Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 20. feb 2015, 06:29

3 point venter søndag aften!

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
Helenius

:aabfan:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af 9800 » 20. feb 2015, 09:25

Tja, det kan vist ikke være anderledes, med mindre Jønsson kommer ind som joker senere i kampen, eller man vælger at bruge PK som højre midt, eller alternativt Dalle, og så lade PK få backen. PK kommer ikke på venstre back, jeg synes i hvert fald ikke at Blåbjerg på nogen måde spillede sig af, der var faktisk mange flotte offensive takter i hans side.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Søgaard » 20. feb 2015, 09:40

Jeg håber vi er i stand til at bruge Brügge kampene, til at være i bedre kampform end modstanderne, her i starten af foråret. Det var tydeligt at se, at der var lidt rust, både hvad angår at sidde tæt i markeringerne fysisk og at finde medspillerne i opspillet.

Med det sagt, så mener jeg også sagtens, der kan vente 3 point på os søndag. Især hvis vi kan holde os fra nogle dumme foræringer.

Det er lidt svært at skyde på en startopstilling, med usikkerhed om Ene, Jönsson og Ris. Jeg antager at Ene kan klare lidt mere end en halv kamp, Jönsson ca en halv og Ris bliver frisk, så bør det se sådan ud:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene (Jönsson efter 60)
Helenius

Glæder mig virkelig til at se Ene og Jönsson på banen sammen, men for nu må en af dem kunne gøre det. Med Helenius i hvad der ligner noget nær tidligere tiders form, så kan det blive ganske giftigt. Så må vi se om Ris er ved at være tilbage, eller om det er der Ene skal husere, for at få plads til både ham og Jönsson. Børsting synes jeg gjorde det fint mod Brügge, han mangler self. rutine, men kan fysisk være til stede, samtidig med at han spiller en god gang fodbold. Blåbjerg tror jeg hurtigt får lagt på sit spil og bliver en habil SL-back - han skal bare have lidt tillid. Så har vi PK, Bruhn, Augo og AK vi kan smide på banen, hvilket jeg synes er lidt af en lækker bænk - især med Spalvis, Ahlmann og Gorter ude..
Aalborg BK 1885!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Kempes » 20. feb 2015, 09:55

Spændende hvad en fysisk og mentalt udmarvende kamp mod Club Brugge har af betydning for søndagens brag.

Jeg er faktisk lidt bekymret, selv om der var fine takter i aftes.

Problemet er at vi i øjeblikket ikke har et vinderhold. Hvis min hukommelse er rigtig så har AaB siden kampen mod Steaua spillet 11 kampe, hvoraf kun 1 er vundet (4 er endt uafgjort og 6 endt med nederlag)

Tror desværre at uafgjort vil være det bedste vi kan få ud af kampen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Hovedet » 20. feb 2015, 10:11

Kempes skrev:Spændende hvad en fysisk og mentalt udmarvende kamp mod Club Brugge har af betydning for søndagens brag.

Jeg er faktisk lidt bekymret, selv om der var fine takter i aftes.

Problemet er at vi i øjeblikket ikke har et vinderhold. Hvis min hukommelse er rigtig så har AaB siden kampen mod Steaua spillet 11 kampe, hvoraf kun 1 er vundet (4 er endt uafgjort og 6 endt med nederlag)

Tror desværre at uafgjort vil være det bedste vi kan få ud af kampen.
Ah, så slemt er det nu vist heller ikke. Det ser på papiret rigtig skidt ud i de seneste 5 kampe, vi har spillet. De har resulteret i 4 nederlag (FCM, FCK, Rio Ave og Club Brügge) og 1 uafgjort (OB). Sæsonafslutningen i Superligaen blev meget kostbar for os, da vi kun fik 1 point i de sidste 3 kampe, hvor alle de øvrige top 6 - hold tjente mellem 7 og 9 point. Det betyder, at løbet i Superligaen realistisk er kørt for os, hvad angår toppen.

Var der blevet kaldt til vinterpause 3 runder før, havde det til gengæld set pænt ud for os. Vi lå nr. 4, blot 2 point fra 2. pladsen og havde vundet 3 kampe i træk i Superligaen og samtidig vundet 2 ud af 3 Europa League-kampe og 2 pokalkampe.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Kenneth K » 20. feb 2015, 12:07

Hjemmekamp mod Brøndby = 3 sikre point.

Brøndby kommer foran 1-0. Vi vinder 2-1.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af astonvilla » 20. feb 2015, 13:24

frederikshavneren skrev:3 point venter søndag aften!

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
Helenius

:aabfan:
Enig - lige med undtagelse af KEP. Han starter ude. Hvis der skal være nogen form for rimelighed til så skal Kasper Pedersen have chancen nu - en chance han i øvrigt fik og greb så glimrende under stort pres i Pokalfinalen. Det skal være slut med KEPs slappe spil, som efterhånden koster mål i hver eneste kamp. Såfremt det ikke får konsekvenser så gør man jo dem lige udenfor start-11'eren til grin. Væk med KEP - jeg vil ikke se på ham mere.
Som alternativ kan Blåbjerg rykkes derind og så kan PK tage backen - men det er ikke min foretrukne.

Jönsson og Ene kan fordele minutterne i mellem sig ved siden af Helenius som de er fit til. Måske Ene skulle starte inde og så smide Jönsson på når de er lidt møre og trætte?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af thomasjn » 20. feb 2015, 13:58

Nu hvor de har skoddet Europa væk er det endnu vigtigere med en god placering i ligaen. Jeg forventer derfor 90 minutters overfald på Brøndby på søndag og vi skal stille med det stærkest mulige hold.

Larsen

Dalsgaard, KEP, Thelander, Blåbjerg

Jönsson, Würtz, Risgård, Thomsen

Ene

Helenius

Det er nok den stærkeste kombination af 11 spillere vi kan stille lige nu. Bruhn og Børsting er bare ikke gode nok, Jeg kan godt lide vi har mange egenudviklede på holdet, men de to ser jeg ikke alverden i. Lucas, Kusk, Helenius og Thomsen vidste alle prøver på hvor gode de kan blive i deres første kampe. Hvis det Brunhn og Børsting har vist er så gode de kan blive så ser jeg ingen grund til de skal spille. Samtidig er AK i elendig kampform og jeg tror på Jönsson kan være lige så god på kanten og Ene kan spille hans bedste plads på som hængende.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af le Cid » 20. feb 2015, 14:32

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:3 point venter søndag aften!

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
Helenius

:aabfan:
Enig - lige med undtagelse af KEP. Han starter ude. Hvis der skal være nogen form for rimelighed til så skal Kasper Pedersen have chancen nu - en chance han i øvrigt fik og greb så glimrende under stort pres i Pokalfinalen. Det skal være slut med KEPs slappe spil, som efterhånden koster mål i hver eneste kamp. Såfremt det ikke får konsekvenser så gør man jo dem lige udenfor start-11'eren til grin. Væk med KEP - jeg vil ikke se på ham mere.
Som alternativ kan Blåbjerg rykkes derind og så kan PK tage backen - men det er ikke min foretrukne.

Jönsson og Ene kan fordele minutterne i mellem sig ved siden af Helenius som de er fit til. Måske Ene skulle starte inde og så smide Jönsson på når de er lidt møre og trætte?
KEP starter inde. Jeg er klar til at modtage bets mod det!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Søgaard » 20. feb 2015, 14:45

thomasjn skrev:Bruhn og Børsting er bare ikke gode nok, Jeg kan godt lide vi har mange egenudviklede på holdet, men de to ser jeg ikke alverden i......
Ligefrem at sømme Bruhn og Børsting.... Det er voldsomt nok. Jeg synes bestemt de har vist prøver på deres talenter, og de er lige fyldt hhv. 21 og 20. Alle vores talenter kan ikke være 10-15 millioner-salgsobjekter i den alder, der skal også være plads til nogle der langsomt finder sig til rette. Børsting har været i truppen i et halvt år. Små slag.

Jeg tror på begge to, især Børsting synes jeg ser spændende ud. Ando skal til at bygge på, men har ikke de samme fysiske forudsætninger og bør snart hæve bundniveauet og vise nogle flere spidskompetencer. Men self. har de problemer i en kamp mod Brügge. Ando falder igennem, fordi fysikken netop er et problem i en sådan kamp, men jeg synes Børsting gør det hæderligt. Men de har heller ikke megen hjælp fra Thomsen, der ikke rammer niveau på den centrale midt i går - og så har Ando Blåbjerg bag sig oveni, som også var en smule overmatchet.
Aalborg BK 1885!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Frygah » 20. feb 2015, 15:34

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:3 point venter søndag aften!

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
Helenius

:aabfan:
Enig - lige med undtagelse af KEP. Han starter ude. Hvis der skal være nogen form for rimelighed til så skal Kasper Pedersen have chancen nu - en chance han i øvrigt fik og greb så glimrende under stort pres i Pokalfinalen. Det skal være slut med KEPs slappe spil, som efterhånden koster mål i hver eneste kamp. Såfremt det ikke får konsekvenser så gør man jo dem lige udenfor start-11'eren til grin. Væk med KEP - jeg vil ikke se på ham mere.
Som alternativ kan Blåbjerg rykkes derind og så kan PK tage backen - men det er ikke min foretrukne.

Jönsson og Ene kan fordele minutterne i mellem sig ved siden af Helenius som de er fit til. Måske Ene skulle starte inde og så smide Jönsson på når de er lidt møre og trætte?
Baseret på gårsdagens kamp burde KEP starte ind før både Thelander og Larsen, som begge udover at fejle stort ved 1-0 målet havde en stribe voldsomt usikre momenter.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 20. feb 2015, 16:17

Frygah skrev: Baseret på gårsdagens kamp burde KEP starte ind før både Thelander og Larsen, som begge udover at fejle stort ved 1-0 målet havde en stribe voldsomt usikre momenter.
Og KEP scorede jo også et overlegent flot mål.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Kristian » 20. feb 2015, 22:52

thomasjn skrev:Nu hvor de har skoddet Europa væk er det endnu vigtigere med en god placering i ligaen. Jeg forventer derfor 90 minutters overfald på Brøndby på søndag og vi skal stille med det stærkest mulige hold.

Larsen

Dalsgaard, KEP, Thelander, Blåbjerg

Jönsson, Würtz, Risgård, Thomsen

Ene

Helenius

Det er nok den stærkeste kombination af 11 spillere vi kan stille lige nu. Bruhn og Børsting er bare ikke gode nok, Jeg kan godt lide vi har mange egenudviklede på holdet, men de to ser jeg ikke alverden i. Lucas, Kusk, Helenius og Thomsen vidste alle prøver på hvor gode de kan blive i deres første kampe. Hvis det Brunhn og Børsting har vist er så gode de kan blive så ser jeg ingen grund til de skal spille. Samtidig er AK i elendig kampform og jeg tror på Jönsson kan være lige så god på kanten og Ene kan spille hans bedste plads på som hængende.

Byt Ene og Jønsson og du har en skræmmende opstilling senere til foråret. Lige nu og her må det dog blive Ene og Helenius fremme med Børsting inde.

Håber virkelig vi tager røven på de skide eksperter og bomber frem i tabellen. Er så trættende at høre på at vi ikke har noget at spille for som sådan i foråret. Citat Friimann og fede Thyge:-) den skal fandme have gas søndag.
------------------
mvh Kristian

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 21. feb 2015, 00:18

Den kamp vinder vi. Traditionelt har Brøndby det rigtig svært i Aalborg, og vi kan sikkert profitere af at vi allerede har været i kamp.

Jeg synes bestemt ikke at Brøndby har et skræmmende hold, de har forvaltet de mange millioner fra deres sugar daddy dårligt. På papiret ser bøfs hold udmærket ud, men det er mere af navn end af gavn.
Agger er selvfølgelig en stor profil, især i det opbyggende spil er han rigtig god, forsvarsmæssigt er han imidlertid ikke prangende.
Kahlenberg er udmærket, men han har ikke fordums styrke. Elmander er slet ikke hvad han har været, han var ringe i efteråret.
Offensivt er deres største profil nok finnen Puxi, men i sammenligning med de individualister vi mødte i torsdags så er han middelmådig.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af sulakvelidze » 21. feb 2015, 08:59

Det er en utrolig vigtig kamp på et usædvanligt tidligt tidspunkt af foråret. En sejr kan kickstarte forårssæsonen og hjælpe os til en optur, der kan være nytte i både ligaen og pokalen. Et nederlag kan ødelægge meget både i tabellen lige nu og i spillet videre frem. Drømmescenariet er en sejr og en god præstation af Rasmus Jönsson kombineret med 3-4 skader til Brøndby og en konkurs til Jan Bech Andersen. Sker det, kalder jeg weekenden for bestået.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af jonas386 » 21. feb 2015, 09:52

Det er muligt der findes fornuftige Brøndby fans der kan tænke en fornuftig selvstændig tanke, men de gør det sgu svært for sig selv indimellem.

http://bif-support.dk/sso/board_entry.php?id=524526
http://bif-support.dk/sso/board_entry.php?id=524500

Det er sygt nok de ikke selv kan regne ud hvad der ligger bag uden at komme med den der offer retorik.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af frederikshavneren » 21. feb 2015, 12:31

Thomsen spiller ikke kampen. Iflg. Nordjyske fik han et slag på anklen mod Brugge, hvilket betyder at han må stå over i morgen.
Risgård har trænet med, men er tvivlsom til kampen. Det tager gerne nogle dage at komme i omdrejninger efter influenza.

Nu hvor Thomsen er ude kan startopstillingen måske være følgende:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting- Würtz - Risgård/Augu - Ene
Helenius - AK

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Elscorpio » 21. feb 2015, 12:33

http://nordjyske.dk/nyheder/thomsen-mis ... 434/1/1560

Risgård tvivlsom, Thomsen står over imorgen. Ser ud til at enten PK eller Thrane overtager kanten.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af jensemand57 » 21. feb 2015, 13:37

Det er selvfølgelig træls med skaden til Thomsen og Risgaards sygdom. Men hvis opstillingen i Nordjyske holder stik, kan der kun være et spørgsmål. Hvorfor fanden skal Jønsson ikke i gang?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, søndag d. 22. februar 2015

Indlæg af Brent » 21. feb 2015, 14:11

jensemand57 skrev:Det er selvfølgelig træls med skaden til Thomsen og Risgaards sygdom. Men hvis opstillingen i Nordjyske holder stik, kan der kun være et spørgsmål. Hvorfor fanden skal Jønsson ikke i gang?
VI må helt ikke forcere noget med Jönsson, ifølge hvad jeg har hørt er han først klar til indhop til maj. I den næste sæson, kan formentlig spille 30 min det første halve år og så 50 i den anden halvdel af sæsonen, det går fremad men hav tålmodighed.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar