Kampen om de europæiske pladser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af le Cid » 13. maj 2015, 10:06

Det snerper til i sub-toppen af ligaen, og med en forventet PSE sejr i pokalfinalen, så er der 2 europæiske pladser at kæmpe om, og 5 hold, der har en realistisk chance for at snuppe pladserne. Men hvem bliver det? Jeg har prøvet at kigge på klubbernes slutprogram, og så prøvet at komme med mine bedste spådomme, så here goes...

Nuværende stilling
BIF: 45 +10
RFC: 44 +8
AaB: 39 +8
HIF: 39 -4
FCN: 38 -3

Kampe for BIF
SIF-BIF: 3
BIF-FCN: 1
FCM-BIF: 0
RFC-BIF: 1
BIF-EFB: 3
BIF: 45+8 = 53

Kampe for RFC
SE-RFC: 1
RFC-HIF: 1
SIF-RFC: 3
RFC-BIF: 1
OB-RFC: 0
RFC: 44+6 = 50

Kampe for AaB
AaB-OB: 3
FCK-AaB: 0
AaB-EFB: 3
SIF-AaB: 3
AaB-FCN: 1
AaB: 39+10 = 49

Kampe for HIF
HIF-FCV: 3
RFC-HIF: 1
FCN-HIF: 0
HIF-OB: 1
FCK-HIF: 0
HIF: 39+5 = 44

Kampe for FCN
FCN-EFB: 3
BIF-FCN: 1
FCN-HIF: 3
FCN-FCM: 1
AaB-FCN: 1
FCN: 38+9 = 47

Hvis mine forudsigelser holser stik, så misser vi altså lige nøjagtigt fjerdepladsen. Jeg har baseret dette på, vi er i stand til at vinde hjemme og EfB og ude mod SIF, på trods af at det ikke er hverdagskost. Gør vi det, så bliver sidste kamp - hjemme mod FCN til gengæld meget interessant. Med en sejr her, overhaler vi RFC (igen - hvis mine øvrige forudsigelser holder vand).

Jeg vil altså vurdere vores chancer som værende 10-25% for at nå i top 4. Og skulle PSE fucke op senere op ugen, så er dette regnestykke jo helt og aldeles uinteressant!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2015, 12:52

Jeg ser os ende som nr. 5 eller 6.

Resterende kampe:

AaB vs OB 3
FCK vs AaB 0
AaB vs Esbjerg 1
Silkeborg vs AaB 1
AaB vs Farum 0

Motivationsfaktoren har bestemt betydning på dette sene stadie af turneringen. Silkeborg har principielt ikke noget at spille for, mens det samme muligvis gør sig gældende for Farum når vi møder københavnerne i den sidste runde. Historisk set ser de sidste fire kampe meget svære ud da det er modstandere som vi notorisk har det enormt svært mod.

Det vil naturligvis være super hvis vi igen kvalificerer os til europæisk bold, men det er værd at bemærke at dansk fodbolds europæiske deroute for alvor slår igennem fra og med denne sommer. Skulle vi kvalificere os til EL så bliver vi smidt i aktion fra start i 1. kvalrunde (sidste sommer indtrådte vi i 3. kvalrunde bare for at sammenligne). Udsigten til at nå gruppespillet er bestemt ikke god da det vil kræve gevinst i fire kvalrunder, hvor der gemmer sig mange grimme østeuropæiske modstandere. Det vil i givet fald medføre et hårdt slid på truppen og i værste fald kan det måske ende med at koste klubben penge. Jeg gad godt se det samlede økonomiske regnskab fra vores møde med FC Dila Gori, det har ikke været gratis at chartre et fly til at flyve til Georgien og at indlogere holdet på hotel. Jeg tvivler på at deltager gebyret fra UEFA var nok til at dække udgifterne.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Frygah » 13. maj 2015, 13:10

frederikshavneren skrev:Jeg ser os ende som nr. 5 eller 6.

Resterende kampe:

AaB vs OB 3
FCK vs AaB 0
AaB vs Esbjerg 1
Silkeborg vs AaB 1
AaB vs Farum 0

Motivationsfaktoren har bestemt betydning på dette sene stadie af turneringen. Silkeborg har principielt ikke noget at spille for, mens det samme muligvis gør sig gældende for Farum når vi møder københavnerne i den sidste runde. Historisk set ser de sidste fire kampe meget svære ud da det er modstandere som vi notorisk har det enormt svært mod.

Det vil naturligvis være super hvis vi igen kvalificerer os til europæisk bold, men det er værd at bemærke at dansk fodbolds europæiske deroute for alvor slår igennem fra og med denne sommer. Skulle vi kvalificere os til EL så bliver vi smidt i aktion fra start i 1. kvalrunde (sidste sommer indtrådte vi i 3. kvalrunde bare for at sammenligne). Udsigten til at nå gruppespillet er bestemt ikke god da det vil kræve gevinst i fire kvalrunder, hvor der gemmer sig mange grimme østeuropæiske modstandere. Det vil i givet fald medføre et hårdt slid på truppen og i værste fald kan det måske ende med at koste klubben penge. Jeg gad godt se det samlede økonomiske regnskab fra vores møde med FC Dila Gori, det har ikke været gratis at chartre et fly til at flyve til Georgien og at indlogere holdet på hotel. Jeg tvivler på at deltager gebyret fra UEFA var nok til at dække udgifterne.
Ja, vi kan lige så godt lade være med at forsøge. Det kan ikke betale sig...

Mere alvorligt, alle der var med i Gent ved hvordan tidlig europa-kampe i lige så høj grad kan skabe grundlag for noget fantastisk. Der skulle vi igennem Inter-Toto cup for at komme i Euro-League, hvor vi havde nogle vilde kampe med Sampdoria og Tottenham. I samme sæson klarede vi os da i øvrigt også ganske hæderligt i Suppen.

Det er mig en kæmpe gåde hvordan folk nærmest hellere vil undgå europæisk bold end at få det med, uanset hvor tidligt man så kommer ind i turneringerne. Men det er klart hvis man har opgivet på forhånd, så er det hele selvfølgelig træls...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Ala » 13. maj 2015, 13:27

Frygah skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg ser os ende som nr. 5 eller 6.

Resterende kampe:

AaB vs OB 3
FCK vs AaB 0
AaB vs Esbjerg 1
Silkeborg vs AaB 1
AaB vs Farum 0

Motivationsfaktoren har bestemt betydning på dette sene stadie af turneringen. Silkeborg har principielt ikke noget at spille for, mens det samme muligvis gør sig gældende for Farum når vi møder københavnerne i den sidste runde. Historisk set ser de sidste fire kampe meget svære ud da det er modstandere som vi notorisk har det enormt svært mod.

Det vil naturligvis være super hvis vi igen kvalificerer os til europæisk bold, men det er værd at bemærke at dansk fodbolds europæiske deroute for alvor slår igennem fra og med denne sommer. Skulle vi kvalificere os til EL så bliver vi smidt i aktion fra start i 1. kvalrunde (sidste sommer indtrådte vi i 3. kvalrunde bare for at sammenligne). Udsigten til at nå gruppespillet er bestemt ikke god da det vil kræve gevinst i fire kvalrunder, hvor der gemmer sig mange grimme østeuropæiske modstandere. Det vil i givet fald medføre et hårdt slid på truppen og i værste fald kan det måske ende med at koste klubben penge. Jeg gad godt se det samlede økonomiske regnskab fra vores møde med FC Dila Gori, det har ikke været gratis at chartre et fly til at flyve til Georgien og at indlogere holdet på hotel. Jeg tvivler på at deltager gebyret fra UEFA var nok til at dække udgifterne.
Ja, vi kan lige så godt lade være med at forsøge. Det kan ikke betale sig...

Mere alvorligt, alle der var med i Gent ved hvordan tidlig europa-kampe i lige så høj grad kan skabe grundlag for noget fantastisk. Der skulle vi igennem Inter-Toto cup for at komme i Euro-League, hvor vi havde nogle vilde kampe med Sampdoria og Tottenham. I samme sæson klarede vi os da i øvrigt også ganske hæderligt i Suppen.

Det er mig en kæmpe gåde hvordan folk nærmest hellere vil undgå europæisk bold end at få det med, uanset hvor tidligt man så kommer ind i turneringerne. Men det er klart hvis man har opgivet på forhånd, så er det hele selvfølgelig træls...
Det må være de mennesker der ikke har oplevet noget så fantastisk som Gent-turen var!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af FlæskeFrank » 13. maj 2015, 13:35

Jeg tror stadig, at FCK vinder guld og vi får europæisk. Det kræver, at vi vinder alle kampene undtagen FCK-kampen, som vi taber, som vi plejer.

Den manglende sejr over Brøndby gør nok, at vi kun kan håbe på at hente Randers.

Sejr over OB, nederlag til FCK og så tre sejre over EfB, SIF og FCN

Hvor svært kan det være ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2015, 13:51

Hold nu op grædekoner...

Vi skal vinde den næste kamp. Når vi har gjort det, så skal vi vinde den næste kamp, og når sæsonen er gået og røgen har lagt sig, så skal vi spille i europa - hvor svært kan det være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Hovedet » 13. maj 2015, 15:16

Frygah skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg ser os ende som nr. 5 eller 6.

Resterende kampe:

AaB vs OB 3
FCK vs AaB 0
AaB vs Esbjerg 1
Silkeborg vs AaB 1
AaB vs Farum 0

Motivationsfaktoren har bestemt betydning på dette sene stadie af turneringen. Silkeborg har principielt ikke noget at spille for, mens det samme muligvis gør sig gældende for Farum når vi møder københavnerne i den sidste runde. Historisk set ser de sidste fire kampe meget svære ud da det er modstandere som vi notorisk har det enormt svært mod.

Det vil naturligvis være super hvis vi igen kvalificerer os til europæisk bold, men det er værd at bemærke at dansk fodbolds europæiske deroute for alvor slår igennem fra og med denne sommer. Skulle vi kvalificere os til EL så bliver vi smidt i aktion fra start i 1. kvalrunde (sidste sommer indtrådte vi i 3. kvalrunde bare for at sammenligne). Udsigten til at nå gruppespillet er bestemt ikke god da det vil kræve gevinst i fire kvalrunder, hvor der gemmer sig mange grimme østeuropæiske modstandere. Det vil i givet fald medføre et hårdt slid på truppen og i værste fald kan det måske ende med at koste klubben penge. Jeg gad godt se det samlede økonomiske regnskab fra vores møde med FC Dila Gori, det har ikke været gratis at chartre et fly til at flyve til Georgien og at indlogere holdet på hotel. Jeg tvivler på at deltager gebyret fra UEFA var nok til at dække udgifterne.
Ja, vi kan lige så godt lade være med at forsøge. Det kan ikke betale sig...

Mere alvorligt, alle der var med i Gent ved hvordan tidlig europa-kampe i lige så høj grad kan skabe grundlag for noget fantastisk. Der skulle vi igennem Inter-Toto cup for at komme i Euro-League, hvor vi havde nogle vilde kampe med Sampdoria og Tottenham. I samme sæson klarede vi os da i øvrigt også ganske hæderligt i Suppen.

Det er mig en kæmpe gåde hvordan folk nærmest hellere vil undgå europæisk bold end at få det med, uanset hvor tidligt man så kommer ind i turneringerne. Men det er klart hvis man har opgivet på forhånd, så er det hele selvfølgelig træls...
Det er naturligvis korrekt, at AaB tilbage i 2007 (hvor DK i øvrigt lå lavere placeret på den internationale rangliste end nu efter de berømte år med Brødnby og FCK) overlevede hele 4 kvalifikationsrunder og nåede UEFA Cuppens gruppespil. Det var endda som bronzevinder.

Imidlertid har frederikshavneren en pointe, som jeg vil skærpe yderligere. Europæisk deltagelse uden gruppespil er slet og ret spild af tid, kræfter og penge, og chancerne for, at vi overlever 4 kvalifikationsrunder er meget små. Vores chancer for i det hele taget at nå en 4. plads er ligeledes små og er endda helt afhængig af, at FCK vinder pokalfinalen.

Mine venner, sommerferie og agurketid er stort set en realitet for AaB, hvorfor jeg mest af alt betragter de resterende 5 runder som opvarmning til sæsonen 2015/2016.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af AnyFellow » 13. maj 2015, 15:28

Hovedet skrev: Det er naturligvis korrekt, at AaB tilbage i 2007 (hvor DK i øvrigt lå lavere placeret på den internationale rangliste end nu efter de berømte år med Brødnby og FCK) overlevede hele 4 kvalifikationsrunder og nåede UEFA Cuppens gruppespil. Det var endda som bronzevinder.

Imidlertid har frederikshavneren en pointe, som jeg vil skærpe yderligere. Europæisk deltagelse uden gruppespil er slet og ret spild af tid, kræfter og penge, og chancerne for, at vi overlever 4 kvalifikationsrunder er meget små. Vores chancer for i det hele taget at nå en 4. plads er ligeledes små og er endda helt afhængig af, at FCK vinder pokalfinalen.

Mine venner, sommerferie og agurketid er stort set en realitet for AaB, hvorfor jeg mest af alt betragter de resterende 5 runder som opvarmning til sæsonen 2015/2016.
I min optik er det tæt på, at AaBs deltagelse i Superligaen uden efterfølgende europæisk deltagelse slet og ret er spild af tid. ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Yankee » 13. maj 2015, 15:41

Og samtidig skulle vi i efteråret høre på folk, der ville stille med reserver i Europa League-gruppekampene... Jøsses!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Kristian » 13. maj 2015, 16:14

frederikshavneren skrev:Jeg ser os ende som nr. 5 eller 6.

Resterende kampe:

AaB vs OB 3
FCK vs AaB 0
AaB vs Esbjerg 1
Silkeborg vs AaB 1
AaB vs Farum 0

Motivationsfaktoren har bestemt betydning på dette sene stadie af turneringen. Silkeborg har principielt ikke noget at spille for, mens det samme muligvis gør sig gældende for Farum når vi møder københavnerne i den sidste runde. Historisk set ser de sidste fire kampe meget svære ud da det er modstandere som vi notorisk har det enormt svært mod.

Det vil naturligvis være super hvis vi igen kvalificerer os til europæisk bold, men det er værd at bemærke at dansk fodbolds europæiske deroute for alvor slår igennem fra og med denne sommer. Skulle vi kvalificere os til EL så bliver vi smidt i aktion fra start i 1. kvalrunde (sidste sommer indtrådte vi i 3. kvalrunde bare for at sammenligne). Udsigten til at nå gruppespillet er bestemt ikke god da det vil kræve gevinst i fire kvalrunder, hvor der gemmer sig mange grimme østeuropæiske modstandere. Det vil i givet fald medføre et hårdt slid på truppen og i værste fald kan det måske ende med at koste klubben penge. Jeg gad godt se det samlede økonomiske regnskab fra vores møde med FC Dila Gori, det har ikke været gratis at chartre et fly til at flyve til Georgien og at indlogere holdet på hotel. Jeg tvivler på at deltager gebyret fra UEFA var nok til at dække udgifterne.
Jeg håber virkelig ikke, at spillerne tænker sådan her eller bestyrelsen for den sags skyld.

Vores eneste chance for at lave gode overskud og tjene penge, er at komme ud og spille europæisk og spille for chancen om at komme i et gruppespil. I år er der så 4 kval runder, og det er sådan det må være. Vi har SLET ikke råd til ikke at gå efter chancen og vi kan slet ikke tillade os, at fravælge muligheden. Det er sq ikke Tottenham det her, som ikke ser EL som godt nok, fremfor en CL kval.

Og mon ikke diverse nye spillere kigger på, om AaB er kvalificeret til europa, når vi skal have nye spillere til sommer.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Elscorpio » 13. maj 2015, 16:21

*** En gang skal jo være den første hvor vi vinder over i Parken ***

:|

FCK er slet ikke lige så stærke som sidste år, så hvis vi kan mønstre stærkeste opstilling(minus J. Ahlmann og Gorter), så lad os blive i troen

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Arendt » 13. maj 2015, 16:23

FlæskeFrank skrev:Jeg tror stadig, at FCK vinder guld og vi får europæisk. Det kræver, at vi vinder alle kampene undtagen FCK-kampen, som vi taber, som vi plejer.

Den manglende sejr over Brøndby gør nok, at vi kun kan håbe på at hente Randers.

Sejr over OB, nederlag til FCK og så tre sejre over EfB, SIF og FCN

Hvor svært kan det være ?
Helt klart det indlæg, som jeg er mest enig i. Selvfølgelig skal vi gå efter at få 15 point i resten af kampene, men vi må være ærlige at sige, at det bliver meget svært mod FCK i Parken. Dog har FCK ekstremt mange skader i øjeblikket, så det er ikke det dårligste tidspunkt at møde dem på. Den første kamp mod OB på fredag har vi sandsynligvis Kasper Risgård tilbage på midten, så det bliver en kamp på hjemmebane, hvor der er gode chancer for 3 point.

Derudover har Brøndby og Randers hinanden indbyrdes, hvor vi kan håbe på, at Brøndby tager en sejr, så vi kan komme nærmere 4. pladsen. Randers lider af rigtig mange karantæner, så der er helt sikkert en mulighed for at hente dem.

Vi skal i europæisk fodbold, fordi det kan tiltrække spillere på en anden hylde, end hvis vi kun skal spille Superliga. Fx Kasper Kusk og Thomas Enevoldsen. Vi skal spille europæisk fodbold, fordi vores spilleres værdi stiger. Vi skal spille europæisk fodbold, da det er cremen, og vi kan tjene flere penge til fodboldklubben. Jeg kan ikke være mere uenig i de debattører, der skriver, at kvalrunder i europæisk fodbold er spild af tid. Det kan ikke blive mere forkert.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af dyhrmaN » 13. maj 2015, 16:44

Selvfølgelig skal vi gå 100% efter europæisk. Alt andet er da totalt useriøst??
Håbet om potentiel europæisk bold gør også fodbold-sommerferien meget mere interessant - og hvem ved om vi trækker et spændende europæisk storhold i 3. eller 4. kval. runde.
Come on, voll gas!!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Hovedet » 13. maj 2015, 17:02

dyhrmaN skrev:Selvfølgelig skal vi gå 100% efter europæisk. Alt andet er da totalt useriøst??
Håbet om potentiel europæisk bold gør også fodbold-sommerferien meget mere interessant - og hvem ved om vi trækker et spændende europæisk storhold i 3. eller 4. kval. runde.
Come on, voll gas!!
Der er jo heller ingen, der siger, at AaB ikke skal gå efter det. Alternativet ville jo være absurd; nemlig at spille for en dårligere placering, end man ellers kunne opnå.

Når dét så er sagt: Vi ligger nr. 5, 5 point efter bronze og 4. plads, nogle hundrede point efter mesterskab og nedrykning og kan i bedste fald, såfremt morgendagens pokalfinale falder ud til "vores" fordel, ende med en placering, der resulterer i, at vi skal spille 4 kvalifikationsrunder for at opnå et gruppespil i Europa League.

Det er sgu lidt svært at hidse sig op over. Ligeså skal vi huske på, at der først kommer penge i kassen, såfremt AaB når et gruppespil, der lige nu ligger ligeså langt væk som Andromedagalaksen. Derfor vil europæisk/ikke europæisk fodbold ikke være et tema i sommerens transfervindue, ligesom AaB næppe bliver hulens meget mere attraktive for en Kasper Kusk, fordi klubben står til en tur til Georgien, Sarajevo eller Moldova i juli.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Arendt » 13. maj 2015, 17:24

Hovedet skrev:
dyhrmaN skrev:Selvfølgelig skal vi gå 100% efter europæisk. Alt andet er da totalt useriøst??
Håbet om potentiel europæisk bold gør også fodbold-sommerferien meget mere interessant - og hvem ved om vi trækker et spændende europæisk storhold i 3. eller 4. kval. runde.
Come on, voll gas!!
Der er jo heller ingen, der siger, at AaB ikke skal gå efter det. Alternativet ville jo være absurd; nemlig at spille for en dårligere placering, end man ellers kunne opnå.

Når dét så er sagt: Vi ligger nr. 5, 5 point efter bronze og 4. plads, nogle hundrede point efter mesterskab og nedrykning og kan i bedste fald, såfremt morgendagens pokalfinale falder ud til "vores" fordel, ende med en placering, der resulterer i, at vi skal spille 4 kvalifikationsrunder for at opnå et gruppespil i Europa League.

Det er sgu lidt svært at hidse sig op over. Ligeså skal vi huske på, at der først kommer penge i kassen, såfremt AaB når et gruppespil, der lige nu ligger ligeså langt væk som Andromedagalaksen. Derfor vil europæisk/ikke europæisk fodbold ikke være et tema i sommerens transfervindue, ligesom AaB næppe bliver hulens meget mere attraktive for en Kasper Kusk, fordi klubben står til en tur til Georgien, Sarajevo eller Moldova i juli.
Jeg kan godt følge dig flere steder, men er vi enige om, at europæisk fodbold er mere attraktivt end ikke at spille europæisk fodbold? Derudover viser det også kontinuitet, at vi kan komme i europa to år i træk. Ligeledes ville det være rigtig godt for klubben, da vi fremadrettet vil kunne få seedninger i kvalrunderne, som vil kunne betyde en bedre lodtrækning.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af hundekiks » 13. maj 2015, 17:57

Bare det at ende på 4 pladsen fremfor 5 pladsen giver jo nogle milioner i tv-penge, hvilket kan dække de europæiske udgifter til hotel mv.
Derudover skal vi huske på at vi er seedet - vi kommer til at møde de nemme modstandere specielt de første 2 runder.
Jeg håber meget, at vi kan kvalificere os!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af Hovedet » 14. maj 2015, 12:37

Arendt skrev:
Hovedet skrev:
dyhrmaN skrev:Selvfølgelig skal vi gå 100% efter europæisk. Alt andet er da totalt useriøst??
Håbet om potentiel europæisk bold gør også fodbold-sommerferien meget mere interessant - og hvem ved om vi trækker et spændende europæisk storhold i 3. eller 4. kval. runde.
Come on, voll gas!!
Der er jo heller ingen, der siger, at AaB ikke skal gå efter det. Alternativet ville jo være absurd; nemlig at spille for en dårligere placering, end man ellers kunne opnå.

Når dét så er sagt: Vi ligger nr. 5, 5 point efter bronze og 4. plads, nogle hundrede point efter mesterskab og nedrykning og kan i bedste fald, såfremt morgendagens pokalfinale falder ud til "vores" fordel, ende med en placering, der resulterer i, at vi skal spille 4 kvalifikationsrunder for at opnå et gruppespil i Europa League.

Det er sgu lidt svært at hidse sig op over. Ligeså skal vi huske på, at der først kommer penge i kassen, såfremt AaB når et gruppespil, der lige nu ligger ligeså langt væk som Andromedagalaksen. Derfor vil europæisk/ikke europæisk fodbold ikke være et tema i sommerens transfervindue, ligesom AaB næppe bliver hulens meget mere attraktive for en Kasper Kusk, fordi klubben står til en tur til Georgien, Sarajevo eller Moldova i juli.
Jeg kan godt følge dig flere steder, men er vi enige om, at europæisk fodbold er mere attraktivt end ikke at spille europæisk fodbold? Derudover viser det også kontinuitet, at vi kan komme i europa to år i træk. Ligeledes ville det være rigtig godt for klubben, da vi fremadrettet vil kunne få seedninger i kvalrunderne, som vil kunne betyde en bedre lodtrækning.
Jo, det har du selvfølgelig fuldstændig ret i, og havde 5. pladsen også i år givet EC-bold, havde jeg nok også været lidt mere oppe at køre. AaB er selvfølgelig ikke uden chance for hverken 3. eller 4. plads, men heller ikke så tæt på, at jeg for alvor tror på det. Dertil må jeg tilstå, at jeg er blevet så forvænnet efter sidste sæson, at næsten alt i år føles som et lille antiklimaks :-)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af dyhrmaN » 14. maj 2015, 16:32

Kom nu lidt FCK!! For ....

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian » 14. maj 2015, 16:50

For fanden fck...i er sq til grin

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kampen om de europæiske pladser

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2015, 16:57

Kan se FCK er bagud, har først fået tændt nu. Spiller de virkelig så dårligt, eller hvordan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar