Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Kunji » 23. nov 2014, 20:56

Maglau skrev:
jensemand57 skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:Den store forskel er bl.a. At Midtjyderne afslutter med et skud, det gør vi ikke.
Hvordan kan det være end forskel at FCM spillerne sparker ligegyldige bolde mod mål
Fordi de kommer til afslutninger. Det får nogen gange mål af. Simpelt
Så man skal bare sparke på mål 25-30 gange i løbet en kamp så er det den store forskel.
nej. Men man kan slå et indlæg eller tage et skud indimellem i stedet for at trille den bagud.

Den her kamp har mange syndere. Den største er på bænken. Vores spillestil er uigennemskuelig. På den dårlige måde.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af birk » 23. nov 2014, 20:57

Klasse forskel
Man må have fat i DR
De må få Line Baun ud af glemslen
Hun må lave en special udgave af Sporløs
Hun må finde AaB

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Kunji » 23. nov 2014, 20:59

Maglau skrev:
Kunji skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:Den store forskel er bl.a. At Midtjyderne afslutter med et skud, det gør vi ikke.
Hvordan kan det være en forskel at FCM spillerne sparker ligegyldige bolde mod mål. De vinder en skudstatistik og hvad så
Det er sgu da noget af det mest basale i fodbold. Afslut dine angreb med en afslutning!

Det gør vi ikke.
Det er noget vrøvl - det sgu da ingen mål at fyre ufarlige skud afsted .
Tænk dig nu marginalt om. Hvem taler om håbløse skud? Dig!

FCM fik i øvrigt deres andet mål efter et håbløst skud.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Brent » 23. nov 2014, 20:59

Ak Jacobsen må være fortid i AaB i pausen efter endnu en skandaløs ringe indsats, vi kan ligesågodt starte med Theodor i angrebet end Palle pophår

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Arendt » 23. nov 2014, 21:00

Kunji skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:Den store forskel er bl.a. At Midtjyderne afslutter med et skud, det gør vi ikke.
Hvordan kan det være end forskel at FCM spillerne sparker ligegyldige bolde mod mål
Fordi de kommer til afslutninger. Det får nogen gange mål af. Simpelt
Så man skal bare sparke på mål 25-30 gange i løbet en kamp så er det den store forskel.
nej. Men man kan slå et indlæg eller tage et skud indimellem i stedet for at trille den bagud.

Den her kamp har mange syndere. Den største er på bænken. Vores spillestil er uigennemskuelig. På den dårlige måde.
Tag lige en slapper og gå en tur. Vi spiller ikke verdens bedste kamp, men det er ligeledes på baggrund af et bedre FCM hold og en dommer, som tillader hårdt spil. Dette passer på ingen måde til vores spillestil. Jeg har aldrig set ham dømme med den linje, så meget pudsigt, at han gjorde det i dag. Nicolai Larsen lukker kampen for os, da han lavet et fælt drop.

Med en anden dommer havde FCM ikke fået så gode arbejdsbetingelser, og de bliver desværre nok mestre. Plasticklub!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 23. nov 2014, 21:02

Reyad skrev:Den her kamp med et ord: deprimerende. Deprimerende at vi er dårlige. Deprimerende at FCM er gode.

Eneste lyspunkt er Blåbjerg der spiller en fin kamp.
ja Blåbjerg så ud til at befinde sig noget bedre centralt end på backen. Han klarede den også fint fysisk - jeg syntes han ser lidt klejn ud, men det var ikke til at se i hans spil.

også lille pil opad hos Ene og Risgård, som lavede flere gode kreative ting, selvom der blev lavet mange frispark på dem..

Det helt store irritationsmoment syntes jeg er vores tendens til at ville spille den helt ind over stregen - der var mange muligheder for at afslutte, men der skal hele tiden spilles en gang for meget eller dribles eller ventes/tøves. Det har været vores spillestil længe men idag var det virkelig irriterende..

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af 9520AaB » 23. nov 2014, 21:03

Brent skrev:Ak Jacobsen må være fortid i AaB i pausen efter endnu en skandaløs ringe indsats, vi kan ligesågodt starte med Theodor i angrebet end Palle pophår
Ny eller gammel Theodor??

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Kunji » 23. nov 2014, 21:04

Arendt skrev:
Kunji skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:Den store forskel er bl.a. At Midtjyderne afslutter med et skud, det gør vi ikke.
Hvordan kan det være end forskel at FCM spillerne sparker ligegyldige bolde mod mål
Fordi de kommer til afslutninger. Det får nogen gange mål af. Simpelt
Så man skal bare sparke på mål 25-30 gange i løbet en kamp så er det den store forskel.
nej. Men man kan slå et indlæg eller tage et skud indimellem i stedet for at trille den bagud.

Den her kamp har mange syndere. Den største er på bænken. Vores spillestil er uigennemskuelig. På den dårlige måde.
Tag lige en slapper og gå en tur. Vi spiller ikke verdens bedste kamp, men det er ligeledes på baggrund af et bedre FCM hold og en dommer, som tillader hårdt spil. Dette passer på ingen måde til vores spillestil. Jeg har aldrig set ham dømme med den linje, så meget pudsigt, at han gjorde det i dag. Nicolai Larsen lukker kampen for os, da han lavet et fælt drop.

Med en anden dommer havde FCM ikke fået så gode arbejdsbetingelser, og de bliver desværre nok mestre. Plasticklub!
Jeg skal lige hjem fra Herning først. ;)

Dommeren var dårlig, ja. Men vi spiller altså uden identitet. Vi spiller den formålsløst rundt i et langsomt tempo. Vi lægger intet pres. FCM kommer flyvende i alle dueller. Det er svinsk, men det er også det, der gør, at vi lader os kyse.

FCM er bedre end os på nærmest alle parametre. Hvis du giver dommerlinien skylden, så skal du måske selv trække luft. ;)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Maglau » 23. nov 2014, 21:04

Kunji skrev:
Maglau skrev:
Kunji skrev:
Maglau skrev:
jensemand57 skrev:Den store forskel er bl.a. At Midtjyderne afslutter med et skud, det gør vi ikke.
Hvordan kan det være en forskel at FCM spillerne sparker ligegyldige bolde mod mål. De vinder en skudstatistik og hvad så
Det er sgu da noget af det mest basale i fodbold. Afslut dine angreb med en afslutning!

Det gør vi ikke.
Det er noget vrøvl - det sgu da ingen mål at fyre ufarlige skud afsted .
Tænk dig nu marginalt om. Hvem taler om håbløse skud? Dig!

FCM fik i øvrigt deres andet mål efter et håbløst skud.[/quote
Nej der blev snakket at man bare skulle skyde på mål så skulle det nok gå. Hvis det er opskriften vil der automatisk blive et stort antal håbløse afslutning som aldrig vil gå i mål.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2014, 21:07

Alt, hvad der kunne gå imod os i denne runde, gik imod os, og toppen er nu igen langt væk. Vi skal helst vinde de sidste par kampe, hvis vi skal holde liv i medaljehåbet til foråret. FCM var i forvejen så langt væk, at vi uanset dagens resultat ikke havde nogen som helst realistisk chance for at hente dem; desuden er holdet mindst en klasse over AaB alligevel.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Arendt » 23. nov 2014, 21:08

Dommeren er én af parametrene, mens Nicolai Larsen og vores pasningspil herunder vores offensiv ligeledes er. Hvis du læser mit indlæg, giver jeg ikke kun dommeren skylden ;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Buzz Killington » 23. nov 2014, 21:11

Jeg vil bestemt ikke give dommeren skylden, men linjen var ikke til vores fordel (det er den sikkert i andre kampe). Derudover var vi denne gang ikke gode til at spille udenom deres hoeje selvmordspress som vi ellers plejer. Derfor fik de mere og mere selvtillig, og blev ved med at holde deres koncept, og derfor kom vi aldrig rigtigt i gang.

Jeg tror ikke der er saa stor forskel paa disse hold naar vi moedes igen i April.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af limey » 23. nov 2014, 21:18

Maglau skrev:Nej der blev snakket at man bare skulle skyde på mål så skulle det nok gå.
Nej - det er udelukkende dig, der tolker sådan. I øvrigt var mange af FCM's afslutninger yderst kompetente og på ingen måder håbløse, så det er lidt svært at forstå, at det overhovedet er blevet til en diskussion.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Brent » 23. nov 2014, 21:18

Man må bare lette på hatten for det stykke arbejde som Glenn og Steinlein har udført i Midtjylland :danmarkfan: . De spiller meget seværdigt fodbold med fysik og aggresivt genpres og på trods af at de har et halvt hold ude, får de det forsvarende mesterhold til at ligne en flok lilleputter.

Noget andet jeg er facineret af ved FCM er deres scoutingsystem. Det skulle vi have en kopi af. Næsten alle de spillere de hiver ind passer ind i klubbens spilsystem samt dens filosofi om det "hele FCM menneske". Ham Costa Ricaneren var outstanding i dag.

Det er en bedre filosofi end at hive halvskadede eller helt skadede tidligere profiler ind, som ikke har slået til i deres respektive udenlandske klubber.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Remark » 23. nov 2014, 21:19

FCM var bare bedre. Der er sgu ikke så meget at sige.

Dommeren burde have givet Izunna en advarsel tidligere, og Dickohs frispark på Thomsen var godt lavet, lige på kanten af det røde kort. Vores svage punkt er angriberne som så ofte før igennem sæsonen. Hvor ville man gerne have set Jønnson idag

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Frygah » 23. nov 2014, 21:23

Brent skrev:Man må bare lette på hatten for det stykke arbejde som Glenn og Steinlein har udført i Midtjylland :danmarkfan: . De spiller meget seværdigt fodbold med fysik og aggresivt genpres og på trods af at de har et halvt hold ude, får de det forsvarende mesterhold til at ligne en flok lilleputter.

Noget andet jeg er facineret af ved FCM er deres scoutingsystem. Det skulle vi have en kopi af. Næsten alle de spillere de hiver ind passer ind i klubbens spilsystem samt dens filosofi om det "hele FCM menneske". Ham Costa Ricaneren var outstanding i dag.
Stop nu dig selv. De har 5 spillere ude. Vi har Ahlmann, Spalvis, Jönsson og Thelander ude til dagens kamp, samt Kasper P. og Børsting som alle havde været i spil til dagens kamp. Så er de vist heller ikke hårdere ramt end os. Og i modsætning til os kan de køre med -40 millioner på driften, fordi de har sugar daddies der sikrer at de ikke behøvede at sælge en 3-4 spillere, som de ellers var forberedt på. I stedet henter de spillere ind. Så er det jo klart at de har en bredere trup, når begge hold "har et halvt hold ude". Havde vi 40-50 mio. kr. mere at bruge udelukkende på truppen, så havde vi nok også lidt mere bredde at gøre med.

I forhold til deres scoutingsystem, så vil jeg gerne lige vente lidt før jeg tillægger det alverdens værdi. FCM har tidligere forsøgt med eksempelvis deres Østeuropa-indkøb, og det var altså ikke en udpræget succes.

EDIT: I øvrigt er det rart at Kent Nielsen ikke tuder over vores skader.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Provst i Brovst » 23. nov 2014, 21:29

Brent skrev:Man må bare lette på hatten for det stykke arbejde som Glenn og Steinlein har udført i Midtjylland :danmarkfan: . De spiller meget seværdigt fodbold med fysik og aggresivt genpres og på trods af at de har et halvt hold ude, får de det forsvarende mesterhold til at ligne en flok lilleputter.

Noget andet jeg er facineret af ved FCM er deres scoutingsystem. Det skulle vi have en kopi af. Næsten alle de spillere de hiver ind passer ind i klubbens spilsystem samt dens filosofi om det "hele FCM menneske". Ham Costa Ricaneren var outstanding i dag.

Det er en bedre filosofi end at hive halvskadede eller helt skadede tidligere profiler ind, som ikke har slået til i deres respektive udenlandske klubber.
Dit overskud til trolling efter et sådan nederlag, er det der gør, at der er flere der er i tvivl om du holder med AaB. MASTER CLASS!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Brent » 23. nov 2014, 21:31

Frygah skrev:
Brent skrev:Man må bare lette på hatten for det stykke arbejde som Glenn og Steinlein har udført i Midtjylland :danmarkfan: . De spiller meget seværdigt fodbold med fysik og aggresivt genpres og på trods af at de har et halvt hold ude, får de det forsvarende mesterhold til at ligne en flok lilleputter.

Noget andet jeg er facineret af ved FCM er deres scoutingsystem. Det skulle vi have en kopi af. Næsten alle de spillere de hiver ind passer ind i klubbens spilsystem samt dens filosofi om det "hele FCM menneske". Ham Costa Ricaneren var outstanding i dag.
Stop nu dig selv. De har 5 spillere ude. Vi har Ahlmann, Spalvis, Jönsson og Thelander ude til dagens kamp, samt Kasper P. og Børsting som alle havde været i spil til dagens kamp. Så er de vist heller ikke hårdere ramt end os. Og i modsætning til os kan de køre med -40 millioner på driften, fordi de har sugar daddies der sikrer at de ikke behøvede at sælge en 3-4 spillere, som de ellers var forberedt på. I stedet henter de spillere ind. Så er det jo klart at de har en bredere trup, når begge hold "har et halvt hold ude". Havde vi 40-50 mio. kr. mere at bruge udelukkende på truppen, så havde vi nok også lidt mere bredde at gøre med.

I forhold til deres scoutingsystem, så vil jeg gerne lige vente lidt før jeg tillægger det alverdens værdi. FCM har tidligere forsøgt med eksempelvis deres Østeuropa-indkøb, og det var altså ikke en udpræget succes.

EDIT: I øvrigt er det rart at Kent Nielsen ikke tuder over vores skader.
Ja de har 5 spillere ude og alligevel ligner vi en flok skræmte drengespejdere i ulvens hule. De spiller os jo fuldstændigt ud af banen. At de har Benham skyldes da godt arbejde på direktionsgangen, han er jo nok ikke kommet af sig selv. Jeg har stor tiltro til den måde de har sat deres scouting i system, det tror jeg godt vi kan lære noget af. De spillere de har hentet ind passer både i forhold til deres spilfilosofi mn også deres filosofi om "det hele FCM menneske". Håber Gaarde tar noter i herning, for her er noget at hente!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Frygah » 23. nov 2014, 21:37

Brent skrev:
Frygah skrev:
Brent skrev:Man må bare lette på hatten for det stykke arbejde som Glenn og Steinlein har udført i Midtjylland :danmarkfan: . De spiller meget seværdigt fodbold med fysik og aggresivt genpres og på trods af at de har et halvt hold ude, får de det forsvarende mesterhold til at ligne en flok lilleputter.

Noget andet jeg er facineret af ved FCM er deres scoutingsystem. Det skulle vi have en kopi af. Næsten alle de spillere de hiver ind passer ind i klubbens spilsystem samt dens filosofi om det "hele FCM menneske". Ham Costa Ricaneren var outstanding i dag.
Stop nu dig selv. De har 5 spillere ude. Vi har Ahlmann, Spalvis, Jönsson og Thelander ude til dagens kamp, samt Kasper P. og Børsting som alle havde været i spil til dagens kamp. Så er de vist heller ikke hårdere ramt end os. Og i modsætning til os kan de køre med -40 millioner på driften, fordi de har sugar daddies der sikrer at de ikke behøvede at sælge en 3-4 spillere, som de ellers var forberedt på. I stedet henter de spillere ind. Så er det jo klart at de har en bredere trup, når begge hold "har et halvt hold ude". Havde vi 40-50 mio. kr. mere at bruge udelukkende på truppen, så havde vi nok også lidt mere bredde at gøre med.

I forhold til deres scoutingsystem, så vil jeg gerne lige vente lidt før jeg tillægger det alverdens værdi. FCM har tidligere forsøgt med eksempelvis deres Østeuropa-indkøb, og det var altså ikke en udpræget succes.

EDIT: I øvrigt er det rart at Kent Nielsen ikke tuder over vores skader.
Ja de har 5 spillere ude og alligevel ligner vi en flok skræmte drengespejdere i ulvens hule. De spiller os jo fuldstændigt ud af banen. At de har Benham skyldes da godt arbejde på direktionsgangen, han er jo nok ikke kommet af sig selv. Jeg har stor tiltro til den måde de har sat deres scouting i system, det tror jeg godt vi kan lære noget af. De spillere de har hentet ind passer både i forhold til deres spilfilosofi mn også deres filosofi om "det hele FCM menneske". Håber Gaarde tar noter i herning, for her er noget at hente!
If you love them so much, why don't you marry them?

Mere seriøst, jeg ville elske at høre dig trolle lidt omkring det med "hele mennesker"... Uddyb endelig.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2014, 21:38

Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.

Besvar