem det seneste år. Rumænien er dog ikke et vildt skræmmende landshold, men det afspejler nok alligevel en vis kvalitet. Det ser ud til de har et sammentømret hold lige som os, uden de store tilføjelser udefra. De er så nok lidt mere i FCK/BIF-stil i stand til at støvsuge den hjemlige lige for gode spillere. Uden tilskuere tror jeg det kan gå begge veje, hvis vi spiller godt - men Steaua må nok stadig være favorit. Vi skal stå tidligt op, for at få noget med hjem.

Måske kan vi fedtspille en uafgjort eller kontra-sejr, men jeg ser hellere vi satser på vores spil - og så må vi tage et nederlag med stil, hvis det skulle komme.



Børsting kunne også godt være starter.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2014, 18:37

Europa har anden prioritet, det er har langt større værdi for AaB at etablere sig som tophold i Suppen end at bruge mange kræfter på en en anonym EL gruppe. Så kan et europæisk eventyr altid komme når vi har ressourcerne til at spille to turneringer på en gang. Er nogen fra start 11 småskadede eller slidte så starter de ikke, hvis det står til mig og alle skal være friske igen mandag mod Slagelse.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2014, 19:31

thomasjn skrev:Europa har anden prioritet, det er har langt større værdi for AaB at etablere sig som tophold i Suppen end at bruge mange kræfter på en en anonym EL gruppe. Så kan et europæisk eventyr altid komme når vi har ressourcerne til at spille to turneringer på en gang. Er nogen fra start 11 småskadede eller slidte så starter de ikke, hvis det står til mig og alle skal være friske igen mandag mod Slagelse.
Jeg er principielt enig, men omvendt når vi nu for første gang siden 2008 er kvalificeret til et europæisk gruppespil så skal der satses på europæisk succes. Taber vi de første tre kampe så bliver turneringen naturligvis nedprioriteret.

Jeg ved ikke om UEFA har overreageret eller ej, men det er trist at kampen i Bukarest bliver afviklet uden tilskuere. Det kommer til at minde om en træningskamp i en spøgelseskulisse. Det er ikke lige det fedeste når EL i forvejen har problemer med lave tilskuertal, klubber der nedprioriterer turneringen, manglende interesse fra medierne mv.

Tror godt at vi kan hente et brugbart resultat i Bukarest. Jeg så Strømsgodsets returkamp mod Steaua, det var ikke imponerende det rumænerne leverede, men selvfølgelig skal vi spille bedre end vi gjorde på Cypern.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Remark » 15. sep 2014, 20:04

Svær udekamp. Tilskuere eller ej. Kommer den forøvrigt i tv?

Jeg tror, at Ene erstatter Bruhn og det bliver den eneste ændring. Ene har rutinen, og vil kunne true med langskud. Kan godt være hans form ikke rigtig tager fat, men det må for søren da komme...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2014, 20:34

Remark skrev:Svær udekamp. Tilskuere eller ej. Kommer den forøvrigt i tv?

Jeg tror, at Ene erstatter Bruhn og det bliver den eneste ændring. Ene har rutinen, og vil kunne true med langskud. Kan godt være hans form ikke rigtig tager fat, men det må for søren da komme...
Ser ikke ud til den sendes i TV. Canal 8 og 9 har rettighederne til ØV league.

Canal 8 sender torsdag aften de to sexede storopgør Red Bull - Celtic og Sevilla - Feyenoord.
Canal 9 sender fuckerne mod finnerne og derefter Everton - Wolfsburg.
Satme for tyndt, at de ikke har droppet et af de tre kedelige udenlandske opgør til fordel for vores kamp. Så den må står på obskurt rumænsk stream og et godt anti-virus program.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Trickster » 15. sep 2014, 20:45

thomasjn skrev:
Remark skrev:Svær udekamp. Tilskuere eller ej. Kommer den forøvrigt i tv?

Jeg tror, at Ene erstatter Bruhn og det bliver den eneste ændring. Ene har rutinen, og vil kunne true med langskud. Kan godt være hans form ikke rigtig tager fat, men det må for søren da komme...
Ser ikke ud til den sendes i TV. Canal 8 og 9 har rettighederne til ØV league.

Canal 8 sender torsdag aften de to sexede storopgør Red Bull - Celtic og Sevilla - Feyenoord.
Canal 9 sender fuckerne mod finnerne og derefter Everton - Wolfsburg.
Satme for tyndt, at de ikke har droppet et af de tre kedelige udenlandske opgør til fordel for vores kamp. Så den må står på obskurt rumænsk stream og et godt anti-virus program.
Kampen vises på 6'ern.

http://www.sofabold.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!

ja2008
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28. apr 2008, 12:57

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af ja2008 » 15. sep 2014, 20:46

thomasjn skrev:
Remark skrev:Svær udekamp. Tilskuere eller ej. Kommer den forøvrigt i tv?

Jeg tror, at Ene erstatter Bruhn og det bliver den eneste ændring. Ene har rutinen, og vil kunne true med langskud. Kan godt være hans form ikke rigtig tager fat, men det må for søren da komme...
Ser ikke ud til den sendes i TV. Canal 8 og 9 har rettighederne til ØV league.

Canal 8 sender torsdag aften de to sexede storopgør Red Bull - Celtic og Sevilla - Feyenoord.
Canal 9 sender fuckerne mod finnerne og derefter Everton - Wolfsburg.
Satme for tyndt, at de ikke har droppet et af de tre kedelige udenlandske opgør til fordel for vores kamp. Så den må står på obskurt rumænsk stream og et godt anti-virus program.
Kan ses på 6'eren kl. 21 :aabfan:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2014, 20:52

ja2008 skrev:
thomasjn skrev:
Remark skrev:Svær udekamp. Tilskuere eller ej. Kommer den forøvrigt i tv?

Jeg tror, at Ene erstatter Bruhn og det bliver den eneste ændring. Ene har rutinen, og vil kunne true med langskud. Kan godt være hans form ikke rigtig tager fat, men det må for søren da komme...
Ser ikke ud til den sendes i TV. Canal 8 og 9 har rettighederne til ØV league.

Canal 8 sender torsdag aften de to sexede storopgør Red Bull - Celtic og Sevilla - Feyenoord.
Canal 9 sender fuckerne mod finnerne og derefter Everton - Wolfsburg.
Satme for tyndt, at de ikke har droppet et af de tre kedelige udenlandske opgør til fordel for vores kamp. Så den må står på obskurt rumænsk stream og et godt anti-virus program.
Kan ses på 6'eren kl. 21 :aabfan:
Ja min fejl, det havde jeg overset.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2014, 05:21

Stop det nu. 2 angribere er AaB 2014.
om vi har 1, 2 eller 3 angribere gør i princippet ingen forskel sålænge konceptet og systemet er det samme. Thomsen kan sagtens spille den offensive midtbane, uden det betyder vi pludselig er nødt til at spille på en helt ny måde.
Fordi tumpeklubber spiller med en angriber behøver vi ikke at gøre det. Alle jer Morten Olsen-elskere må gerne rende ind på nogle andre debatforum.
Der er da absolut ikke noget i vejen med at have forskellige opstillinger til forskellige situationer. Der er da tilfælde hvor nogle opstillinger er bedre end andre. Jeg ville da synes det var kanon hvis vi både kunne spille 4-4-2, men også havde andre opstillinger i bagagen såsom 4-3-3, 4-5-1, eller sågar 3-5-2. Blot fordi man skulle spille den sidste betyder det ikke at vi spiller på en helt anden måde. Blot at fokus er lagt lidt andre steder. Det overordnede koncept med at spille sig ud af situationen, kanter der trækker ind på midten således backerne kan komme offensivt kan man gøre ligesåvel i en 3-5-2, som i en 4-2-2, eller i en 4-4-3. Det er i sidste ende ikke andet end talkombinationer, og den eneste forskel er blot hvilke typer du vil bringe i spil, og hvad dit fokus for kampen er.

Kampe hvor man gerne vil satse på kontra, og hvor 1 enkelt point vil være helt fint, som f.eks. mod Bukarest kan 3-5-2 da være en glimrende ide. En opstilling ala følgende



Med en sådan opstilling kan man have et mere defensivt udgangspunkt, og slå kontra, samtidig med der er fin mulighed for at holde i bolden således man også kan styre kampen, og trække tempoet lidt ned. Igen er konceptet det samme, man har bare bedre mulighed for at bringe nogle typer i spil som vi ikke kan på samme måde i 4-4-2'eren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af thequest » 16. sep 2014, 08:05

Nu ved jeg godt vi havde en andet hold på daværende tidspunkt - men spillede vi ikke en træningskamp mod Steaua for nogle år siden ?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 16. sep 2014, 08:12

thequest skrev:Nu ved jeg godt vi havde en andet hold på daværende tidspunkt - men spillede vi ikke en træningskamp mod Steaua for nogle år siden ?
Klik
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 16. sep 2014, 08:28

jonas386 skrev:
Stop det nu. 2 angribere er AaB 2014.
om vi har 1, 2 eller 3 angribere gør i princippet ingen forskel sålænge konceptet og systemet er det samme. Thomsen kan sagtens spille den offensive midtbane, uden det betyder vi pludselig er nødt til at spille på en helt ny måde.
Fordi tumpeklubber spiller med en angriber behøver vi ikke at gøre det. Alle jer Morten Olsen-elskere må gerne rende ind på nogle andre debatforum.
Der er da absolut ikke noget i vejen med at have forskellige opstillinger til forskellige situationer. Der er da tilfælde hvor nogle opstillinger er bedre end andre. Jeg ville da synes det var kanon hvis vi både kunne spille 4-4-2, men også havde andre opstillinger i bagagen såsom 4-3-3, 4-5-1, eller sågar 3-5-2. Blot fordi man skulle spille den sidste betyder det ikke at vi spiller på en helt anden måde. Blot at fokus er lagt lidt andre steder. Det overordnede koncept med at spille sig ud af situationen, kanter der trækker ind på midten således backerne kan komme offensivt kan man gøre ligesåvel i en 3-5-2, som i en 4-2-2, eller i en 4-4-3. Det er i sidste ende ikke andet end talkombinationer, og den eneste forskel er blot hvilke typer du vil bringe i spil, og hvad dit fokus for kampen er.

Kampe hvor man gerne vil satse på kontra, og hvor 1 enkelt point vil være helt fint, som f.eks. mod Bukarest kan 3-5-2 da være en glimrende ide. En opstilling ala følgende



Med en sådan opstilling kan man have et mere defensivt udgangspunkt, og slå kontra, samtidig med der er fin mulighed for at holde i bolden således man også kan styre kampen, og trække tempoet lidt ned. Igen er konceptet det samme, man har bare bedre mulighed for at bringe nogle typer i spil som vi ikke kan på samme måde i 4-4-2'eren.
Jeg synes ikke, at der findes nogle klubber i DK, som har vist at de kan spille mere positivt fodbold med 1 eller 3 angribere end med 2 angribere. Og du kan nu spille meget forskelligt med en 4-4-2.

Endelig mener jeg ikke, at vi skal spille defensivt i Europa, så meget bedre er de andre hold ikke, samt AaB kan ikke stille sig ned på baglinien og forsvare.

Mit raseri er den tvangstanke hos fans om, at systemet partout skal skiftes. Hvil nu i systemet.
- FlæskeFrank

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Steaua Bukarest - AaB

Indlæg af tegnuj123 » 16. sep 2014, 09:24

Jeg er på torsdag på ferie I Fuengirola / Malaga området, og jeg synes jeg engang har læst herinde, at der er en bar på de kanter, der plejer at vise AaB's kampe - kunne man være så heldig, at nogen herinde ved hvor denne bar ligger / hvad den hedder? På forhånd tak!
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Besvar