Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gnu » 10. feb 2015, 09:27

Når Allan Gaarde ikke vil have Kuhn, udviser han forhåbentlig mere kreativitet og ambition end blot at overveje de mest forudsigelige navne som Ove Pedersen, Jonas Dal og Troels Bech. De burde overhovedet ikke være et tema for AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Hanga » 10. feb 2015, 09:54

Yankee skrev:Men det er da rigtigt, at Ove næsten ingen vindererfaring har. Hvor mange mesterskaber har han været med til at vinde og hvor mange pokalfinaler har han stået i som spiller, assistent eller cheftræner? Det er meget værdifuldt at have stået i de helt afgørende kampe og have prøvet det pres på egen hånd.

Spørg bare i FC Midtjylland. Lige nu ville de da ønske at de havde en træner som Kent Nielsen. En træner, der bare kan gå ned i omklædningsrummet, smide en DVD på med sine kampe på Anfield Road eller EM-finalen på Ullevi og så fortælle dem at den her 32. runde-hjemmekamp mod FC Vestsjælland altså ikke er noget at skide i bukserne over.

Vi behøver ikke finde en ny EM-finalist som cheftræner, men barren må være sat ret højt når Allan Kuhn med sine ekstraordinære meritter ikke kan bruges. Også højere end Dal og Ove P.
Spot-on!

Med den tid det tager tror jeg da også at det ligger i kortene, at vi sigter højere end nødløsninger som Ove P.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 10. feb 2015, 10:45

Hanga skrev:Med den tid det tager tror jeg da også at det ligger i kortene, at vi sigter højere end nødløsninger som Ove P.
Jeg vil simpelthen gå ud af mit gode skind, hvis det ender med en nødløsning. F.eks. at svensken først er fri af sin kontrakt til vinter og så henter vi en træner ind et halvt år eller forfremmer Kuhn 6 måneder.

Der skal betales det nødvendige beløb og hvis vinterskiftet var en nødvendighed, så havde vi chancen for at købe træneren denne vinter. Så jeg ser ikke nødløsningen som en mulighed

Jeg forventer, at den nye træner meldes ud inden for 1-2 måneder. Hvis vi skal overfortolke Gaardes tidligere indsats, så har der jo netop været aktivitet i starten af transfervinduet(hvor Lynge nogen gange godt kunne se tiden lidt meget an - uden at vide om forudsætningerne var forskellige). Og det tror jeg også Gaarde lykkes med denne gang.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Freddie » 10. feb 2015, 18:01

Yankee skrev:Men det er da rigtigt, at Ove næsten ingen vindererfaring har. Hvor mange mesterskaber har han været med til at vinde og hvor mange pokalfinaler har han stået i som spiller, assistent eller cheftræner? Det er meget værdifuldt at have stået i de helt afgørende kampe og have prøvet det pres på egen hånd.

Spørg bare i FC Midtjylland. Lige nu ville de da ønske at de havde en træner som Kent Nielsen. En træner, der bare kan gå ned i omklædningsrummet, smide en DVD på med sine kampe på Anfield Road eller EM-finalen på Ullevi og så fortælle dem at den her 32. runde-hjemmekamp mod FC Vestsjælland altså ikke er noget at skide i bukserne over.

Vi behøver ikke finde en ny EM-finalist som cheftræner, men barren må være sat ret højt når Allan Kuhn med sine ekstraordinære meritter ikke kan bruges. Også højere end Dal og Ove P.
AaB ramte plet, da Lynge hyrede Kent Nielsen, men det var så tæt på at gå galt som det kunne i 2010. Nu gik det fint. Kent er vinder af The Double, og vi er alle glade. Men det kan meget let vise sig, at Kent har toppet. Han vil få meget svært ved at vinde mesterskaber med OB for slet ikke at tale om doublen uanset hvor mange mønter, de vil smide efter holdet. Altså handler det om at finde den træner, der topper næste gang, under forudsætning af, at han har det rigtige materiale. Det er den opgave Allan Gaarde skal løse. Find den rigtige mand og skaf det rigtige spillermateriale. Men jeg må alligevel minde om, at den mand ingen troede på i 2010, var ham Lynge valgte, og det var ham, der gjorde det umulige.
Jeg gider egentlig ikke advokere for Ove mere, blot anføre, at man ikke kan stille som betingelse, at han skal have vundet mesterskaber, uden at diskvalificere alle andre trænere i kongeriget undtagen Ståle. Ham skal vi vel ikke have?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Califfen » 10. feb 2015, 18:39

Freddie skrev:
Yankee skrev:Men det er da rigtigt, at Ove næsten ingen vindererfaring har. Hvor mange mesterskaber har han været med til at vinde og hvor mange pokalfinaler har han stået i som spiller, assistent eller cheftræner? Det er meget værdifuldt at have stået i de helt afgørende kampe og have prøvet det pres på egen hånd.

Spørg bare i FC Midtjylland. Lige nu ville de da ønske at de havde en træner som Kent Nielsen. En træner, der bare kan gå ned i omklædningsrummet, smide en DVD på med sine kampe på Anfield Road eller EM-finalen på Ullevi og så fortælle dem at den her 32. runde-hjemmekamp mod FC Vestsjælland altså ikke er noget at skide i bukserne over.

Vi behøver ikke finde en ny EM-finalist som cheftræner, men barren må være sat ret højt når Allan Kuhn med sine ekstraordinære meritter ikke kan bruges. Også højere end Dal og Ove P.
AaB ramte plet, da Lynge hyrede Kent Nielsen, men det var så tæt på at gå galt som det kunne i 2010. Nu gik det fint. Kent er vinder af The Double, og vi er alle glade. Men det kan meget let vise sig, at Kent har toppet. Han vil få meget svært ved at vinde mesterskaber med OB for slet ikke at tale om doublen uanset hvor mange mønter, de vil smide efter holdet. Altså handler det om at finde den træner, der topper næste gang, under forudsætning af, at han har det rigtige materiale. Det er den opgave Allan Gaarde skal løse. Find den rigtige mand og skaf det rigtige spillermateriale. Men jeg må alligevel minde om, at den mand ingen troede på i 2010, var ham Lynge valgte, og det var ham, der gjorde det umulige.
Jeg gider egentlig ikke advokere for Ove mere, blot anføre, at man ikke kan stille som betingelse, at han skal have vundet mesterskaber, uden at diskvalificere alle andre trænere i kongeriget undtagen Ståle. Ham skal vi vel ikke have?
Nu var det jo dig selv, der bragte Ove Pedersens vindererfaring på banen. Selvfølgelig skal vi ikke være så kræsne og kun gå efter trænere med titler på cv'et. Men i Ove Pedersens tilfælde skal man jo kigge på mandens karriere som helhed. Han er 60 år! Og har aldrig vundet noget. Hvis han var så god, så havde han vundet noget i sin karriere nu. Chancen for han har nået sit topniveau er meget stor, og derfor kommer han næppe til at vinde noget nogensinde.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Freddie » 10. feb 2015, 21:39

Califfen skrev:
Nu var det jo dig selv, der bragte Ove Pedersens vindererfaring på banen. Selvfølgelig skal vi ikke være så kræsne og kun gå efter trænere med titler på cv'et. Men i Ove Pedersens tilfælde skal man jo kigge på mandens karriere som helhed. Han er 60 år! Og har aldrig vundet noget. Hvis han var så god, så havde han vundet noget i sin karriere nu. Chancen for han har nået sit topniveau er meget stor, og derfor kommer han næppe til at vinde noget nogensinde.
Men det er ikke mig, der har omdefineret vindererfaringer til mesterskabserfaringer. Ove har da vundet masser af kampe mod AaB, eksempelvis. Han var den første, der så, hvordan vores mesterhold kunne stækkes. Samtlige Danmarks trænere har kopieret Oves taktiske udspil fra sidste sæson. Det er da ren vindermentalitet at spille det fodbold, der er brug for, hvis man vil vinde. Jeg siger ikke, at AaB skal parkere bussen, tværtimod, men vi skal ikke, rent ud sagt, skide på defensiven og spille naivt.

Omkring 60 år er det for øvrigt ikke noget argument i sig selv. Der er masser af succesfulde trænere verden over, der er langt over den alder. Jeg mener faktisk, at det er meget vigtigt med en god erfaring, så er alderen knap så vigtig. Uanset argumenter vil jeg meget hellere have Ove Pedersen med mig end imod mig.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Califfen » 10. feb 2015, 23:37

Freddie skrev:
Califfen skrev:
Nu var det jo dig selv, der bragte Ove Pedersens vindererfaring på banen. Selvfølgelig skal vi ikke være så kræsne og kun gå efter trænere med titler på cv'et. Men i Ove Pedersens tilfælde skal man jo kigge på mandens karriere som helhed. Han er 60 år! Og har aldrig vundet noget. Hvis han var så god, så havde han vundet noget i sin karriere nu. Chancen for han har nået sit topniveau er meget stor, og derfor kommer han næppe til at vinde noget nogensinde.
Men det er ikke mig, der har omdefineret vindererfaringer til mesterskabserfaringer. Ove har da vundet masser af kampe mod AaB, eksempelvis. Han var den første, der så, hvordan vores mesterhold kunne stækkes. Samtlige Danmarks trænere har kopieret Oves taktiske udspil fra sidste sæson. Det er da ren vindermentalitet at spille det fodbold, der er brug for, hvis man vil vinde. Jeg siger ikke, at AaB skal parkere bussen, tværtimod, men vi skal ikke, rent ud sagt, skide på defensiven og spille naivt.

Omkring 60 år er det for øvrigt ikke noget argument i sig selv. Der er masser af succesfulde trænere verden over, der er langt over den alder. Jeg mener faktisk, at det er meget vigtigt med en god erfaring, så er alderen knap så vigtig. Uanset argumenter vil jeg meget hellere have Ove Pedersen med mig end imod mig.
Vi har givetvis forskellige defintioner af begreberne vindermentalitet og vindererfaring. Din definition af vindererfaring dikterer jo, at samtlige trænere i verden har vindererfaring så.
For mig at se signalerer Ove Pedersen mere overlevelsesmentalitet. Ja, han kan vinde de små slag, da han sætter sine hold perfekt taktisk op mod modstanderen, men på den lange bane rykker det ikke et hold ret meget udviklingsmæssigt at spille på modstanderens præmisser. -> Klassiske bundholdsdyder = tabermentalitet.

Ja der findes mange succesfulde trænere på 60 og derover, men de har altså også vundet noget.
Det er godt at have erfaring, men ikke al slags erfaring er god erfaring. Hvad har Ove P erfaring i? Har været i en masse danske klubber, hvor han har spillet meget meget simpelt og monoton fodbold. Nej tak til Ove P. Lad os nu komme videre. Det ville være den mest uambitiøse og rådne træneransættelse i klubbens historie.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Yankee » 11. feb 2015, 14:48

Freddie skrev:Jeg gider egentlig ikke advokere for Ove mere, blot anføre, at man ikke kan stille som betingelse, at han skal have vundet mesterskaber, uden at diskvalificere alle andre trænere i kongeriget undtagen Ståle. Ham skal vi vel ikke have?
Nej, jeg ville jo foreslå Allan Kuhn, som både har prøvet at vinde to mesterskaber, deltaget i tre gruppespil og sågar været cheftræner i tre Champions League-kampe.

Han har ikke vundet titler som cheftræner, nej, men det væsentlige er at han har prøvet at stå i de situationer. Han ved hvilket pres man bliver ramt af i et direkte guld-kapløb eller på udebane mod nogle af Europas største klubber. Han kan forberede spillerne på den slags opgaver fordi han har prøvet det maksimale pres på egen krop - på samme måde som Kent Nielsen havde det som spiller. Det har hverken Jonas Dal, Ove Pedersen eller Glen Riddersholm for den sags skyld.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Freddie » 11. feb 2015, 15:50

Yankee skrev:
Nej, jeg ville jo foreslå Allan Kuhn, som både har prøvet at vinde to mesterskaber, deltaget i tre gruppespil og sågar været cheftræner i tre Champions League-kampe.

Han har ikke vundet titler som cheftræner, nej, men det væsentlige er at han har prøvet at stå i de situationer. Han ved hvilket pres man bliver ramt af i et direkte guld-kapløb eller på udebane mod nogle af Europas største klubber. Han kan forberede spillerne på den slags opgaver fordi han har prøvet det maksimale pres på egen krop - på samme måde som Kent Nielsen havde det som spiller. Det har hverken Jonas Dal, Ove Pedersen eller Glen Riddersholm for den sags skyld.
Men Allan Kuhn er tilsyneladende ikke noget trænertema for AaB, så det er vel bare en drøm at foreslå ham. Han var fantastisk i de 12 kampe han havde, men ingen ved, om han kan gentage den præstation. Han kan næsten kun skuffe, vil jeg mene, så det vil måske være at gøre ham en bjørnetjeneste, hvis AaB mod forventning skulle tilbyde ham jobbet.
Jeg har set før, at du gerne vil have spillererfaring, og mener at det er en af Kents forcer. Det vil jeg ikke på nogen måde afvise, men betyder det så, at du mener, at hverken Erik Hamren eller Hans Backe var kvalificeret som AaB-træner. 50 % af vores mest succesfulde trænere har haft en fin spillerkarriere, to har ikke.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Yankee » 12. feb 2015, 09:15

Freddie skrev: Men Allan Kuhn er tilsyneladende ikke noget trænertema for AaB, så det er vel bare en drøm at foreslå ham.
I modsætning til Ove Pedersen?

Jeg har stadig kun hørt spekulative og følelsesladede argumenter mod Allan Kuhn. Det er ikke noget argument, at en souschef aldrig kan blive leder og det er heller ikke noget argument at man er "for gode venner" med sine medarbejdere. Og da AaB tilsyneladende har udelukket Kuhn ud fra en blanding af netop de to ikke-argumenter, vil jeg tillade mig at være noget skeptisk over for ansættelsesprocessen.

Jeg har i øvrigt ikke sagt, at top-spillererfaring er et must. I så fald ville jeg vel ikke foreslå Allan Kuhn?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Hanga » 12. feb 2015, 09:31

Yankee skrev: Jeg har stadig kun hørt spekulative og følelsesladede argumenter mod Allan Kuhn.
Vi er helt enige om at Kuhn burde være et emne, men Gaarde har jo lukket den fuldstændig ned. Han er ikke et emne til cheftrænerposten, det har man da meldt ret klart ud. Så der er lige så lidt mening at blive ved med at diskutere Kuhn som det gør at diskutere Ove P osv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 12. feb 2015, 11:00

Kan vi ikke blive enige om, at kravet om, at træneren skal have vundet guld er noget skudt over målet ? Vi har vundet en pokalfinale i 40 år, godt nok 4 mesterskaber de sidste 20 år. Men alligevel...

Hamren havde vel vundet en bronzemedalje i Sverige inden han kom til os(siger hukommelsen).

Vi skal have en træner, som kan flytte holdet videre. Og det er klart, at hvis man vælger træneren for nr. 8 på Færøerne, så nager tvivlen, men henter vi Steve McLaren, så tænker jeg ikke først på om han nu har vundet mesterskaber.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Eksil » 12. feb 2015, 13:19

Han har sikkert været nævnt før, men kunne Ole Gunnar Solskjær være en mulighed?

Han klarede sig flot i Norge (to mesterskaber og en pokal) og rendte så ind i en idiot i England (han blev sikkert rig af det), hvilket betyder han han hentes gratis.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af thomasjn » 12. feb 2015, 13:27

Tror Ole Gunnar er dyr i løn. Han hæver sikkert stadig en vild hyre i Cardiff, som er en del over, hvad AaB giver som han sikkert må give afkald på noget af hvorfor AaB sikkert skal betale en del. Tror han kunne være fed at få ind, men tvivler på vi har pengene.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Eksil » 12. feb 2015, 13:33

thomasjn skrev:Tror Ole Gunnar er dyr i løn. Han hæver sikkert stadig en vild hyre i Cardiff, som er en del over, hvad AaB giver som han sikkert må give afkald på noget af hvorfor AaB sikkert skal betale en del. Tror han kunne være fed at få ind, men tvivler på vi har pengene.
Får man ikke bare et sum i England når man smutter? Laudrup tog sig hvert fald pænt betalt for at blive fyret i Svanesøen

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af sir-kargo » 12. feb 2015, 14:05

Hold kæft Ole Gunnar - det kunne være stort! :aabfan: Og Ove P.... come on - kan vi ikke godt droppe den nu...
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 12. feb 2015, 15:24

Hvis vi får Ole Gunnar, så vil jeg godt love, at vi bliver valgt til Match of the Week mindst en gang sæsonen udover, når vi møder Brøndby.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Klaus » 12. feb 2015, 15:26

Yankee skrev: Nej, jeg ville jo foreslå Allan Kuhn, som både har prøvet at vinde to mesterskaber, deltaget i tre gruppespil og sågar været cheftræner i tre Champions League-kampe.
Jeg forstår heller ikke, at Kuhn åbenbart ikke er et tema. Der er almindelig enighed om, at han er verdens bedste assistenttræner, men ikke et emne til cheftrænerposten. Jeg tænker, at der måske ligger noget "mentalitet" i det. Faktum er jo, at Kuhn ikke blev den store succes i FCM. Skyldtes det måske, at man ikke havde en Poul Erik i skyggen til at trække i trådene i Herning??? Jeg ved det ikke, men et eller andet må jo ligge bag. Det vil i hvert fald være meget, meget vigtigt, at Kuhn tager en tørn mere som assistenttræner for at sikre kontinuiteten.

Jeg er i øvrigt meget enig med ham, der skrev, at det gælder om at finde den næste træner, der ikke har toppet endnu. ALtså et ekstraordinært trænertalent, der er på vej frem. Jeg håber stadigvæk (naivt) på Thorup og frygter Bordinggaard, som man vist tidligere har prøvet at fat i. En joker kunne være David Nielsen, der forhistorien til trods, åbenbart har udviklet sig meget i Norge.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Freddie » 12. feb 2015, 15:57

Yankee skrev:
I modsætning til Ove Pedersen?

Jeg har stadig kun hørt spekulative og følelsesladede argumenter mod Allan Kuhn. Det er ikke noget argument, at en souschef aldrig kan blive leder og det er heller ikke noget argument at man er "for gode venner" med sine medarbejdere. Og da AaB tilsyneladende har udelukket Kuhn ud fra en blanding af netop de to ikke-argumenter, vil jeg tillade mig at være noget skeptisk over for ansættelsesprocessen.

Jeg har i øvrigt ikke sagt, at top-spillererfaring er et must. I så fald ville jeg vel ikke foreslå Allan Kuhn?
Der er så vidt jeg ved kun en træner, der er blevet udelukket af Allan Gaarde, der udtaler sig for AaB, og det er Allan Kuhn. Det kan da godt være at du ønsker ham, men indtil der kommer andre udmeldinger fra AaB, vil jeg betragte Allan Kuhn som udelukket. Det er Ove Pedersen ikke, hvis du vil vende den sådan.
Til gengæld er du nu ved at komme i knibe med din vurdering af Allan Kuhn som ikke værende topspiller. Han er da tidligere dansk mester med Lyngby, og har spillet omkring 300 kampe på topplan.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 12. feb 2015, 16:06

Klaus skrev:
Yankee skrev: Nej, jeg ville jo foreslå Allan Kuhn, som både har prøvet at vinde to mesterskaber, deltaget i tre gruppespil og sågar været cheftræner i tre Champions League-kampe.
Jeg forstår heller ikke, at Kuhn åbenbart ikke er et tema. Der er almindelig enighed om, at han er verdens bedste assistenttræner, men ikke et emne til cheftrænerposten. Jeg tænker, at der måske ligger noget "mentalitet" i det. Faktum er jo, at Kuhn ikke blev den store succes i FCM. Skyldtes det måske, at man ikke havde en Poul Erik i skyggen til at trække i trådene i Herning??? Jeg ved det ikke, men et eller andet må jo ligge bag. Det vil i hvert fald være meget, meget vigtigt, at Kuhn tager en tørn mere som assistenttræner for at sikre kontinuiteten.

Jeg er i øvrigt meget enig med ham, der skrev, at det gælder om at finde den næste træner, der ikke har toppet endnu. ALtså et ekstraordinært trænertalent, der er på vej frem. Jeg håber stadigvæk (naivt) på Thorup og frygter Bordinggaard, som man vist tidligere har prøvet at fat i. En joker kunne være David Nielsen, der forhistorien til trods, åbenbart har udviklet sig meget i Norge.
Jeg tror et af problemerne var at han havde Glenn til at trække i trådende bagved. FCM under Kuhn starter ud som lyn og torden indtil Glenn og STeinlein (?) lavede den råde tråd hvor FCM skal spille possession, det kan FCM ikke men det sådan skulle de spille.

Efter Glenn selv kom til, er alle ideer om possession spil da og blevet skottet, sjovt nok.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar