Mål og ambitioner i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af le Cid » 15. jul 2015, 13:29

kronenburg skrev:
Freddie skrev:
le Cid skrev:Indtil videre er det kun AK, der er forsvundet for ingenting. Og MÅSKE kan vi endda få OB til at give en lille slat penge for at få ham med det samme...
Men det gør vi forhåbentlig ikke. Hvorfor ikke bare bruge ham selv, når AaB har kontrakten med ham? Hvorfor skal OB have ham før tid, i hvert fald ikke uden at betale, hvis nogen skulle finde på at spørge mig.

Desuden er man nok nødt til at give Allan ret. Selv DBU har AaB på nedrykningsplads.

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=217214
Vi kan ikke sælge AK til OB, eftersom han fra d. 1. januar har skrevet 5 år, hvilket er maksimal længde på kontrakter, man må skrive i DK.
Hvis de køber ham nu vil han have 5,5 år, og det kan ikke lade sig gøre.
Jo vi kan - der er to muligheder:
1) De laver en ny kontrakt, som gælder 5 år og river den gamle i stykker
2) Vi lejer ham ud til overpris for en halv sæson
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jul 2015, 13:33

Provst i Brovst skrev:
AaB vil spille med i toppen

For godt et år siden sikrede AaB sig The Double, men i den seneste sæson, måtte holdet nøjes med femteplads - og denne sæsons skal det gerne være lidt bedre, his man lytter til sportsdirektør Allan Gaarde.
AaBs målsætning er ikke og har ikke været en sjetteplads i ligaen. Desværre er det nogle der tror det bare fordi budgettet er sat til at balancere omkring en sjetteplads.
Gaarde udtaler sig om hvad ambitionerne er, jeg synes det er hamrende forkert at sammenligne det med selskabets målsætning. Desuden er det vel et fortolkningsspørgsmål om der overhovedet er forskel på "top 6" og "toppen af ligaen".

Han taler også om ambitioner i andre retninger, som f.eks. for hvordan en større en del af holdet skal være lokale, at man vil lave 2 nye superligaspillere af talenter hvert år, og hvor svært det kan være at få disse amitioner til at spille sammen. Især det sidste er der mange andre i denne tråd som ville have gavn af at læse, fremfor kun at tage overskriften til sig.

Der bliver snakket meget om at det er mangel på ambitioner når AaB satser meget på talenterne, men er det i virkeligheden ikke mere ambitiøst at have som mål at skabe et tophold samtidig med at man vil have en vis del lokale og udvikle et vist antal egne talenter, end at købe sig til succes via transfers?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Funky » 15. jul 2015, 13:54

Jesper Schmidt skrev: Der bliver snakket meget om at det er mangel på ambitioner når AaB satser meget på talenterne, men er det i virkeligheden ikke mere ambitiøst at have som mål at skabe et tophold samtidig med at man vil have en vis del lokale og udvikle et vist antal egne talenter, end at købe sig til succes via transfers?
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Gamen » 15. jul 2015, 14:27

Funky skrev:
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Det er vist et spørgsmål om hvordan man ser på tingene. I min optik har vi ikke været i nærheden af købemetoden, siden vi brugte penge på Prica, Nomvethe, Johansson m.fl. og det gik jo meget godt...

Vi har haft succes med enkelte fantastiske årgange, ja, men vi har også haft alt for mange mellemsæsoner. Og i bund og grund handler det jo også om klubbens egne dispositioner. Hvis man er dygtig til at finde spillere, så har man succes. Hvis man er dårlig, så har man ikke succes. Købet af Chanko (bedømt ud fra pris kontra spillerens evner) må kandidere til en af de ringeste handler i klubbens historie. En profil på et sub-tophold i Allsvenskan må vi aldrig betale dobbelt så meget, som den bedst lønnede spiller i Allsvenskan på daværende tidspunkt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af hje1980 » 15. jul 2015, 14:55

Gamen skrev:
Funky skrev:
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Det er vist et spørgsmål om hvordan man ser på tingene. I min optik har vi ikke været i nærheden af købemetoden, siden vi brugte penge på Prica, Nomvethe, Johansson m.fl. og det gik jo meget godt...

Vi har haft succes med enkelte fantastiske årgange, ja, men vi har også haft alt for mange mellemsæsoner. Og i bund og grund handler det jo også om klubbens egne dispositioner. Hvis man er dygtig til at finde spillere, så har man succes. Hvis man er dårlig, så har man ikke succes. Købet af Chanko (bedømt ud fra pris kontra spillerens evner) må kandidere til en af de ringeste handler i klubbens historie. En profil på et sub-tophold i Allsvenskan må vi aldrig betale dobbelt så meget, som den bedst lønnede spiller i Allsvenskan på daværende tidspunkt.
Ja det med at hente spillere er åbenbart ikke så nemt som i Manager...

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af AllanPedersen » 15. jul 2015, 15:58

hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Det er vist et spørgsmål om hvordan man ser på tingene. I min optik har vi ikke været i nærheden af købemetoden, siden vi brugte penge på Prica, Nomvethe, Johansson m.fl. og det gik jo meget godt...

Vi har haft succes med enkelte fantastiske årgange, ja, men vi har også haft alt for mange mellemsæsoner. Og i bund og grund handler det jo også om klubbens egne dispositioner. Hvis man er dygtig til at finde spillere, så har man succes. Hvis man er dårlig, så har man ikke succes. Købet af Chanko (bedømt ud fra pris kontra spillerens evner) må kandidere til en af de ringeste handler i klubbens historie. En profil på et sub-tophold i Allsvenskan må vi aldrig betale dobbelt så meget, som den bedst lønnede spiller i Allsvenskan på daværende tidspunkt.
Ja det med at hente spillere er åbenbart ikke så nemt som i Manager...
Virker til det går strygende for de andre hold.. Er svært at følge med. Er det agf der lige har skrevet med en landsholdsspiller fra Costa Rica?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. jul 2015, 16:39

AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Det er vist et spørgsmål om hvordan man ser på tingene. I min optik har vi ikke været i nærheden af købemetoden, siden vi brugte penge på Prica, Nomvethe, Johansson m.fl. og det gik jo meget godt...

Vi har haft succes med enkelte fantastiske årgange, ja, men vi har også haft alt for mange mellemsæsoner. Og i bund og grund handler det jo også om klubbens egne dispositioner. Hvis man er dygtig til at finde spillere, så har man succes. Hvis man er dårlig, så har man ikke succes. Købet af Chanko (bedømt ud fra pris kontra spillerens evner) må kandidere til en af de ringeste handler i klubbens historie. En profil på et sub-tophold i Allsvenskan må vi aldrig betale dobbelt så meget, som den bedst lønnede spiller i Allsvenskan på daværende tidspunkt.
Ja det med at hente spillere er åbenbart ikke så nemt som i Manager...
Virker til det går strygende for de andre hold.. Er svært at følge med. Er det agf der lige har skrevet med en landsholdsspiller fra Costa Rica?
Nej.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Eksil » 15. jul 2015, 17:18

AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Det er vist et spørgsmål om hvordan man ser på tingene. I min optik har vi ikke været i nærheden af købemetoden, siden vi brugte penge på Prica, Nomvethe, Johansson m.fl. og det gik jo meget godt...

Vi har haft succes med enkelte fantastiske årgange, ja, men vi har også haft alt for mange mellemsæsoner. Og i bund og grund handler det jo også om klubbens egne dispositioner. Hvis man er dygtig til at finde spillere, så har man succes. Hvis man er dårlig, så har man ikke succes. Købet af Chanko (bedømt ud fra pris kontra spillerens evner) må kandidere til en af de ringeste handler i klubbens historie. En profil på et sub-tophold i Allsvenskan må vi aldrig betale dobbelt så meget, som den bedst lønnede spiller i Allsvenskan på daværende tidspunkt.
Ja det med at hente spillere er åbenbart ikke så nemt som i Manager...
Virker til det går strygende for de andre hold.. Er svært at følge med. Er det agf der lige har skrevet med en landsholdsspiller fra Costa Rica?
Sidst vi så en spiller derfra var han en katastrofe. Det endte med man kunne spille - hvor er Dennis Marshall?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jul 2015, 17:21

Eksil skrev:
AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:
Jo. Og indtil videre har AaB haft større succes med den strategi, end med købe-metoden.
Det er vist et spørgsmål om hvordan man ser på tingene. I min optik har vi ikke været i nærheden af købemetoden, siden vi brugte penge på Prica, Nomvethe, Johansson m.fl. og det gik jo meget godt...

Vi har haft succes med enkelte fantastiske årgange, ja, men vi har også haft alt for mange mellemsæsoner. Og i bund og grund handler det jo også om klubbens egne dispositioner. Hvis man er dygtig til at finde spillere, så har man succes. Hvis man er dårlig, så har man ikke succes. Købet af Chanko (bedømt ud fra pris kontra spillerens evner) må kandidere til en af de ringeste handler i klubbens historie. En profil på et sub-tophold i Allsvenskan må vi aldrig betale dobbelt så meget, som den bedst lønnede spiller i Allsvenskan på daværende tidspunkt.
Ja det med at hente spillere er åbenbart ikke så nemt som i Manager...
Virker til det går strygende for de andre hold.. Er svært at følge med. Er det agf der lige har skrevet med en landsholdsspiller fra Costa Rica?
Sidst vi så en spiller derfra var han en katastrofe. Det endte med man kunne spille - hvor er Dennis Marshall?
Han er i himlen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand1957
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 9. jul 2015, 16:09

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jensemand1957 » 15. jul 2015, 17:54

For det første er jeg meget enig i AaBs måde at håndtere mål og ambitioner. Altså at man sætter et lavere økonomisk målsætning i forhold til en sportslig målsætning. Men der er jo altid noget, der kan gøres bedre - også i AaB. Jeg mener også, at AaB ikke har været gode til at sælge. Der skal simpelthen flere penge ind på den konto pr. spiller. Jeg har heller ikke altid forstået, hvorfor det tager utrolig lang tid fra at AaB sælger til man evt. henter en spiller ind. Hobro har lige solgt Hvilsom, samme dag har de hentet en afløser. Det mener jeg også, at det skulle kunne lade sig gøre i AaB.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 11. aug 2015, 15:00

Efter de to sidste kampe mod FC holdene, bliver den her tråd mere og mere aktuel, jeg må indrømme jeg kun fik slæbt min dovne krop ind foran TV'et og ikke på stadion, men alligevel havde jeg nærmest fysisk ondt efter kampen :'( , det bare en af de dage hvor man må minde sige selv om at der er andet i livet end fodbold, selvom jeg ikke lige i øjeblikket kunne komme i tanke om noget :cool: .

Midt i ydmygelsen sad jeg med følelsen af at der måtte andre boller på suppen her og nu, men så alligevel...er vi midt i en investering i fremtiden?, er vores sats på egne talenter og balance i forretningen i virkeligheden ikke det der holder i det lange løb.
Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..

Hvor længe vil det varer før aktionærene i FCK vil se overskud og afkast, og sidder de i virkeligheden ikke bare med en vanvittig dyr lottokupon, da dansk deltagelse i CHL ser mere end svær ud de kommende år?

Hvor længe synes Jan Bech, Benham og Niels Thorborg det er sjovt at lege FM, og hvad vil der så ske med den de klubber?

Der er selvfølegelig altid den mulighed at deres lommer bare er dybe nok og kærligheden til deres klub stor nok, men hvor længe?

Efter nogen minutters omtanke, blev jeg igen stolt af VORES klub og den måde vi agerer i fodbold danmark, og jeg håber at vi kan holde diverse rigmænd med lyst til dyrt legetøj langt væk med den strategi vi har nu..og se et hold med masser af nordjyske talenter på holdet mange år fremover.

:aabfan:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Sanchez94 » 11. aug 2015, 15:11

AllanPedersen skrev: Du siger nu har vi egenkapitalen til at ikke behøve sige ja til det første og bedste tilbud.
Det er måske en dårlig ting med Gaarde ved roret.
Kan vi en gang for alle fastslå at det ikke er egenkapitalen der gør at AaB ikke behøver at sige ja til det første og bedste tilbud, men derimod der stærke likvider.. egenkapitalen betyder intet i forhold til penge.
Det er AaBs bankbog på over 70 millioner, der gør at de ikke behøver at sige ja..

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af sulakvelidze » 11. aug 2015, 15:44

KlaskmyggenNoah skrev:Efter de to sidste kampe mod FC holdene, bliver den her tråd mere og mere aktuel, jeg må indrømme jeg kun fik slæbt min dovne krop ind foran TV'et og ikke på stadion, men alligevel havde jeg nærmest fysisk ondt efter kampen :'( , det bare en af de dage hvor man må minde sige selv om at der er andet i livet end fodbold, selvom jeg ikke lige i øjeblikket kunne komme i tanke om noget :cool: .

Midt i ydmygelsen sad jeg med følelsen af at der måtte andre boller på suppen her og nu, men så alligevel...er vi midt i en investering i fremtiden?, er vores sats på egne talenter og balance i forretningen i virkeligheden ikke det der holder i det lange løb.
Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..

Hvor længe vil det varer før aktionærene i FCK vil se overskud og afkast, og sidder de i virkeligheden ikke bare med en vanvittig dyr lottokupon, da dansk deltagelse i CHL ser mere end svær ud de kommende år?

Hvor længe synes Jan Bech, Benham og Niels Thorborg det er sjovt at lege FM, og hvad vil der så ske med den de klubber?

Der er selvfølegelig altid den mulighed at deres lommer bare er dybe nok og kærligheden til deres klub stor nok, men hvor længe?

Efter nogen minutters omtanke, blev jeg igen stolt af VORES klub og den måde vi agerer i fodbold danmark, og jeg håber at vi kan holde diverse rigmænd med lyst til dyrt legetøj langt væk med den strategi vi har nu..og se et hold med masser af nordjyske talenter på holdet mange år fremover.

:aabfan:
:thumbsup: :cheers: :danmarkfan: :aabfan:

Jeg har det på samme måde. Jeg kan helt ærligt sige, at jeg foretrækker flere år i træk med frustrationer over mellemsæsoner for så at poppe op i 1-2 gode sæsoner en eller to gange i årtiet, end jeg vil ønske AaB forvandlet til en nordjysk kopi af FCM.

Klubben fra Herning, der misvisende kalder sig for FC Midtjylland, har ikke potentialet til at have et hold, som de har nu. De har ikke økonomien, de har ikke det tilhængermæssige bagland, og de har ikke den lokale pengemæssige opbakning til at leve i overflod, som de gør. Det gør de af én eneste grund: De har bukket sig forover og lade sig tage hårdt bagfra af en milliardær på udkig efter et stykke legetøj. Den er ganske enkelt ikke længere end det. Hvis Benham på et tidspunkt kører tør i FCM-numsen og trækker sig tilbage, vil FCM i samme øjeblik være i en overlevelseskamp, der får vores egen for et par år siden til at ligne et harmløst spil ludo.

AaB skal aldrig nogensinde hen og stå på den flise, FCM har gjort til deres levevej. Derfor er jeg glad for, at man står fast på sin kurs og ambitioner om mådehold og en drift, der sikrer klubbens eksistens uanset de sportslige resultater. Det kommer til at give sportslige skrammer, men dem tager jeg hellere, end jeg bukker mig forover for en mand, der vil købe min klub.

Dermed ikke sagt, at AaB ikke kan satse mere sportsligt, end de gør nu. Måske trænger truppen til supplement eller udskiftning, måske skal der købes ind allerede i dette transfervindue. Det skal bare ikke ske i et økonomisk kapløb med klubber, der er ejet af milliardærer. Det skal ske med fornuft og økonomisk ansvarlighed. Vi har før været ved at knække halsen på økonomiske eventyr uden om fodbold. Vi skal ikke lave samme fejl på eventyr inden for fodbold.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af dyhrmaN » 11. aug 2015, 16:37

sulakvelidze skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:Efter de to sidste kampe mod FC holdene, bliver den her tråd mere og mere aktuel, jeg må indrømme jeg kun fik slæbt min dovne krop ind foran TV'et og ikke på stadion, men alligevel havde jeg nærmest fysisk ondt efter kampen :'( , det bare en af de dage hvor man må minde sige selv om at der er andet i livet end fodbold, selvom jeg ikke lige i øjeblikket kunne komme i tanke om noget :cool: .

Midt i ydmygelsen sad jeg med følelsen af at der måtte andre boller på suppen her og nu, men så alligevel...er vi midt i en investering i fremtiden?, er vores sats på egne talenter og balance i forretningen i virkeligheden ikke det der holder i det lange løb.
Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..

Hvor længe vil det varer før aktionærene i FCK vil se overskud og afkast, og sidder de i virkeligheden ikke bare med en vanvittig dyr lottokupon, da dansk deltagelse i CHL ser mere end svær ud de kommende år?

Hvor længe synes Jan Bech, Benham og Niels Thorborg det er sjovt at lege FM, og hvad vil der så ske med den de klubber?

Der er selvfølegelig altid den mulighed at deres lommer bare er dybe nok og kærligheden til deres klub stor nok, men hvor længe?

Efter nogen minutters omtanke, blev jeg igen stolt af VORES klub og den måde vi agerer i fodbold danmark, og jeg håber at vi kan holde diverse rigmænd med lyst til dyrt legetøj langt væk med den strategi vi har nu..og se et hold med masser af nordjyske talenter på holdet mange år fremover.

:aabfan:
:thumbsup: :cheers: :danmarkfan: :aabfan:

Jeg har det på samme måde. Jeg kan helt ærligt sige, at jeg foretrækker flere år i træk med frustrationer over mellemsæsoner for så at poppe op i 1-2 gode sæsoner en eller to gange i årtiet, end jeg vil ønske AaB forvandlet til en nordjysk kopi af FCM.

Klubben fra Herning, der misvisende kalder sig for FC Midtjylland, har ikke potentialet til at have et hold, som de har nu. De har ikke økonomien, de har ikke det tilhængermæssige bagland, og de har ikke den lokale pengemæssige opbakning til at leve i overflod, som de gør. Det gør de af én eneste grund: De har bukket sig forover og lade sig tage hårdt bagfra af en milliardær på udkig efter et stykke legetøj. Den er ganske enkelt ikke længere end det. Hvis Benham på et tidspunkt kører tør i FCM-numsen og trækker sig tilbage, vil FCM i samme øjeblik være i en overlevelseskamp, der får vores egen for et par år siden til at ligne et harmløst spil ludo.

AaB skal aldrig nogensinde hen og stå på den flise, FCM har gjort til deres levevej. Derfor er jeg glad for, at man står fast på sin kurs og ambitioner om mådehold og en drift, der sikrer klubbens eksistens uanset de sportslige resultater. Det kommer til at give sportslige skrammer, men dem tager jeg hellere, end jeg bukker mig forover for en mand, der vil købe min klub.

Dermed ikke sagt, at AaB ikke kan satse mere sportsligt, end de gør nu. Måske trænger truppen til supplement eller udskiftning, måske skal der købes ind allerede i dette transfervindue. Det skal bare ikke ske i et økonomisk kapløb med klubber, der er ejet af milliardærer. Det skal ske med fornuft og økonomisk ansvarlighed. Vi har før været ved at knække halsen på økonomiske eventyr uden om fodbold. Vi skal ikke lave samme fejl på eventyr inden for fodbold.
I har begge ret. Men det er en underlig tendens herinde til, at folk som totalt sort/hvidt og at talentsatsning er den absolutte modsætning til at hente spillere ind udefra.
Det er det jo ikke, og mange diskussioner på dette forum kunne sikkert være undgået hvis folk vil prøve at se det bare en smule mindre ekstremt - lidt som sulakvelidzes afsluttende bemærkning.
Jeg synes, det AaB præsterer, er totalt miserabelt og for uambitiøst. Det betyder ikke, at jeg mener, at hele butikken skal satses og at vi skal bruge 70 millioner på to år - jeg efterlyser en enkelt eller to klassespillere, som kan løfte niveauet og give et tåleligt sportsligt niveau, indtil den sæson hvor talenter og rutinerede kræfter går op i en højere enhed, og AaB vinder.
Medmindre man er decideret konfliktsøgende og overfortolkende ved man også udmærket godt, at dette kan lade sig gøre uden at begynde at trække den økonomiske nærdødsoplevelse kortet.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Indlæg af fish » 11. aug 2015, 17:03

Måske er det en koldblodig vurdering af at vi ikke kan rykke ned i år og nu ser vi hvor meget talentet kan bære i efteråret. Hårde lektier og værdifuld erfaring. Måske suppleret med ny rutine til vinter. Så står vi måske med et top 4 hold næste år?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af sulakvelidze » 11. aug 2015, 17:04

dyhrmaN skrev:
sulakvelidze skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:Efter de to sidste kampe mod FC holdene, bliver den her tråd mere og mere aktuel, jeg må indrømme jeg kun fik slæbt min dovne krop ind foran TV'et og ikke på stadion, men alligevel havde jeg nærmest fysisk ondt efter kampen :'( , det bare en af de dage hvor man må minde sige selv om at der er andet i livet end fodbold, selvom jeg ikke lige i øjeblikket kunne komme i tanke om noget :cool: .

Midt i ydmygelsen sad jeg med følelsen af at der måtte andre boller på suppen her og nu, men så alligevel...er vi midt i en investering i fremtiden?, er vores sats på egne talenter og balance i forretningen i virkeligheden ikke det der holder i det lange løb.
Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..

Hvor længe vil det varer før aktionærene i FCK vil se overskud og afkast, og sidder de i virkeligheden ikke bare med en vanvittig dyr lottokupon, da dansk deltagelse i CHL ser mere end svær ud de kommende år?

Hvor længe synes Jan Bech, Benham og Niels Thorborg det er sjovt at lege FM, og hvad vil der så ske med den de klubber?

Der er selvfølegelig altid den mulighed at deres lommer bare er dybe nok og kærligheden til deres klub stor nok, men hvor længe?

Efter nogen minutters omtanke, blev jeg igen stolt af VORES klub og den måde vi agerer i fodbold danmark, og jeg håber at vi kan holde diverse rigmænd med lyst til dyrt legetøj langt væk med den strategi vi har nu..og se et hold med masser af nordjyske talenter på holdet mange år fremover.

:aabfan:
:thumbsup: :cheers: :danmarkfan: :aabfan:

Jeg har det på samme måde. Jeg kan helt ærligt sige, at jeg foretrækker flere år i træk med frustrationer over mellemsæsoner for så at poppe op i 1-2 gode sæsoner en eller to gange i årtiet, end jeg vil ønske AaB forvandlet til en nordjysk kopi af FCM.

Klubben fra Herning, der misvisende kalder sig for FC Midtjylland, har ikke potentialet til at have et hold, som de har nu. De har ikke økonomien, de har ikke det tilhængermæssige bagland, og de har ikke den lokale pengemæssige opbakning til at leve i overflod, som de gør. Det gør de af én eneste grund: De har bukket sig forover og lade sig tage hårdt bagfra af en milliardær på udkig efter et stykke legetøj. Den er ganske enkelt ikke længere end det. Hvis Benham på et tidspunkt kører tør i FCM-numsen og trækker sig tilbage, vil FCM i samme øjeblik være i en overlevelseskamp, der får vores egen for et par år siden til at ligne et harmløst spil ludo.

AaB skal aldrig nogensinde hen og stå på den flise, FCM har gjort til deres levevej. Derfor er jeg glad for, at man står fast på sin kurs og ambitioner om mådehold og en drift, der sikrer klubbens eksistens uanset de sportslige resultater. Det kommer til at give sportslige skrammer, men dem tager jeg hellere, end jeg bukker mig forover for en mand, der vil købe min klub.

Dermed ikke sagt, at AaB ikke kan satse mere sportsligt, end de gør nu. Måske trænger truppen til supplement eller udskiftning, måske skal der købes ind allerede i dette transfervindue. Det skal bare ikke ske i et økonomisk kapløb med klubber, der er ejet af milliardærer. Det skal ske med fornuft og økonomisk ansvarlighed. Vi har før været ved at knække halsen på økonomiske eventyr uden om fodbold. Vi skal ikke lave samme fejl på eventyr inden for fodbold.
I har begge ret. Men det er en underlig tendens herinde til, at folk som totalt sort/hvidt og at talentsatsning er den absolutte modsætning til at hente spillere ind udefra.
Det er det jo ikke, og mange diskussioner på dette forum kunne sikkert være undgået hvis folk vil prøve at se det bare en smule mindre ekstremt - lidt som sulakvelidzes afsluttende bemærkning.
Jeg synes, det AaB præsterer, er totalt miserabelt og for uambitiøst. Det betyder ikke, at jeg mener, at hele butikken skal satses og at vi skal bruge 70 millioner på to år - jeg efterlyser en enkelt eller to klassespillere, som kan løfte niveauet og give et tåleligt sportsligt niveau, indtil den sæson hvor talenter og rutinerede kræfter går op i en højere enhed, og AaB vinder.
Medmindre man er decideret konfliktsøgende og overfortolkende ved man også udmærket godt, at dette kan lade sig gøre uden at begynde at trække den økonomiske nærdødsoplevelse kortet.
Jamen, jeg er helt enig - og så alligevel ikke. :S Jeg er enig i, at AaB godt kan satse mere, end de har gjort, men jeg er ikke enig i, at AaB lige nu præsterer totalt miserabelt og uambitiøst. At bruge den definition synes jeg derimod er at se sort/hvidt på det.

Inden sæsonen syntes jeg, at truppen så rigtig spændende ud. Enevoldsen, Helenius, Thomsen, Jönsson osv. burde alle sammen være klassespillere, og det er de også, når det fungerer for dem og for holdet. Så truppen så stærk ud - ikke mindst i offensiven. Men fire kampe senere er optimismen vendt til pessimisme - også hos mig. Så jo - som tingene har udviklet sig, er der brug for forstærkning. Jeg vil dog stadig hævde, at den forstærkning i forvejen er i truppen i form af Würtz og en Risgård med kræfter til 90 minutter. Uden dem til rådighed, og det kan jo desværre nemt vise sig at være vilkårene et stykke tid endnu, er der behov for tilgang.

Det, der overbeviser mig, er dog hverken spil eller resultater. Den slags går altid op og ned. Det, der overbeviser mig, er pippene fra eksempelvis Risgård om, at der er brug for tilgang. Har en fodboldspiller noget sted nogensinde sagt sådan, hvis der ikke har været noget om det?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Gnu » 11. aug 2015, 20:06

KlaskmyggenNoah skrev: Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..
Vi skiller os jo også af med profilerne, men modsat de andre får vi ikke andet end småpenge for dem. Er det noget at være stolt af?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2015, 22:16

Af ren nysgerrighed. Hvilken liste er det jeg er med på?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 12. aug 2015, 08:22

KlaskmyggenNoah skrev:Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..

Vi skiller os jo også af med profilerne, men modsat de andre får vi ikke andet end småpenge for dem. Er det noget at være stolt af?
Nu prøvede jeg jo i mit indlæg at se lidt fremad og på den strategi vi har nu, kontra vores "kollegaer" i superligaen. Den der diskussion med hvem der er bedst til at sælge sine profiler bedst, er mere kompliceret end folk her på chatsiden vil gøre den til...for ja det er nemmere at sælge til høje beløb hvis man hedder FCK og konstant ligger i i toppen, og ja umiddelbart ser det ud til at vi er bedre til at købe billigt end sælge dyrt, men i den sammenligning vil man jo altid sammenligne pærer og bananer, hvis det skulle være fair skulle vi jo have haft Corner's enæggede tvillingbror og så set hvad AaB ku ha fået for ham :D

Skal jeg smide AaB brillerne lidt, så er det jo også begrænset hvad der løber rundt af ex-AaB'er i topklubber i Europa, så ved ikke lige hvem der ville kunne ha indbragt et kæmpe beløb.

Så for at svare på dit spørgsmål, ja jeg er stadig en stolt AaB supporter :aabfan:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 12. aug 2015, 08:49

Jeg synes, det AaB præsterer, er totalt miserabelt og for uambitiøst. Det betyder ikke, at jeg mener, at hele butikken skal satses og at vi skal bruge 70 millioner på to år - jeg efterlyser en enkelt eller to klassespillere, som kan løfte niveauet og give et tåleligt sportsligt niveau, indtil den sæson hvor talenter og rutinerede kræfter går op i en højere enhed, og AaB vinder.
Medmindre man er decideret konfliktsøgende og overfortolkende ved man også udmærket godt, at dette kan lade sig gøre uden at begynde at trække den økonomiske nærdødsoplevelse kortet.
Tjaa jeg har måske en tendens til at bliver for positiv, som modvægt til de negativer herinde :), men ville bestemt heller ikke sige nej tak til en forstærkning eller to, samtidig ved jeg jo godt man sommetider er nødt til at gå to skridt tilbage for at komme frem (læs: give talenterne en chance), men lige nu ser den rygrad som skal holde sammen på holdet mens de udvikler sig lidt skrøbelig ud.......... enig !!!!.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar