Fysisk træner i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Fysisk træner i AaB

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 14:56

AaB har tilknyttet Ashley Tootle som fysisk træner i AaB i øjeblikket.

AaB søger dog en fysisk træner i deres jobopslag på hjemmesiden, hvilket enten medfører at Ashley Tootle stopper, eller at vi skal have to fysiske trænere tilknyttet.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... d-tid.aspx

Er der nogen herinde, som har viden omkring dette?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 7. maj 2015, 15:21

Arendt skrev:AaB har tilknyttet Ashley Tootle som fysisk træner i AaB i øjeblikket.

AaB søger dog en fysisk træner i deres jobopslag på hjemmesiden, hvilket enten medfører at Ashley Tootle stopper, eller at vi skal have to fysiske trænere tilknyttet.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... d-tid.aspx

Er der nogen herinde, som har viden omkring dette?
Er Ashley Tootle på fuld tid nu?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 15:24

Pastorius skrev:
Arendt skrev:AaB har tilknyttet Ashley Tootle som fysisk træner i AaB i øjeblikket.

AaB søger dog en fysisk træner i deres jobopslag på hjemmesiden, hvilket enten medfører at Ashley Tootle stopper, eller at vi skal have to fysiske trænere tilknyttet.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... d-tid.aspx

Er der nogen herinde, som har viden omkring dette?
Er Ashley Tootle på fuld tid nu?
Det er ikke angivet på deres hjemmeside, så det kan ikke vides med sikkerhed. Jeg har en formodning for, at han er på fuldtid.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Yankee » 7. maj 2015, 15:28

Han er ikke på fuld tid i AaB. Han er vist også tilknyttet nogle håndboldklubber og kører noget konsulentforretning.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 15:35

Yankee skrev:Han er ikke på fuld tid i AaB. Han er vist også tilknyttet nogle håndboldklubber og kører noget konsulentforretning.
Stærkt input. Så er det en styrkelse af den sportslige sektor, som jeg synes lyder rigtig fornuftigt. Hvis AaB ligeledes investerede i nyt fitness udstyr, så ville vi for alvor være på rette vej.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Aabwibz » 7. maj 2015, 15:41

Yankee skrev:Han er ikke på fuld tid i AaB. Han er vist også tilknyttet nogle håndboldklubber og kører noget konsulentforretning.
Mener også han stadig er idrætslærer på Hasseris Gymnasium?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 15:45

Aabwibz skrev:
Yankee skrev:Han er ikke på fuld tid i AaB. Han er vist også tilknyttet nogle håndboldklubber og kører noget konsulentforretning.
Mener også han stadig er idrætslærer på Hasseris Gymnasium?
Skulle bare have googlet ham, så havde jeg fået svaret.
http://www.dbu.dk/uddannelse_og_traenin ... ley_Tootle
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Kovacs » 7. maj 2015, 15:58

Det kan selvfølgelig også hænge sammen med nedenstående..

http://www.bold.dk/nyt/obs-fysiske-trae ... til-sommer

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 16:14

Kovacs skrev:Det kan selvfølgelig også hænge sammen med nedenstående..

http://www.bold.dk/nyt/obs-fysiske-trae ... til-sommer
Hans konsulentfirma ligger i Nørresundby, mens han er lærer ude på Hasseriis Gymnasium. Derudover udfører hans fysisk træning for Randers HK's kvinder, mens han udfører enkelte opgaver for Jammerbugt FC og Skive IK engang i mellem.

Udover at Mikkel Marker stopper i OB, så er der intet, der tyder på, at hverken Ashley Tootle eller nogle af spillerne i AaB skulle skifte til OB. Det virker langt at køre hver eneste dag, når han skal passe sit firma, sit job som lærer og hans jobs som fysisk træner i henholdsvis håndbold- og fodboldklubberne med en radius af max 100 km.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. maj 2015, 23:13

Arendt skrev:
Kovacs skrev:Det kan selvfølgelig også hænge sammen med nedenstående..

http://www.bold.dk/nyt/obs-fysiske-trae ... til-sommer
Hans konsulentfirma ligger i Nørresundby, mens han er lærer ude på Hasseriis Gymnasium. Derudover udfører hans fysisk træning for Randers HK's kvinder, mens han udfører enkelte opgaver for Jammerbugt FC og Skive IK engang i mellem.

Udover at Mikkel Marker stopper i OB, så er der intet, der tyder på, at hverken Ashley Tootle eller nogle af spillerne i AaB skulle skifte til OB. Det virker langt at køre hver eneste dag, når han skal passe sit firma, sit job som lærer og hans jobs som fysisk træner i henholdsvis håndbold- og fodboldklubberne med en radius af max 100 km.
Helt enig.

Hvor længe har Ashley ikke også været tilknyttet AaB? 10-15 år? Det ville være pudsigt hvis han pludselig skulle få lyst til at følge Kent, når han ikke har haft de lyster med de tidligere 5-8 trænere.

Mon ikke sandheden er så udramatisk som at AaB vil opgradere til en fuldtids fysisk træner, og at det ikke passer ind med Ashleys planer med hans andre jobs at blive fuldtidsansat i AaB? Jeg ved godt det lyder lidt kedeligt, omvendt er det garanteret tættere på sandheden.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Arendt » 8. maj 2015, 00:23

Jesper Schmidt skrev:
Arendt skrev:
Kovacs skrev:Det kan selvfølgelig også hænge sammen med nedenstående..

http://www.bold.dk/nyt/obs-fysiske-trae ... til-sommer
Hans konsulentfirma ligger i Nørresundby, mens han er lærer ude på Hasseriis Gymnasium. Derudover udfører hans fysisk træning for Randers HK's kvinder, mens han udfører enkelte opgaver for Jammerbugt FC og Skive IK engang i mellem.

Udover at Mikkel Marker stopper i OB, så er der intet, der tyder på, at hverken Ashley Tootle eller nogle af spillerne i AaB skulle skifte til OB. Det virker langt at køre hver eneste dag, når han skal passe sit firma, sit job som lærer og hans jobs som fysisk træner i henholdsvis håndbold- og fodboldklubberne med en radius af max 100 km.
Helt enig.

Hvor længe har Ashley ikke også været tilknyttet AaB? 10-15 år? Det ville være pudsigt hvis han pludselig skulle få lyst til at følge Kent, når han ikke har haft de lyster med de tidligere 5-8 trænere.

Mon ikke sandheden er så udramatisk som at AaB vil opgradere til en fuldtids fysisk træner, og at det ikke passer ind med Ashleys planer med hans andre jobs at blive fuldtidsansat i AaB? Jeg ved godt det lyder lidt kedeligt, omvendt er det garanteret tættere på sandheden.
Lyder meget sandsynligt. Det må uden tvivl give et løft til den sportslige sektor, når vi går fra fysisk træner på deltid til fuldtid!

Derudover ville det også være dejligt i denne forbindelse, hvis vi investerede i nye fitness faciliteter da vores fitnessudstyr, efter at have set afsnittene i Grønskollinger af guld, så meget forældede ud.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af AaB1978 » 30. nov 2016, 14:42

Da jeg så billederne i artiklen, troede jeg et kort øjeblik, at AaB havde skrevet kontrakt med L.O.C. :P

Men det er altså australske Scott Miller med fortid i blandt andet Fulham, som forstærker den fysiske trænerstab.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... setup.aspx

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Spanky » 30. nov 2016, 15:00

AaB1978 skrev:Da jeg så billederne i artiklen, troede jeg et kort øjeblik, at AaB havde skrevet kontrakt med L.O.C. :P

Men det er altså australske Scott Miller med fortid i blandt andet Fulham, som forstærker den fysiske trænerstab.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... setup.aspx
Han lyder spændende. Men der står ordret, at han erstatter Morten Randers, så om det er nogen forstærkning må tiden vise.

Det var ikke lang tid ham Morten Randers havde stilingen. Gad vide om der har været utilfredshed med samarbejdet?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af doukas » 30. nov 2016, 15:32

AaB1978 skrev:Da jeg så billederne i artiklen, troede jeg et kort øjeblik, at AaB havde skrevet kontrakt med L.O.C. :P

Men det er altså australske Scott Miller med fortid i blandt andet Fulham, som forstærker den fysiske trænerstab.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... setup.aspx
Lyder umiddelbart som en stærk signing - både tidligere assistenttræner for det australske landshold og Fulham og cheftræner for et hold i den bedste australske række i en alder af 35 år.

Lad os håbe han er en humørbombe, som kan give vores trup lidt fornyet energi.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Uldahl » 30. nov 2016, 18:39

Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af DonSilicone » 30. nov 2016, 20:04

Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Tænker nøjagtig det samme.
Med det cv tror jeg ikke på, at han "kun" er tiltænkt rollen som fysisk træner. Jeg tror det er rettidig omhu og vi her har vores kommende assistenttræner eller cheftræner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: RE: Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2016, 20:10

DonSilicone skrev:
Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Tænker nøjagtig det samme.
Med det cv tror jeg ikke på, at han "kun" er tiltænkt rollen som fysisk træner. Jeg tror det er rettidig omhu og vi her har vores kommende assistenttræner eller cheftræner.
Hvis der var aktuelle planer om ham som træner, så havde de sikkert ikke fyret den nuværende fysiske træner. Han er ikke udset som afløser til Søndergaard her til vinter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: RE: Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Nitten » 30. nov 2016, 21:09

Pastorius skrev:
DonSilicone skrev:
Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Tænker nøjagtig det samme.
Med det cv tror jeg ikke på, at han "kun" er tiltænkt rollen som fysisk træner. Jeg tror det er rettidig omhu og vi her har vores kommende assistenttræner eller cheftræner.
Hvis der var aktuelle planer om ham som træner, så havde de sikkert ikke fyret den nuværende fysiske træner. Han er ikke udset som afløser til Søndergaard her til vinter.

Med det CV han har og en uefa a-licens kan man da undre sig over hvad han vil i AaB so fysisk træner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: RE: Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2016, 21:21

Nitten skrev:
Pastorius skrev:
DonSilicone skrev:
Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Tænker nøjagtig det samme.
Med det cv tror jeg ikke på, at han "kun" er tiltænkt rollen som fysisk træner. Jeg tror det er rettidig omhu og vi her har vores kommende assistenttræner eller cheftræner.
Hvis der var aktuelle planer om ham som træner, så havde de sikkert ikke fyret den nuværende fysiske træner. Han er ikke udset som afløser til Søndergaard her til vinter.

Med det CV han har og en uefa a-licens kan man da undre sig over hvad han vil i AaB so fysisk træner.
ER det så slemt?

I Fulham FC har Scott Miller i kortere perioder også udfyldt rollerne som assistenttræner og U/21-træner, ligesom han i 2013 endvidere var assistenttræner for Australiens landshold. + et år i den australske liga som blev afsluttet i utide (går jeg ud fra).

Hvis det er profilen på vores nye chef, så er jeg skuffet. Det er muligvis noget andet, hvis det efterfølgende viser sig at AaB tror han har den rette personlighed og de rigtige kompetencer, når de har lært ham at kende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2016, 02:27

Hvordan skal man naesten vurdere ansaettelsen af en mand der har en rolle paa holdet der naermest er usynlig for den almindelige fan?

Positivt er det dog at man har hentet en ung traener udefra med hvad der ligner et laerkkert CV, og det at han er saa berejst maa alt andet lige ogsaa vaere en gevinst for klubbens netvaerk. Han har ogsaa en universitetsgrad i baade idraetsvidenskab og psykologi, saa deeet.

Derudover har vi hentet en fitness coach med stor erfaring fra den mere fysisk betonede engelsk fodbold, som har arbejdet under meget forskellige traenere, hvor f.eks. Martin Jol's filosofi laener sig meget op ad AaB's. Det kan ikke vaere helt skidt.

Paa interviews virker han heller ikke som en still mus, saa maaske han kan ruske lidt op i resten af staben omkring foersteholdet.

Angaaende spekulationerne omkring hvorvidt han skulle vaere en erstatning for LS, saa syntes jeg ikke det er aabenlyst, i hvert fald paa kort sigt da man netop har sagt farvel til den anden fitness coach. Saa havde det vaeret langt mere oplagt at ansaette ham som assistent og dermed give ham mere erfaring med det taktiske. Han har jo faktisk vaeret assistent i Fulham, saa han kender rollen. Men, det ligger i AaB's aand at tilknytte traenertalenter og forfremme dem indefra. Derfor er det overhovedet ikke umuligt at man har har en langsigtet plan med ham, og potentielt ser ham som en person med potentiale til mere end fitness coach. Det vidner det faktum at man, saavidt jeg ved, helt utrationelt har skrevet en "lang" kontrakt med ham, ogsaa om.

Hvad der ogsaa taler imod en potentiel cheftraenerkarriere, er at han faktisk blev fyret i Newcastle Jets pga: "“differences related to football matters” ", et job der med al respekt maa siges at vaere mindre prestigefyldt end tilsvarende i AaB.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar