Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. dec 2014, 19:58

astonvilla skrev:
Elscorpio skrev:Bare vi ikke får en ny Pehrsson.

Gaarde har cirka 5-6 mdr at finde en ny træner, så håber ikke vi ser en panikløsning igen.
Vi skal naturligvis ikke ud i nogen panikløsning - men jeg mener ikke Gaarde har 5-6 mdr til at finde en afløser. Der skulle gerne være noget på plads langt tid inden da - så den nye mand på tronen kan få behørig indflydelse på sommervinduet + kontraktforlængelser.

Jeg synes der er rigtig mange spændende navne i spil - drømmen er vel "bare" at grave en Hasse Backe/Smukke Erik type frem igen. Jeg hælder meget over mod det svenske - bare ikke en ny Pehrsson dummert (som jo netop var en panikløsning).
For mig at se er det amatøragtigt, hvis vi først ansætter en ny til sommer. En seriøs topklub og i øvrigt et børsnoteret selskab kan ikke leve med bare den mindste mistanke om at en så central figur som cheftræneren ikke er inhabil. Den slags mistanker avler problemer og kan også give uro i spillertruppen. Det er i øvrigt heller ikke noge fed situation for Kent at stå i diverse dilemmaer i det næste halve år, hvor han naturligt kan have lyst til at involvere sig i transferovervejelser hos dem, han har valgt som ny arbejdsgiver.

Kent skal med andre ord ud nu. Det vil også give en ny træner et halvt år til at spille siden ideer ind, før den nye sæson starter, uden at der er alt for meget på spil - hvis vi altså lige får rystet nedrykningsspøgelset af os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Pastorius » 30. dec 2014, 20:34

AaB 85 95 99 08 skrev:
astonvilla skrev:
Elscorpio skrev:Bare vi ikke får en ny Pehrsson.

Gaarde har cirka 5-6 mdr at finde en ny træner, så håber ikke vi ser en panikløsning igen.
Vi skal naturligvis ikke ud i nogen panikløsning - men jeg mener ikke Gaarde har 5-6 mdr til at finde en afløser. Der skulle gerne være noget på plads langt tid inden da - så den nye mand på tronen kan få behørig indflydelse på sommervinduet + kontraktforlængelser.

Jeg synes der er rigtig mange spændende navne i spil - drømmen er vel "bare" at grave en Hasse Backe/Smukke Erik type frem igen. Jeg hælder meget over mod det svenske - bare ikke en ny Pehrsson dummert (som jo netop var en panikløsning).
For mig at se er det amatøragtigt, hvis vi først ansætter en ny til sommer. En seriøs topklub og i øvrigt et børsnoteret selskab kan ikke leve med bare den mindste mistanke om at en så central figur som cheftræneren ikke er inhabil. Den slags mistanker avler problemer og kan også give uro i spillertruppen. Det er i øvrigt heller ikke noge fed situation for Kent at stå i diverse dilemmaer i det næste halve år, hvor han naturligt kan have lyst til at involvere sig i transferovervejelser hos dem, han har valgt som ny arbejdsgiver.

Kent skal med andre ord ud nu. Det vil også give en ny træner et halvt år til at spille siden ideer ind, før den nye sæson starter, uden at der er alt for meget på spil - hvis vi altså lige får rystet nedrykningsspøgelset af os.
Jeg tænker om sådan en børsnoteret, seriøs topklub måske kunne fremstå endnu mere seriøs, hvis den kunne lukke munden på nogle af dens fans.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Freddie » 30. dec 2014, 21:21

AaB 85 95 99 08 skrev:
For mig at se er det amatøragtigt, hvis vi først ansætter en ny til sommer. En seriøs topklub og i øvrigt et børsnoteret selskab kan ikke leve med bare den mindste mistanke om at en så central figur som cheftræneren ikke er inhabil. Den slags mistanker avler problemer og kan også give uro i spillertruppen. Det er i øvrigt heller ikke noge fed situation for Kent at stå i diverse dilemmaer i det næste halve år, hvor han naturligt kan have lyst til at involvere sig i transferovervejelser hos dem, han har valgt som ny arbejdsgiver.

Kent skal med andre ord ud nu. Det vil også give en ny træner et halvt år til at spille siden ideer ind, før den nye sæson starter, uden at der er alt for meget på spil - hvis vi altså lige får rystet nedrykningsspøgelset af os.
Helt ærligt. Kent vil da gøre sit allerbedste for AaB. Jeg må sige, at hvis der er noget der imponerer mig ved dig, så er det din evne til at se spøgelser ALLE steder. Kent er 100 % professionel. Jeg har 100 % tillid til at han vil slide for AaB de næste måneder.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Arendt » 30. dec 2014, 23:54

Jeg håber med hjertet, at det bliver Jess Thorup. Med hjernen tror jeg, at Lars Olsen, Lars Søndergaard og Mikael Stahre er mest realistisk. Her håber jeg helt klart, at det bliver enten Lars Olsen eller Mikael Stahre.

Lars Søndergaard er efter min mening ikke dygtig nok.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 31. dec 2014, 04:00

Freddie skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
For mig at se er det amatøragtigt, hvis vi først ansætter en ny til sommer. En seriøs topklub og i øvrigt et børsnoteret selskab kan ikke leve med bare den mindste mistanke om at en så central figur som cheftræneren ikke er inhabil. Den slags mistanker avler problemer og kan også give uro i spillertruppen. Det er i øvrigt heller ikke noge fed situation for Kent at stå i diverse dilemmaer i det næste halve år, hvor han naturligt kan have lyst til at involvere sig i transferovervejelser hos dem, han har valgt som ny arbejdsgiver.

Kent skal med andre ord ud nu. Det vil også give en ny træner et halvt år til at spille siden ideer ind, før den nye sæson starter, uden at der er alt for meget på spil - hvis vi altså lige får rystet nedrykningsspøgelset af os.
Helt ærligt. Kent vil da gøre sit allerbedste for AaB. Jeg må sige, at hvis der er noget der imponerer mig ved dig, så er det din evne til at se spøgelser ALLE steder. Kent er 100 % professionel. Jeg har 100 % tillid til at han vil slide for AaB de næste måneder.
Det er da sund fornuft at skifte træner til vinter hvis det er muligt. Gaarde og co. skal selvfølgelig ikke forhaste processen, men hvis de snart har afløseren klar og han kan tiltræde til januar så er det med at slå til. At det så betyder en fyreseddel til Kent ser jeg kun som noget positivt.
Uanset hvad Kent siger hfra nu til sommer så er han altså på vej væk og medierne vil berettiget stille spørgsmål til hvor motiveret han er.

Derudover ser du også bort fra spillertruppen. Det er altså set før at spillertrupper mister respekten for træneren når denne er på vej væk. Taber vi i de første vigtige kampe i forårssæsonen mod Club Brügge KV og i pokalen mod Esbjerg så tror jeg at forårssæsonen ender som en lang ørkenvandring, hvor spillertruppen slet ikke kan finde motivationen.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gamling » 31. dec 2014, 07:06

Af hensyn til roen i spillertruppen og indkøbspolitikken ville det være rart med en forholdsvis hurtig afklaring.

Kent skal imo have lov at fortsætte det sidste halve år, men det ville være rart at få det nye navn på plads så spillerne ved hvad der kommer og den nye træner kan være med til at scoute mulige indkøb til sommervinduet.

Pga trænerskiftet kan vi jo nok kun forvente en Gorter erstatning i dette vindue.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. dec 2014, 08:21

Pastorius skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
astonvilla skrev:
Elscorpio skrev:Bare vi ikke får en ny Pehrsson.

Gaarde har cirka 5-6 mdr at finde en ny træner, så håber ikke vi ser en panikløsning igen.
Vi skal naturligvis ikke ud i nogen panikløsning - men jeg mener ikke Gaarde har 5-6 mdr til at finde en afløser. Der skulle gerne være noget på plads langt tid inden da - så den nye mand på tronen kan få behørig indflydelse på sommervinduet + kontraktforlængelser.

Jeg synes der er rigtig mange spændende navne i spil - drømmen er vel "bare" at grave en Hasse Backe/Smukke Erik type frem igen. Jeg hælder meget over mod det svenske - bare ikke en ny Pehrsson dummert (som jo netop var en panikløsning).
For mig at se er det amatøragtigt, hvis vi først ansætter en ny til sommer. En seriøs topklub og i øvrigt et børsnoteret selskab kan ikke leve med bare den mindste mistanke om at en så central figur som cheftræneren ikke er inhabil. Den slags mistanker avler problemer og kan også give uro i spillertruppen. Det er i øvrigt heller ikke noge fed situation for Kent at stå i diverse dilemmaer i det næste halve år, hvor han naturligt kan have lyst til at involvere sig i transferovervejelser hos dem, han har valgt som ny arbejdsgiver.

Kent skal med andre ord ud nu. Det vil også give en ny træner et halvt år til at spille siden ideer ind, før den nye sæson starter, uden at der er alt for meget på spil - hvis vi altså lige får rystet nedrykningsspøgelset af os.
Jeg tænker om sådan en børsnoteret, seriøs topklub måske kunne fremstå endnu mere seriøs, hvis den kunne lukke munden på nogle af dens fans.
Jo, det kunne være fedt. Især hvis de startede med dem, som laver intetsigende indlæg på debatsiden uden bidrag med noget som helst indhold. Det forekommer ofte fra medløberfans eller fra smånaive personager.

Mit tidligere indlæg indeholder derimod mon vurdering af, hvad der er bedst for klubben baseret på for mig at se åbenlyse omstændigheder. Nævn bare et andet børsnoteret selskab, som vil lade en centralt placeret nøglearbeder blive siddende i sin stilling efter, at det er kommet frem, at han skifter til en nøjagtig tilsvarende stilling hos en direkte konkurrent.

Bortset fra det synspunkt, som i sig selv burde føre til afskedigelse af Kent, er det da også klart bedst for AaB at give den nye træner forårssæsonen til at lære truppen at kende.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Kempes » 31. dec 2014, 08:25

Lidt info om Stahre som træner og årsagen til bruddet med IFK. http://www.fotbollskanalen.se/allsvensk ... a-klubben/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis det passer at der blev trænet for lidt under Stahre (både individuel og fælles træning) så skal Gaarde holde sig væk fra manden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Yankee » 1. jan 2015, 20:15

Stahre skal også til Kina, så ham bliver det i hvert fald ikke.

RWR27
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2014, 20:59
Favoritspiller: Kenneth Emil Petersen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af RWR27 » 2. jan 2015, 21:06

Jeg forstår ikke at Thomas Frank nævnes som en seriøs kandidat. Han har næsten ubegrænsede midler til rådighed i Brøndby, og bruger rigeligt af dem, jeg mener, at han har hentet 17 nye spillere på halvandet år. På trods af dette har han jo ikke opnået nogle særlige resultater, og Brøndby spiller heller ikke særlig seværdigt fodbold.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af thomasjn » 2. jan 2015, 21:10

RWR27 skrev:Jeg forstår ikke at Thomas Frank nævnes som en seriøs kandidat. Han har næsten ubegrænsede midler til rådighed i Brøndby, og bruger rigeligt af dem, jeg mener, at han har hentet 17 nye spillere på halvandet år. På trods af dette har han jo ikke opnået nogle særlige resultater, og Brøndby spiller heller ikke særlig seværdigt fodbold.
Tror Per Rud, hans mærkelige indkøb af mystiske kanter og det, at Brøndby har valgt at blive et andet projekt end det de hyrede Thomas Frank til er et meget større problem end Thomas Frank. Ligeledes har man jo forsømt at købe de defensive kræfter som kan skabe fundamentet for et godt hold. Selvom Brøndby har mange "gode" spillere har de stadig et dårligt hold lidt ligesom i Kasi-tiden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 3. jan 2015, 12:17

Nu hvor Stahre er ude af billedet så må favoritterne være:

L. Søndergaard, L. Olsen og J. D. Andersen. Jeg er mildest talt ikke begejstret hvis det bliver en af disse, for mig at se står de alle tre for destruktiv og kedelig bold, som står i modsætning til det spil vi praktiserede i sidste sæson.

L. Olsen forlod OB med store skrammer i lakken, ham håber jeg godt nok ikke at det bliver. Hvorfor Lars Søndergaard overhovedet er favorit til jobbet er mig en gåde, det er vel kun fordi at han er ven af huset... Da Hornevej har en forkærlighed for tidligere spillere så vil det være typisk hvis de vælger Søndergaard :(
Argumentet som er blevet fremført med at Søndergaard bor i Alleren og derfor taler for ham gir' jeg ikke noget for. I så fald kan vi ligeså godt ansætte Ove C. som har boet i Aalborg i flere år!
J. D. Andersen er dark horse. Han er urutineret men har selv udtrykt interesse for jobbet, men har også selv tvivlet på om han er klar.

Der findes andre langt mere attraktive træneremner. Jeg er ligeglad med om pågældende er nordmand, svensker, hollænder el.lign. Det altafgørende er at finde en træner som passer til profilen (teknisk bold besiddende fodbold, med fokus på egne talenter).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Yankee » 3. jan 2015, 15:23

frederikshavneren skrev:Da Hornevej har en forkærlighed for tidligere spillere så vil det være typisk hvis de vælger Søndergaard :(
Er det ikke lidt en myte? Ingen af vores trænere eller assistenter siden 2003 har været tidligere spillere i klubben. Tror du virkelig det påvirker beslutningsprocessen at Søndergaard spillede 40 kampe i den bolsjestribede for snart 30 år siden?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gaarde6 » 3. jan 2015, 15:25

frederikshavneren skrev:Nu hvor Stahre er ude af billedet så må favoritterne være:

L. Søndergaard, L. Olsen og J. D. Andersen. Jeg er mildest talt ikke begejstret hvis det bliver en af disse, for mig at se står de alle tre for destruktiv og kedelig bold, som står i modsætning til det spil vi praktiserede i sidste sæson.

L. Olsen forlod OB med store skrammer i lakken, ham håber jeg godt nok ikke at det bliver. Hvorfor Lars Søndergaard overhovedet er favorit til jobbet er mig en gåde, det er vel kun fordi at han er ven af huset... Da Hornevej har en forkærlighed for tidligere spillere så vil det være typisk hvis de vælger Søndergaard :(
Argumentet som er blevet fremført med at Søndergaard bor i Alleren og derfor taler for ham gir' jeg ikke noget for. I så fald kan vi ligeså godt ansætte Ove C. som har boet i Aalborg i flere år!
J. D. Andersen er dark horse. Han er urutineret men har selv udtrykt interesse for jobbet, men har også selv tvivlet på om han er klar.

Der findes andre langt mere attraktive træneremner. Jeg er ligeglad med om pågældende er nordmand, svensker, hollænder el.lign. Det altafgørende er at finde en træner som passer til profilen (teknisk bold besiddende fodbold, med fokus på egne talenter).
Nu er det heller ikke fordi jeg direkte savler over nogle af de navne der. Er i øvrigt pænt sikker på Gaarde har andre og mere spændende navne på hans blok.
Når det så er sagt. Så skal vi passe på med at sætte trænere i bås, fordi de har spillet på en bestemt måde, hvor de er nu.
De ligger jo deres taktik ud fra, hvilken trup de har.
Da vi i sin tid hentede Kent Nielsen, kunne jeg næsten ikke komme på en træner, som spillede mere kedeligt end han gjorde i Horsens.
Nu drømmer vi alle om at få ham klonet, så vi kan beholde ham.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Winterburn » 3. jan 2015, 19:58

Name dropper life en overset hollænder med god erfaring og ledig på markedet: Mario Been. Har stået i lære hos Bert Van Maijweek og Leo Beenhaaker

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mario_Been

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af 634 » 3. jan 2015, 20:34

Winterburn skrev:Name dropper life en overset hollænder med god erfaring og ledig på markedet: Mario Been. Har stået i lære hos Bert Van Maijweek og Leo Beenhaaker

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mario_Been
Spændende nyt emne, Ally McCoist er også stoppet i Glasgow Rangers, han er nok usandsynlig, men vi bør kigge bredt her i starten af træner søgningen. Jeg vil faktisk være fint tilfreds med Lars Søndergaard.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Bundgaard » 4. jan 2015, 12:02

I min verden skulle Kent fritstilles med det samme, jeg tror simpelthen ikke på at Kent brænder mere for AaB, og mentalt er han jo et andet sted og hypotetisk hvis nu AaB og ob ligger og slås om nedrykning (gud forbyde det) i den 4. sidste kamp, ja så kan men vel gætte til sig resten, så jeg syntes begge parter skal stoppe nu give Kent en kæmpe krammer og sig tak for alt du har gjort for os men nu må vi skilles.

Kuhn kunne jo overtager troperne til sommer eller indtil den ny træner må komme til

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af dyhrmaN » 4. jan 2015, 12:17

Med denne nyeste besked fra OB, om at KN allerede tages med på råd i dette transfervindue, synes jeg også, at KNs fortsatte virken i AaB begynder at blive en smule kompliceret.
http://www.bold.dk/nyt/ob-parat-til-at-handle-i-januar

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 4. jan 2015, 12:23

634 skrev:
Winterburn skrev:Name dropper life en overset hollænder med god erfaring og ledig på markedet: Mario Been. Har stået i lære hos Bert Van Maijweek og Leo Beenhaaker

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mario_Been
Spændende nyt emne, Ally McCoist er også stoppet i Glasgow Rangers, han er nok usandsynlig, men vi bør kigge bredt her i starten af træner søgningen. Jeg vil faktisk være fint tilfreds med Lars Søndergaard.
Gad vide om Lars Søndergaard overhovedet ville være et emne hvis han ikke havde en fortid på Hornevej?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 4. jan 2015, 12:26

dyhrmaN skrev:Med denne nyeste besked fra OB, om at KN allerede tages med på råd i dette transfervindue, synes jeg også, at KNs fortsatte virken i AaB begynder at blive en smule kompliceret.
http://www.bold.dk/nyt/ob-parat-til-at-handle-i-januar
Som skrevet før så mener jeg at Kent skal afskediges med omgående virkning. Der er alt for store risici ved at beholde ham, herunder det faktum at spillertrupper nogle gange mister respekten for træneren når denne er på vej væk.
Uanset hvad Kent siger så er det kun naturligt hvis han allerede nu mentalt er i Odense.

Besvar