Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af astonvilla » 20. jul 2015, 21:49

Spillet blev da løftet gevaldigt efter pausen.
Bare ærgerligt at dommeren ikke kunne følge med i kampen.
En af de ringeste dommer præstationer i meget lang tid.

Jeg har ofte været efter KEP men han var outstanding i dag. Det var hans makker dog langt fra.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Funky » 20. jul 2015, 21:50

MR er den rigtige vinder skrev:
Kunji skrev:Vores presspil er sgu da absurd lovende. Det er noget, vi har manglet længe! Og vi afslutter udefra.

Jeg synes, det er en meget lovende debut, uden at tingene sidder i skabet.
Helt uenig - KN var perfekt til at dirigere presset. Den første AaB-træner, der har kunnet det. Sønderjyske var også gode til det, men jeg syntes ikke det virkede for AaB idag. Vi sad for langt væk fra modstanderne og fik ikke tvunget dem til fejl- og lange afleveringer. Tværtimod lykkedes det Esbjerg at spille sig gennem presset og skabe en masse farlige situationer..
Enig, vores pres i dag var ikke specielt imponerende. Jo man prøvede da, men måske man hellere skulle have ladet være med at komme for sent med 2-3-4 mand, som så førte til farlige omstillinger. Om det lige er en råbende Kent Nielsen, der mangler, det tror jeg så ikke - vi havde i stedet en råbende Allan Kuhn.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jul 2015, 21:54

Jeg var altså også imponeret af unge Abildgaard, som havde mange flotte afleveringer og selv var målfarlig i flere situationer. At han har problemer defensivt i sin første kamp på det her niveau umiddelbart efter at være blevet rykket op i superligatruppen bør ikke overraske nogen... og som nævnt i et tidligere indlæg, det så for mig ud som om der var en mindre taktisk ændring i dag i forhold til hvad vi har været vant til, og at Würtz skulle dække defensiven mere alene. I mine øjne lå både Abildgaard og senere Risgård længere fremme end vi har været vant til at se på den position, hvilket selvfølgelig også gør udgangspunktet sværere rent defensivt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jul 2015, 21:57

Funky skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Kunji skrev:Vores presspil er sgu da absurd lovende. Det er noget, vi har manglet længe! Og vi afslutter udefra.

Jeg synes, det er en meget lovende debut, uden at tingene sidder i skabet.
Helt uenig - KN var perfekt til at dirigere presset. Den første AaB-træner, der har kunnet det. Sønderjyske var også gode til det, men jeg syntes ikke det virkede for AaB idag. Vi sad for langt væk fra modstanderne og fik ikke tvunget dem til fejl- og lange afleveringer. Tværtimod lykkedes det Esbjerg at spille sig gennem presset og skabe en masse farlige situationer..
Enig, vores pres i dag var ikke specielt imponerende. Jo man prøvede da, men måske man hellere skulle have ladet være med at komme for sent med 2-3-4 mand, som så førte til farlige omstillinger. Om det lige er en råbende Kent Nielsen, der mangler, det tror jeg så ikke - vi havde i stedet en råbende Allan Kuhn.
Det fungerede selvfølgelig ikke perfekt, men jeg synes nu der var spændende tegninger i det, især den øgede aggressivitet og vildskab i presset kunne jeg rigtigt godt lide. Men det er klart at man får ikke den slags til at sidde i skabet efter 3-4 uger.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2015, 21:59

To tabte point mod et på ingen måde skræmmende Esbjerg hold. Set over hele kampen synes jeg at vi skal være tilfreds med uafgjort da Esbjerg havde de største chancer, men de skabte kun noget når vi smed bolden væk og løb ind i kontrakniven.

Overordnet set er jeg ret skuffet. Vi startede rigtig godt i det første kvarter, men derfra fik vi slet ikke sat spillet da der var alt for mange fejlafleveringer og tekniske fejl. Offensiven var lige så vag som i sidste sæson. Statistikken fortæller om mange afslutninger, men det var stort set kun på langskud. I åbent spil skabte vi tæt på ingenting, hvilket var et deja vu til sidste sæson.

Helenius var god i 1. halvleg, mens Thomsen, RJ og Bruhn var helt væk. Det bliver naturligvis svært når stort set alle de offensive kræfter har en mindre god dag.

Gamen

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Gamen » 20. jul 2015, 22:02

Nu må det snart være slut med den langlemmede svensker i startopstillingen. Det kan godt være, at vi skal forsøge at retfærdiggøre investeringen i ham, men den suverænt bedste boksspiller i truppen sidder på bænken, og i stedet spiller vi med to helt ens flagrende typer i front. Rasmus Jönsson har underpræsteret siden han blev klar og igen i dag er han totalt usynlig. Ingen fart, alt for mange svage aktioner osv.

Få nu for helvede Spalvis ind, og få ham igang igen. Han er klart den af vores angribere der har størst topscorer-potentiale.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Remark » 20. jul 2015, 22:02

KEP dagens mand.

Lovende debut til Abildgaard. Helenius rigtig god i første halvleg.

God fight, men også betydelige defensive kvaler på omstillingerne. Würtz lå meget alene. Bedre hold end EFB havde straffet os.

Synes stadig Bruhn leder efter gennembruddet, det virker stadig vagt.

Raitala stabil, er tryg ved ham.

flot tilskuertal.

og klassisk debatside-negativitet før, under og efter kampen...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Funky » 20. jul 2015, 22:02

frederikshavneren skrev:To tabte point mod et på ingen måde skræmmende Esbjerg hold. Set over hele kampen synes jeg at vi skal være tilfreds med uafgjort da Esbjerg havde de største chancer, men de skabte kun noget når vi smed bolden væk og løb ind i kontrakniven.

Overordnet set er jeg ret skuffet. Vi startede rigtig godt i det første kvarter, men derfra fik vi slet ikke sat spillet da der var alt for mange fejlafleveringer og tekniske fejl. Offensiven var lige så vag som i sidste sæson. Statistikken fortæller om mange afslutninger, men det var stort set kun på langskud. I åbent spil skabte vi tæt på ingenting, hvilket var et deja vu til sidste sæson.

Helenius var god i 1. halvleg, mens Thomsen, RJ og Bruhn var helt væk. Det bliver naturligvis svært når stort set alle de offensive kræfter har en mindre god dag.
Aaarh....de to bedste muligheder i 1. halvleg blev altså skabt på solo-præstationer af netop Helenius og Thomsen (i øvrigt et symptom på, at vores offensiv generelt set ikke fungerede særligt godt). I anden halvleg har du mere ret. Det siger Helenius da også selv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Gamen » 20. jul 2015, 22:04

Jesper Schmidt skrev:Jeg var altså også imponeret af unge Abildgaard, som havde mange flotte afleveringer og selv var målfarlig i flere situationer. At han har problemer defensivt i sin første kamp på det her niveau umiddelbart efter at være blevet rykket op i superligatruppen bør ikke overraske nogen... og som nævnt i et tidligere indlæg, det så for mig ud som om der var en mindre taktisk ændring i dag i forhold til hvad vi har været vant til, og at Würtz skulle dække defensiven mere alene. I mine øjne lå både Abildgaard og senere Risgård længere fremme end vi har været vant til at se på den position, hvilket selvfølgelig også gør udgangspunktet sværere rent defensivt.
Men han laver altså også et forfærdeligt tåbeligt straffespark. Det kan tilgives, men jeg synes stadig vi mangler en kreativ kraft derinde. Würtz og hans hasarderede afleveringer bagud kostede nær igen i dag, han må meget gerne være lidt mindre i boldbesiddelse. Pasningskvalitet har han aldrig haft meget af.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af andreasaab89 » 20. jul 2015, 22:08

Gamen skrev:Nu må det snart være slut med den langlemmede svensker i startopstillingen. Det kan godt være, at vi skal forsøge at retfærdiggøre investeringen i ham, men den suverænt bedste boksspiller i truppen sidder på bænken, og i stedet spiller vi med to helt ens flagrende typer i front. Rasmus Jönsson har underpræsteret siden han blev klar og igen i dag er han totalt usynlig. Ingen fart, alt for mange svage aktioner osv.

Få nu for helvede Spalvis ind, og få ham igang igen. Han er klart den af vores angribere der har størst topscorer-potentiale.
Helt enig. Vi skal have Spalvis i spil og få en boksspiller i spil... Den målfarlighed han nærmest altid har vist både i mesterskabssæsonen og på reserveholdet og lignende.

Jeg syntes Jönnson gjorde det godt på kanten de sidste 3 kampe sidste sæson. Men han er alt for flagrende som angriber pt. især fordi Helenius gør det samme. Vi har alt for få spillere og fysik i feltet når begge flagrer rundt omkring.

Spalvis var voldsomt sur i dag. Kan godt lide ærgærrigheden, at han vil spille. Forstår blot ikke at man vælger 2 flagrende spillere til start og så sætter en kantspiller som ene ind som erstatning senere.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2015, 22:15

astonvilla skrev:Spillet blev da løftet gevaldigt efter pausen.
Bare ærgerligt at dommeren ikke kunne følge med i kampen.
En af de ringeste dommer præstationer i meget lang tid.

Jeg har ofte været efter KEP men han var outstanding i dag. Det var hans makker dog langt fra.
KEP var god defensivt og reddede os fra at komme bagud 0-2 kort før halvleg, men som jeg ser det er han en stor akilleshæl i det opbyggende spil. Det er svært at sætte spillet når KEP smider så mange bolde væk. Så snart han bliver presset tonser han bolden væk i værste Califf stil.
Jeg lagde også mærke til at Dalsgaard ofte havde oceaner af plads især i 1. halvleg, men det er tæt på nyttesløst når KEP slet ikke formår at sætte Dalsgaard i scene.

Blåbjerg havde et par grimme boldtab som var tæt på at koste dyrt, men han bibringer en helt anden kvalitet i det offensive spil end KEP gør.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af degn » 20. jul 2015, 22:21

siden hvornår må de vise tvivlsomme kendelser på storskærmen på stadion??

Det kan da vist godt give en bøde til AaB.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Provst i Brovst » 20. jul 2015, 22:22

Fck kører dem svjv konstant
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af white splash » 20. jul 2015, 22:23

degn skrev:siden hvornår må de vise tvivlsomme kendelser på storskærmen på stadion??

Det kan da vist godt give en bøde til AaB.
Det har man måtte gøre i et stykke tid nu. FCK gjorde det hele sidste sæson ved jeg
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Funky » 20. jul 2015, 22:24

white splash skrev:
degn skrev:siden hvornår må de vise tvivlsomme kendelser på storskærmen på stadion??

Det kan da vist godt give en bøde til AaB.
Det har man måtte gøre i et stykke tid nu. FCK gjorde det hele sidste sæson ved jeg
Jeg synes egentlig ikke, det er nogen særligt god idé.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Pastorius » 20. jul 2015, 22:25

Jeg synes absolut kampen var til godkendt i dag. Vi spiller med en helt ny VB, en urutineret midterforsvarer, en helt ny central midtbanespiller (på en af de vigtigste pladser på holdet). En Bruhn, en Helenius og en Jönsson der ikke har været i omdrejninger længe.

Det kan godt være at Jönsson ikke så så skarp ud som han har været, men jeg synes det var tydeligt at han manglede efter udskiftningen. Hvis vi kan få mere af den Helenius at se, vi så i første halvleg, så bliver det også rigtig godt på den plads.

Der er langt mere at være glad for, end ked af i dag.

...og så synes jeg vi mangler at nævne Nicolai Larsen som en af dem der viste ansvar i dag - men KEP var i særklasse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Pastorius » 20. jul 2015, 22:27

Nå ja...

...og så er jeg altså træt af at Lars Søndergaard ikke bare fejer dommerpræstationen til side. Det ændrer ikke en skid at stå at brokke sig efter kampen, og det får ham til at fremstå som smålig uden at gøre noget som helst godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2015, 22:30

Raitala fik en udmærket debut. Det pynter gevaldigt med en venstrebenet på backen, det skal nok blive en gevinst for offensiven. Defensivt startede han lidt usikkert, men han blev bedre som kampen skred frem. Lavede også et par gedigne tacklinger.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af SimonJ » 20. jul 2015, 22:32


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Funky » 20. jul 2015, 22:32

Pastorius skrev:Nå ja...

...og så er jeg altså træt af at Lars Søndergaard ikke bare fejer dommerpræstationen til side. Det ændrer ikke en skid at stå at brokke sig efter kampen, og det får ham til at fremstå som smålig uden at gøre noget som helst godt.
Det vidste vi vel godt, at vi fik med Søndergaard.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar