Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Maglau » 12. dec 2014, 09:58

FlæskeFrank skrev:
Oestergaard skrev:Her er dem vi kan møde.
De bedste 3. i Champions League gruppespillet
Olympiakos
Zenit
Bilbao
Sporting

Nummer 1. i Gruppespillet Europa League
Gladbach
Brugge
Besiktas
Salzburg
Dynamo Moskva
Inter
Everton
Feyenoord
Napoli
Dynamo Kiev (Kan vi selvfølgelig ikke møde)
Fiorentina
Legia Warsawa
Det er sgu da en gang lortehold. Det tyder allermest på, at vi igen trækker en sportslig og økonomisk uinteressant modstander.

Mönchengladbach, Feyenoord og Everton er de eneste, som skaber fuldt hus.

Selv Inter, Fiorentina, Napoli eller Brügge er jo ikke ophidsende. Det er mange år siden, at italiensk hold har været ophidsende.
Jeg er nu helt sikker på at efter de engelske hold er Inter nok det hold der kan lokke flest på stadion. Alle kender Inter og ved at det er en af europas mest traditionsrige klubber. En italiensk topklub på Aalborg stadion kan få fulde huse selv i februar.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Hovedet » 12. dec 2014, 09:59

AllanPedersen skrev:
Hovedet skrev:
Og hertil skal naturligvis lægges udgifterne til toiletartikler o.l. Ej, hvis klubben meldte ud, at den forventede at tjene mellem 30 og 35 millioner (og sågar har fastholdt dette), må man formode, at dette beløb bliver højere som følge af - på en eller anden mystisk måde - at være avanceret.
jeg synes virkelig det er ironisk du siger at hvis man melder et tal ud må vi regne med det.
Når AaB historisk set.. ALDRIG kan holde det tal de melder ud..

2010, 2011, 2012, 2013.. du vælger bare .. et tal er blevet sagt i 3. kvartal.. og til april har det været markant mindre.
Og nu argumentere du for 400k præmie penge.. bør gøre et tal højere, som vi aldrig har set overholdt?

alt respekt for den nye ledelse, men hvis vi skal overgå forventningen økonomisk set.. tror jeg der skal mere end 2mill kr til..
hvilket trods alt kun er det vi har vundet i dag.
Ah, her synes jeg, du overser den udvikling, der har været i AaB gennem de senere år. For det første står udmeldingerne i langt højere grad til troende end tidligere. For det andet er forretningen AaB i dag langt mere gennemskuelig, end det var tilfældet i koncerntiden med et hav af aktiviteter og efterfølgende nedskrivninger, feriepengesag mm. Der findes m.a.o. slet ikke samme mulighed for at skyde ved siden af.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2014, 10:16

Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2014, 10:18

Hovedet skrev:
AllanPedersen skrev:
Hovedet skrev:
Og hertil skal naturligvis lægges udgifterne til toiletartikler o.l. Ej, hvis klubben meldte ud, at den forventede at tjene mellem 30 og 35 millioner (og sågar har fastholdt dette), må man formode, at dette beløb bliver højere som følge af - på en eller anden mystisk måde - at være avanceret.
jeg synes virkelig det er ironisk du siger at hvis man melder et tal ud må vi regne med det.
Når AaB historisk set.. ALDRIG kan holde det tal de melder ud..

2010, 2011, 2012, 2013.. du vælger bare .. et tal er blevet sagt i 3. kvartal.. og til april har det været markant mindre.
Og nu argumentere du for 400k præmie penge.. bør gøre et tal højere, som vi aldrig har set overholdt?

alt respekt for den nye ledelse, men hvis vi skal overgå forventningen økonomisk set.. tror jeg der skal mere end 2mill kr til..
hvilket trods alt kun er det vi har vundet i dag.
Ah, her synes jeg, du overser den udvikling, der har været i AaB gennem de senere år. For det første står udmeldingerne i langt højere grad til troende end tidligere. For det andet er forretningen AaB i dag langt mere gennemskuelig, end det var tilfældet i koncerntiden med et hav af aktiviteter og efterfølgende nedskrivninger, feriepengesag mm. Der findes m.a.o. slet ikke samme mulighed for at skyde ved siden af.
jeg argumenterer ikke for de skyder stort ved siden af.. men hvis de siger 30-35 mill
Så kunne det sagtens være 25mill.. og vi ville stadig være glade...
Bare det de har en afvigelse på 5millioner siger lidt om hvor løst det her tal er.

Mit argument er at bare fordi vi advancere og tjener 2 millioner kroner.. kan jeg ikke se det rykke ved forventningen
2 mill er altså ikke meget, når det er så løst en anslået forventning.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af SimonJ » 12. dec 2014, 10:21

Hvornår spilles knock out kampene? Skal nemlig have taget fri de dage.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2014, 10:24

SimonJ skrev:Hvornår spilles knock out kampene? Skal nemlig have taget fri de dage.
i 2013 var de spillet d. 20 og 27 februar., men ved ikke med næste år.
Men det ved du på mandag nok, når kampene bliver trukket, gætter på der kommer datoer på samtidig.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Martin Bak » 12. dec 2014, 10:28

AllanPedersen skrev:Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

meget meget enig! det er en rigtig "taber" udtalelse han kommer med - hvorfor dog mere eller mindre lægge sig ned på forhånd? den indstilling forplanter sig

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Maglau » 12. dec 2014, 10:29

AllanPedersen skrev:
SimonJ skrev:Hvornår spilles knock out kampene? Skal nemlig have taget fri de dage.
i 2013 var de spillet d. 20 og 27 februar., men ved ikke med næste år.
Men det ved du på mandag nok, når kampene bliver trukket, gætter på der kommer datoer på samtidig.
I og med at der er lodtrækning den 27 feb til 1/8 og den første kamp i 1/16 spilles den 19/2 så er returen sikkert den den 26 feb.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Forza » 12. dec 2014, 10:37

Martin Bak skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

meget meget enig! det er en rigtig "taber" udtalelse han kommer med - hvorfor dog mere eller mindre lægge sig ned på forhånd? den indstilling forplanter sig
Både og. Kan sgu godt forstå at de er træt af at møde øst europæiske hold. Det er hverken nogen særlig fed oplevelse for fans eller spillere. Derfor vil man gerne møde et mere attraktivt hold. Jeg er dog enig i at hvis man håber på et hold som Inter, så tænker man vist mere på en god oplevelse end at man gerne vil videre i Europa League.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Martin Bak » 12. dec 2014, 10:43

jeg vil rigtigt gerne trække brugge -fed away - overkommeligt at tage til belgien -lækker øl og så kunne det være fedt at vise fck og bif hvordan det skal gøres ...:-)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Maglau » 12. dec 2014, 10:48

Forza skrev:
Martin Bak skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

meget meget enig! det er en rigtig "taber" udtalelse han kommer med - hvorfor dog mere eller mindre lægge sig ned på forhånd? den indstilling forplanter sig
Både og. Kan sgu godt forstå at de er træt af at møde øst europæiske hold. Det er hverken nogen særlig fed oplevelse for fans eller spillere. Derfor vil man gerne møde et mere attraktivt hold. Jeg er dog enig i at hvis man håber på et hold som Inter, så tænker man vist mere på en god oplevelse end at man gerne vil videre i Europa League.
jeg synes ikke det er uambitiøst tværtimod. Hvis man ved at østeuropæiske hold er stærke med ukendte spillere, der er pisse koldt i østeuropa i februar, rejsen er besværlig og hjemmebane opbakningen er begrænset- så forstår jeg godt man vil have en kendt modstander som måske er stærkere men hvor de omkring liggende faktorer er mere kendte og så er motivation i en kamp mod fx Inter vel også 20% større.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2014, 11:00

Martin Bak skrev:
FlæskeFrank skrev:
Oestergaard skrev:Her er dem vi kan møde.
De bedste 3. i Champions League gruppespillet
Olympiakos
Zenit
Bilbao
Sporting

Nummer 1. i Gruppespillet Europa League
Gladbach
Brugge
Besiktas
Salzburg
Dynamo Moskva
Inter
Everton
Feyenoord
Napoli
Dynamo Kiev (Kan vi selvfølgelig ikke møde)
Fiorentina
Legia Warsawa
Det er sgu da en gang lortehold. Det tyder allermest på, at vi igen trækker en sportslig og økonomisk uinteressant modstander.

Mönchengladbach, Feyenoord og Everton er de eneste, som skaber fuldt hus.

Selv Inter, Fiorentina, Napoli eller Brügge er jo ikke ophidsende.
Martin Bak skrev: trækker vi besiktas,bliver stadion propfyldt af herboende tyrkere - og kan du så ikke lige forklare hvorfor gladbach skulle appellere mere til denalmindelige aalborgenser om at komme på stadion ind f.eks Inter?
Omkring Feyenoord, så var det nok mere muligheden for udekampen. Jeg tror tysk fodbold vil kunne trække en del tilskuere, specielt Gladbach vil kunne køre Allan Simonsen-traveren.

Omkring Besiktas, så var min kommentar jo også mest rettet mod den almindelige tilskuer, som intet tilhørsforhold havde til nogle af holdene(det er jo dem, som skal give fuldt hus). Jeg var ude og se Middelfart-Næstved i 2. division, som bosiddende i Middelfart kunne jeg selvfølgelig godt se Middelfart, men det var da særligt fordi, at jeg har boet små 10 år i Næstved forinden. Sådan vil herboende tyrkere jo formentlig også tænke, hvis der kom et tyrkisk hold til DK. Herboende portugisere var måske også ude og se Rio Ave, og få lidt duft af hjemlandet.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Martin Bak » 12. dec 2014, 11:08

Maglau skrev:
Forza skrev:
Martin Bak skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

meget meget enig! det er en rigtig "taber" udtalelse han kommer med - hvorfor dog mere eller mindre lægge sig ned på forhånd? den indstilling forplanter sig
Både og. Kan sgu godt forstå at de er træt af at møde øst europæiske hold. Det er hverken nogen særlig fed oplevelse for fans eller spillere. Derfor vil man gerne møde et mere attraktivt hold.Jeg er dog enig i at hvis man håber på et hold som Inter, så tænker man vist mere på en god oplevelse end at man gerne vil videre i Europa League

eg synes ikke det er uambitiøst tværtimod. Hvis man ved at østeuropæiske hold er stærke med ukendte spillere, der er pisse koldt i østeuropa i februar, rejsen er besværlig og hjemmebane opbakningen er begrænset- så forstår jeg godt man vil have en kendt modstander som måske er stærkere men hvor de omkring liggende faktorer er mere kendte og så er motivation i en kamp mod fx Inter vel også 20% større.
aargh jeg kan IKKE få luft :-) du mener simpelthen at der er forskel på spillernes motivation for at gå videre fra 1/16 finalen i europacuppen alt efter hvilket hold vi trækker? tror ikke du har dyrket nogen
sport på noget konkurrence niveau , hvis du virkeligt mener det

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Reto » 12. dec 2014, 11:08

Martin Bak skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

meget meget enig! det er en rigtig "taber" udtalelse han kommer med - hvorfor dog mere eller mindre lægge sig ned på forhånd? den indstilling forplanter sig
Sagde han ikke bare, at han gerne vil undgå Østeuropa ?
Der er 3 klassiske østeuropæiske hold tilbage. Zenit, Dynamo Moskva og Legia Warsaw.
Nr 1 og 3 i den russiske liga har vi lige så ringe chancer mod som Everton el Inter eksempelvis-
Polakkerne havde spillet CL, var det ikke for en skrivebordsafgørelse, og er suveræne i deres nationale liga samtidigt med de vandt 5 af 6 kampe i EL.

Jeg har svært ved at se det ræsonnement, at et hold fra Østeuropa giver os bedre chancer for avancement end de fleste vesteuropæiske modstandere, vi kan rende ind i.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Hanga » 12. dec 2014, 11:25

Vi skal bare have den fedeste away muligt i mine øjne. Det blev vi frarøvet i gruppespillet.

Der er trods alt ret gode odds for at vi får det denne gang. Ser gerne en tur til Firenze, Milano eller Liverpool!

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Martin Bak » 12. dec 2014, 11:29

Reto skrev:
Martin Bak skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg ved godt der intet hold er tilbage vi 'bør' slå

Alt fra nu af er en bonus.. men jeg kan ikke lade være med at synes det er lidt træls, hvergang man læser en som KEP
Sige til en avis, de gerne vil trække et storhold og så bare få den oplevelse.

Som om vi allerede har besluttet at tabe 5-0 ....
Ville være forfriskende at høre en spiller sige .. jeg vil 'GERNE! møde et øst europæisk hold.. dem har vi størst chance mod'

meget meget enig! det er en rigtig "taber" udtalelse han kommer med - hvorfor dog mere eller mindre lægge sig ned på forhånd? den indstilling forplanter sig
Sagde han ikke bare, at han gerne vil undgå Østeuropa ?

det er vel et spørgsmål om hvordan man tolker det han siger http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... pa/5351715" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er 3 klassiske østeuropæiske hold tilbage. Zenit, Dynamo Moskva og Legia Warsaw.
Nr 1 og 3 i den russiske liga har vi lige så ringe chancer mod som Everton el Inter eksempelvis-
Polakkerne havde spillet CL, var det ikke for en skrivebordsafgørelse, og er suveræne i deres nationale liga samtidigt med de vandt 5 af 6 kampe i EL.

Jeg har svært ved at se det ræsonnement, at et hold fra Østeuropa giver os bedre chancer for avancement end de fleste vesteuropæiske modstandere, vi kan rende ind i.
Enig - jeg tror vi får meget svært ved at slå zenit, moskva eller legia, men jeg savner bare en spiller som ud fra de hold vi kan trække udtaler, jeg håber vi trækker brugge, salzburg etc fordi dem har vi en god chance for at slå ud.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2014, 12:01

Seedede hold i Europa League
Mönchengladbach, Club Brugge, Besiktas, RB Salzburg, Dinamo Moskva, Inter, Feyenorrd, Everton, Napoli, Dynamo Kiev, Fiorentina, Legia Zarszawa, Olympiakos, Sporting Lissabon, Athletic Bilbao, Zenit St. Petersborg

Useedede hold i Europa League
Villarreal, Torino, Tottenham, Celtic, PSV Eindhoven, Dnipro, Sevilla, Wolfsburg, Young Boys, AaB, Guingamp, Trabzonspor, Anderlecht, Ajax, Liverpool, Roma


Vi kan 'IKKE' møde nogle af de useedede hold..
Altså Liverpool eks.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2014, 12:05

Jeg tror vi kan slå Fiorentina..

Nu er det meldt ud

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Reto » 12. dec 2014, 12:13

Martin Bak skrev: Enig - jeg tror vi får meget svært ved at slå zenit, moskva eller legia, men jeg savner bare en spiller som ud fra de hold vi kan trække udtaler, jeg håber vi trækker brugge, salzburg etc fordi dem har vi en god chance for at slå ud.
Tror også Brugge er det hold vi har størst chance imod, men de vil være pænt store favoritter uanset. De har lige udraderet FCK i Parken og vaskede gulv med Brøndby tidligere.

Derudover er det for mig at se mere end svært at identificere en ønskemodstander.
Lad os slippe for de 2 russiske hold og tyrkerne, det er næsten det vigtigste.

Uanset så får vi et klassehold at se i Aalborg i februar måned og det er vel ikke så skidt endda.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. dec 2014, 12:15

AllanPedersen skrev:Seedede hold i Europa League
Mönchengladbach, Club Brugge, Besiktas, RB Salzburg, Dinamo Moskva, Inter, Feyenorrd, Everton, Napoli, Dynamo Kiev, Fiorentina, Legia Zarszawa, Olympiakos, Sporting Lissabon, Athletic Bilbao, Zenit St. Petersborg

Useedede hold i Europa League
Villarreal, Torino, Tottenham, Celtic, PSV Eindhoven, Dnipro, Sevilla, Wolfsburg, Young Boys, AaB, Guingamp, Trabzonspor, Anderlecht, Ajax, Liverpool, Roma


Vi kan 'IKKE' møde nogle af de useedede hold..
Altså Liverpool eks.
Det er sgu lige før, der er flere stærke hold (men selvfølgelig også sjovere modstandere) blandt de useedede end blandt de seedede.

Men fuck, hvor er det flot at være i det selskab for anden gang på seks år. At det ikke giver større opmærksomhed i københavnerpressen, er en skandale.

Besvar