Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Sauer » 3. aug 2015, 21:38

Buzz Killington skrev:
Kristian skrev:
Buzz Killington skrev:
Kristian skrev:
Buzz Killington skrev:Hvad pokker skal vi med alle de lange afleveringer og indlæg. Har vi her i sommerferien skiftet holdet ud med en masse høje hovedstødsstærke bodybuildere?
Det lange afleveringer er helt rigtigt set i dag. Vi har haft rigeligt med chancer for at score flere mål.
Men det gør jo at vi aldrig kan etablere noget ordenligt spil når vi er så opsatte på at smække bolden langt, og dermed overlader i spillet til et de andre de gange vi ikke kommer til afslutninger.
Synes da egentlig nok vi kunne spille rundt engang imellem, men der manglede kvalitet fra specielt 2 spillere i dag og de tabte helt vildt mange bolde.

Når den lange bold kom, skabte vi store muligheder, men udnytter dem så kolossalt elendigt.
Jeg vil heller ikke vade mere rundt i det end højst nødvendigt, og det er bestemt muligt (eller sandsynligt) jeg ser helt forkert. Jeg syntes dog ikke vi etablerede ret meget andet end noget periodisk ligegyldigt boldflytteri sammenlignet med hvordan vi spillede under Kent, og derudover skulle angrebene såvidt jeg kunne se, afsluttes utroligt hurtigt i dag, så vi sjældent nåede at få fyldt på inde i boksen til når Dalle eller Thomsen kom med indlæg. Det betød at de ofte kun havde en forudsigelig indlæg/afleveringsmulighed, som deres målmand så let kunne griber, så de dermed kan sætte et modangreb i gang før vi er kommet på plads.

Uanset, kæft en lortekamp. Nøj hvor var vi dårlige.
Meldingen fra Søndergaard i pausen var, at spillerne havde fået at vide, at de skulle spille chancerne større i stedet for at søge afslutningen med det samme. Uanset om det er gået galt i formidlingen eller udførslen, var det i hvert fald ikke kønt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2015, 21:42

troelsh skrev:Håber virkelig vi får solgt Thomsen, og får noget nyt blod ind i truppen, en målfarlig spiller der kan udfordre sin direkte modspiller, ville pynte ufatteligt meget på det her hold.
Ja! Lad os nu for pokker få skudt ham af og i det hele taget få ryddet op i det arsenal af marginalspillere, vi har rendende rundt på vores midtbane. Det ville være hensigtsmæssigt at anvende det næste år på at investere 10-20 millioner kr. i klassespillere udefra og få sammenspillet et slagkraftigt hold til næste sæson, hvor det ikke længere er relativt gratis at fjumre rundt i middelmådighedens sump, som vi nu har gjort i et år og i øvrigt har for vane at blive ved med i mange år efter et mesterskab. Vi har sat tidsmaskinen i stå i maj 2014, og lad os nu prøve at bryde "Efter 1 fedt år følger 7 magre" ved at gøre noget anderledes, end vi plejer.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Henriksen » 3. aug 2015, 22:05

Sgu godt man valgte at se en god film (Rocky Balboa) frem for det ynkelige Superliga- trilleri....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Buzz Killington » 3. aug 2015, 22:06

Hovedet skrev:
troelsh skrev:Håber virkelig vi får solgt Thomsen, og får noget nyt blod ind i truppen, en målfarlig spiller der kan udfordre sin direkte modspiller, ville pynte ufatteligt meget på det her hold.
Ja! Lad os nu for pokker få skudt ham af og i det hele taget få ryddet op i det arsenal af marginalspillere, vi har rendende rundt på vores midtbane. Det ville være hensigtsmæssigt at anvende det næste år på at investere 10-20 millioner kr. i klassespillere udefra og få sammenspillet et slagkraftigt hold til næste sæson, hvor det ikke længere er relativt gratis at fjumre rundt i middelmådighedens sump, som vi nu har gjort i et år og i øvrigt har for vane at blive ved med i mange år efter et mesterskab. Vi har sat tidsmaskinen i stå i maj 2014, og lad os nu prøve at bryde "Efter 1 fedt år følger 7 magre" ved at gøre noget anderledes, end vi plejer.
10-20 mil. alligevel? Det er i mine øjne både for meget og for lidt til at kunne være en rentabel investering. Vi kommer alligevel aldrig op på BIF, FCM og FCK niveau, og det er i mine øjne alt for dyrt et hold til en subtop placering, som hverken i TV-penge, tilskuere eller europæisk deltagelse kan tjene de penge hjem igen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af nj27 » 3. aug 2015, 22:17

det siger sig selv at når man sælger vores bedste forsvarsspiller og siger farvel til sidste sæsons AaB topscorer så skal det kunne mærkes når man ikke vil geninvestere i truppen , som man nok så kækt har meldt ud man ville
nu spiller vi med 3-4 valget i forsvaret . og med en ugidelig Helenius på toppen , en jønson der er milevidt fra det der topniveau de tror han stadig kan nå , en spalvis der heller ikke er bare tæt på noget der er noget at skrive om
jeg tror at der er alt for mange der er alt for sikre på deres plads , der er ingen konkurrence på midtbanen f ,eks
man kan stort det sige i blinde hvem der starter inde når alle er klar , der er sgu ikke så svært
i aften mødte vi det indtil nu ringeste hold i ligaen , den plads har vi nu med afstand indtaget
skal vi ud af den suppedas så skal der investeres i holdet
jeg mener vi skal have en til hver kæde som minimum
vi trænger i den grad til nyt blod i truppen
og kære AaB spillere , så lad nu være med at komme med de åndsvage undskyldninger , når det går skidt

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2015, 22:56

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
troelsh skrev:Håber virkelig vi får solgt Thomsen, og får noget nyt blod ind i truppen, en målfarlig spiller der kan udfordre sin direkte modspiller, ville pynte ufatteligt meget på det her hold.
Ja! Lad os nu for pokker få skudt ham af og i det hele taget få ryddet op i det arsenal af marginalspillere, vi har rendende rundt på vores midtbane. Det ville være hensigtsmæssigt at anvende det næste år på at investere 10-20 millioner kr. i klassespillere udefra og få sammenspillet et slagkraftigt hold til næste sæson, hvor det ikke længere er relativt gratis at fjumre rundt i middelmådighedens sump, som vi nu har gjort i et år og i øvrigt har for vane at blive ved med i mange år efter et mesterskab. Vi har sat tidsmaskinen i stå i maj 2014, og lad os nu prøve at bryde "Efter 1 fedt år følger 7 magre" ved at gøre noget anderledes, end vi plejer.
10-20 mil. alligevel? Det er i mine øjne både for meget og for lidt til at kunne være en rentabel investering. Vi kommer alligevel aldrig op på BIF, FCM og FCK niveau, og det er i mine øjne alt for dyrt et hold til en subtop placering, som hverken i TV-penge, tilskuere eller europæisk deltagelse kan tjene de penge hjem igen.
Ja, det kræver selvfølgelig, at Nikolaj Thomsen skydes af for en 10-12 millioner kr. Den præmis fik jeg ikke lige nævnt, og bevares da, lad os bare stoppe omkring de 15 millioner. Over et par sæsoner vil jeg mene, at vi bestemt har en mulighed for at tjene pengene hjem igen eller potentielt tjene mange flere, og jeg kan ikke se det fjerneste uansvarlige (såfremt Thomsen sælges naturligvis) i at investere i spillere for omtrent det samme, vi sælger for i en situation, hvor vi har en egenkapital på 92 millioner, hvoraf ca. 70 er ren likviditet. En Nomwethelignende type kunne sparke en masse liv ind på det her hold, og jeg ser hellere lidt mere kvalitet end meget kvantitet, som vi har rigtig meget af i øjeblikket på vores midtbane. I den forbindelse må jeg igen udtrykke min dybe undren over Blomquisttransferen. Hvad var meningen med den?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af 9800 » 4. aug 2015, 00:11

Jeg er åbenbart den eneste der også ser positive ting.

Jeg er enig i at første halvleg var frygtelig, ikke et ord mere om den. Jeg er enig i begge udskiftninger, men når det er sagt så synes jeg herefter der kom gang i sagerne. Vi havde 5-6 kæmpe chancer, som ligeså vel kunne være gået ind. Vi presser for at få et mål, og det gir en chance den anden vej, som ser noget klodset ud.

En ikke godkendt indsats, men lækkert direkte spil i anden halvleg, og vi burde ha haft mindst 1 point.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af MrBangDK » 4. aug 2015, 08:46

Intens 2. del af 2. halvleg. Resten var der ikke meget ved. Sløje indlæg fra Dalsgaard, En midtbane der ikke magtede at ramme hinanden, et forsvar der skal op i gear. Vil ikke klantre angriberne, da de ikke havde meget at arbejde med.

Jönsson skylder en kasse... Og så skal vi have hævet overliggeren på samtlige stadions i DK med 5 cm. Så kan det være Ene kan score..

Sidste halvdel af 2. halvleg var fed. De ramte hinanden, lavede flot opspil og det var nerve på. Lad det fortsætte i kampen mod FCM...

Og så lige en sviner til FCN.. 20kr for en kildevand.. Altså, et glas vand tappet fra hanen. Svineri!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Steve-Dave » 4. aug 2015, 09:26

MrBangDK skrev:Og så lige en sviner til FCN.. 20kr for en kildevand.. Altså, et glas vand tappet fra hanen. Svineri!!
Hvis det var fra hanen, var det så ikke postevand, du fik? Altså med mindre de får vand fra en kilde ind i hanerne eller sådan noget.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Eksil » 4. aug 2015, 09:41

Steve-Dave skrev:
MrBangDK skrev:Og så lige en sviner til FCN.. 20kr for en kildevand.. Altså, et glas vand tappet fra hanen. Svineri!!
Hvis det var fra hanen, var det så ikke postevand, du fik? Altså med mindre de får vand fra en kilde ind i hanerne eller sådan noget.
Det kildevand du køber i dyre mængder kommer fra en "kilde" (altså en hane) i Saltum. Vand er vand er vand.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Steve-Dave » 4. aug 2015, 09:50

Eksil skrev:
Steve-Dave skrev:
MrBangDK skrev:Og så lige en sviner til FCN.. 20kr for en kildevand.. Altså, et glas vand tappet fra hanen. Svineri!!
Hvis det var fra hanen, var det så ikke postevand, du fik? Altså med mindre de får vand fra en kilde ind i hanerne eller sådan noget.
Det kildevand du køber i dyre mængder kommer fra en "kilde" (altså en hane) i Saltum. Vand er vand er vand.
Altså, jeg ville tro at kildevand kommer fra en kilde, mens postevand kommer fra en boring. Men indrømmet, jeg er ikke ekspert, bare nysgerrig.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Remark » 4. aug 2015, 10:10

Nu er det hverken første eller sidste gang, at AaB spiller elendigt på Sjælland. Men 1-halvleg var godt nok noget af det svageste, jeg har set AaB spille uden for Parken. Uha.

Det var velgørende at se den attitude, som Ene og Spalvis kom på banen med. Jeg ville så nok hellere have skiftet Jönsson ud frem for Helenius, men på et tidspunkt kommer der vel en af de der svenske genialiteter, som vi så grueligt har savnet.

Jeg er derimod bekymret på Thomsens vegne. Han laver alt for få mål. For ikke at sige ingen. I går kunne han sagtens have sat 2 mål ind, og som sex er mål noget af det bedste for selvtilliden. Omvendt er da stadig mere end et niveau over alle andre i spillet på banen, så jo længere vi holder på ham, des bedre.

Det var bemærkelsesværdigt, at Augo ikke kom ind for Würtz. Ved godt, han ikke er nogen offensiv konge, men at Abildgaard nu er tredjevalg på midten er meget overraskende.

Og så må jeg tilstå, at uanset hvor meget jeg gerne vil give Bruhn kredit - og sagtens kan se hans kvaliteter med at føre bolden frem - så synes jeg at han nu bør vise, at han skal spille fast. Det var ikke godt i går, langt fra. Og det har desværre været normen for ham. Det hæmmer os for meget.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Yankee » 4. aug 2015, 10:22

Jeg må sige at jeg har mistet rigtig meget for Lars Søndergaard efter i går. Ikke pga. resultatet eller spillet - det er nogenlunde som forventet med denne trup.

Men hvordan kan man få sig selv til at sætte Thomas Enevoldsen på bænken efter en så fremragende indsats mod Hobro? Vores angreb er ligesom i sidste sæson alt, alt, alt for stationært og savner spillere, der rykker sig fri af modstanderen og truer i dybden. Lige netop dét, bringer Enevoldsen, men Søndergaard vælger at stille med tre playmakere plus saltstøtten Helenius. Helt ubegribeligt i en kamp hvor vi jo godt vidste, at de ville komme til at have bolden mest.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af BoT » 4. aug 2015, 10:53

Yankee skrev:Jeg må sige at jeg har mistet rigtig meget for Lars Søndergaard efter i går. Ikke pga. resultatet eller spillet - det er nogenlunde som forventet med denne trup.

Men hvordan kan man få sig selv til at sætte Thomas Enevoldsen på bænken efter en så fremragende indsats mod Hobro? Vores angreb er ligesom i sidste sæson alt, alt, alt for stationært og savner spillere, der rykker sig fri af modstanderen og truer i dybden. Lige netop dét, bringer Enevoldsen, men Søndergaard vælger at stille med tre playmakere plus saltstøtten Helenius. Helt ubegribeligt i en kamp hvor vi jo godt vidste, at de ville komme til at have bolden mest.
Nu havde vi rent faktisk bolden mest (51-49) - problemet var, at vi var dårlige til at have den. Angriberne løb helt forkert af hinanden (når de endelig løb!), afleveringerne var slatne, og genpresset var fraværende. I hvert fald i de første 60 minutter.

Enevoldsen var vel bænket, fordi han brændte 3 store chancer i Hobro. Så kan man altid diskutere, om det at komme frem til chancer er godt nok til en start-plads. Faktum er i hvert fald, at det var en meget tændt Ene, der kom på banen - måske netop fordi, han var blevet bænket.

Top-3 i går: KEP, Risgård, Enevoldsen
Bund: Helenius, Dalsgaard, Bruhn.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Yankee » 4. aug 2015, 10:59

BoT skrev:
Nu havde vi rent faktisk bolden mest (51-49) - problemet var, at vi var dårlige til at have den. Angriberne løb helt forkert af hinanden (når de endelig løb!), afleveringerne var slatne, og genpresset var fraværende. I hvert fald i de første 60 minutter.

Enevoldsen var vel bænket, fordi han brændte 3 store chancer i Hobro. Så kan man altid diskutere, om det at komme frem til chancer er godt nok til en start-plads. Faktum er i hvert fald, at det var en meget tændt Ene, der kom på banen - måske netop fordi, han var blevet bænket.
Jeg bøjer mig for statistikken! Det ændrer dog ikke på det faktum at Ene skulle have startet inde.

Så siger folk at han ikke laver mål - nej, men gør Helenius, Jönsson og Bruhn det? Som forsvarer ville jeg lige nu bestemt ikke frygte Jönsson og Bruhn, der begge er totalt blottet for selvtillid.

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Aalborgmanden » 4. aug 2015, 11:07

Det eneste positive ved resultatet i går, var at det sendte Brøndby på sidstepladsen. Et lille lys i mørket.
Og få så bænket Bruhn. Han har allerede fået for mange chancer og bevist at han ikke har formatet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af BoT » 4. aug 2015, 11:10

Blåbjerg var i øvrigt også i bund 3!

Minigold
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2009, 10:15

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Minigold » 4. aug 2015, 11:27

AaB skulle ikke have skrevet med Helenius og Ene. Pengene skulle være brugt på to profiler.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Ala » 4. aug 2015, 12:01

Aaaaaaarh... Så brænder debatside.dk nok engang sammen. Danmmarks mest skizofrene fofrum.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Ala » 4. aug 2015, 12:05

Califfen skrev:
ContractManager skrev:Havde man efter at have set programmet med Esbjerg hjemme, Hobro ude og FCN ude solgt den for 4 point? Jeg havde dælme ikke...
Lars havde nok.
Kom igen:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nt/5671759

Besvar