Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Søgaard » 22. dec 2014, 09:05

Av. Kent stopper.

Vi skal have en ny træner til sommer - hvem kan det blive?

Mine umiddelbare bud, ud fra at jeg tror på en dansk træner:
Intern afløser. Allan Kuhn forfremmes. Måske med Augo som assistent.
Ellers synes jeg eneste oplagte valg er en Lars Søndergaard/Peter Enevoldsen i SE, der også har udløb til sommer.
Bobler, hvis det skal være dansk, må så være Troels Bech. Men jeg håber det ikke rigtig, selvom han tidl. med SIF har vist, at han godt kan få et hold til at spille fodbold - synes bare han har gjort det elendigt i OB med materialet.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Dr.Jones » 22. dec 2014, 09:26

Søgaard skrev:Av. Kent stopper.

Vi skal have en ny træner til sommer - hvem kan det blive?

Mine umiddelbare bud, ud fra at jeg tror på en dansk træner:
Intern afløser. Allan Kuhn forfremmes. Måske med Augo som assistent.
Ellers synes jeg eneste oplagte valg er en Lars Søndergaard/Peter Enevoldsen i SE, der også har udløb til sommer.
Bobler, hvis det skal være dansk, må så være Troels Bech. Men jeg håber det ikke rigtig, selvom han tidl. med SIF har vist, at han godt kan få et hold til at spille fodbold - synes bare han har gjort det elendigt i OB med materialet.
Troels Bech? hehe.... det kan du simpelthen ikke mene! Hvad med Fredberg fra gymnastik foreningen, nu når vi er igang? ;-) Eller Peter Sørensen (ok, nu gik vi fra sjovt til uhyggeligt)

Gi mig noget af det her:
Søndergaard/Kuhn
Kuhn/Augo
Simeone/Kuhn

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Yankee » 22. dec 2014, 09:29

Er jeg den eneste, der tænker:

Billede

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Mini-p » 22. dec 2014, 09:36

Er en evt hollandsk træner alt for eksotisk ?

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Rasmus » 22. dec 2014, 09:40

Har Kuhn ikke tidligere sagt, at træner roller ikke passer ham? - ellers ville det vel være oplagt at vælge ham? :D

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af white splash » 22. dec 2014, 09:41

A

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Jacob » 22. dec 2014, 09:46

Rasmus skrev:Har Kuhn ikke tidligere sagt, at træner roller ikke passer ham? - ellers ville det vel være oplagt at vælge ham? :D
Han har efterfølgende sagt, at han godt kunne se sig selv som cheftræner igen (noget med at det nu passede bedre i hans personlige situation).

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Hinrup85 » 22. dec 2014, 09:46

Satans også.... At skifte træner nu kommer til at gå ud over hele klubbens udvikling.

Men hvis vi skal kigge på potentielle emner, så syntes jeg som andre har nævnt også at en Søndergaard/Kuhn konstallation ser spændende ud.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af white splash » 22. dec 2014, 09:47

Hey Mr. Søndergaard skal vi vinde guld i år? åh åh åh åh

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Funky » 22. dec 2014, 10:01

Det er i mine øjne ikke det mest optimale tidspunkt at skifte træner til sommer, når nu klubben har meldt ud, at det i forvejen bliver et 'stort' transfer-vindue, med flere mulige forlængelser. Hvis ikke man i GOD tid har en (attraktiv og vellidt) træner på plads, så vil de spillere nok tøve...

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Kempes » 22. dec 2014, 10:15

Pis også at vi skal til at finde en ny træner :thumbsdown: - KN er den bedste træner AaB kan få med de midler der er i klubben.

Flere mener at Søndergaard kunne være et emne. Jeg er uenig, da han flere gange har vist at han har besvær ved at håndtere presset, hvilket har vist sig ved at temperamentet har taget overhånd.

Presset på en træner i AaB må være markant højere end i Sønderjyske (hvor alle jo forventer de rykker ned)

Hvis Kuhn er interesseret mener jeg han skal have jobbet.

Kunne man forestille sig at KN fritstilles og Kuhn så overtager fra nytår? Allerede nu spekuleres der jo i en ny klub til KN, det kan jo betyde manglende respekt fra spillernes side overfor Cheftræneren, hvilket utvivlsomt fører til en sløvere træningsindsats i vinteren/foråret.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Salle17 » 22. dec 2014, 10:16

Så længe det ikke bliver en ny farce; ligesom da vi hentede Bruce Rioch eller Magnus Persson.

Et godt bud kunne være Ole Gunnar Solskjær, han gjorde det flot i Molde, med noget fint spil.

Hvis vi kunne få Bo Henriksen fra ACH, så vil det i mine øjne være godt.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Rams » 22. dec 2014, 10:18

Det absolut vigtigste er, at AaB finder en trænerprofil, der vil fortsætte det nuværende koncept med stort fokus på ungdomsarbejdet og vores "Rosenborg-inspirerede" røde linje. Pylle og Jacob Larsen har stor ære at de sidste par års succes, og de producere også det "brød", som vi skal leve af fremadrettet.

Når det er sagt håber jeg, at vi henter inspiration udefra, og så bevare enten Kuhn eller Augo som assistent/kulturbærer. Derfor skal Gaarde også have muldvarpen op ad lommen, og hente en mand ind, der kan flytte os fremad, sådan som Backe og Hamrén i sin tid gjorde. Der findes ledige emner på markedet, der har erfaring med ungdomsarbejde og toptrænererfaring. Spørgsmålet er så om Aalborg kan lokke:
- Mikael Stahre (arbejdsløs siden Göteborg gav ham sparket)
- Trond Sollied (arbejdsløs siden han fik sparket i Tyrkiet. Note: Sværger dog til 4-3-3, så det vil kræve en systemændring)
- Uwe Rösler (arbejdsløs siden han fik sparket i Wigan)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af astonvilla » 22. dec 2014, 10:18

Hinrup85 skrev:Satans også.... At skifte træner nu kommer til at gå ud over hele klubbens udvikling.

Men hvis vi skal kigge på potentielle emner, så syntes jeg som andre har nævnt også at en Søndergaard/Kuhn konstallation ser spændende ud.
Jeg er ikke enig - jeg synes derimod det er det helt rigtige tidspunkt. 5 år på posten og det er tid til at skifte, inden metaltrætheden sætter ind og netop for at undgå at udviklingen står i stampe.

Der er god tid over de næste måneder til at finde den oplagte kandidat som afløser og denne vil således kunne påvirke sommerens vindue samt give sit input til alle forlængelserne.

Perfekt timing for alle parter.

Det eneste jeg er lidt trist over er at Kent øjensynligt er på vej til kaos-fabrikken i Odense. Det synes jeg ikke Kent bør byde sig selv - det vil give hans karriere et knæk.
Jeg ønsker Kent alt det bedste - og tak for alt - og hold dig væk fra Odense. Vi skal videre og glæder mig til at se hvem der skal videreudvikle vort ekstremt spændende projekt!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 10:42

Allan Kuhn, L. Søndergaard, Rudbæk...

Prica, Martin P., Greven, K. Hangaard...

Jeg har aldrig forstået hvorfor næsten alle herinde på sitet er så forhippet på at hente tidligere spillere tilbage, eller nu en gammel kending som ny træner.

Kent stopper og det ser jeg som en positiv nyhed, jeg tror at truppen har brug for en ny træner. Det får vi absolut ikke ved at forfremme Kuhn, han er en fantastisk assistenttræner, men jeg tvivler på om han egner sig til at være chef i AaB. Han kender spillerne alt for godt og er gode venner med alle ude på Hornevej, det gør ham i min optik uegnet som cheftræner i AaB. En cheftræner skal til tider være et "dumt svin" der har afstand til spillertruppen, det har Kent f.eks. praktiseret. Som Kent har udtalt så er han ikke interesseret i at vide noget om spillernes privatliv.

L. Søndergaard nej tak. Manden praktiserer noget værre lortebold i Haderslev. De spiller enormt kedeligt og tilmed prioriterer han ikke rigtigt talenterne i det sønderjyske. I stedet er Haderslev mere kendte for at hente alle mulige udenlandske spillere.

Spørgsmålet er vel også om Gaarde ikke bør lange en fyreseddel ud til Kent allerede nu?
Ved godt at det ikke kommer til at ske, men det er altså ikke unormalt at spillertrupper mister respekten for chefen når de ved han er på vej væk. Det bør Gaarde og bestyrelsen selvfølgelig tage med i deres overvejelser.

Jeg håber at bestyrelsen tænker kreativt og finder en ny træner fra Sverige/Norge eller alternativt en hollænder.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af white splash » 22. dec 2014, 10:55

frederikshavneren skrev:Allan Kuhn, L. Søndergaard, Rudbæk...

Prica, Martin P., Greven, K. Hangaard...

Jeg har aldrig forstået hvorfor næsten alle herinde på sitet er så forhippet på at hente tidligere spillere tilbage, eller nu en gammel kending som ny træner.

Kent stopper og det ser jeg som en positiv nyhed, jeg tror at truppen har brug for en ny træner. Det får vi absolut ikke ved at forfremme Kuhn, han er en fantastisk assistenttræner, men jeg tvivler på om han egner sig til at være chef i AaB. Han kender spillerne alt for godt og er gode venner med alle ude på Hornevej, det gør ham i min optik uegnet som cheftræner i AaB. En cheftræner skal til tider være et "dumt svin" der har afstand til spillertruppen, det har Kent f.eks. praktiseret. Som Kent har udtalt så er han ikke interesseret i at vide noget om spillernes privatliv.

L. Søndergaard nej tak. Manden praktiserer noget værre lortebold i Haderslev. De spiller enormt kedeligt og tilmed prioriterer han ikke rigtigt talenterne i det sønderjyske. I stedet er Haderslev mere kendte for at hente alle mulige udenlandske spillere.

Spørgsmålet er vel også om Gaarde ikke bør lange en fyreseddel ud til Kent allerede nu?
Ved godt at det ikke kommer til at ske, men det er altså ikke unormalt at spillertrupper mister respekten for chefen når de ved han er på vej væk. Det bør Gaarde og bestyrelsen selvfølgelig tage med i deres overvejelser.

Jeg håber at bestyrelsen tænker kreativt og finder en ny træner fra Sverige/Norge eller alternativt en hollænder.
Var det ikke samme bold KN praktiserede før han kom til AaB?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2014, 10:58

Vi kiggede(hvor valget blev Magnus Pehrsson) en gang på Magnus Haglund, tidligere træner for Elfsborg.

Han kunne måske komme op af hatten igen.

Jeg skal ærlig indrømme af danske trænere er jeg loren ved de fleste.

Søndergaard - elskede da han var cheftræner for os. Men tror ikke det er et godt miks i dag.
Troels Bech - kunne være befriende, men han holder bare ikke i længden.
Morten Wieghorst, ser rigtig spændende ud, men vil nok spille på en anden måde(4-3-3) end jeg vil(4-4-2)

Danskere tilbage:
Jonas Dal, Hobro, kunne være en frisk løsning. Men meget satset.
Allan Kuhn tror han vil gøre det godt, men håber lidt at han tager med Kent til en udenlandsk klub. Så slipper vi for fnidderen assistenten, som kun fik jobbet fordi chefen stoppede.
frederikshavneren skrev:L. Søndergaard nej tak. Manden praktiserer noget værre lortebold i Haderslev. De spiller enormt kedeligt og tilmed prioriterer han ikke rigtigt talenterne i det sønderjyske. I stedet er Haderslev mere kendte for at hente alle mulige udenlandske spillere.
Det kunne så ikke være mere forkert. De er trælse at spille imod, men kedeligt det er det ikke. De henter netop i disse år nogle lokalt udviklede talenter op - det tager tid at nå superliganiveau, når man kun har været i superligaen i 8-10 år.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Reyad » 22. dec 2014, 11:02

Som vores klub er bygget op pt vil det give rigtig god mening at hente Lars Søndergaard. Jeg synes SønderjyskE har udviklet sig, han har rødderne i Nordjylland(Bor vist i Aalborg), har god erfaring med talenttræning fra Salzburg og har præsteret kontinuerligt godt for SønderjyskE. Det vil i mine øjne være et logisk valg.

Personligt så jeg også gerne Stahre eller Solleid i klubben. Interessante emner, som jeg selvfølgelig har mindre indblik i, end i fx Lars Søndergaard. Jeg ser ikke andre danske emner. Bech må være udelukket, selvom han for nogle år siden nok havde været et drømmescenarie for mig.

Jeg ser meget gerne Kuhn blive i klubben. Og meget gerne som assistent.

Det er sgu træls, at Kent siger farvel. Jeg så meget gerne af han fortsatte i klubben. Resultaterne taler for sig selv - og jeg er efterhånden blevet rigtig glad for den store mand. Selvfølgelig skal han blive i det kommende halve år, og jeg tror på, at vi får en god afslutning med Kent.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Forza » 22. dec 2014, 11:04

frederikshavneren skrev:Allan Kuhn, L. Søndergaard, Rudbæk...

Prica, Martin P., Greven, K. Hangaard...

Jeg har aldrig forstået hvorfor næsten alle herinde på sitet er så forhippet på at hente tidligere spillere tilbage, eller nu en gammel kending som ny træner.

Kent stopper og det ser jeg som en positiv nyhed, jeg tror at truppen har brug for en ny træner. Det får vi absolut ikke ved at forfremme Kuhn, han er en fantastisk assistenttræner, men jeg tvivler på om han egner sig til at være chef i AaB. Han kender spillerne alt for godt og er gode venner med alle ude på Hornevej, det gør ham i min optik uegnet som cheftræner i AaB. En cheftræner skal til tider være et "dumt svin" der har afstand til spillertruppen, det har Kent f.eks. praktiseret. Som Kent har udtalt så er han ikke interesseret i at vide noget om spillernes privatliv.

L. Søndergaard nej tak. Manden praktiserer noget værre lortebold i Haderslev. De spiller enormt kedeligt og tilmed prioriterer han ikke rigtigt talenterne i det sønderjyske. I stedet er Haderslev mere kendte for at hente alle mulige udenlandske spillere.

Spørgsmålet er vel også om Gaarde ikke bør lange en fyreseddel ud til Kent allerede nu?
Ved godt at det ikke kommer til at ske, men det er altså ikke unormalt at spillertrupper mister respekten for chefen når de ved han er på vej væk. Det bør Gaarde og bestyrelsen selvfølgelig tage med i deres overvejelser.

Jeg håber at bestyrelsen tænker kreativt og finder en ny træner fra Sverige/Norge eller alternativt en hollænder.
Af alle trænere i ligaen vil jeg mene at Kent er en af dem med allermest respekt omkring sig. Jeg kan slet ikke se det som en mulighed at truppen mister respekten for ham og at fyre ham nu ville være en hjerneblødning af dimensioner.

Søndergaard skal vi holde os fra! Manden er simpelthen ikke en god nok træner til at styre AaB videre. Skandinavere er nok det mest oplagte i min optik.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Yankee » 22. dec 2014, 11:21

Nu har jeg været inde på det i en anden tråd, men jeg er nødt til at gentage hvor oplagt et valg Allan Kuhn er.

Kuhn er selvfølgelig utrolig vellidt blandt både fans, sponsorer, i klubben og ikke mindst i spillertruppen. De give deres højre arm for Kuhn og fra dag 1 vil han have en enorm sympati og opbakning overalt. Rent fagligt er han ekstremt kvalificeret. Han har P-licens og en uforlignelig erfaring i dansk fodbold. Han har været cheftræner i over to sæsoner og assistenttræner i over otte! Han har løst meget forskelligartede opgaver - lige fra kampafvikling over langsigtet holdopbygning, taktisk træning, dødbolde og mandskabspleje. Kuhn har prøvet det hele og ved lige nøjagtig hvordan man træner et Superligahold og kan gøre det med enorm autoritet i kraft af hans erfaring, faglighed og udstråling.

Endelig er Kuhn præcis den type, vi søger efter. En vindertype. Han har vundet to danmarksmesterskaber og stået i fire pokalfinaler. Han har stået i tre europæiske gruppespil, hvor AaB har samlet utrolige 19 point. Som cheftræner kunne hverken Villarreal, Celtic eller Manchester United slå Kuhn!

Jeg har stadig meget, meget svært ved at se hvorfor Allan Kuhn ikke skulle være en fremragende cheftræner for AaB. Ikke mindst har jeg meget svært ved at se hvordan vi skulle tiltrække en anden træner med en lignende profil.

Besvar