Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 18. maj 2015, 17:41

Onsdag aften venter en 'træningskamp' i Parken, hvor vi i Superliga regi er blevet sendt til tælling utallige gange.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Patrick
Ene - Risgård - Augu - Thomsen
RJ
Helenius

Würtz har karantæne.

:aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. maj 2015, 18:08

frederikshavneren skrev:Onsdag aften venter en 'træningskamp' i Parken, hvor vi i Superliga regi er blevet sendt til tælling utallige gange.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Patrick
Ene - Risgård - Augu - Thomsen
RJ
Helenius

Würtz har karantæne.

:aabfan:
Træningskamp???

Jeg håber satme ikke spillerne ser på det på samme måde som dig. I øjeblikket er vi 5 point fra 4. pladsen, som giver Europa League kval, og vi ligger i et tæt felt hvor alle slutplaceringer fra 4-5 til 8-9 stykker i høj grad er i spil, med deraffølgende store forskelle i tv-penge, ekstra hjemmekamp næste sæson og ikke mindst prestige.

Personligt bliver jeg godt nok pissed hvis vi får et opgivende AaB hold at se i de sidste kampe, og i særdeleshed hvis man ser spillere behandle opgøret i parken som en træningskamp.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 18. maj 2015, 18:34

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:Onsdag aften venter en 'træningskamp' i Parken, hvor vi i Superliga regi er blevet sendt til tælling utallige gange.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Patrick
Ene - Risgård - Augu - Thomsen
RJ
Helenius

Würtz har karantæne.

:aabfan:
Træningskamp???

Jeg håber satme ikke spillerne ser på det på samme måde som dig. I øjeblikket er vi 5 point fra 4. pladsen, som giver Europa League kval, og vi ligger i et tæt felt hvor alle slutplaceringer fra 4-5 til 8-9 stykker i høj grad er i spil, med deraffølgende store forskelle i tv-penge, ekstra hjemmekamp næste sæson og ikke mindst prestige.

Personligt bliver jeg godt nok pissed hvis vi får et opgivende AaB hold at se i de sidste kampe, og i særdeleshed hvis man ser spillere behandle opgøret i parken som en træningskamp.
Meget afhænger af Randers' kamp i Haderslev. Hvis Randers vinder så er 4. pladsen og deraf følgende europæisk bold endegyldigt væk.

Det er set før at spillerne ikke kan sætte sig op til kampe om sekundære placeringer, her tænker jeg især på nedsablingen i Haderslev der kostede en top 6 placering..

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af thomasjn » 18. maj 2015, 20:42

Med de atittudeproblemer truppen udviser i øjeblikket skal Kent stille med de 11 mest opsatte på dagen. Første halvleg og den slatne attitude mod Odense var ganske enkelt utilgiveligt. Hvad endnu værre er, at det langt fra har været første gang i denne sæson, at oldet er stemplet totalt ud. Skader og manglende Kusk-erstatning har en del at sige og træthed kan måske forsvare lidt, men manglende sult og fokus har været vores klart største problem. Havde jeg performet som størstedelen af spillerne på mit job tør jeg slet ikke tænke på den performance-rating jeg ville få.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af nik » 18. maj 2015, 21:07

Hvis AaB snupper point fra FC.K. så ligger vi guldet om halsen på FC.M. Det nok være lidt af et dilemma for nogen

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af MrBangDK » 18. maj 2015, 21:19

nik skrev:Hvis AaB snupper point fra FC.K. så ligger vi guldet om halsen på FC.M. Det nok være lidt af et dilemma for nogen
Hvem?

Hvorfor?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Supersystem » 18. maj 2015, 21:44

Jeg vil bare gerne have denne sæson sluttet af. Jeg magter ikke at involvere mig mere i denne sæson.

Fandme rart, at økonomien har spillet i år, og at der er kommet styr på den side af forretningen. Men jeg er godt nok trist over den præstation og de udsving, som man har været vidne til i år. Hvor har vi da spillet ustabilt.

Jeg glæder mig til at se, hvad der bliver tilført til truppen, og hvem der ryger den anden vej. Ja, og ikke mindst se, hvad LS kan byde op til dans med.

Superligaen bliver stærk næste år, og jeg forventer at hold som FCM, BIF & FCK bliver dem der fører an i Alka-ligaen.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Arendt » 18. maj 2015, 22:12

Hvis spillerne ikke er 100 % koncentreret og leverer en indsats, hvor de knokler røven ud af bukserne, så er det utilgiveligt. Vi er decideret heldige med at alle vores konkurrenter taber i denne runde, mens Randers får ét point i Sønderjyske.

Der er økonomi og prestige i at ende i top 6, og det skal vi kæmpe for.

Jeg er meget enig i ovenstående startopstilling fra Frederikshavneren, bortset fra at AK og Helenius starter på toppen, og jeg personligt håber Gilli får chancen på venstre back. FCK er ekstremt hårdt ramt af skader, og der er mulighed for 3 point på onsdag.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Buzz Killington » 18. maj 2015, 22:36

Gilli har ikke nødvendigvis tilstrækkeligt at byde ind med defensivt endnu. I den televiserede reserveholdskamp mod silkeborg så han i mine øjne ikke imponerende ud, og lignede en der var bange for at tackle. Han har dog en fart der gør ham til et farligt våben at sætte ind de sidste 20-30 min, hvor modstanderen er ved at være lidt slap. Og i lyset af FCK's hårde kampprogram og svagheder på højreback, ville der være perspektiver i sådan en manøvre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. maj 2015, 12:30

Nordjyske gætter ud fra dagens træning på følgende line up til kampen i TeleTubby Arenaen:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Gilli
Ene - Risgård - Patrick - Thomsen
RJ
AK

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Kristian » 19. maj 2015, 12:44

frederikshavneren skrev:Nordjyske gætter ud fra dagens træning på følgende line up til kampen i TeleTubby Arenaen:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Gilli
Ene - Risgård - Patrick - Thomsen
RJ
AK
Tror helt sikkert Augo starter inde, deffensivt er vi ikke stærke nok med Patrick derinde.

RJ er muligvis valgt foran Helenius til denne kamp, pga. Kent vil have åbnet deres bagrum og det er RJ super dygtig til at sætte op.
------------------
mvh Kristian

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Arendt » 19. maj 2015, 13:00

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:Nordjyske gætter ud fra dagens træning på følgende line up til kampen i TeleTubby Arenaen:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Gilli
Ene - Risgård - Patrick - Thomsen
RJ
AK
Tror helt sikkert Augo starter inde, deffensivt er vi ikke stærke nok med Patrick derinde.

RJ er muligvis valgt foran Helenius til denne kamp, pga. Kent vil have åbnet deres bagrum og det er RJ super dygtig til at sætte op.
Jeg synes, at det ser fornuftigt ud. Patrick kunne sagtens være en god playmaker på midtbanen sammen med Risgård, mens Gilli tilføjer en masse gennembrudskraft. Han kan på egen hånd sætte en mand, og det kan virkelig gøre ondt på FCK. Hvis han er dårlig defensivt som Buzz påpeger, så må Thomsen hjælpe med det defensive arbejde.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. maj 2015, 13:19

Arendt skrev:
Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:Nordjyske gætter ud fra dagens træning på følgende line up til kampen i TeleTubby Arenaen:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Gilli
Ene - Risgård - Patrick - Thomsen
RJ
AK
Tror helt sikkert Augo starter inde, deffensivt er vi ikke stærke nok med Patrick derinde.

RJ er muligvis valgt foran Helenius til denne kamp, pga. Kent vil have åbnet deres bagrum og det er RJ super dygtig til at sætte op.
Jeg synes, at det ser fornuftigt ud. Patrick kunne sagtens være en god playmaker på midtbanen sammen med Risgård, mens Gilli tilføjer en masse gennembrudskraft. Han kan på egen hånd sætte en mand, og det kan virkelig gøre ondt på FCK. Hvis han er dårlig defensivt som Buzz påpeger, så må Thomsen hjælpe med det defensive arbejde.
Spændende hvis Gilli får chancen fra start, det bliver i så fald interessant at se hvilket niveau han har. Det undrer ikke mig hvis Augu starter på bænken, han er efterhånden måske 5. valg på den centrale midtbane efter Würtz, Risgård, Thomsen og Patrick. Synes godt nok at lønkronerne kunne have været anvendt noget bedre på en ny spiller fremfor at forlænge Augus kontrakt.

Traditionelt bliver vi spillet ud i Øresund når vi gæster Parken, men i morgen aften har vi en god chance for at ramme FCK. Efter nederlaget på pløjemarken i Herning bliver det interessant at se om FCK kan finde motivationen, eller om de mentalt er gået på sommerferie. Derudover virker FCK mærket af skaderne og kampprogrammet, hvorfor vi vel aldrig får større chance for at ændre vores skandaløse Superliga statistik i Parken.
Med Randers´ pointtab i Haderslev så er det sidste udkald hvis det spinkle håb om at nappe 4. pladsen skal indfries, hvorfor det kun er en sejr der tæller.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Eksil » 19. maj 2015, 13:22

AaB uden noget at spille for i Parken må være historiens sikreste 1-tal. Odds 2.0 er en gave.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af hje1980 » 19. maj 2015, 14:21

Eksil skrev:AaB uden noget at spille for i Parken må være historiens sikreste 1-tal. Odds 2.0 er en gave.
Håber ikke spillerne går på banen med samme indstilling... tvivler jeg også hverken Kent, Kuhn, Gaarde osv. vil acceptere!!!

Og der ER noget at spille for... 4. pladsen er jo stadig indenfor række vide. Bliver svært men stadig muligt. Der er også spillere der spiller for nye kontrakter, udlandsdrømme osv...

AaB har faktisk mere at spille for en FCK... så odds 3,70 er jo en gave

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af MrBangDK » 19. maj 2015, 14:21

Eksil skrev:AaB uden noget at spille for i Parken må være historiens sikreste 1-tal. Odds 2.0 er en gave.
Uden noget at spille for? En 4. plads, penge og almindelig sportslig stolthed... Men nej da, lad os lægge os ned og tude og bede til at vi ikke pludseligt rykker ned...
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. maj 2015, 14:44

hje1980 skrev:
Eksil skrev:AaB uden noget at spille for i Parken må være historiens sikreste 1-tal. Odds 2.0 er en gave.
Håber ikke spillerne går på banen med samme indstilling... tvivler jeg også hverken Kent, Kuhn, Gaarde osv. vil acceptere!!!

Og der ER noget at spille for... 4. pladsen er jo stadig indenfor række vide. Bliver svært men stadig muligt. Der er også spillere der spiller for nye kontrakter, udlandsdrømme osv...

AaB har faktisk mere at spille for en FCK... så odds 3,70 er jo en gave
Enig, og jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor så mange mener 4. pladsen skulle være helt udenfor rækkevidde. Randers har altså kun vundet 3 kampe hele foråret, og skal vinde 3 ud af de sidste 4 før vi er uden chance for at hente dem - oddset på at de gør det bør være ganske højt.

Jeg kan ikke se hvorfor muligheden skal udelukkes overhovedet, specielt fordi vi er inde i en god periode, hvis man ser bort fra den mentale nedsmeltning i 1. halvleg mod OB.

En ting er sikkert - en FCK kamp i Parken er næppe nogensinde kommet på et bedre tidspunkt, og jeg tror vi har rigtigt gode chancer for en sejr.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Eksil » 19. maj 2015, 15:01

hje1980 skrev:
Eksil skrev:AaB uden noget at spille for i Parken må være historiens sikreste 1-tal. Odds 2.0 er en gave.
Håber ikke spillerne går på banen med samme indstilling... tvivler jeg også hverken Kent, Kuhn, Gaarde osv. vil acceptere!!!

Og der ER noget at spille for... 4. pladsen er jo stadig indenfor række vide. Bliver svært men stadig muligt. Der er også spillere der spiller for nye kontrakter, udlandsdrømme osv...

AaB har faktisk mere at spille for en FCK... så odds 3,70 er jo en gave
Risgård og flere andre var ude at sige efter nederlaget til OB, at 4-pladsen og europæisk nu var væk. Naturligvis tror jeg de spiller for at vinde, men AaB har det historisk svært derinde. Selv da man død og pine skulle bruge resultatet imod et FCK hold der ikke havde meget at spille for tabte man.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 19. maj 2015, 15:19

Vi får aldrig større chance for at vinde i Parken. Ud over alle de langtidsskadede spillere må FCK tilmed undvære Nicolai Jørgensen og Per 'Pelle' Nilsson.
Derimod vender Rurik Gislason tilbage.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Kristian » 19. maj 2015, 18:07

frederikshavneren skrev:Vi får aldrig større chance for at vinde i Parken. Ud over alle de langtidsskadede spillere må FCK tilmed undvære Nicolai Jørgensen og Per 'Pelle' Nilsson.
Derimod vender Rurik Gislason tilbage.
hvis spillerne finder sulten og spillet frem, så er jeg ikke i tvivl om at vi vinder denne kamp.

Besvar