Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af sulakvelidze » 11. aug 2015, 22:54

Ja, hvem er egentlig din all time københavner* i AaB-trøjen? Jeg har gransket min hjerne og AaB Oldtimers og lavet min egen top 5:

Nummer 5: Jens Madsen
Fik afgørende betydning for AaB's gennembrud som klub med mesterskabspotentiale, da han forstærkede et sammentømret hold i 1994. Gled senere ud af startopstillingen, men havde enorm betydning for rullestarten med de fem sejre og 4-1 over Brøndby i efteråret 1994. Satte siden ord på en af de daværende udfordringer i AaB, da han mere eller mindre direkte antydede, at det var svært at være tilflytter på AaB's superligahold. Jeg ved ikke, om det fik AaB til at tage udfordringen op, eller om Madsens kritik var skudt over mål, men i hvert fald har AaB siden udviklet sig til en klub, som selv ærke-københavnere føler sig velkommen i. Jeg vil gerne give Jens Madsen noget af æren for det.

Nummer 4: Anders Sundstrup
At påstanden om en indspist spillertrup i AaB ikke var helt fair, var Anders Sundstrup måske et eksempel på. Han kom til AaB i en tid, da der endnu mere end nu var forskel på nordjyder og københavnere, men han faldt til og blev en af slut-80'ernes helte. Inden et hjørnespark i en kamp mod Brøndby, sagde han til Peter Schmeichel: "Nu scorer jeg!" - hvorefter han gjorde det og med den højtråbende målmands egne ord satte sig voldsomt i respekt over for ham. Sundstrup har meget senere udtalt sig varmt om sin tid i AaB.

Nummer 3: Nicolai Larsen
Han har potentiale til at nå endnu højere op på listen, hvis han fortsætter sin udvikling i AaB - og ellers bliver ved med at agere så gennemført sympatisk, som han har gjort indtil nu. Hans målmandsspil var med til sikre The Double - og hans forlængelse til 2018 på et tidspunkt, hvor Brøndby og andre ellers sagtens kunne have trukket i ham, er med til at bekræfte indtrykket af ham som et ordentligt menneske.

Nummer 2: Jeppe Curth
Topscorer for guldholdet i 2008, mindeværdige træffere i Champions League mod Villarreal og Manchester United og et vidunderligt sejrsmål mod FCK i foråret 2014 er med til at skubbe mindet om langvarig måltørke i baggrunden. Derudover super sympatisk uden for banen og med et åbenlyst nordjysk sind på trods af sit forkerte fødested. Havde Jeppe Curth ikke haft sit fjollede lejemål i FCM, ville han formentlig være svær at vippe af førstepladsen.

Nummer 1: Kenneth Emil Petersen
Men KEP er min all time-favorit blandt københavnere i AaB. Han er al den attitude både på og udenfor banen, som gør ham til noget særligt. Spillemæssigt er han ikke den bedste forsvarer i AaB's historie, men han får mere kritik, end han fortjener, og hans bashing af Glen og FCM er til topkarakter, fordi det kommer fra hjertet og ikke bare er en omgang crowdpleasing. At han samtidig ikke er bange for at sende en stikpille til medløbere og negative hoveder på debatsiden, er også et plus i min bog. Kenneth Emil har mancrush-potentiale på niveau med Würtz, Risgård og Augo - og når man har det som københavner, han man satme gjort det godt!

Andre københavnere*, der var i spil til top 5: Anders Due, Rasmus Thelander, Michael Jakobsen og Karim Zaza. Derudover kan jeg komme i tanker om følgende københavnere* i AaB-trøjen: Bo Elvar Jørgensen, Diego Tur, Ole Tobiasen, Poul Hübertz, Stefan Bidstrup og Stefan Schmidt. Men nogen er helt sikkert glemt/overset.



* En københavner = et menneske fra Sjælland eller en af de der øer nedenunder.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. aug 2015, 23:16

Hvis Bornholm er København (og det er det vist næsten når man kommer fra Aalborg) så er Claus Steinlein på sidstepladsen på min favorit-liste.

Sundstrup var min første favorit-spiller. Mest fordi det var eksotisk at han blev købt fra udlandet. Det skete jo ikke hver dag dengang.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2015, 23:21

Diego Tur. Han virkede som en fin fyr. Han var meget imponeret af vestkysten og Blokhus som han selvfølgelig aldrig havde besøgt eller hørt om før han kom til at bo der.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2015, 23:55

David Nielsen og Jeppe Curth. Hvis Bornholm hører med, så vil jeg også gerne nævne Kuhn
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2015, 00:00

jonas386 skrev:David Nielsen og Jeppe Curth. Hvis Bornholm hører med, så vil jeg også gerne nævne Kuhn
David er fra Frederikshavn svjh
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af DonSilicone » 12. aug 2015, 00:20

David Nielsen er skagbo!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Hanga » 12. aug 2015, 00:27

jonas386 skrev:David Nielsen og Jeppe Curth. Hvis Bornholm hører med, så vil jeg også gerne nævne Kuhn
Næste gang David Nielsen åbner munden, så prøv at læg mærke til hans accent... Ikke ligefrem tjøvenhavnsk :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Patmand » 12. aug 2015, 00:30

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:David Nielsen og Jeppe Curth. Hvis Bornholm hører med, så vil jeg også gerne nævne Kuhn
David er fra Frederikshavn svjh
Can't win em all. (Og det var henvendt til Jonas for god ordens skyld)

Jeg tror Karim Zaza er min favorit "kjøwenhavner". Stille og rolig og fremstod altid ganske fornuftigt i medierne. En god repræsentant for AaB. Vandt et mesterskab, Champions League gruppespil mv.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Kenneth K » 12. aug 2015, 07:57

For fodboldspillet, Jens Madsen. For the love, Jeppe Curth.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Sanchez94 » 12. aug 2015, 08:09

Patmand skrev:
Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:David Nielsen og Jeppe Curth. Hvis Bornholm hører med, så vil jeg også gerne nævne Kuhn
David er fra Frederikshavn svjh
Can't win em all. (Og det var henvendt til Jonas for god ordens skyld)

Jeg tror Karim Zaza er min favorit "kjøwenhavner". Stille og rolig og fremstod altid ganske fornuftigt i medierne. En god repræsentant for AaB. Vandt et mesterskab, Champions League gruppespil mv.
Og hvis jeg ikke tager helt fejl, så befinder Karim Zaza sig stadig meget her oppe i Aalborg, jeg har flere gange i løbet af sommeren set ham i bylivet

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Maglau » 12. aug 2015, 08:23

Køllen I Møllen skrev:Hvis Bornholm er København (og det er det vist næsten når man kommer fra Aalborg) så er Claus Steinlein på sidstepladsen på min favorit-liste.

Sundstrup var min første favorit-spiller. Mest fordi det var eksotisk at han blev købt fra udlandet. Det skete jo ikke hver dag dengang.
Jeg er helt med på den med sundstrup - købt hjem sochaux i Frankrig. Sundstrup var meget eksotisk han var blandt stjernerne på det Brøndby hold der totalt dominerede i firserne som eneste fuldtids professionelle hold i Danmark. Det var lidt vildt at vi kunne trække ham til.

Jeg mener faktisk at have hørt at Per Bjerregaard hjalp til med forhandlingerne fordi han havde stor sympati for AaB -den store klub der havde været helt væk i tredje bedste trække i en del år, men som rummede stor tilskuer potentiale og nemt trak 8-10.000 tilskueren på stadion. Han mente det at det potentiale var godt for dansk fodbold hvis alle hold skulle være fuldtidsproffer.

Tror øvrigt jeg kan huske at han scorede mod Brøndby på Aalborg i en kamp hvor mange af de senere 92 EM mestre spillede for Brøndby.

Hold kæft hvor har mange ting ændret sig - den gang kom de mange tusinde på stadion for at se landsholdspillerne fra Brøndby og synes det var en sejr hvis vi bare undgik en røvfuld.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 12. aug 2015, 08:53

Hold kæft hvor har mange ting ændret sig - den gang kom de mange tusinde på stadion for at se landsholdspillerne fra Brøndby og synes det var en sejr hvis vi bare undgik en røvfuld.
...og et propfyldt Aalborg stadion til lokalopgør mod dem fra Nørresundby, måske vi skulle oprette en nostalgitråd :D
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Eksil » 12. aug 2015, 09:12

* En københavner = et menneske fra Sjælland eller en af de der øer nedenunder.
:P :P :P

Må sige, at det er Nicolai Larsen. Virkelig dygtig målmand og top sympatisk. Han er efterhånden også så velintegreret, at det er svært at høre han ikke er opvokset nordenfjords.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af fish » 12. aug 2015, 09:25

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:David Nielsen og Jeppe Curth. Hvis Bornholm hører med, så vil jeg også gerne nævne Kuhn
David er fra Frederikshavn svjh
Som frederikshavner ser jeg mig nødsaget til at rette dig, han er skawbo. Spillede mod ham i drenge rækkerne inden FFI fik hevet ham til Frederikshavn. Skræmmende fysik allerede dengang

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af thomasjn » 12. aug 2015, 11:36

Så afgjort Curth. Ikke den bedste spiller og jeg har tit været Curth-kritiker herinde, men en fast del af AaB i næsten 10 år, hvad enten det var optur eller nedtur. Derudover store oplevelser som match-vinder målet mod Fuckerne, målet på Old Trafford og guldsæsonen, hvor han bragede dem ind. Fremstod derudover altid virkelig sympatisk, professionel og begavet. Jeg ser Curth som en klubmand på linje med indfødte nordjyder.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af jonas386 » 12. aug 2015, 12:24

D'oh. Jeg vidste endda godt at David oprindeligt var heroppefra.

Anyways, stryg ham af listen så ;)

Istedet vil jeg gerne nominere KEP.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Kenneth K » 12. aug 2015, 14:24

Åhhh, altså... <3 <3 <3

Billede

Og video: http://www.tv3sport.dk/fodbold/video/tv ... ed-kliken/

Stærk kandidat til dejligste AaB'er nogensinde.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. aug 2015, 15:35

Kenneth K skrev:Åhhh, altså... <3 <3 <3

Billede

Og video: http://www.tv3sport.dk/fodbold/video/tv ... ed-kliken/

Stærk kandidat til dejligste AaB'er nogensinde.
Det billede vinder den selvfølgelig til Curth. Uden tvivl.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Kristian » 12. aug 2015, 15:40

Stadion siden 99 - nu

Mit klare bud må være Jeppe Curth efterfulgt af Diego Tur, ja i læste rigtigt:-)
------------------
mvh Kristian

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem er din all time yndlings-københavner i AaB?

Indlæg af Forza » 12. aug 2015, 16:10

Curth er uden tvivl klart 1'er på min liste efterfulgt af KEP.
Ingen af dem har været fodboldmæssige mirakler men hold op hvor har de bidraget med meget i og omkring klubben og deres dedikation og klubkærlighed er over alt andet.

N. Larsen må tage en 3. plads

Michael Jakobsen er derimod i bund på trods af hans over 200+ kampe i AaB trøjen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar