AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af astonvilla » 2. okt 2014, 23:00

PeterS skrev:De 6-8000 der for 4 måneder siden festede og kunne alle AaB sange som ikke var på stadion i aften, hvor var i? Har AaB ikke vundet nok pokaler i denne sæson, til at i, turde spørge om udgangstilladelse hos lillemor? satme en latterlig og forkælet måde at være fodbold fan på.

Det er ærgerligt der ikke kommer flere, både fordi stadion bare er federe når det nærmer sig udsolgt og fordi at vores spillere der lige har vundet en historisk double, har fortjent opbakningen..

På sin vis er det lige før man ønsker, at alle disse guldgravere ikke bliver inviteret når vi vinder det næste mesterskab.
Du skal ikke hidse dig op over dét.
Bare fryd dig over de gik glip af den fede oplevelse vi fik på stadion i aften.
Stemningen var jo god.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. okt 2014, 23:02

Kæmpe chok at en guldkamp er mere attraktiv end en EL kamp mod et ukendt hold!!!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Califfen » 2. okt 2014, 23:03

Poker-One-Kenobi skrev:Kæmpe chok at en guldkamp er mere attraktiv end en EL kamp mod et ukendt hold!!!
og der var koldt og ingen øl. Utroligt så mange mødte op

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 951
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Salle17 » 2. okt 2014, 23:03

fish skrev:Jeg er begejstret for Donny synes virkelig han kommer med noget tiltrængt kraft på kanten. Carsten viser sig som en fuldgod reserve for Larsen især på klasse redningen ved frisparket i første halvleg.
Jeg er stadig bekymret over formen i maskinrummet. Synes især Würtz er langt fra forårets præstationer. Arbejder stadig hårdt men ikke rasede som tidligere. Virker tit som om han og Risgaard kommer til at kigge bold og kommer på mellemhånd.

Det er jeg ikke enig i, jeg synes at han idag går forrest, og bl.a. rammer på de afleveringer som han gjorde i sidste sæson. Han er den som binder vores offensiv med vores defensiv og de gjorde han rigtig godt idag.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Pollack2 » 2. okt 2014, 23:12

astonvilla skrev:
PeterS skrev:De 6-8000 der for 4 måneder siden festede og kunne alle AaB sange som ikke var på stadion i aften, hvor var i? Har AaB ikke vundet nok pokaler i denne sæson, til at i, turde spørge om udgangstilladelse hos lillemor? satme en latterlig og forkælet måde at være fodbold fan på.

Det er ærgerligt der ikke kommer flere, både fordi stadion bare er federe når det nærmer sig udsolgt og fordi at vores spillere der lige har vundet en historisk double, har fortjent opbakningen..

På sin vis er det lige før man ønsker, at alle disse guldgravere ikke bliver inviteret når vi vinder det næste mesterskab.
Du skal ikke hidse dig op over dét.
Bare fryd dig over de gik glip af den fede oplevelse vi fik på stadion i aften.
Stemningen var jo god.
Jeg var ikke på stadion, men takker dem der var for at bakke holdet op. Jeg under jer det, og misunder jer oplevelsen. Og tak til holdet for at vise noget fight og godt spil. Tak.

Og kan vi så ikke droppe den der "holier than thou" attitude - næste gang er det måske mig der står i Slagelse (eller et andet røvsygt sted) og giver den lille støtte, der kan gøre den store forskel. Det gør jeg med glæde uden at skulle kritisere alle dem der ikke var der.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 2. okt 2014, 23:16

PeterS skrev:De 6-8000 der for 4 måneder siden festede og kunne alle AaB sange som ikke var på stadion i aften, hvor var i? Har AaB ikke vundet nok pokaler i denne sæson, til at i, turde spørge om udgangstilladelse hos lillemor? satme en latterlig og forkælet måde at være fodbold fan på.

Det er ærgerligt der ikke kommer flere, både fordi stadion bare er federe når det nærmer sig udsolgt og fordi at vores spillere der lige har vundet en historisk double, har fortjent opbakningen..

På sin vis er det lige før man ønsker, at alle disse guldgravere ikke bliver inviteret når vi vinder det næste mesterskab.
Jeg undrer mig også. Vi er havnet i en usexet gruppe, men 10 andre Superliga hold og deres fans misunder os alligevel. Alle hold har medgangfans, men måske fænomenet er endnu mere udbredt i Nordjylland?

Der er de trofaste som altid møder op uanset vind og vejr, sportslig deroute og trælse modstandere, men resten tager kun på stadion når der er medgang. Sådan er det desværre og realistisk set er det nok uhyre svært at ændre.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af frederikshavneren » 2. okt 2014, 23:21

Gentleman Finn skrev:Rio Ave er ikke i nærheden af at være et kagehold. Man overvurderer dansk fodbold kolossalt hvis man forventer danske hold bare smadrer et Portugisisk midterhold ud af en europæisk turnering.

Vi leverer en kamp på et fint niveau i dag og var også med til at gøre Rio Ave noget dårligere end de er, der var mange gode præstationer fra vores spillere såvel som holdmæssigt. Det blev lidt for nervøst til sidst, det var tydeligt at se hvor meget kampen betød, så det var vanvittigt lækkert!
Hvis du sammenligner de europæiske hjemmekampe vi har spillet i denne sæson, så anser jeg Rio Ave som det klart dårligste hold vi har mødt. Jeg synes godt nok at portugiserne var piv elendige, det ligner et hold som får 0 point i gruppen.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Simon » 2. okt 2014, 23:21

Hvor finder man højdepunkter fra kampen?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af abbifar » 2. okt 2014, 23:52

Hjem kommet de 150 km fra Aalborg, vil jeg blot konstatere, at holdet i dag tog et skridt i den rigtige retning. Mere vilje, bedre individuelle præstationer og ikke mindst færre fejlpasninger. Med et mål eller to mere til angriberne, så er selvtilliden tilbage. I øvrigt bedste indsats af Thomsen efter skadespausen.

Far er ikke skuffet denne gang.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Kristian » 2. okt 2014, 23:58

abbifar skrev:Hjem kommet de 150 km fra Aalborg, vil jeg blot konstatere, at holdet i dag tog et skridt i den rigtige retning. Mere vilje, bedre individuelle præstationer og ikke mindst færre fejlpasninger. Med et mål eller to mere til angriberne, så er selvtilliden tilbage. I øvrigt bedste indsats af Thomsen efter skadespausen.

Far er ikke skuffet denne gang.
Stærkt du køre 150 km for det i dag:-) respekt

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 3. okt 2014, 00:03

astonvilla skrev:
PeterS skrev:De 6-8000 der for 4 måneder siden festede og kunne alle AaB sange som ikke var på stadion i aften, hvor var i? Har AaB ikke vundet nok pokaler i denne sæson, til at i, turde spørge om udgangstilladelse hos lillemor? satme en latterlig og forkælet måde at være fodbold fan på.

Det er ærgerligt der ikke kommer flere, både fordi stadion bare er federe når det nærmer sig udsolgt og fordi at vores spillere der lige har vundet en historisk double, har fortjent opbakningen..

På sin vis er det lige før man ønsker, at alle disse guldgravere ikke bliver inviteret når vi vinder det næste mesterskab.
Du skal ikke hidse dig op over dét.
Bare fryd dig over de gik glip af den fede oplevelse vi fik på stadion i aften.
Stemningen var jo god.
Det var en HEKSEKEDEL af europæisk format!!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Hanga » 3. okt 2014, 00:09

Os der ser det som det som en absolut selvfølge at sætte sig i bilen og køre 200 km. hver vej for at se samtlige europæiske kampe, kan kun undre sig over, at der kun dukker 4700 mennesker op på stadion! Jeg mener, hvor mange AaB fans har der siddet rundt omkring i sofaerne i Aalborg og omegn og set kampen? Hvad er det der gør, at man hellere vil sidde der, end at tage ud på stadion og se og støtte drengene i en vigtig europæisk kamp? Jeg begriber det ikke, og finder det faktisk pinligt.

Nåh, i det mindste var der fornuftig stemning hos os der var dukket op. Og heldigvis kvitterede drengene med en helhjertet indsats hvor vi fortjent hiver sejren hjem. Alle mand kæmpede i dag, der var væsentlig bedre flow og energi i spillet, og vi var koncentrerede hele vejen. Mine største plusser til Thomsen, CC og Würtz. Lad os håbe fremgangen fortsætter, så vi kan tage til Pestegnen og hive en tiltrængt sejr i ligaen også!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af 9800 » 3. okt 2014, 00:12

Fin kamp i dag, men jeg havde nu gerne set et par mål mere :-)
Wurtz var AaB's bedste sammen med Thomsen, Helenius spillede det bedste han har spillet efter returen. Jeg synes Risgaard og AK stod svagt i billedet.

Mht tilskuere, så synes jeg det er slapt der ikke kommer flere. Det var altså en rimelighed gang fodbold og tre point, kom nu Nordjylland. Kører selv fra 9800 (næsten) hver gang, og ser de fleste udekampe i Jylland, prøver at planlægge efter udekampe på Sjælland og har i år også været i Rumænien og på Cypern (dybt suk) men tror nu alligevel at jeg snupper Kiev og Rio Ave away med ;-)
Nu kommer stimen tror jeg :-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3635
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Hovedet » 3. okt 2014, 00:24

frederikshavneren skrev:
Gentleman Finn skrev:Rio Ave er ikke i nærheden af at være et kagehold. Man overvurderer dansk fodbold kolossalt hvis man forventer danske hold bare smadrer et Portugisisk midterhold ud af en europæisk turnering.

Vi leverer en kamp på et fint niveau i dag og var også med til at gøre Rio Ave noget dårligere end de er, der var mange gode præstationer fra vores spillere såvel som holdmæssigt. Det blev lidt for nervøst til sidst, det var tydeligt at se hvor meget kampen betød, så det var vanvittigt lækkert!
Hvis du sammenligner de europæiske hjemmekampe vi har spillet i denne sæson, så anser jeg Rio Ave som det klart dårligste hold vi har mødt. Jeg synes godt nok at portugiserne var piv elendige, det ligner et hold som får 0 point i gruppen.
Nu er der vel grænser for, hvor dårlige nr. 6 i Portugal kan være. De har ganske vist tabt de 2 seneste kampe i den nationale liga, men omvendt har AaB jo også lignet noget, der er løgn i de sidste par kampe. Der er dog ingen tvivl om, at Dynamo Kiev er en anderledes potent modstander, hvor AaB omvendt har muligheden for igen at stemple sig ind i europæisk sammenhæng og dermed kickstarte en sæson, der er gået helt død.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2014, 01:04

[quote="Hanga"]Jeg mener, hvor mange AaB fans har der siddet rundt omkring i sofaerne i Aalborg og omegn og set kampen? Hvad er det der gør, at man hellere vil sidde der, end at tage ud på stadion og se og støtte drengene i en vigtig europæisk kamp? Jeg begriber det ikke, og finder det faktisk pinligt.

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men for mig er det økonomien. Som studerende har jeg ganske enkelt ikke pengene til at tage på stadion for tiden. Så idag prioriterede jeg kampen med et par venner og et par øl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Dot Bot » 3. okt 2014, 02:32

PeterS skrev:De 6-8000 der for 4 måneder siden festede og kunne alle AaB sange som ikke var på stadion i aften, hvor var i? Har AaB ikke vundet nok pokaler i denne sæson, til at i, turde spørge om udgangstilladelse hos lillemor? satme en latterlig og forkælet måde at være fodbold fan på.

Det er ærgerligt der ikke kommer flere, både fordi stadion bare er federe når det nærmer sig udsolgt og fordi at vores spillere der lige har vundet en historisk double, har fortjent opbakningen..

På sin vis er det lige før man ønsker, at alle disse guldgravere ikke bliver inviteret når vi vinder det næste mesterskab.
Peter for fanden..
De folk der blev væk, var bange for at der dukkede folk op i AK-47-tshirts. Lad dem nu være derhjemme, der skal de slet ikke tænke på så autonome folk der bærer disse mærker!

Men vi vandt i dag - og det blev fejret med popcorn og Pepsi Max på fifaen!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af Meelsen » 3. okt 2014, 04:43

Respekt til alle der sang. De folk der kom på stadion idag, ville AaB.

TAK(!) AaB. For sejren idag og for at inspirere nordjyske hjerter til at stræbe højt.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af damp » 3. okt 2014, 06:35

Ja det var ikke et højt tilskuertal, men syntes man skal passe på med at kalde alle fans for medløber fans, hvis bare ikke de står på stadion til hver kamp.
Der findes mange måder at være fan på, og der skal være plads til alle. Man kan skam godt holde med et hold, og følge deres kampe på tv, og måske enkelte kampe på stadionet.
Jeg har selv holdt med AaB så længe jeg kan huske. Kom meget på stadion da jeg boede i Aalborg, men nu hvor jeg bor 100 km væk er det ikke så tit.
Skifteholdsarbejde, eget firma, 2 fodbold hold jeg spiller kampe for og andet gør, at tiden ikke er til det, og kommer måske kun 1-2 gange om året, og så vælger jeg de kampe der er mest spændende. (FCK/Brøndby kampe, medalje kampe, eller en mere "sexet" europæisk modstander).
Jeg kommer på stadionet for stemningens skyld, men må indrømme at den varme stue og mulighed for replay i tv, nogle gange trækker mest.
Og herhjemme skal jeg ikke stå i kø 45 min. ved køleskabet, hvis jeg vil have en kold øl. :cool:
Jeg har holdt med AaB i over 30 år, men skal nok passe på med at kalde mig fan, hvis det støder nogen.
Selv en plastik/medløberfan kan have AaB i hjertet, det er bare ikke alle der vier deres liv til det....
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af fish » 3. okt 2014, 07:03

Salle17 skrev:
fish skrev:Jeg er begejstret for Donny synes virkelig han kommer med noget tiltrængt kraft på kanten. Carsten viser sig som en fuldgod reserve for Larsen især på klasse redningen ved frisparket i første halvleg.
Jeg er stadig bekymret over formen i maskinrummet. Synes især Würtz er langt fra forårets præstationer. Arbejder stadig hårdt men ikke rasede som tidligere. Virker tit som om han og Risgaard kommer til at kigge bold og kommer på mellemhånd.

Det er jeg ikke enig i, jeg synes at han idag går forrest, og bl.a. rammer på de afleveringer som han gjorde i sidste sæson. Han er den som binder vores offensiv med vores defensiv og de gjorde han rigtig godt idag.
Jeg siger netop ikke at han ikke går forrest. Jeg tror ikke der eksistere et alternativ til at gå forrest i hans verden:) Jeg siger at han, ligesom andre, ikke har ramt samme høje niveau fra foråret. Jeg synes bare at han tager flere defensive beslutninger hvor han kunne have valgt en offensiv, og så mener jeg at han er lidt længe om at komme tæt på modstanderen. I foråret var han jo nærmest på manden chance før denne selv vidste han modtog bolden.
At bruge ordet langt i sætningen var en fejl. Det skulle ikke læses som "jeg synes würtz er elendig" for det synes jeg absolut ikke.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - Rio Ave FC, torsdag d. 2. oktober 2014

Indlæg af BoomZ0R » 3. okt 2014, 07:29

Dejligt med en tiltrængt sejr og fantastisk Helenius putter den i kassen!

Men hold nu kæft hvor er vores fans til at brække sig over! Vi havde en fest på spar nord, men hvordan kan der være så latterligt få på stadion til en EL kamp? Jeg kører selv fra Sjælland (over 300km hver vej) for at se kampen og så gider folk i Aalborgs gader ikke at flytte sin fede røv for at se kampen på stadion... Fucking medløbere...

Tak for i går drenge!

Besvar