Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. jul 2015, 15:42

Der er under en uge til, så vi kan lige som godt komme i gang. Det bliver en interessant liga, hvor flere forhåbentligt tør spille frit, når der kun er én nedrykker. Og den plads skal vi simpelthen bare holde på afstand. Umiddelbart er Viborg, Haderslev og Hobro mere oplagte nedrykningskandidater end os.

Det kunne lune uhyggeligt meget med en god start. Der har ofte været en tendens til at lidt sløv start i AaB, ofte fordi man som i år ikke får handlet hurtigt nok i transfervinduet. Det skal nu ikke afholde drengene fra at gå ud og snuppe tre point mod fiskerne.

Helenius er i karantæne. Jeg er ikke sikker på, at Kasper P er fit. Det giver følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard-KEP-Blåbjerg (Kasper P.)- Patrick
Ando (Børsting?)-Würtz-Risgård-Thomsen
Jønsson-Spalvis

En OK opstilling, uden at det er prangende, og hvor vi dog er lidt tynde i midterforsvaret og meget tynde på den ene back, den ene fløj og i angrebet.

På bænken vil i hvert fald Ene, Augo, Gilli og Anders K. (som vi kun bør bruge i nødstilfælde) have et OK niveau i forhold til superligaen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Arendt » 13. jul 2015, 21:46



Risgård var ikke med i testkampen og må være tvivlsom til kampen mod Esbjerg. Hvis han ikke er med, tror jeg, at Thomsen bliver brugt i midten, mens Mathias Thrane spiller på venstre kant. Han startede mod AGF og er endelig tilbage efter mange skader.

Bænken: V. Ahlmann, Børsting, Augo, Abildgaard, Spalvis, Thrane, Blomqvist.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2015, 23:25

AaB 85 95 99 08 skrev:Helenius er i karantæne.
Jeg er ret sikker på, at Helenius ikke er i karantæne. De havde indført noget med, at hvis man kun fik gult i sidste runde, og som betød man samlet passerede en karantænegrænse, så gik man fri alligevel.

Så da der ikke blev nogle røde kort i sidste runde, kan vi anvende alle spillerne til kampen.

Så mon ikke han spiller fra start sammen med Jönsson. Enevoldsen starter nok på venstrekanten i stedet for Thomsen, da han vel først nu er kommet fra ferie - og det er vel ikke et helt skidt bytte.
- FlæskeFrank

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Lomaha » 14. jul 2015, 08:32

Ifølge DBU har Helenius karantæne.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Kenneth K » 14. jul 2015, 09:16

Sikke da noget lort, hvis Helenius har karantæne.

Men så vil jeg foretrække at smide Enevoldsen på toppen sammen med Jönsson. Jeg synes stadig, at det er svært at vurdere, hvor Spalvis står henne, og Ene har spillet spidsangriberen flot de gange han har fået den under Kent.

Og nøj, hvor jeg håber, at Ando får sit store gennembrud i den her sæson. De sparsomme klip og bulletinerne fra træningskampene tyder jo godt. Han har skulle stå model til alt for meget negativ kritik herinde - jovist, han havde et meget skidt forår, men i efteråret viste han i nogle kampe takter, som så meget lovende ud. Ja, faktisk var han vel i flere kampe vores bedste mand dér. Det er ligesom om at folk bare glemte det lynhurtigt igen.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. jul 2015, 09:24

Lomaha skrev:Ifølge DBU har Helenius karantæne.
Jeg havde også set det hos DBU og dobbelttjekket på Tipsbladets liste, som også angiver Helenius i karantæne.

Men i DBU's disciplinærregler har jeg nu set, at der står følgende:

"Karantæner afsones straks på efterfølgende spilledage (jf. definition i turneringsreglementerne), i henholdsvis turnerings- og pokalkampe på det hold, den pågældende forseelse blev begået, med mindre DBU på forhånd har meddelt dispensation til anden metode for afsoning. Karantænedage afsones separat i turnerings- og i pokalkampe.

Uanset antallet af optjente karantænepoints bortfalder en karantæne, hvis den er optjent ved tildeling af et enkelt gult kort i en kamp i den sidste spillerunde i turneringen."

Så måske er det en fejl, og der er bare nogen, der sover i timen hos DBU (ingen overraskelse). Eneste alternative forklaring kunne være, at dommeren havde tildelt ham et rødt kort efter slutfløjt, men det ville man vel have hørt om.

Hvis Helenius ikke er i karantæne, tror jeg, det bliver en startplads til ham, hvis Spalvis skal køres langsomt ind.
Fodbold skal ses med hjertet!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af A_Strandfelt » 14. jul 2015, 09:26

Kuhn har afvist på twitter, at Helenius skulle have karantæne.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Eksil » 14. jul 2015, 09:34

PK på venstre back er og bliver noget lort. Håber virkelig at Gaarde arbejder på højtryk på at finde en brugbar løsning (Kevin Conboy?). I bedste fald får han en anonym kamp dernede, i værste fald bliver han endnu en gang overløbet og koster ham. Han er bare ikke forsvarsspiller.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. jul 2015, 09:56

Eksil skrev:PK på venstre back er og bliver noget lort. Håber virkelig at Gaarde arbejder på højtryk på at finde en brugbar løsning (Kevin Conboy?). I bedste fald får han en anonym kamp dernede, i værste fald bliver han endnu en gang overløbet og koster ham. Han er bare ikke forsvarsspiller.
Enig. Men på venstre back har vi jo en klasespiller på vej tilbage, og PK går vel an som back up dér i en snæver vending.

Jeg synes derfor, det er en større skandale, at Gaarde ikke har fundet en løsning ift. 1) en rigtig klasseangriber, 2) en kreativ fløj (Kusks afløser, som vi nu har ventet et år på), og 3) forsvarsspiller fra hylde A som Thelanders afløser (det har vores cheftræner også været ude at efterlyse, og det er en farlig plads at være tynd på, hvis der skal praktiseres "parker bussen"-taktik).
Fodbold skal ses med hjertet!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af hje1980 » 14. jul 2015, 11:00

AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:PK på venstre back er og bliver noget lort. Håber virkelig at Gaarde arbejder på højtryk på at finde en brugbar løsning (Kevin Conboy?). I bedste fald får han en anonym kamp dernede, i værste fald bliver han endnu en gang overløbet og koster ham. Han er bare ikke forsvarsspiller.
Enig. Men på venstre back har vi jo en klasespiller på vej tilbage, og PK går vel an som back up dér i en snæver vending.

Jeg synes derfor, det er en større skandale, at Gaarde ikke har fundet en løsning ift. 1) en rigtig klasseangriber, 2) en kreativ fløj (Kusks afløser, som vi nu har ventet et år på), og 3) forsvarsspiller fra hylde A som Thelanders afløser (det har vores cheftræner også været ude at efterlyse, og det er en farlig plads at være tynd på, hvis der skal praktiseres "parker bussen"-taktik).
Vi har RIGELIGT angribere... og med en Helenius der virker skarp og Jönsson som selv siger han nærmer sig topform og Spalvis på vej tilbage. + Ene også kan spille angriber... Og med de unge og en AK der stadig er en del af holdet, mangler vi ikke her.

Håber mere der bruges energi på at finde en kreativ spiller - gerne til kanten og måske en klasse forsvarspiller - med mindre man mener de unge er klar til at tage skridtet som fast starter. De skal have den chance på et tidspunkt.

Overall synes jeg truppen ser god ud... især hvis trænerteamet føler at de unge der blev sluset ind sidste år, tager det næste skridt i år. Bruhn, Kasper P., Blåbjerg, Trane, Gilli, ham svenskeren og Børsting.

Det er lidt samme spørgsmål som inden guldsæsonen... hvor klar var Ahlmann, Thomsen, Kusk, lidt Dalle på højre back, Spalvis... det må siges at det var godt man tog beslutningen om de skulle have chancen for at vise de kunne tage næste skridt.

Men skal der bruges penge på klasse, skal det være til forsvaret. Få lukket af der, så giver det også offensiven mere ro til at udfolde sig.

henrik
Junior
Junior
Indlæg: 73
Tilmeldt: 21. apr 2007, 11:58

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af henrik » 14. jul 2015, 13:46

Helenius har IKKE karantæne, det må være en fejl på DBUs side. Det er en ny regel at kun røde kort medfører overført karantæne, der er vist en i DBUs system der har overset det...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2015, 12:48

Nu 20 andre tråde har gang i at svine AaB, skal de så ikke rettelig roses til skyerne for dette tiltag til mandagens kamp.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ation.aspx

Børn 10 kr. Uddeling af håndklæder. Billig sodavand.

Det er perfekt til en mandagskamp og bare ærgerlig, at man sidder i Middelfart den dag. Men det er det hele rigtige at gøre som sæsonåbner.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2015, 12:54

FlæskeFrank skrev:Nu 20 andre tråde har gang i at svine AaB, skal de så ikke rettelig roses til skyerne for dette tiltag til mandagens kamp.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... ation.aspx

Børn 10 kr. Uddeling af håndklæder. Billig sodavand.

Det er perfekt til en mandagskamp og bare ærgerlig, at man sidder i Middelfart den dag. Men det er det hele rigtige at gøre som sæsonåbner.
Jep. Det er nemlig et rigtigt fint tiltag. Jeg har fået lokket min far med, der ikke interesserer sig for bold, samt min 8-årige lillebror der ikke har været på stadion før. Så det skal nok blive en fin dag. Kan vi få 3 point vil det heller ikke skade.

Gamen: Jeg sidder iøvrigt ude lige nu, hvis du bekymrer dig, er på min telefon ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af AllanPedersen » 16. jul 2015, 18:14

Er der nogen der følger med i træningen..

Tænker bare om det er en generel opfattelse at Ando har overhalet Børstin på fløjen..
Sidste sæson var det Børsting der havde pladsen.

mht til tiltaget om at børn kan komme ind for 10kr.(I hvert fald i første kamp)

Er det rigtig dejligt at se de begynder at være med på bølgen.
Men der skal også komme nogle sæson permanente løsninger.
Eks I OB tror jeg alle børn kommer ind for 25kr hvis de har en sæson trøje på. (en rigtig god løsning hvis man spørger mig)

Jeg kan huske sidste år(eller forrige) der var jeg selv inde og 'lade som om' jeg bestilte billetter på samtlige stadions, 2 børn og 2 voksne, hvor vi var landets dyreste, langt dyreste faktisk.
Jeg sendte resultatet i en mail til AaB.. ikke jeg forventer de gad læse den igennem alligevel, eller ikke selv ved det i forvejen.

Men man stod i en situation hvor klubben brokkede sig over manglende opbakning, og samtidig kostedet det en ferie til spanien at tage børnene med ind.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af mich1596 » 18. jul 2015, 10:48

AllanPedersen skrev:Er der nogen der følger med i træningen..

Tænker bare om det er en generel opfattelse at Ando har overhalet Børstin på fløjen..
Sidste sæson var det Børsting der havde pladsen.

LS i tipsbladet.
-
Der er allerede nogle af de unge, der er slået igennem, men jeg vil nævne en spiller som Andreas Bruhn. Han har allerede fået en del indhop, men det kunne godt blive et gennembrud til ham. Jakob Blåbjerg er også en spiller, der har fået spilletid, men som kan slå igennem.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af andreasaab89 » 18. jul 2015, 12:20

Nogle som kender et stream man kan bruge fra udlandet ?
Viaplay dur ikke her.

Så må i meget gerne sende en PB
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Freddie » 18. jul 2015, 16:35

Kasper Pedersen trænede med i dag.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Freddie » 18. jul 2015, 16:46

Freddie skrev: Kasper Pedersen trænede med i dag, men Risgård og Patrick var på skånekost. Desuden er der den sjove krølle på den nye finne, at han debuterede på Aalborg Stadion i 2007 som venstre back for HJK Helsinki og tabte 3-0.


Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af alithebeast » 19. jul 2015, 12:10

andreasaab89 skrev:Nogle som kender et stream man kan bruge fra udlandet ?
Viaplay dur ikke her.

Så må i meget gerne sende en PB
NTV.MX
Hader København!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 19. jul 2015, 13:28

Truppen er udtaget http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... -kamp.aspx

Patrick, Kasper P. og Gilli er skadede.

Han har kun deltaget i to træningspas, men det ligner alligevel debut til Raikala.

Det giver følgende forsvar:

Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Raikala

Besvar