Nej til nationalt awaykort!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
AaB Support Club
AaB Support Club
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:46

Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af AaB Support Club » 13. apr 2015, 20:06

I onsdags d. 8/4 blev det beklageligvis slået fast af divisionsforeningen, at awaykortet træder i kraft fra starten af næste sæson. Læs mere om ASCs holdning og sanktioner fremadretter her: http://a-s-c.dk/bestyrelse-apr-15-708
En stærkere fanklub - et stærkere AaB!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 13. apr 2015, 22:53

Puh hvor er det sørgeligt! Og som person er jeg fandeme ærgerlig over det, da størstedelen af mine kampe er udekampe.
Men jeg forstår handlingen og bakker op om denne!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2015, 09:03

Personligt er jeg ligeglad om man skal have et sådan Awaykort eller ej.

Det kan vi jo nok primært takke tosserne fra Vestegnen for - men jeg har ikke det store problem med det.

Men lige en lidt lavpraktisk indgangsvinkel til dette: Hvordan erhverver man sig et Awaykort - har der været noget fremme om det? Skal det søges gennem klubben og hvordan foregår det?
Som jeg forstår det er det ikke til alle kampe, kun dem som vurderes værende high risk - er det korrekt?

Vi er nogle stykker som kører til kampene i Jylland (Randers, Horsens, Heden, EB og SE) - og det er vel ikke high risk kampe nogen af dem?
Bienvenu Bassogog!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af Frygah » 14. apr 2015, 09:39

astonvilla skrev:Personligt er jeg ligeglad om man skal have et sådan Awaykort eller ej.

Det kan vi jo nok primært takke tosserne fra Vestegnen for - men jeg har ikke det store problem med det.

Men lige en lidt lavpraktisk indgangsvinkel til dette: Hvordan erhverver man sig et Awaykort - har der været noget fremme om det? Skal det søges gennem klubben og hvordan foregår det?
Som jeg forstår det er det ikke til alle kampe, kun dem som vurderes værende high risk - er det korrekt?

Vi er nogle stykker som kører til kampene i Jylland (Randers, Horsens, Heden, EB og SE) - og det er vel ikke high risk kampe nogen af dem?
Såvidt jeg ved skal du hente dit awaykort hos klubben, altså AaB. I øvrigt betaler du selv for kortet og du får lige præcis nul fordele ud af det, i modsætning til eksempelvis i Holland.. Men Claus Thomsen fra Divisionsforeningen har været noget vag omkring de praktiske foranstaltninger. Eksempelvis havde han ikke tænkt ret meget over awaykort til børn, før fanklubberne gjorde opmærksom på det.

Derudover er det noget du skal fremvise til ALLE udekampe.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2015, 09:45

Frygah skrev:
astonvilla skrev:Personligt er jeg ligeglad om man skal have et sådan Awaykort eller ej.

Det kan vi jo nok primært takke tosserne fra Vestegnen for - men jeg har ikke det store problem med det.

Men lige en lidt lavpraktisk indgangsvinkel til dette: Hvordan erhverver man sig et Awaykort - har der været noget fremme om det? Skal det søges gennem klubben og hvordan foregår det?
Som jeg forstår det er det ikke til alle kampe, kun dem som vurderes værende high risk - er det korrekt?

Vi er nogle stykker som kører til kampene i Jylland (Randers, Horsens, Heden, EB og SE) - og det er vel ikke high risk kampe nogen af dem?
Såvidt jeg ved skal du hente dit awaykort hos klubben, altså AaB. I øvrigt betaler du selv for kortet og du får lige præcis nul fordele ud af det, i modsætning til eksempelvis i Holland.. Men Claus Thomsen fra Divisionsforeningen har været noget vag omkring de praktiske foranstaltninger. Eksempelvis havde han ikke tænkt ret meget over awaykort til børn, før fanklubberne gjorde opmærksom på det.

Derudover er det noget du skal fremvise til ALLE udekampe.
OK, tak. Der kommer nok noget ud omkring praktikken snart så.
Hvad var issuet mht børn? Jeg kan vel som forældre bare søge om at få et kort til sønnik også - eller er der et andet issue jeg ikke ser her?
Hvad er det man får ud af det i Holland? (du må undskylde min uvidenhed hér - tak for din tid).
Bienvenu Bassogog!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af Frygah » 14. apr 2015, 09:51

astonvilla skrev:
Frygah skrev:
astonvilla skrev:Personligt er jeg ligeglad om man skal have et sådan Awaykort eller ej.

Det kan vi jo nok primært takke tosserne fra Vestegnen for - men jeg har ikke det store problem med det.

Men lige en lidt lavpraktisk indgangsvinkel til dette: Hvordan erhverver man sig et Awaykort - har der været noget fremme om det? Skal det søges gennem klubben og hvordan foregår det?
Som jeg forstår det er det ikke til alle kampe, kun dem som vurderes værende high risk - er det korrekt?

Vi er nogle stykker som kører til kampene i Jylland (Randers, Horsens, Heden, EB og SE) - og det er vel ikke high risk kampe nogen af dem?
Såvidt jeg ved skal du hente dit awaykort hos klubben, altså AaB. I øvrigt betaler du selv for kortet og du får lige præcis nul fordele ud af det, i modsætning til eksempelvis i Holland.. Men Claus Thomsen fra Divisionsforeningen har været noget vag omkring de praktiske foranstaltninger. Eksempelvis havde han ikke tænkt ret meget over awaykort til børn, før fanklubberne gjorde opmærksom på det.

Derudover er det noget du skal fremvise til ALLE udekampe.
OK, tak. Der kommer nok noget ud omkring praktikken snart så.
Hvad var issuet mht børn? Jeg kan vel som forældre bare søge om at få et kort til sønnik også - eller er der et andet issue jeg ikke ser her?
Hvad er det man får ud af det i Holland? (du må undskylde min uvidenhed hér - tak for din tid).
Det omkring børn var det absurde i at børn under 13-14 år skulle have et kort med billed-id, for at sikre de ikke laver ballade til fodbold - Det er satme at skyde gråspurve med kanoner...

I Holland har man gjort det ret smart, og koblet awaykortet op på sæsonkortet, og giver en række fordele til fans der vil afsted på udebane (selvom awaykortet stadig sutter). Sådanne baner har man bare ikke tænkt i Danmark, hvor der udelukkende er besværligheder mht awaykortet, og nul fordele.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af astonvilla » 14. apr 2015, 09:56

Frygah skrev:
astonvilla skrev:
Frygah skrev:
astonvilla skrev:Personligt er jeg ligeglad om man skal have et sådan Awaykort eller ej.

Det kan vi jo nok primært takke tosserne fra Vestegnen for - men jeg har ikke det store problem med det.

Men lige en lidt lavpraktisk indgangsvinkel til dette: Hvordan erhverver man sig et Awaykort - har der været noget fremme om det? Skal det søges gennem klubben og hvordan foregår det?
Som jeg forstår det er det ikke til alle kampe, kun dem som vurderes værende high risk - er det korrekt?

Vi er nogle stykker som kører til kampene i Jylland (Randers, Horsens, Heden, EB og SE) - og det er vel ikke high risk kampe nogen af dem?
Såvidt jeg ved skal du hente dit awaykort hos klubben, altså AaB. I øvrigt betaler du selv for kortet og du får lige præcis nul fordele ud af det, i modsætning til eksempelvis i Holland.. Men Claus Thomsen fra Divisionsforeningen har været noget vag omkring de praktiske foranstaltninger. Eksempelvis havde han ikke tænkt ret meget over awaykort til børn, før fanklubberne gjorde opmærksom på det.

Derudover er det noget du skal fremvise til ALLE udekampe.
OK, tak. Der kommer nok noget ud omkring praktikken snart så.
Hvad var issuet mht børn? Jeg kan vel som forældre bare søge om at få et kort til sønnik også - eller er der et andet issue jeg ikke ser her?
Hvad er det man får ud af det i Holland? (du må undskylde min uvidenhed hér - tak for din tid).
Det omkring børn var det absurde i at børn under 13-14 år skulle have et kort med billed-id, for at sikre de ikke laver ballade til fodbold - Det er satme at skyde gråspurve med kanoner...

I Holland har man gjort det ret smart, og koblet awaykortet op på sæsonkortet, og giver en række fordele til fans der vil afsted på udebane (selvom awaykortet stadig sutter). Sådanne baner har man bare ikke tænkt i Danmark, hvor der udelukkende er besværligheder mht awaykortet, og nul fordele.
Tak.
Smart med awaykort over sæsonkort - så kan klubberne også få en benefit ud af det med muligheden for at sælge flere sæsonkort.
Bienvenu Bassogog!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 14. apr 2015, 20:20

Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re:

Indlæg af 9382'eren » 15. apr 2015, 01:59

Zee skrev:Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.
Det tror jeg ikke du skal regne med, at de har. Generelt set har Divisionsforeningen ikke tænkt særligt meget i denne sag...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re:

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2015, 06:55

Zee skrev:Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.
Jeg er helt enig. Man får bare spredt udefans ud over hele stadion i stedet. Jeg kommer i hvert fald til at dukke op med junior til udekampe på Sjælland, og så må vi lade AaB-trøjerne blive hjemme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Re:

Indlæg af BoomZ0R » 15. apr 2015, 13:56

Pastorius skrev:
Zee skrev:Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.
Jeg er helt enig. Man får bare spredt udefans ud over hele stadion i stedet. Jeg kommer i hvert fald til at dukke op med junior til udekampe på Sjælland, og så må vi lade AaB-trøjerne blive hjemme.
Ja, det er nemlig lige den problematik jeg forestiller mig. Nu kan man sige, at dig og junior er næppe udgør nogen sikkerhedsrisiko, men det kunne andre jo være overfor jer. Eller andre udefans i anden sammenhæng.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2015, 16:07

Zee skrev:
Pastorius skrev:
Zee skrev:Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.
Jeg er helt enig. Man får bare spredt udefans ud over hele stadion i stedet. Jeg kommer i hvert fald til at dukke op med junior til udekampe på Sjælland, og så må vi lade AaB-trøjerne blive hjemme.
Ja, det er nemlig lige den problematik jeg forestiller mig. Nu kan man sige, at dig og junior er næppe udgør nogen sikkerhedsrisiko, men det kunne andre jo være overfor jer. Eller andre udefans i anden sammenhæng.
Jeg kan sagtens forestille mig at vi udgør en sikkerhedsrisiko. Ikke overfor andre, men jeg kunne da forestille mig tribuner der under nogle forudsætninger, ville gøre det en smule usikkert for os, hvis vi ikke kunne styre vores jubel. Jeg ved det ikke er nemt, for jeg har i mine unge dage, stået i kostalden i rødovre, blandt rødovretilhængere (der var ingen plads overhovedet i AaB-afdelingen), til en slutspilshockeykamp med en fyldt fadøl i hånden. Og på trods intentioner om det modsatte, røg begge arme i vejret ved AaB-scoring og øl ud over de omkringstående. Heldigvis tabte AaB, så vi slap levende ud, men jeg nåede da at blive lidt nervøs undervejs.

Jeg har også set en FCK-AaB-kamp i parken fra nedre c, sammen med nogle FCK-folk - det gik også, for det var en lang-gaber der endte 0-0.

Derudover kunne man sagtens forestille sig nogle idioter, der bevist ville udnytte noget i den stil til at lave balade.

EDIT - fik lige læst dit indlæg ordenligt, så vi er helt enige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Re:

Indlæg af seamann » 15. apr 2015, 16:23

Pastorius skrev:
Zee skrev:
Pastorius skrev:
Zee skrev:Ved man om der er tænkt i problematikken at dem man prøver at lukke ude med away kortet bare dukker op på familietribunerne blandt hjemmeholdets fan? Jeg kunne godt se et kæmpe problem i det.
Jeg er helt enig. Man får bare spredt udefans ud over hele stadion i stedet. Jeg kommer i hvert fald til at dukke op med junior til udekampe på Sjælland, og så må vi lade AaB-trøjerne blive hjemme.
Ja, det er nemlig lige den problematik jeg forestiller mig. Nu kan man sige, at dig og junior er næppe udgør nogen sikkerhedsrisiko, men det kunne andre jo være overfor jer. Eller andre udefans i anden sammenhæng.
Jeg kan sagtens forestille mig at vi udgør en sikkerhedsrisiko. Ikke overfor andre, men jeg kunne da forestille mig tribuner der under nogle forudsætninger, ville gøre det en smule usikkert for os, hvis vi ikke kunne styre vores jubel. Jeg ved det ikke er nemt, for jeg har i mine unge dage, stået i kostalden i rødovre, blandt rødovretilhængere (der var ingen plads overhovedet i AaB-afdelingen), til en slutspilshockeykamp med en fyldt fadøl i hånden. Og på trods intentioner om det modsatte, røg begge arme i vejret ved AaB-scoring og øl ud over de omkringstående. Heldigvis tabte AaB, så vi slap levende ud, men jeg nåede da at blive lidt nervøs undervejs.

Jeg har også set en FCK-AaB-kamp i parken fra nedre c, sammen med nogle FCK-folk - det gik også, for det var en lang-gaber der endte 0-0.

Derudover kunne man sagtens forestille sig nogle idioter, der bevist ville udnytte noget i den stil til at lave balade.

EDIT - fik lige læst dit indlæg ordenligt, så vi er helt enige.
Til de få udekampe (ikke aways, men udekampe) jeg har været til, har jeg altid valgt hjemmeholdets tribune - på en eller anden langside siddeplads ala Weber i Aalborg. Det har jeg gjort, da jeg har følt mig mest tryg der - mere tryg end i AaB afsnittet. Utrygheden ved AaB afsnittet kommer efter en kamp i Randers i 07 hvor AaB enden brændte alt af de kunne komme i nærheden af. Det så skræmmende ud, set fra langsiden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2015, 18:05

seamann skrev: Til de få udekampe (ikke aways, men udekampe) jeg har været til, har jeg altid valgt hjemmeholdets tribune - på en eller anden langside siddeplads ala Weber i Aalborg. Det har jeg gjort, da jeg har følt mig mest tryg der - mere tryg end i AaB afsnittet. Utrygheden ved AaB afsnittet kommer efter en kamp i Randers i 07 hvor AaB enden brændte alt af de kunne komme i nærheden af. Det så skræmmende ud, set fra langsiden.
Jeg har set rigtig mange udekampe fra AaB-afsnittet på Sjælland sammen med junior. Den første var FCK-kampen hvor vi blev reddet af Esbjerg. Der var han 5 år.

Vi har aldrig været i nærheden af at føle os utrygge - tværtimod. Det eneste har været at nogle gange har været lige rigeligt lyd på, til en lille pode.

Jeg ved ikke om opførslen blandt AaB-fans er bedre herovre end i Jylland, men jeg har ikke bemærket noget som helst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af tegner » 15. apr 2015, 19:17

Bliver dette awaykort også et krav ifb. med pokalfinaler..??
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Re:

Indlæg af PeterS » 15. apr 2015, 21:02

seamann skrev:
Til de få udekampe (ikke aways, men udekampe) jeg har været til, har jeg altid valgt hjemmeholdets tribune - på en eller anden langside siddeplads ala Weber i Aalborg. Det har jeg gjort, da jeg har følt mig mest tryg der - mere tryg end i AaB afsnittet. Utrygheden ved AaB afsnittet kommer efter en kamp i Randers i 07 hvor AaB enden brændte alt af de kunne komme i nærheden af. Det så skræmmende ud, set fra langsiden.
Jeg husker ikke lige kampen, hvor alt blev brændt af. Så det er godt vi får et away kort, det må sætte en stopper for den brændende beton og jord som eksempelvis udgjorde udebaneafsnittet i randers i 2007..

Billede

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Re:

Indlæg af Kristian » 17. apr 2015, 21:09

PeterS skrev:
seamann skrev:
Til de få udekampe (ikke aways, men udekampe) jeg har været til, har jeg altid valgt hjemmeholdets tribune - på en eller anden langside siddeplads ala Weber i Aalborg. Det har jeg gjort, da jeg har følt mig mest tryg der - mere tryg end i AaB afsnittet. Utrygheden ved AaB afsnittet kommer efter en kamp i Randers i 07 hvor AaB enden brændte alt af de kunne komme i nærheden af. Det så skræmmende ud, set fra langsiden.
Jeg husker ikke lige kampen, hvor alt blev brændt af. Så det er godt vi får et away kort, det må sætte en stopper for den brændende beton og jord som eksempelvis udgjorde udebaneafsnittet i randers i 2007..

Billede
Det var ikke en kamp i 2007, men tror du refere til en kamp på det nye randers stadion, hvor der blev brændt rigtig mange romerlys af og folk havde travlt med at smide dem, frem for at stå med dem. Nok den eneste gang jeg synes det har været ret voldsomt.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 18. apr 2015, 00:42

Jeg kiggede divisionsforeningens FAQ igennem og faldt over dette:
"DE KARANTÆNERAMTE GÅR JO BARE IND ANDRE STEDER PÅ STADION?


Vores erfaringer viser, at det kun sker i yderst begrænset omfang, og hvis det skulle ske vil problemet være væsentlig mindre, da det vil være få personer sammen og uhensigtsmæssig adfærd kræver en mængde at gemme sig i."



Jeg synes sq det er en anelse naivt bare at antage, naaah det kommer ikk til at ske.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nej til nationalt awaykort!

Indlæg af Eksil » 18. apr 2015, 07:39

Hvis man er interesseret er der en halv times debat mellem den danske fanformand og divisionforeningens mand i starten af Politikens fodbold podcast

seamann

Re: Re:

Indlæg af seamann » 18. apr 2015, 10:06

Kristian skrev:
PeterS skrev:
seamann skrev:
Til de få udekampe (ikke aways, men udekampe) jeg har været til, har jeg altid valgt hjemmeholdets tribune - på en eller anden langside siddeplads ala Weber i Aalborg. Det har jeg gjort, da jeg har følt mig mest tryg der - mere tryg end i AaB afsnittet. Utrygheden ved AaB afsnittet kommer efter en kamp i Randers i 07 hvor AaB enden brændte alt af de kunne komme i nærheden af. Det så skræmmende ud, set fra langsiden.
Jeg husker ikke lige kampen, hvor alt blev brændt af. Så det er godt vi får et away kort, det må sætte en stopper for den brændende beton og jord som eksempelvis udgjorde udebaneafsnittet i randers i 2007..

Billede
Det var ikke en kamp i 2007, men tror du refere til en kamp på det nye randers stadion, hvor der blev brændt rigtig mange romerlys af og folk havde travlt med at smide dem, frem for at stå med dem. Nok den eneste gang jeg synes det har været ret voldsomt.
Det var kampen i mesterskabssæsonen hvor Calif blev udvist efter 2 min og Dalgaard scorede 7-8 mål.

Besvar