Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Arendt » 21. feb 2015, 14:36

Brent skrev:
jensemand57 skrev:Det er selvfølgelig træls med skaden til Thomsen og Risgaards sygdom. Men hvis opstillingen i Nordjyske holder stik, kan der kun være et spørgsmål. Hvorfor fanden skal Jønsson ikke i gang?
VI må helt ikke forcere noget med Jönsson, ifølge hvad jeg har hørt er han først klar til indhop til maj. I den næste sæson, kan formentlig spille 30 min det første halve år og så 50 i den anden halvdel af sæsonen, det går fremad men hav tålmodighed.
Jeg tror, at din troværdige kilde snakker for meget om noget, som han ikke ved noget om. Selvfølgelig får Rasmus Jönsson indhop før maj. Med de offensive kvaler vi har med Anders K., kommer Jönsson også snart til at tage inde, når han er i kampform og klar til det.
Din dokumentation strider imod alt, hvad der bliver meldt ud fra klubben og Jönsson.

Jeg glæder mig virkelig til at se ham på banen!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Kenneth K » 21. feb 2015, 16:08

Det er synd for Brent, at folk åbenbart ikke opfatter, at han forsøger på at være sjov, når han en sjælden gang imellem lykkes med det.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af jensemand57 » 21. feb 2015, 16:22

Kenneth K skrev:Det er synd for Brent, at folk åbenbart ikke opfatter, at han forsøger på at være sjov, når han en sjælden gang imellem lykkes med det.
Jeg opfattede nu Brents indlæg som meget ironisk. Men der er nu lidt af en pointe. Vi skal nu snart se Jønson på banen. Ellers er det da mange penge, der smidt efter ham. Penge som kunne være brugt på en spiller, som rent faktisk kan spille.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af troelsh » 21. feb 2015, 18:59

Jeg håber AK får en pause han virker totalt uskarp for tiden, og dermed får Ene lov at starte på toppen ved siden af Helenius, det har fungeret godt i de europæiske kampe, Ene er nok ikke klar til en hel kamp, så kunne Jönsson meget vel tage 2. Halveg.
Og lad Bruhn starte inde i Thomsens fravær, hans offensive drev med bolden tror jeg kan gøre ondt på Brøndby.

Så vi stiller op på følgende måde.

Larsen
Dalsgaard KEP Thelander Blåbjerg

Børsting Würtz Risgård Bruhn

Helenius Enevoldsen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. feb 2015, 20:30

Hvis vi vinder, tror jeg vi går et fantastisk forår i møde. Så er vi klar fra start, hvilket vi tit ikke plejer at være.

Lad sidste forår være inspirationen!
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Arendt » 21. feb 2015, 21:25

Kenneth K skrev:Det er synd for Brent, at folk åbenbart ikke opfatter, at han forsøger på at være sjov, når han en sjælden gang imellem lykkes med det.
Det er svært at opfatte, når det forekommer meget sjældent. Heller ikke denne gang :thumbsup:

Jeg håber også, at vi ser Enevoldsen eller Jönsson på banen sammen med Helenius. Jeg tror, at vi på kanten kommer til spille med en højre side med Patrick Kristensen og Dalsgaard og venstre side med Frederik Børsting og Jakob Blåbjerg. Det lægger Kent op til ifølge Nordjyske.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af nj27 » 21. feb 2015, 22:26

hvorfor spillede Thomsen så hele kampen mod brugge når han fik skaden før den kamp , så havde det vel været klogt at tage ham ud da løbet alligevel var kørt ved halvleg , så havde han måske kunnet være med mod brøndby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 09:53

Nordjyske gætter på at det bliver Thrane som afløser Thomsen.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Dissing » 22. feb 2015, 10:21

Kenneth K skrev:Det er synd for Brent, at folk åbenbart ikke opfatter, at han forsøger på at være sjov, når han en sjælden gang imellem lykkes med det.
Var der ikke en overgang hvor man brugte en anden skriftfarve (violet ?), når man var ironisk ?

Hvor er det i øvrigt dejligt, at mange herinde ikke opfører sig som forkælede købefans - der absolut vil have at AaB skal købe klassespillere, der fra dag 1, spiller på et rigtig højt niveau.

Måske er de her klassespillere dyrere end hvad AaB vil give - og måske mener AaB (i modsætning til bif og muh) at de vil satse på at udvikle unge spillere, som så skal bidrage til 1. holdet - og engang imellem sælges til klubber i udlandet (eller 1. division).

Jeg kaqn sagtens tage fejl, og måske var den der satsning på egenudviklede spillere, kun gældende i 2013-14, hvor der var en feriepengesag, og hvor AaB A/S havde en negativ egenkapital. Hvis AaB oven på mesterskabet har ændret indkøbs-strategi, har Allan Gaarde ikke været god nok til at kommunikere det ud (til mig). Men der er intet der tyder på at vintervinduets enlige køb af Andreas Blomqvist, er købeklubs-agtigt. Det handler mere om at AaB i mange år har savnet en ung defensiv central midtbane. Her har AaB uden held satset på Hallur Hansson og Mathias Wichmann, og mener heller ikke at Nicolaj Thomsen eller en fra U-19 er fremtidens mand.

Topic (kampen mellem AaB-Bif):
Både AaB og Bif går efter en plads i Europa, enten via top 3 eller Pokalturneringen. AaB har ikke de store udsigter til at gå forbi enten fcm, randers og fck, så vores primære mål må være at gentage pokaltriumfen i Parken.
Brøndbys pengemand Jan Bech Andersen har købt så dyrt ind at de forventer en top 3 placering i år, og gerne et mesterskab lige om hjørnet. Og med deres selvforståelse (de glemmer belejligt de seneste 9 sæsoner), er de sammen med fck de eneste der har fortjent nogensinde at vinde guld.
Så presset er større på Bif end på AaB om at hente en sejr på Nordjyske - men med nederlaget til Brugge i torsdags skulle vi helst ikke ind i en negativ stime, og det må (sammen med tilskuerne) være en stor motivation.

AaB's store problem i den her sæson har været at score mål. Og her kan man give skylden til:
1. Midtbanen skaber ikke chancer nok, nu hvor Kusk og Jönsson har manglet, og Ene, Børsting og Ando ikke har ramt et højt nok niveau (ENDNU).
2. AK (som dog er lige så "god" som i mesterskabssæsonen).
3. Skade til Jakob Ahlmann - her er erstatningen Gorter selv blevet skadet. Men mangler vi Jakob Ahlmann, har Dalsgaard på den anden back i modsætning til sidste sæson spillet helt fantastisk (bedre end Patrick).
4. Skade til Spalvis - her har erstatningen Helenius endnu ikke leveret varen.

Og mit store håb er at Helenius lever op til den her spin om at nu er han endelig på det fysiske/mentale niveau, som skal til for at han scorer mål - og det netop det glæder jeg mig til at se om passer her mod Brøndby.
Men heller ikke jeg kan forvente at spillere i AaB's prisklasse bare går ud og overpræsterer fra første Superligakamp i den ny sæson.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Alexis » 22. feb 2015, 14:29

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:3 point venter søndag aften!

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
Helenius

:aabfan:
Enig - lige med undtagelse af KEP. Han starter ude. Hvis der skal være nogen form for rimelighed til så skal Kasper Pedersen have chancen nu - en chance han i øvrigt fik og greb så glimrende under stort pres i Pokalfinalen. Det skal være slut med KEPs slappe spil, som efterhånden koster mål i hver eneste kamp. Såfremt det ikke får konsekvenser så gør man jo dem lige udenfor start-11'eren til grin. Væk med KEP - jeg vil ikke se på ham mere.
Som alternativ kan Blåbjerg rykkes derind og så kan PK tage backen - men det er ikke min foretrukne.

Jönsson og Ene kan fordele minutterne i mellem sig ved siden af Helenius som de er fit til. Måske Ene skulle starte inde og så smide Jönsson på når de er lidt møre og trætte?
Selvfølgelig starter KEP inde han er vores bedste spiller på sin plads (ja Thelander vinder fysiske dueller, men har elendig placeringsevne og er elendig med bolden). Og come on Kasper P har jo bare ikke niveauet, han kommer til at blive reserve mere et år eller 2 hvorefter han ryger til Hjørring eller Skive

Brugeravatar
Dingo
1. div
1. div
Indlæg: 299
Tilmeldt: 11. apr 2008, 19:47
Favoritspiller: Kjetil Wæhler
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Dingo » 22. feb 2015, 16:09

Er der nogen der ved hvor man kan streame kampen? Ville være fedt med en pb!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 17:31

Bliver spændende at se holdopstillingen. Iflg. Gaarde til pre season arrangementet er der ingen der kan gætte startopstillingen, hvilket selvfølgelig indikerer én eller flere overraskelser.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Buzz Killington » 22. feb 2015, 17:37

frederikshavneren skrev:Bliver spændende at se holdopstillingen. Iflg. Gaarde til pre season arrangementet er der ingen der kan gætte startopstillingen, hvilket selvfølgelig indikerer én eller flere overraskelser.
Maaske Thrane, Jonsson, Kasper P og Blommen i stedet for Thomsen, Ris, Thelander og AK?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2015, 17:43

Auch.

Larsen er syg, og ikke med i aften.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. feb 2015, 17:44

Line up:

CC
Dalsgaard - Thelander - KEP - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Augu - Ene
Jönsson - Helenius

:aabfan:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af andreasaab89 » 22. feb 2015, 17:50

Spændende opstilling med både ene Helenius og jönnson på banen samtidig.

Tror faktisk det kan virke rigtig godt i ris og Thomsens fravær at Würtz og Augo kan styre midtbanen defensivt. Børsting Ene Jönsson kan så være ekstremt bevægelige og offensivt tænkende med Helenius liggende som den forreste.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Eksil » 22. feb 2015, 17:52

CC på mål er ikke fedt :-(

Ville klart sælge den for 1 point lige nu. AaB mangler to af de bedste.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2015, 18:05

Kahlenberg på bænken, og Elmander uden for truppen. Pes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af AllanPedersen » 22. feb 2015, 18:28

Sorry jeg har ikke fulgt med..

Hvor er risgaard? synes det er lidt bekymdrende.. med wurtz og Augo begge på midtbanen.

ingen af dem er umiddelbart nogle jeg vil mene kan spille den i fødderne på jønsson og Helenius som vi ved de skal bruge
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Mr-schou » 22. feb 2015, 18:33

Hvad med vores nye svensker? Er han på bænken?

Besvar