8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Søgaard » 21. sep 2014, 17:47

Kan ikke se der skulle være oprettet en tråd endnu, omend det må være tid til at få tankerne lidt væk fra det pinlige nederlag i midtugen..

Skadelisten er vokset noget så voldsomt igen: Patrick Kristensen, Jakob Ahlmann, Donny Gorter, Rasmus Jönsson, Mathias Thrane, Frederik Børsting og Lukas Spalvis

Sidste sæson fik vi 2 point i 3 kampe mod FCV. FCV har ikke tabt på hjemmebane endnu. Vi har en 5-3-7 record med kampens dommer Peter Rasmussen ved fløjten i ligaen, dog sejr i seneste kamp tilbage i 2011. Peter Rasmussen har dømt to kampe denne sæson, begge med hjemmesejre til følge RFC-Hobro, Hobro-FCV.

Med det hold vi har, håber jeg vi stiller således:


KEP skal bænkes i min verden, vi skal have spillet et nyt midterforsvar sammen. Dalsgaard spiller mest af nød, da vi simpelthen ikke har andet - det var tydeligt at han mangler mere kampform end Helenius, hvilket self. også er forståeligt. Ham ville jeg gerne have set vi kunne skåne lidt, med da PK ser ud til at have det værre end først antaget, må Dalsgaard træde til. Resten af holdet er stærkeste opstilling, når RJ er skadet. Jeg håber vi kan få dem spillet sammen således at alle kan finde et af de højeste gear igen, og få fundet løbemønstrene. Ene er ved at komme i omdrejninger, så nu skal vi have Helenius med. Han må vise lidt fight!

Kom så op af hullet igen drenge!

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Spanky » 21. sep 2014, 18:30

Søgaard skrev:Kan ikke se der skulle være oprettet en tråd endnu, omend det må være tid til at få tankerne lidt væk fra det pinlige nederlag i midtugen..

Skadelisten er vokset noget så voldsomt igen: Patrick Kristensen, Jakob Ahlmann, Donny Gorter, Rasmus Jönsson, Mathias Thrane, Frederik Børsting og Lukas Spalvis

Sidste sæson fik vi 2 point i 3 kampe mod FCV. FCV har ikke tabt på hjemmebane endnu. Vi har en 5-3-7 record med kampens dommer Peter Rasmussen ved fløjten i ligaen, dog sejr i seneste kamp tilbage i 2011. Peter Rasmussen har dømt to kampe denne sæson, begge med hjemmesejre til følge RFC-Hobro, Hobro-FCV.

Med det hold vi har, håber jeg vi stiller således:


KEP skal bænkes i min verden, vi skal have spillet et nyt midterforsvar sammen. Dalsgaard spiller mest af nød, da vi simpelthen ikke har andet - det var tydeligt at han mangler mere kampform end Helenius, hvilket self. også er forståeligt. Ham ville jeg gerne have set vi kunne skåne lidt, med da PK ser ud til at have det værre end først antaget, må Dalsgaard træde til. Resten af holdet er stærkeste opstilling, når RJ er skadet. Jeg håber vi kan få dem spillet sammen således at alle kan finde et af de højeste gear igen, og få fundet løbemønstrene. Ene er ved at komme i omdrejninger, så nu skal vi have Helenius med. Han må vise lidt fight!

Kom så op af hullet igen drenge!

/Søgaard
Lad os nu se med Paddy - ud fra den her artikel er det ikke udelukket at han spiller i morgen.

http://www.nordjyske.dk/sport/tvivl-om- ... 33/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Er virkelig spændt på hvordan vi reagerer ovenpå kampen i Rumænien. Det kan simpelthen blive hvad som helst i Slagelse i morgen. Heldigvis er det ikke "Ove-P-style" vi står overfor, så lad os håbe Slagelse vil satse på andet end dødbolde, så skal der nok komme muligheder til os den anden vej.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af thomasjn » 21. sep 2014, 19:14

De spiller godt i en halvleg, men kommer ikke foran. Så scorer sjællandsbønderne og så skal vi være glade for at de får lukset en 1-1 hjem. Derudover får vi nok yderligere end 2-3 mand på skadslisten. Kenneth Emil sover flere gange og Helenius kommer ikke i topfart eller til chancer en eneste gang. Hurra for en sæson.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2014, 19:30

thomasjn skrev:De spiller godt i en halvleg, men kommer ikke foran. Så scorer sjællandsbønderne og så skal vi være glade for at de får lukset en 1-1 hjem. Derudover får vi nok yderligere end 2-3 mand på skadslisten. Kenneth Emil sover flere gange og Helenius kommer ikke i topfart eller til chancer en eneste gang. Hurra for en sæson.
En uafgjort mod et hold vi ikke magtede at slå i hele mesterskabssæsonen er da heller ikke helt idiotisk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af fish » 21. sep 2014, 19:33

thomasjn skrev:De spiller godt i en halvleg, men kommer ikke foran. Så scorer sjællandsbønderne og så skal vi være glade for at de får lukset en 1-1 hjem. Derudover får vi nok yderligere end 2-3 mand på skadslisten. Kenneth Emil sover flere gange og Helenius kommer ikke i topfart eller til chancer en eneste gang. Hurra for en sæson.
Hold da op, du kører godt nok ikke langt på et Danmarks mesterskab og en pokal titel. :)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Søgaard » 21. sep 2014, 19:50

Spanky skrev: Lad os nu se med Paddy - ud fra den her artikel er det ikke udelukket at han spiller i morgen.

http://www.nordjyske.dk/sport/tvivl-om- ... 33/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Er virkelig spændt på hvordan vi reagerer ovenpå kampen i Rumænien. Det kan simpelthen blive hvad som helst i Slagelse i morgen. Heldigvis er det ikke "Ove-P-style" vi står overfor, så lad os håbe Slagelse vil satse på andet end dødbolde, så skal der nok komme muligheder til os den anden vej.
PK er ikke i truppen - så det er udelukket. Derfor jeg mener, det må have set skidt ud i den træning der omtales. Det lyder ikke som om at det er en "kendt" skade, og dermed hvordan den skal behandles, udover ro.

Ja, er helt enig. Føler også det kan blive alt. Det jeg finder trøst i, er at FCV spiller mere offensivt i år og dermed passer det bedre til os. Vi har en ret dårlig record, mod hold der står defensivt. Bozga kan gøre ondt på os. Dues indlæg kan gøre ondt. Men kan AK ramme den i røven, så kan vi også hurtigt score et par mål.

Edit: Av, havde ikke set at Dalsgaard også er syg. Av av av. Vi er godt nok hårdt ramt.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. sep 2014, 20:21

Larsen
Dalle-KEP-Thelander-Blåbjerg
Bruhn-Würtz-Risgård-Thomsen
Ene-AK

En skam med Donny. Helle scorer som indskifter efter en flad bold af Dalle. Ene viser målnæsen efter tryllerier af Bruhn. Go' kamp - jeg kører langt på the double.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Sv: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af thomasjn » 21. sep 2014, 20:31

fish skrev:
thomasjn skrev:De spiller godt i en halvleg, men kommer ikke foran. Så scorer sjællandsbønderne og så skal vi være glade for at de får lukset en 1-1 hjem. Derudover får vi nok yderligere end 2-3 mand på skadslisten. Kenneth Emil sover flere gange og Helenius kommer ikke i topfart eller til chancer en eneste gang. Hurra for en sæson.
Hold da op, du kører godt nok ikke langt på et Danmarks mesterskab og en pokal titel. :)
Arh det gør jeg nu nok, men min tiltro til spillerne lige nu er knapt eksisterende. Derudover er det jo bare typisk AaB at kvaje sig steder som Slagelse, Haderslev og Silkeborg.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. sep 2014, 21:15

Hvad er status med Gorter?

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Anubit » 21. sep 2014, 21:18

Poker-One-Kenobi skrev:Hvad er status med Gorter?
Mindes at have læst et eller andet sted (kan ikke lige finde link), at han i hvert fald ikke var med i morgen, men de håbede på at have ham med til fredagens kamp mod Randers - Så den står nok på Blåbjerg i morgen
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af MrBangDK » 21. sep 2014, 21:19

Poker-One-Kenobi skrev:Hvad er status med Gorter?
http://www.nordjyske.dk/sport/gorter-ud ... 88/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Glasben!!!
Ska' vi hak'?

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af fish » 21. sep 2014, 21:19

Poker-One-Kenobi skrev:Hvad er status med Gorter?
Han er ude. A.K. tvivlsom. Og Dalsgaard syg.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af fish » 21. sep 2014, 21:21

thomasjn skrev:
fish skrev:
thomasjn skrev:De spiller godt i en halvleg, men kommer ikke foran. Så scorer sjællandsbønderne og så skal vi være glade for at de får lukset en 1-1 hjem. Derudover får vi nok yderligere end 2-3 mand på skadslisten. Kenneth Emil sover flere gange og Helenius kommer ikke i topfart eller til chancer en eneste gang. Hurra for en sæson.
Hold da op, du kører godt nok ikke langt på et Danmarks mesterskab og en pokal titel. :)
Arh det gør jeg nu nok, men min tiltro til spillerne lige nu er knapt eksisterende. Derudover er det jo bare typisk AaB at kvaje sig steder som Slagelse, Haderslev og Silkeborg.
Forstås efter vores 6-0 blamage. Synes dog takterne har været der på det seneste og håber på snarlig forløsning.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sv: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2014, 21:40

fish skrev:
thomasjn skrev:
fish skrev:
thomasjn skrev:De spiller godt i en halvleg, men kommer ikke foran. Så scorer sjællandsbønderne og så skal vi være glade for at de får lukset en 1-1 hjem. Derudover får vi nok yderligere end 2-3 mand på skadslisten. Kenneth Emil sover flere gange og Helenius kommer ikke i topfart eller til chancer en eneste gang. Hurra for en sæson.
Hold da op, du kører godt nok ikke langt på et Danmarks mesterskab og en pokal titel. :)
Arh det gør jeg nu nok, men min tiltro til spillerne lige nu er knapt eksisterende. Derudover er det jo bare typisk AaB at kvaje sig steder som Slagelse, Haderslev og Silkeborg.
Forstås efter vores 6-0 blamage. Synes dog takterne har været der på det seneste og håber på snarlig forløsning.
6-0 var vanvittigt, men et alvorligt nederlag er ikke helt idiotisk når man tænker på vi spillede med to angribere i bagkæden og en mand i undertal, mod et hold der var gode nok til CL.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Hanga » 21. sep 2014, 22:06

Hvornår i alverden stopper denne skades-lazaret? Bedst som man tror vi var ovre det værste, vælter det ind igen :@

Nå men man kan vel klynge sit håb til, at statistiker er til for at blive brudt. Det bliver en svær kamp for os, vi skabte vel dårligt én 100% chance mod dem i sidste sæson. De står utrolig kompakt og vi blev fysisk domineret i alle kampe. Det er dog værd at bemærke, at de indtil nu ikke har haft samme defensive stabilitet som forrige sæson. De har fået ny træner og mistet Lasse Nielsen, og det har åbenbart sat sit præg. Lad os håbe, at de ikke har fået indstillet forsvaret rigtigt til i morgen. Med AK ude er det alfa omega at Nicklas stepper op, og begynder at levere som vi bør kunne forvente af ham... nu skal vi altså gerne snart se noget fremgang!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Supersystem » 21. sep 2014, 22:13

Spiller FVC stadig 11 mand på egen bane efter de har fået ny træner? Jeg har ikke set deres kampe, men er de ikke begyndte at spille mere fremad banen, i den forstand mere offensive, end de gjorde hele sidste sæson?

Det skulle tale til vores fordel. At der så vælter skader ind er knap så godt.. Jeg tror på en halv kedelig mandags kamp, der ender i x
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af BoomZ0R » 22. sep 2014, 01:18

Uden at følge med i deres kampe, så virker de til at spille en mindre kompakt spillestil og selvom de umiddelbart er et bedre hold end sidste sæson, så tror jeg det giver os en større chance for at slå dem!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2014, 08:59

Nu skal vi have vendt statistikken mod FCV og trods sygdom og småskader kan vi stadig stille med et godt hold.

En sejr her og de andre hold er nød til at tage os alvorlig.

Tror Gilli eller Frederiksen spiller, om det er som angriber eller højre back vides ikke.

Tror på mange mål, og sejr. Selvom de forrige kampe mod FCV har været blodfattige, så forventer jeg en klar sejr i aften.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af Frygah » 22. sep 2014, 10:48

Jeg tror egentlig kampen mod FCV vil være lettere end dem i sidste sæson, set ud fra FCV's kampe. De har faktisk spillet ganske fornuftig, og mere offensivt orienteret og boldspillende, fremfor det hårde tonserfysiske defensive bold fra sidste sæson.

Det er dog klart at med vores noget skadede trup og lussingen i midtugen, så er det ikke sikkert det bliver ret nemt for os.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 8. runde Slagelse (FCV) - AaB

Indlæg af BoT » 22. sep 2014, 11:41

Vil godt nok være rigtig skidt, hvis AK må stå over. Han er den eneste spiller, der ligner en, der kan lave mål pt, selvom han også brændte i Bukarest. Det kan desværre lugte af, at vi skal holde 0'et for at vinde, da vi næppe scorer mere end et enkelt mål.

Kæft jeg glæder mig, til vi kan stille i stærkeste opstilling med alle folk i topform.

Besvar