Mål og ambitioner i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Sanchez94 » 8. jun 2015, 19:29

Arendt skrev:
Sanchez94 skrev:
Arendt skrev:
Sanchez94 skrev:
Arendt skrev:
AllanPedersen skrev:Nu fik vi en økonomisk afklapsning for ikke så mange år siden og er derfor påpasselige.

Når det så er sagt så må det godt nok være fantastisk at være FC Midtjylland fan lige nu.
På en anden måde end det var for os da vi vandt mesterskabet.

For FCM vil forblive de bedste, aviserne skriver de vil ud og smide 50mill på en enkelt spiller!
Vi har aldrig nogensinde, selv da det gik allermest optimistisk.. turde forsøge at være en klub på ligefod med Brøndby og FCK.
Vi har altid haft den holdning, at bare top 4 er vi glade, og vi er et udviklings hold der sælger vores profiler.

Hvis nu det lykkes FCM, hvis de køber 1-2 super spillere og slutter top 2 igen næste sæson.
Og ellers holder på det meste 'nok ikke Sisto'
Hvad er lektion så? har vi fået en lang næse og tabt jylland fordi vi ikke turde gå efter guldet?
For det første kan FCM ikke ligge 50 mio. kr. for én spiller.

Hvis de slutter i top 2 igen næste år, hvilket jeg ikke tror, at de gør, så vil det på ingen måde være at forklejne AaB. For et år siden havde vi en meget lille egenkapital, mens vi efter vores aktieemission, succés i Europa og salg af Kusk har fået en egenkapital på 92 mio. kr.

Vi havde før denne sæson et mål om top 6, hvilket vi har indfriet, da vores lønninger ikke på nuværende tidspunkt ligger til mere. Dette har været en nødvendig mellemsæson for AaB, og hvis vi havde fået en plads i Europa med, så ville det havde været over alle forventninger.

Til næste sæson kan vi med en ny træner for første gang se fremad, da vi for første gang har en meget fornuftigt egenkapital, hvilket medfører, at vi ikke nødvendigvis skal sige ja til hvert bud, som tikker ind på faxen. Det er Thomsen og Nantes et godt eksempel på.
Kom nu videre i forhold til Kusk. På daværende tidspunkt var vi nødt til at forlænge med ham, hvilket medførte The Double. Hvis vi ikke havde gjort det, så havde vi mistet ham.

Det har sjældent set bedre ud, Allan. Jeg forstår ærligt ikke din problemstilling :)
Vil nødigt være en sur revisor, men tvivler på at det er AaBs egenkapital, som gør at de kan takke nej til et tilbud. Nok mere deres 70 millioner likvidemidler (Kolde kontanter) :cheers: :aabfan:
Det er derfor, at jeg er jurist med styr på paragrafferne, og du er revisor med styr på tallene ;)

Jeg er dog fuldstændig enig.
Men dit budskab, var ikke at tag fejl af :)
Egenkapital siger bare intet om, hvordan det går økonomisk
Jeg er enig. Vi har haft en rigtig god sæson, hvor vi har fået økonomiske muskler og har opfyldt vores sportslige målsætning.

Vi kan på ingen måde sammenlignes med FCM, da vi har arbejdet under to forskellige præmisser. Hvis Benham ikke var kommet i år, så havde de solgt halvdelen af deres hold, og de ville have haft svært ved at komme i top 6.
Jeg er enig, på trods af at det kan være hårdt for os fans med en mellemsæson. Jeg er dog stor tilhænger af at vi vil drive fodbold med økonomiske aspekter nu, at skabe 0 på bundlinjen er noget som meget få hold formår

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 19:36

Jeg er enig, på trods af at det kan være hårdt for os fans med en mellemsæson. Jeg er dog stor tilhænger af at vi vil drive fodbold med økonomiske aspekter nu, at skabe 0 på bundlinjen er noget som meget få hold formår[/quote]

Som revisor ved du, at en direktion har pligt til at udøve forsvarlig ledelse rent selskabsretligt. Dette har vi gjort, og vi er kommet i en økonomisk forfatning, som det er lang tid siden, at vi har haft.

Alligevel beklager eksempelvis Allan over, at vi ikke har gjort det bedre. Efter den præmis vi har haft, så har vi gjort det rigtig godt. Vi har endda gået videre fra gruppen i EL, som ingen forventede. Vi har udviklet på vores unge spillere, således at Kasper P., Jakob Blåbjerg, Andreas Bruhn og Frederik Børsting har fået mere erfaring. Nikolaj Thomsen har fået debut på landsholdet, således at vi her til sommer kan sælge ham for et tocifret millionbeløb.

Selvfølgelig gør det ondt med en mellemsæson, men langsigtet giver det os større mulighed for at være kontinuerligt omkring top 4.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Sanchez94 » 8. jun 2015, 19:45

Arendt skrev:Jeg er enig, på trods af at det kan være hårdt for os fans med en mellemsæson. Jeg er dog stor tilhænger af at vi vil drive fodbold med økonomiske aspekter nu, at skabe 0 på bundlinjen er noget som meget få hold formår
Som revisor ved du, at en direktion har pligt til at udøve forsvarlig ledelse rent selskabsretligt. Dette har vi gjort, og vi er kommet i en økonomisk forfatning, som det er lang tid siden, at vi har haft.

Alligevel beklager eksempelvis Allan over, at vi ikke har gjort det bedre. Efter den præmis vi har haft, så har vi gjort det rigtig godt. Vi har endda gået videre fra gruppen i EL, som ingen forventede. Vi har udviklet på vores unge spillere, således at Kasper P., Jakob Blåbjerg, Andreas Bruhn og Frederik Børsting har fået mere erfaring. Nikolaj Thomsen har fået debut på landsholdet, således at vi her til sommer kan sælge ham for et tocifret millionbeløb.

Selvfølgelig gør det ondt med en mellemsæson, men langsigtet giver det os større mulighed for at være kontinuerligt omkring top 4.[/quote]

Jeg er enig, og der skal ikke beklages eller noget andet, vi har opfyldt vores målsætning, havde vi været så heldige/dygtige at komme i Europa, havde det været langt over forventning, tager man endda in mente, at vi har haft 2,3,4 rigtig grimme skader, som har holdt nogle stærke spillere ude, så mener jeg det er en godkendt sæson

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 19:51

Sanchez94 skrev:
Arendt skrev:Jeg er enig, på trods af at det kan være hårdt for os fans med en mellemsæson. Jeg er dog stor tilhænger af at vi vil drive fodbold med økonomiske aspekter nu, at skabe 0 på bundlinjen er noget som meget få hold formår
Som revisor ved du, at en direktion har pligt til at udøve forsvarlig ledelse rent selskabsretligt. Dette har vi gjort, og vi er kommet i en økonomisk forfatning, som det er lang tid siden, at vi har haft.

Alligevel beklager eksempelvis Allan over, at vi ikke har gjort det bedre. Efter den præmis vi har haft, så har vi gjort det rigtig godt. Vi har endda gået videre fra gruppen i EL, som ingen forventede. Vi har udviklet på vores unge spillere, således at Kasper P., Jakob Blåbjerg, Andreas Bruhn og Frederik Børsting har fået mere erfaring. Nikolaj Thomsen har fået debut på landsholdet, således at vi her til sommer kan sælge ham for et tocifret millionbeløb.

Selvfølgelig gør det ondt med en mellemsæson, men langsigtet giver det os større mulighed for at være kontinuerligt omkring top 4.
Jeg er enig, og der skal ikke beklages eller noget andet, vi har opfyldt vores målsætning, havde vi været så heldige/dygtige at komme i Europa, havde det været langt over forventning, tager man endda in mente, at vi har haft 2,3,4 rigtig grimme skader, som har holdt nogle stærke spillere ude, så mener jeg det er en godkendt sæson[/quote]

Havde helt glemt skaderne, som vi har været ramt af hele sæsonen. Vi har konstant haft 4-5 mand skadet. Tre korsbåndsskader på 5 måneder var et mareridt, således at vi på venstre back har haft problemer hele forårssæsonen.

Forhåbenligt kan spillerne være klar til den nye sæson, hvor vi krydset med et par nye kanter og en venstre back, er klar til at performe på et højt niveau. Glæder mig til at vi annoncerer, at vi har forlænget med AK og Dalsgaard.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af dyhrmaN » 15. jun 2015, 14:24

I dagens trykte nordjyske giver Gaard udtryk for, at en af de højeste prioriteter er at forbedre anlægget.
Man vil bygge en nyt hus til superligatruppen med moderne træningsfaciliteter, og man vil desuden anlægge to kunstgræsbaner.
Derudover er marketing- og salgsafdelingen blevet udvidet og man ansætter en fysioterapeut. Således lyder det også som om, at vi ikke skal forvente det helt store fra dette transfervindue - ihvertfald ikke medmindre Thomsen bliver solgt.

Denne udmeldning slår vel også søm i kisten om, at det var faciliteterne, der skilte AaB og KN ad. AaB har allerede dengang vist, at de ville investere i bedre faciliteter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jonas386 » 15. jun 2015, 15:32

Var der noget mere konkret? Eks tegninger over hvordan det kommer til at se ud, eller lignende?

Men dejligt at høre, vi skal selvfølgelig også være med i toppen her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 15. jun 2015, 15:33

dyhrmaN skrev:I dagens trykte nordjyske giver Gaard udtryk for, at en af de højeste prioriteter er at forbedre anlægget.
Man vil bygge en nyt hus til superligatruppen med moderne træningsfaciliteter, og man vil desuden anlægge to kunstgræsbaner.
Derudover er marketing- og salgsafdelingen blevet udvidet og man ansætter en fysioterapeut. Således lyder det også som om, at vi ikke skal forvente det helt store fra dette transfervindue - ihvertfald ikke medmindre Thomsen bliver solgt.

Denne udmeldning slår vel også søm i kisten om, at det var faciliteterne, der skilte AaB og KN ad. AaB har allerede dengang vist, at de ville investere i bedre faciliteter.
Laekkert at hoere. Man investerer i fremtiden. Saa er det dermed vores sure pligt at indstille os paa at det her er et langsigtet projekt, og holde op med at tro at vi er uambitioese bare fordi vi ikke proever at foelge med BIF, FCK, FCM og maaske endda OB paa paa indkoebssiden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af dyhrmaN » 15. jun 2015, 19:47

jonas386 skrev:Var der noget mere konkret? Eks tegninger over hvordan det kommer til at se ud, eller lignende?

Men dejligt at høre, vi skal selvfølgelig også være med i toppen her.
Det var noget med, at den nye bygning skulle lægge i forbindelse med nogle af de gamle ude på Hornevej. Der var ikke nogen tegninger, men Gaarde udtalte at CC havde hjulpet, da han også er uddannet som bygningskonstruktør.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jun 2015, 22:58

dyhrmaN skrev:
jonas386 skrev:Var der noget mere konkret? Eks tegninger over hvordan det kommer til at se ud, eller lignende?

Men dejligt at høre, vi skal selvfølgelig også være med i toppen her.
Det var noget med, at den nye bygning skulle lægge i forbindelse med nogle af de gamle ude på Hornevej. Der var ikke nogen tegninger, men Gaarde udtalte at CC havde hjulpet, da han også er uddannet som bygningskonstruktør.
Hehe, det er så meget i orden det der. Jeg må sgu indrømme at den gode tømrer Carsten har en ret høj stjerne hos mig, der er aldrig det fjerneste brok fra hans side, tiltrods for han hver eneste gang han får chancen leverer varen... jeg kan SÅ meget se for mig at han har stillet op på Gaardes kontor og sagt "det kan jeg sgu da lige hjælpe med, det der!".

Iøvrigt rigtigt fint at investere i nye faciliteter, jeg husker hvordan vi for 15 år siden tit hørte nye spillere være imponerede over de faciliteter AaB kunne præstere, og sådan kan det bestemt ikke være i dag. Der er ingen tvivl om at det også kan være en investering som er godt givet ud, i forhold til at tiltrække spillere i fremtiden.

Gamen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Gamen » 15. jun 2015, 23:51

dyhrmaN skrev:I dagens trykte nordjyske giver Gaard udtryk for, at en af de højeste prioriteter er at forbedre anlægget.
Man vil bygge en nyt hus til superligatruppen med moderne træningsfaciliteter, og man vil desuden anlægge to kunstgræsbaner.
Derudover er marketing- og salgsafdelingen blevet udvidet og man ansætter en fysioterapeut. Således lyder det også som om, at vi ikke skal forvente det helt store fra dette transfervindue - ihvertfald ikke medmindre Thomsen bliver solgt.

Denne udmeldning slår vel også søm i kisten om, at det var faciliteterne, der skilte AaB og KN ad. AaB har allerede dengang vist, at de ville investere i bedre faciliteter.
Old news :-)
Faciliteterne var en problemstilling som Kent løftede for lang tid siden, og dengang var der ikke udsigt til forbedring (vi havde ikke pengene). Problemet har bl.a. været, at spillerne f.eks. ikke kunne lægge deres genoptræning på anlægget.
Man har vist også planer om at den nuværende træningsbane skal have en højere standard. Den har der vist heller ikke været fuld tilfredshed med.
Jeg tror ikke alt det der rykker nævneværdigt ved spillerbudgettet. Det ligger, som jeg har skrevet herinde tidligere, i den nye strategi- og handlingsplan og er derfor formodentlig indregnet i budgettet i forvejen. Man har arbejdet på den i lang tid.

Er der nogen der ved hvor meget AaB må bygge til, på de nuværende arealer? Der kunne være en idé i at bygge nede bagved den nuværende træningsbane, hvor der er grusparkeringsplads i dag, men det er spørgsmålet hvor meget af det der er AaB's område.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jonas386 » 15. jun 2015, 23:59

Har vi egentlig præsenteret den der 2015-2017 plan? Eller hvad var det med den?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jun 2015, 01:24

Gamen skrev:
dyhrmaN skrev:I dagens trykte nordjyske giver Gaard udtryk for, at en af de højeste prioriteter er at forbedre anlægget.
Man vil bygge en nyt hus til superligatruppen med moderne træningsfaciliteter, og man vil desuden anlægge to kunstgræsbaner.
Derudover er marketing- og salgsafdelingen blevet udvidet og man ansætter en fysioterapeut. Således lyder det også som om, at vi ikke skal forvente det helt store fra dette transfervindue - ihvertfald ikke medmindre Thomsen bliver solgt.

Denne udmeldning slår vel også søm i kisten om, at det var faciliteterne, der skilte AaB og KN ad. AaB har allerede dengang vist, at de ville investere i bedre faciliteter.
Old news :-)
Faciliteterne var en problemstilling som Kent løftede for lang tid siden, og dengang var der ikke udsigt til forbedring (vi havde ikke pengene). Problemet har bl.a. været, at spillerne f.eks. ikke kunne lægge deres genoptræning på anlægget.
Man har vist også planer om at den nuværende træningsbane skal have en højere standard. Den har der vist heller ikke været fuld tilfredshed med.
Jeg tror ikke alt det der rykker nævneværdigt ved spillerbudgettet. Det ligger, som jeg har skrevet herinde tidligere, i den nye strategi- og handlingsplan og er derfor formodentlig indregnet i budgettet i forvejen. Man har arbejdet på den i lang tid.

Er der nogen der ved hvor meget AaB må bygge til, på de nuværende arealer? Der kunne være en idé i at bygge nede bagved den nuværende træningsbane, hvor der er grusparkeringsplads i dag, men det er spørgsmålet hvor meget af det der er AaB's område.
Jeg tror bestemt heller ikke det rykker noget på AaB's budgetter. Til gengæld rykker det måske noget ved nogle folks opfattelse af hvordan ordene skal forstås, når AaB har talt om "øgede investeringer i fremtiden", eller om "investeringer i den sportslige sektor".

Det er ikke fordi jeg tror AaB ikke vil øge spillerbudgettet, for det tror jeg bestemt de løbende vil gøre, men jeg tror slet ikke det kommer til at blive så markant som nogen har fået opfattelsen af, udfra ovennævnte udtalelser. Vi hørte allerede AaB sige det efter mesterskabet var i hus - "vi arbejder videre udfra den plan som hele tiden har været der". Den plan er jeg sikker på er grundlaget for den plan du taler om, som man selvfølgelig har justeret på undervejs, ikke mindst efter man har fået mulighed for at investere i større målestok end man turde drømme om for bare 12 mdr. siden.

Gamen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Gamen » 17. jun 2015, 13:39

Endelig: http://www.bold.dk/nyt/AaB-rykker-u-tra ... rsteholdet

Det ser ud til at vi får et styrket samarbejde mellem trænerne på ungdomsholdene og så Lars Søndergaard. Dels er det her vigtigt, fordi det selvfølgelig er en enorm gulerod for Knudsen og Friis, udover det store stykke arbejde de i forvejen laver.

Dernæst er det her med at lave en form for "Nordsjælland-model", hvor man har så mange kompetencer som muligt samlet omkring førsteholdet en rigtig god idé, når vi lægger så meget vægt på talentudvikling som vi gør. Det gør det nemmere at sluse unge spillere ind på holdet, og det giver træneren for Superligaholdet, i dette tilfælde Søndergaard, en række gode faglige input, udover dem han får fra PEA.

Stærkt AaB!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2015, 14:24

Ja, den nyhed synes jeg også virker rigtig interessant. Det gør det nok også noget lettere at få sluset vores unge spillere ind på 1.holdstruppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2015, 16:12

Dp
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2015, 16:13

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=4062261

Jeg har skrevet lidt om AaB og fremtiden her. Ris og ros er selvfølgeligt velkommen, jeg overvejer at lave en dedikeret AaB blog, og laver så indlæg når der sker noget af relevans.

Al feedback er selvfølgelig velkommen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af AllanPedersen » 11. jul 2015, 01:52

Hvis nogen bruger udtrykket 'nødvendig mellemsæson' herinde igen.. så kaster jeg da op.

der er sku aldrig en mellemsæson der er nødvendig..
Du siger nu har vi egenkapitalen til at ikke behøve sige ja til det første og bedste tilbud.
Det er måske en dårlig ting med Gaarde ved roret.

For det ligner lige nu vi ikke kommer til at tjene penge på nogen.. og folk går på fri transfer.
I år er det Dalle og Ak.. næste år er det Jønsson.

P.s. "det ser lysere ud end nogensinde før"
Nej det så lyst ud i 2014.. der vandt vi mesterskabet... i 2015 var vi HELDIGE at få en 5. plads.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Aabwibz » 11. jul 2015, 13:40

AllanPedersen skrev:Hvis nogen bruger udtrykket 'nødvendig mellemsæson' herinde igen.. så kaster jeg da op.

der er sku aldrig en mellemsæson der er nødvendig..
Du siger nu har vi egenkapitalen til at ikke behøve sige ja til det første og bedste tilbud.
Det er måske en dårlig ting med Gaarde ved roret.

For det ligner lige nu vi ikke kommer til at tjene penge på nogen.. og folk går på fri transfer.
I år er det Dalle og Ak.. næste år er det Jønsson.

P.s. "det ser lysere ud end nogensinde før"
Nej det så lyst ud i 2014.. der vandt vi mesterskabet... i 2015 var vi HELDIGE at få en 5. plads.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 13. jul 2015, 09:36

Hvis nogen bruger udtrykket 'nødvendig mellemsæson' herinde igen.. så kaster jeg da op.

der er sku aldrig en mellemsæson der er nødvendig..

Nu er der vel heller ikke nogen her på forumet, eller i AaB der syns det er fedt med en mellemsæson( hvis man altså kan kalde en sæson hvor man var det bedst performende danske hold i Europa det???)
Omvendt ser jeg det som konsekvensen af at prioritere økonomien først, jeg nyder sgu personligt at tråden med "økonomiske problemer" nærmest er forsvundet herfra, og håber sgu aldrig den kommer tilbage...og bliver det spøgelse væk så lever jeg gerne med en mellemsæson i ny og næ..
Du siger nu har vi egenkapitalen til at ikke behøve sige ja til det første og bedste tilbud.
Det er måske en dårlig ting med Gaarde ved roret.
Noget tyder jo på at vi nu endelig har musklerne til at sige sætte foden ned og sige nej, jeg er ikke meget i tvivl om at sagen med Thomsens øje var et forsøg på at presse prisen, og resultatet var en strittende langemand :cool:
For det ligner lige nu vi ikke kommer til at tjene penge på nogen.. og folk går på fri transfer.
I år er det Dalle og Ak.. næste år er det Jønsson.
Den positive vinkel på det er at vi ikke længere er presset til at sælge for at få butikken til at hænge fornuftig sammen, og hvad angår Dalsgaard og AK, så er det jo en personlig beslutning om ikke at forlænge som de har taget, nu fik AK sin kontrakt, men står Dalsgaard pludselig med en alvorlig skade eller formnedgang er det jo ham der har tabt spillet og ikke AaB.
P.s. "det ser lysere ud end nogensinde før"
Nej det så lyst ud i 2014.. der vandt vi mesterskabet... i 2015 var vi HELDIGE at få en 5. plads.
Jeg ved ikke om det ser lysere end nogensinde før, men jeg ser sgu positivt på den kurs vi har nu, vores nærmeste konkurrenter accepterer jo lige nu voldsomme underskud i en økonomisk udmattelseskrig de fører med hinanden, og jeg tror faktisk det er en fin taktik at lade dem fighte lidt med hinanden på det område, især i en periode hvor CL millioner ser ud til at være svære at opnå, min forsigtige spådom vil være at mindst en af dem på et tidspunkt må trække sig..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jul 2015, 07:39

AaB vil spille med i toppen

For godt et år siden sikrede AaB sig The Double, men i den seneste sæson, måtte holdet nøjes med femteplads - og denne sæsons skal det gerne være lidt bedre, his man lytter til sportsdirektør Allan Gaarde.
AaBs målsætning er ikke og har ikke været en sjetteplads i ligaen. Desværre er det nogle der tror det bare fordi budgettet er sat til at balancere omkring en sjetteplads.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar