Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2015, 05:57

Efter de meget pinlige nederlag til Hobro og Haderslev så skal der tre point på kontoen i Randers.

Mulig line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Patrick
Ene - Würtz - Blomqvist - Thomsen
Jönsson
Helenius

Thelander er ret tvivlsom pga. en fodskade. Trods et flot mål mod Haderslev har Risgård desværre fortsat store spillemæssige problemer, han kan godt bruge en tur på bænken.

:aabfan:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af gravballe » 31. mar 2015, 14:32

spændene om Kenth Nielsen har fundet en angrebs plan, efter snart have brugt 2/3 del af en season på at lave en...

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af white splash » 31. mar 2015, 15:02

gravballe skrev:spændene om Kenth Nielsen har fundet en angrebs plan, efter snart have brugt 2/3 del af en season på at lave en...
Måske Allanh Kuhnh har hjulpet til? Håber og tror på at Heleniush er ved at være skarp nu. Og at KEPH stopper med at lave de børnefejl!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af thomasjn » 31. mar 2015, 22:23

Synes holdet må sættes ud fra spillernes form, derfor så jeg gerne følgende opstilling

Larsen

Dalsgaard, KEP, Thelander, Paddy

Würtz

Børsting, Jönsson, Ene

AK, Helenius

Forsvaret giver sig selv for der er ikke andre udover Blåbjerg der er uegnet som back og Kasper P som er endnu ringere end de to andre centralt. Würtz skal være vores centrale anker, der er der ikke noget at rafle om.
Risgård og Thomsen har været i decideret dårlig form hele sæsonen og derfor bør de ikke spiller. I stedet kan Ene få hans yndlingsplads til venstre. Ingen kan få bolden fra Jönsson og han er god i det opbyggende spil - prøv ham derfor på den centrale midt. Helenius og Ak trænger begge til at komme i gang og det gør de med spilletid.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Freddie » 1. apr 2015, 09:48

thomasjn skrev:Synes holdet må sættes ud fra spillernes form, derfor så jeg gerne følgende opstilling

Larsen

Dalsgaard, KEP, Thelander, Paddy

Würtz

Børsting, Jönsson, Ene

AK, Helenius
Lige det Randers håber på, så de kan køre kontra igen og igen og igen. Hvem skal løbe med tilbage?
Måske kunne du tænke lidt over, om Risgård ikke har været okay i det defensive arbejde. Hvis de, der har skuffet offensivt ikke må være med, så hænger Jönsson, AK og Helenius vel også i temmelig tynde tråde, men nu må vi jo spille med 11 mand, så kan vi jo lige så godt gøre det.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Hovedet » 1. apr 2015, 10:45

gravballe skrev:spændene om Kenth Nielsen har fundet en angrebs plan, efter snart have brugt 2/3 del af en season på at lave en...
Season ??? - åh, du mener sæson eller?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2015, 03:40

Spændende hvilke af vores yderst målfarlige angribere som starter mod Football Club Randers :S

Jeg har lige siddet og studeret kamparkivet, det er deprimerende læsning især for vores angriberes vedkommende. Det ser især helt grelt ud for Helenius.
Han har pr dags dato fået spilletid i 21 ud af de hidtil 22 spillerunder i suppen (Esbjerg away 2. marts fik han ikke spilletid).

I de 21 kampe i suppen Helenius hidtil har spillet har han scoret ét mål i åbent spil og det til trods, at han har spillet 1.198 minutter!
Jeg ser bort fra de to mål han har scoret på straffespark. Faktum er at Helenius senest scorede i åbent spil i Superliga regi d. 9. august (hjemme mod Farum). Det er elendigt og kan ikke bortforklares med rust og manglende chancer.

Jeg tør godt vove at påstå at kritikken havde været langt mere massiv hvis eksempelvis Curth eller SF havde præsteret tilsvarende.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Frygah » 2. apr 2015, 12:27

frederikshavneren skrev:Spændende hvilke af vores yderst målfarlige angribere som starter mod Football Club Randers :S

Jeg har lige siddet og studeret kamparkivet, det er deprimerende læsning især for vores angriberes vedkommende. Det ser især helt grelt ud for Helenius.
Han har pr dags dato fået spilletid i 21 ud af de hidtil 22 spillerunder i suppen (Esbjerg away 2. marts fik han ikke spilletid).

I de 21 kampe i suppen Helenius hidtil har spillet har han scoret ét mål i åbent spil og det til trods, at han har spillet 1.198 minutter!
Jeg ser bort fra de to mål han har scoret på straffespark. Faktum er at Helenius senest scorede i åbent spil i Superliga regi d. 9. august (hjemme mod Farum). Det er elendigt og kan ikke bortforklares med rust og manglende chancer.

Jeg tør godt vove at påstå at kritikken havde været langt mere massiv hvis eksempelvis Curth eller SF havde præsteret tilsvarende.
Heldigvis er vi nogle der trods alt godt kan se forskel på Helenius' personlige problemer der har haft massiv indflydelse på hans fodboldspil, og tager det med ind i vurderingen, inden han foreslås henrettet på Gammel Torv. Curth og SF er i min verden en mystisk, og meget en-dimensioneret sammenligning i forhold til Helenius, men det kommer naturligvis også an på hvilken konklusion det er man på forhånd gerne vil have.

Der er ingen der er tilfredse med de manglende mål fra vores angribere, herunder Helenius. Men småhånlige kommentarer synes jeg måske alligevel ikke han fortjener.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2015, 14:15

Frygah skrev:
frederikshavneren skrev:Spændende hvilke af vores yderst målfarlige angribere som starter mod Football Club Randers :S

Jeg har lige siddet og studeret kamparkivet, det er deprimerende læsning især for vores angriberes vedkommende. Det ser især helt grelt ud for Helenius.
Han har pr dags dato fået spilletid i 21 ud af de hidtil 22 spillerunder i suppen (Esbjerg away 2. marts fik han ikke spilletid).

I de 21 kampe i suppen Helenius hidtil har spillet har han scoret ét mål i åbent spil og det til trods, at han har spillet 1.198 minutter!
Jeg ser bort fra de to mål han har scoret på straffespark. Faktum er at Helenius senest scorede i åbent spil i Superliga regi d. 9. august (hjemme mod Farum). Det er elendigt og kan ikke bortforklares med rust og manglende chancer.

Jeg tør godt vove at påstå at kritikken havde været langt mere massiv hvis eksempelvis Curth eller SF havde præsteret tilsvarende.
Heldigvis er vi nogle der trods alt godt kan se forskel på Helenius' personlige problemer der har haft massiv indflydelse på hans fodboldspil, og tager det med ind i vurderingen, inden han foreslås henrettet på Gammel Torv. Curth og SF er i min verden en mystisk, og meget en-dimensioneret sammenligning i forhold til Helenius, men det kommer naturligvis også an på hvilken konklusion det er man på forhånd gerne vil have.

Der er ingen der er tilfredse med de manglende mål fra vores angribere, herunder Helenius. Men småhånlige kommentarer synes jeg måske alligevel ikke han fortjener.
Jeg beskriver facts, men skriver da på ingen måde småhånlige kommentarer.

Faktum er at vi i sommers landede det som næsten alle så som et scoop (mig undtaget). Næsten alle forudså at Helenius ville bombe løs, med to tredjedel af sæsonen spillet har jeg så tilladt mig at gøre status.
.
Tallene viser altså at Helenius har scoret ét mål i åbent spil i 21 Superliga kampe (1198 spilleminutter). Uanset hvordan man vender og drejer det så er det yderst skuffende.
Jeg har ikke set på angriberne i de andre klubber, men de stats Helenius har ift. mål/spilleminutter må være noget nær det ringeste i Superligaen.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Frygah » 2. apr 2015, 14:41

frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:
frederikshavneren skrev:Spændende hvilke af vores yderst målfarlige angribere som starter mod Football Club Randers :S

Jeg har lige siddet og studeret kamparkivet, det er deprimerende læsning især for vores angriberes vedkommende. Det ser især helt grelt ud for Helenius.
Han har pr dags dato fået spilletid i 21 ud af de hidtil 22 spillerunder i suppen (Esbjerg away 2. marts fik han ikke spilletid).

I de 21 kampe i suppen Helenius hidtil har spillet har han scoret ét mål i åbent spil og det til trods, at han har spillet 1.198 minutter!
Jeg ser bort fra de to mål han har scoret på straffespark. Faktum er at Helenius senest scorede i åbent spil i Superliga regi d. 9. august (hjemme mod Farum). Det er elendigt og kan ikke bortforklares med rust og manglende chancer.

Jeg tør godt vove at påstå at kritikken havde været langt mere massiv hvis eksempelvis Curth eller SF havde præsteret tilsvarende.
Heldigvis er vi nogle der trods alt godt kan se forskel på Helenius' personlige problemer der har haft massiv indflydelse på hans fodboldspil, og tager det med ind i vurderingen, inden han foreslås henrettet på Gammel Torv. Curth og SF er i min verden en mystisk, og meget en-dimensioneret sammenligning i forhold til Helenius, men det kommer naturligvis også an på hvilken konklusion det er man på forhånd gerne vil have.

Der er ingen der er tilfredse med de manglende mål fra vores angribere, herunder Helenius. Men småhånlige kommentarer synes jeg måske alligevel ikke han fortjener.
Jeg beskriver facts, men skriver da på ingen måde småhånlige kommentarer.

Faktum er at vi i sommers landede det som næsten alle så som et scoop (mig undtaget). Næsten alle forudså at Helenius ville bombe løs, med to tredjedel af sæsonen spillet har jeg så tilladt mig at gøre status.
.
Tallene viser altså at Helenius har scoret ét mål i åbent spil i 21 Superliga kampe (1198 spilleminutter). Uanset hvordan man vender og drejer det så er det yderst skuffende.
Jeg har ikke set på angriberne i de andre klubber, men de stats Helenius har ift. mål/spilleminutter må være noget nær det ringeste i Superligaen.
Det er simpelthen bullshit, sorry.

For det første, er "Spændende hvilke af vores yderst målfarlige angribere som starter mod Football Club Randers (fesen smiley)" ikke småhånlig? I så fald, hvad er den så? Ironisk sjov? Beklager hvis jeg ikke "fattede den" og sad og morede mig over det.

For det andet, så er din hukommelse mildest talt enormt selektiv, hvis du virkelig mener at folk sad og var jublende over en mentalt ødelagt Helenius kom tilbage som AaB redningsmand. Det var jo slet ikke meningen at manden skulle spille i efteråret, i hvert fald slet ikke i det omfang som han har gjort. Såvidt jeg husker, var det da også udmeldingen fra AaB selv. At Spalvis går i stykker, var bare enormt ærgerligt og giver Helenius spilletid hvor det tydeligvis ikke var planen han skulle spille. Jeg ved ikke hvilken verden du lever i, hvor du mener at du "næsten alle så som et scoop" og dermed tog fejl, og du alene havde ret i forhold til alle os andre. Men det er ikke samme verden som mig!

Og ja, Helenius har ikke scoret mål. Det skal man ikke være raketforsker for at fatte. At han så i det små har spillet nogle ganske gode kampe indimellem her på det seneste skal vi naturligvis ignorere - For de kampe han spillede mens han har haft det mentalt pissesvært og lige så stille er begyndt at vende tilbage til en normaltilværelse, skal simpelthen vurderes på lige fod med spillere som Curth og SF.

Det er ufatteligt det skal være så pisse sort-hvid herinde, og hvor ALTING bare skal have en negativ drejning, uanset om det er trænersituationen, Kuhn der ikke bliver træner, Blomquist der spiller 1 dårlig kamp, manglende indkøb eller manglende fyring af Kent. Uagtet at jeg faktisk også er utilfreds med flere af disse forløb, er det som om der sidder folk herinde og nærmest håber det går skidt, så man rigtig kan hævde sig selv med en "Hvad sagde jeg?". Skulle det, gud forbyde det, ske at vi rykker ned engang, så skal vores gode ven AaB 95 98 09 14 nok sidde og skrive "Hvad sagde jeg?", uanset at han har ævlet det samme budskab om nedrykning sæson efter sæson, uden at det er set.

Jeg vælger at se Helenius-situationen som en klub der hjælper en af sine egne, og det er jeg fandme stolt af. Man har sikkert håbet på at der var 5-10% chance for at Helenius fra dag 1 ville tordne mål i kassen, men man har nok været klar over at han med størst sandsynlighed kun kunne bidrage som indskifter efter en lang genstart af fodboldlivet. Jeg håber han får gang i karrieren igen, og får det udlandsophold han fortjener. Og så er jeg sgu ret overbevist om at han husker den klub der tog ham tilbage da det hele ramlede omkring ham, og samlede ham op igen. Det kan godt være at du, og andre, ser det som ligegyldig pladderromantik der er død i moderne fodbold, men jeg kan fandme godt lide at min klub har taget en Helenius tilbage og genskabt glæden til fodbolden hos ham. Derfor synes jeg også det er ualmindelig dårlig stil at være efter ham på den måde, når han netop ikke var tiltænkt en startplads.

I samme ombæring håber jeg da heller ikke at folk begynder at svine en Viktor Ahlmann til hvis han efter et halvt års på førsteholdet ikke brager igennem - Man må sgu da vurdere spillerne individuelt ud fra deres specifikke omstændigheder.

Man bliver fandme deprimeret af den konstante "Glasset er halv tomt" attitude. Hamrén, det glade menneske, ville korse sig!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Brent » 2. apr 2015, 18:21

Håber kenth giver Helenius en tur på tribunen til denne kamp, han er bare ikk god nok til vore hold for tiden, ak og kønne fremme og Spalvis på bænken.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 476
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af AnyFellow » 2. apr 2015, 18:50

Brent skrev:Håber kenth giver Helenius en tur på tribunen til denne kamp, han er bare ikk god nok til vore hold for tiden, ak og kønne fremme og Spalvis på bænken.
Hvis det skete, ville jeg også melde mig i Kent-raus-koret.

Spalvis er da ikke i nærheden af at være 3. angriber i øjeblikket.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Patmand » 2. apr 2015, 19:37

Jeg så nu heller ikke frederikshavneren være hånlig over for Helenius. Hele offensiven har haltet. Helenius er tidligere Superliga topscorer og selvfølgelig forventer vi manden scorer mål.

AaB er ikke et filantropisk foretagende. Alle havde da en forventning om at han på et tidspunkt ville begynde at levere varen - mål.
Ellers er der ingen ide i at lade ham spille så mange kampe. Et enkelt mål i åbent spil i 21 kampe er altså uendelig pauvert, mentale problemer eller ej.

A.K. Jakobsen har heller ikke været fantastisk men har dog momentvis vist en form formålnæse. Mest tydeligt i Beograd.
Men hvor meget forventer vi også at se fra en spiller der har været gemt væk i 1. division i nogle sæsoner? Jeg har ikke store forventninger til han nogensinde bliver førsteangriber i AaB. Det har jeg aldrig haft.

Nej, målene skulle være kommet fra de store kanoner, Jönsson og Helenius. Og det har sgu knebet gevaldigt.

For lige at runde den sidste raske angriber, Viktor Ahlman. En ganske ung spiller der har fået nogle kampe uden på nogen måde at overbevise om at han bliver et angrebses. Ja ja, giv ham nu en chance kan jeg høre folk sige. Og det får han så qua sin kontraktforlængelse.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Dr.Jones » 4. apr 2015, 09:42

Er jeg den eneste der mener at Helenius lægger på sit spil hver kamp, og at han skal starte inde?!

Han ligner mere og mere den spiller vi gerne vil se igen, og det sidste kommer vel gennem spilletid!

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af svendpoulsen » 4. apr 2015, 11:10

jeg har nu et andet syn på jöensson, mener ikke han absolut skal score en masse mål, men han skal være manden med den næstsidste/sidste aflevering, der fører til mål. Han skal være ham der splitter et forsvar af, og slipper kuglen til en medspiller i en position, der fører til scoring.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2015, 16:19

Forventer endnu en kønsløs indsats og et nederlag på 2 mål eller mere. Spillet er elendigt og spillerne virker til at være gået på ferie. Så man skal næppe regne med det store.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Pollack2 » 5. apr 2015, 12:58

AK ude med (muligvis alvorlig) skade... Det bliver om muligt et endnu tyndere angreb resten af sæsonen.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-topscorer-fr ... igt-skadet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 5. apr 2015, 13:34

Pollack2 skrev:AK ude med (muligvis alvorlig) skade... Det bliver om muligt et endnu tyndere angreb resten af sæsonen.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-topscorer-fr ... igt-skadet
De skader vi ikke havde i sidste sæson, har desværre ramt os som en boomerang i denne sæson med mange meget alvorlige skader.

Iflg. Nordjyske bliver Thelander ikke klar til kampen i Randers pga. en fodskade. Avisen gætter på at Kasper P. i stedet starter inde.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Elscorpio » 5. apr 2015, 18:20

Hvor klar er Spalvis til at komme ind, kan han klare 90 minutter?

Tror desværre også vi taber, medmindre Spalvis dukker op som en trold af en æske.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, mandag d. 6. april 2015

Indlæg af Jacob » 6. apr 2015, 18:10

Elscorpio skrev:Hvor klar er Spalvis til at komme ind, kan han klare 90 minutter?

Tror desværre også vi taber, medmindre Spalvis dukker op som en trold af en æske.
Mon ikke Jønsson starter og så bliver erstattet af af Spalvis i 2. halvleg. Det virker mest sandsynlig.
Life is good..... AaB is better!

Besvar