Away Dynamo Kiev

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2014, 20:40

Jeg tror altså ikke det har det store at sige for at Være ærlig. Medmindre dommeren selvfølgelig har en eller anden form for forhold til Ukraine.
Personligt ville jeg da være ret ligeglad, såfremt jeg var dommer, om det var et svensk, norsk, ukrainsk eller italiensk hold der ville vinde en kamp. Hviderusland har intet med vores gruppe at gøre overhovedet. For at være ærlig kunne en fyr fra Hviderusland nok se større værdi i at et dansk hold vinder end Dynamo Kiev.

Dansk fodbold ville have mere ud af de svenske, samt norske hold, klarer sig skidt i Europa. Se bare på tv puljer osv. Der blev endda herinde diskuteret hvor skidt det ville være med Malmø i ChL hvis vi også selv var kommet ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Provst i Brovst » 4. nov 2014, 21:02

jonas386 skrev:Jeg tror altså ikke det har det store at sige for at Være ærlig. Medmindre dommeren selvfølgelig har en eller anden form for forhold til Ukraine.
Personligt ville jeg da være ret ligeglad, såfremt jeg var dommer, om det var et svensk, norsk, ukrainsk eller italiensk hold der ville vinde en kamp. Hviderusland har intet med vores gruppe at gøre overhovedet. For at være ærlig kunne en fyr fra Hviderusland nok se større værdi i at et dansk hold vinder end Dynamo Kiev.

Dansk fodbold ville have mere ud af de svenske, samt norske hold, klarer sig skidt i Europa. Se bare på tv puljer osv. Der blev endda herinde diskuteret hvor skidt det ville være med Malmø i ChL hvis vi også selv var kommet ind.
Dommer fra fattige og korrupte lande er nemmere at bestikke end andre. Jeg tvivler på at der menes at dommeren skulle motiveres af lokalpatriotiske grunde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af 634 » 4. nov 2014, 21:12

jonas386 skrev:Jeg tror altså ikke det har det store at sige for at Være ærlig. Medmindre dommeren selvfølgelig har en eller anden form for forhold til Ukraine.
Personligt ville jeg da være ret ligeglad, såfremt jeg var dommer, om det var et svensk, norsk, ukrainsk eller italiensk hold der ville vinde en kamp. Hviderusland har intet med vores gruppe at gøre overhovedet. For at være ærlig kunne en fyr fra Hviderusland nok se større værdi i at et dansk hold vinder end Dynamo Kiev.

Dansk fodbold ville have mere ud af de svenske, samt norske hold, klarer sig skidt i Europa. Se bare på tv puljer osv. Der blev endda herinde diskuteret hvor skidt det ville være med Malmø i ChL hvis vi også selv var kommet ind.
Enig
og til Apoel kampene var dommerne fra først England og i Nicocia fra Skotland. Jeg har læst at Island altid hader Danmark i sport og ser os som den store hademodstander, så er det da godt, at der er dommere fra Hviderusland og ikke fra Island.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Reto » 4. nov 2014, 21:16

jonas386 skrev:Jeg tror altså ikke det har det store at sige for at Være ærlig. Medmindre dommeren selvfølgelig har en eller anden form for forhold til Ukraine.
Personligt ville jeg da være ret ligeglad, såfremt jeg var dommer, om det var et svensk, norsk, ukrainsk eller italiensk hold der ville vinde en kamp. Hviderusland har intet med vores gruppe at gøre overhovedet. For at være ærlig kunne en fyr fra Hviderusland nok se større værdi i at et dansk hold vinder end Dynamo Kiev.

Dansk fodbold ville have mere ud af de svenske, samt norske hold, klarer sig skidt i Europa. Se bare på tv puljer osv. Der blev endda herinde diskuteret hvor skidt det ville være med Malmø i ChL hvis vi også selv var kommet ind.
En dommer fra en gennemkorrupt diktaturstat dømmer et hjemmehold fra et andet gennemkorrupt land. Landene er naboer, taler samme sprog og hele regionen er i forvejen en borgerkrigsramt krudttønde.

Jeg fatter ikke den påsætning.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Hanga » 4. nov 2014, 22:41

Reto skrev:

En dommer fra en gennemkorrupt diktaturstat dømmer et hjemmehold fra et andet gennemkorrupt land. Landene er naboer, taler samme sprog og hele regionen er i forvejen en borgerkrigsramt krudttønde.

Jeg fatter ikke den påsætning.
Jeg finder det også utroligt, at Uefa vil acceptere det. Man har sine mistanker i hvert fald, og skulle der falde afgørende kendelser ud til Kijevs fordel, så er der nok ikke langt til beskyldninger. Højest besynderligt valg af Uefa.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2014, 22:43

Reto skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror altså ikke det har det store at sige for at Være ærlig. Medmindre dommeren selvfølgelig har en eller anden form for forhold til Ukraine.
Personligt ville jeg da være ret ligeglad, såfremt jeg var dommer, om det var et svensk, norsk, ukrainsk eller italiensk hold der ville vinde en kamp. Hviderusland har intet med vores gruppe at gøre overhovedet. For at være ærlig kunne en fyr fra Hviderusland nok se større værdi i at et dansk hold vinder end Dynamo Kiev.

Dansk fodbold ville have mere ud af de svenske, samt norske hold, klarer sig skidt i Europa. Se bare på tv puljer osv. Der blev endda herinde diskuteret hvor skidt det ville være med Malmø i ChL hvis vi også selv var kommet ind.
En dommer fra en gennemkorrupt diktaturstat dømmer et hjemmehold fra et andet gennemkorrupt land. Landene er naboer, taler samme sprog og hele regionen er i forvejen en borgerkrigsramt krudttønde.

Jeg fatter ikke den påsætning.
De taler ikke samme sprog, eller ikke mere end vi og alle andre vesteuropæere taler engelsk. Og at de er naboer mangler jeg stadig en forklaring på relevansen af. Har disse to lande en længere samhørighedshistorie sammen? Og jeg magter ikke at gennemskue hvad krigen i Østukraine har med Hviderusland at gøre her.

Det eneste argument jeg kan få øje på her er at Hviderusland er et korrupt land, men det er satme en åndsvag generalisering som vi ikke har nogen grund til at tro ikke er tilfældet for denne mand. Her er hans internationale erfaring:
http://worldreferee.com/site/copy.php?l ... Type=stats Han har en lang international karriere bag sig, og er ikke en eller anden lille lokal gangster der på mærkværdigvis fik tjansen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af dyhrmaN » 4. nov 2014, 23:19

man plejer vist også typisk at sige, at Hviderusland er pro-russisk og Ukraine er, som vi alle kan se lige for tiden, splittet. Og nok i Kiev er man vel sagtens anti-russisk.
Så på baggrund af dette er der ikke nødvendigvis noget venligt forhold mellem Hviderusland og Ukraine.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Reto » 5. nov 2014, 08:29

MHJ skrev:
Reto skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror altså ikke det har det store at sige for at Være ærlig. Medmindre dommeren selvfølgelig har en eller anden form for forhold til Ukraine.
Personligt ville jeg da være ret ligeglad, såfremt jeg var dommer, om det var et svensk, norsk, ukrainsk eller italiensk hold der ville vinde en kamp. Hviderusland har intet med vores gruppe at gøre overhovedet. For at være ærlig kunne en fyr fra Hviderusland nok se større værdi i at et dansk hold vinder end Dynamo Kiev.

Dansk fodbold ville have mere ud af de svenske, samt norske hold, klarer sig skidt i Europa. Se bare på tv puljer osv. Der blev endda herinde diskuteret hvor skidt det ville være med Malmø i ChL hvis vi også selv var kommet ind.
En dommer fra en gennemkorrupt diktaturstat dømmer et hjemmehold fra et andet gennemkorrupt land. Landene er naboer, taler samme sprog og hele regionen er i forvejen en borgerkrigsramt krudttønde.

Jeg fatter ikke den påsætning.
De taler ikke samme sprog, eller ikke mere end vi og alle andre vesteuropæere taler engelsk. Og at de er naboer mangler jeg stadig en forklaring på relevansen af. Har disse to lande en længere samhørighedshistorie sammen? Og jeg magter ikke at gennemskue hvad krigen i Østukraine har med Hviderusland at gøre her.

Det eneste argument jeg kan få øje på her er at Hviderusland er et korrupt land, men det er satme en åndsvag generalisering som vi ikke har nogen grund til at tro ikke er tilfældet for denne mand. Her er hans internationale erfaring:
http://worldreferee.com/site/copy.php?l ... Type=stats Han har en lang international karriere bag sig, og er ikke en eller anden lille lokal gangster der på mærkværdigvis fik tjansen.
Det svarer jo til at sige, at nordmænd og danskere skal tale engelsk for at forstå hinanden.

Hvis ikke du kan følge det underlige i at sætte en dommer fra et ualmindeligt prorussisk land til at dømme et hold fra Kiev i den nuværende kontekst, så kan jeg alligevel ikke forklare det. Også fra Dynamos synspunkt må det her virke mærkværdigt.

Som du påpeger, er han heldigvis forholdsvis rutineret, så forhåbentligt ser vi en fornuftig dommerpræstation i morgen aften.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af larsdahl » 5. nov 2014, 08:58

Salle17 skrev:Er det egentligt ikke det samme stadion, hvor Fck-supporter blev angrebet af syge tosser?
Jo, det er det.

I '99 var sikkerheden helt i top. Kampen dengang blev spillet på det noget mindre Dinamo stadion og desværre ikke på det store Olimpiyskyi. Jeg husker, at vi havde nogle store (politi)soldater til at passe på os og der var politisoldater alle vegne, men der er nok sket meget med sikkerhedssituationen i Ukraine siden da.

Billede

Til de få, der tager turen til Kiev: Jeg håber, at I får en lige så god tur som denne lille flok havde for 15 år siden.

Billede

Denne gang vil jeg dog være tilfreds med et 2-2 resultat.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Freddie » 5. nov 2014, 09:18

Den bedste dommer AaB nogensinde har haft i en international kamp er Yevhen Aronovskiy fra Ukraine, der dømte udekampen mod Dynamo Zagreb. Han var intet mindre end fremragende. Han havde alle tiders chance for at annnullere AaBs første mål for off side, men gjorde det ikke. Det var der heller ikke, men den var godt nok knivskarp.
Nu skal man jo ikke glemme, at der er knaldhård dommerbedømmelse på kampen. Vi behøver ikke være mere nervøs for dommerbesætningen her end til en hjemmekamp mod Silkeborg, efter min mening.
Reto skrev: Jeg fatter ikke den påsætning.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Hovedet » 5. nov 2014, 09:35

Sprogligt ligger hviderussisk og ukrainsk meget tæt op ad hinanden - kan vel sammenlignes med dansk og norsk. De deler også flere århundredes historie sammen, senest mere eller mindre frivilligt som en del af Sovjetunionen indtil 1991. Hviderusland har hele vejen igennem været et forbenet prorussisk og - ganske rigtigt - gennemkorrupt diktatur, mens Ukraine har ført en tumultarisk tilværelse som et evigt labilt demokrati, som i lighed med Hviderusland er gennemkorrupt, og som lige nu bøvler med en borgerkrig, der de facto er en krig mod Rusland pr. stedfortræder.

Jeg synes ikke, at dommervalget er specielt heldigt. Omvendt kan der snildt fremføres argumenter for, at det ikke behøver at være en ulempe for AaB, at dommeren er fra Hviderusland.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2014, 09:59

Hovedet skrev:Sprogligt ligger hviderussisk og ukrainsk meget tæt op ad hinanden - kan vel sammenlignes med dansk og norsk. De deler også flere århundredes historie sammen, senest mere eller mindre frivilligt som en del af Sovjetunionen indtil 1991. Hviderusland har hele vejen igennem været et forbenet prorussisk og - ganske rigtigt - gennemkorrupt diktatur, mens Ukraine har ført en tumultarisk tilværelse som et evigt labilt demokrati, som i lighed med Hviderusland er gennemkorrupt, og som lige nu bøvler med en borgerkrig, der de facto er en krig mod Rusland pr. stedfortræder.

Jeg synes ikke, at dommervalget er specielt heldigt. Omvendt kan der snildt fremføres argumenter for, at det ikke behøver at være en ulempe for AaB, at dommeren er fra Hviderusland.
Man kan da slet ikke begynde at tage den slags hensyn i dommerpåsætninger.

Man ville vel heller ikke finde det unaturligt, hvis der blev påsat en Østrisk dommer til en kamp mellem DK og Tyskland. Eller en norsk, for den sags skyld.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Hovedet » 5. nov 2014, 10:20

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Sprogligt ligger hviderussisk og ukrainsk meget tæt op ad hinanden - kan vel sammenlignes med dansk og norsk. De deler også flere århundredes historie sammen, senest mere eller mindre frivilligt som en del af Sovjetunionen indtil 1991. Hviderusland har hele vejen igennem været et forbenet prorussisk og - ganske rigtigt - gennemkorrupt diktatur, mens Ukraine har ført en tumultarisk tilværelse som et evigt labilt demokrati, som i lighed med Hviderusland er gennemkorrupt, og som lige nu bøvler med en borgerkrig, der de facto er en krig mod Rusland pr. stedfortræder.

Jeg synes ikke, at dommervalget er specielt heldigt. Omvendt kan der snildt fremføres argumenter for, at det ikke behøver at være en ulempe for AaB, at dommeren er fra Hviderusland.
Man kan da slet ikke begynde at tage den slags hensyn i dommerpåsætninger.

Man ville vel heller ikke finde det unaturligt, hvis der blev påsat en Østrisk dommer til en kamp mellem DK og Tyskland. Eller en norsk, for den sags skyld.
Det både kan man - og gør man jo også i praksis. Kunne man forestille sig en kroatisk dommer til en kamp mellem Serbien og Albanien for eksempel? Når dét så er sagt, er det bestemt ikke noget, jeg ligger søvnløs over eller i det hele taget spekulerer på. AaB får rigeligt at se til i morgen aften, om så dommeren kom fra planeten Mars.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Himmerland » 5. nov 2014, 10:56

Er der nogen der ved hvornår de træner i aften ?

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Imer » 5. nov 2014, 13:53

Er der nogen der ved hvornår de træner i aften ?
De træner kl. 19:45.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kiev.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. nov 2014, 14:21

Imer skrev:
Er der nogen der ved hvornår de træner i aften ?
De træner kl. 19:45.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kiev.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
18.30 dansk tid iflg Søren Olsson på Twitter.
Janteloven eksisterer IKKE!

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Himmerland » 5. nov 2014, 16:09

Tak, godt det ikke er stadion der afgør det alene, var lige forbi tidligere, sikke en arena.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Vase » 5. nov 2014, 16:41

Der var 28280 til kampen mod Steaua, så det bliver trods alt ikke så slemt som i 95, hvor det officielle tilskuertal var 70.000.

Se iøvrigt interviewet med Sepp Piontek i dette klip - på gebrokkent engelsk og med pibe i munden :)

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af Mephisto2 » 5. nov 2014, 17:36

Kampen i morgen bliver rigtigt spændende - og AaB har et godt udgangspunkt med 6 points.

Uafgjort i morgen er et rigtigt godt resultat.

Med uafgjort i Kiev og uafgjort hjemme mod Bukarest, mangler man kun en sejr mod Rio Ave for at gå videre med 90 % sikkerhed. Usikkerheden ligger i, om Dinamo og Bukarest skulle spille uafgjort i deres indbyrdes kamp. I så fald bliver målscoren afgørende.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af frederikshavneren » 5. nov 2014, 19:24

Iflg. Nordjyske overværede AK træningen. Han døjer med ryggen og ligner tilsyneladende ikke en der er spilleklar i morgen

Besvar