Vendsyssel i pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af le Cid » 11. sep 2015, 09:13

Elscorpio skrev:Hvor mange minutter fik Ahlmann på banen da han kom ind i onsdags?
Hvilken en af dem???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Gnu » 11. sep 2015, 09:42

Jesper Schmidt skrev: Det er et frit land. Selvfølgelig må han sige lige præcist hvad han vil, men det er da en uhørt måde at drive sportsjournalistik på, eller det synes du/i måske ikke? Jeg mindes ikke noget fortilfælde, hverken i den skrevne sportspresse eller fra andre kommentatorer, hvor man direkte refererer til den taktiske træning på den måde, og det har de seriøse journalister som overværer klubbernes træning jo ellers rig mulighed for at gøre.

@gnu: Lange bolde ned bag forsvaret og masser af dybdeløb fra angriberne - plejer vi at spille sådan i Parken? Der kan man bare se...
Ja. Det er jo bare en anden måde at sige, at vi primært vil forsvare os og lure på kontra. Præcis som ni ud af ti hold spiller i Parken.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af BoT » 11. sep 2015, 11:49

Jesper Schmidt skrev: Det er et frit land. Selvfølgelig må han sige lige præcist hvad han vil, men det er da en uhørt måde at drive sportsjournalistik på, eller det synes du/i måske ikke? Jeg mindes ikke noget fortilfælde, hverken i den skrevne sportspresse eller fra andre kommentatorer, hvor man direkte refererer til den taktiske træning på den måde, og det har de seriøse journalister som overværer klubbernes træning jo ellers rig mulighed for at gøre.
Det handler ikke noget om, hvorvidt det er et frit land eller ej, men om, at Dennis Søndergaards arbejde består i at formidle en fodboldkamp bedst muligt - hvilket i min optik i høj grad består i at komme med information UDOVER det åbenlyse, der sker i selve kampen. Heri indgår da i høj grad særlige elementer fra træning, interviews eller andre samtaler, som seeren ikke har samme adgang til som journalisterne.

Hvis AaB har dybt hemmelige træningsøvelser, de ikke ønsker offentlighedens viden om/adgang til, må de jo lukke træningen for tilskuere og presse. Og jeg mindes da i øvrigt masser af fortilfælde, hvor kommentatorer/journalister har delt ud af inside-information om både træning og taktik. Det sker da nærmest i hver eneste kamp jeg ser.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. sep 2015, 11:52

BoT skrev:Og jeg mindes da i øvrigt masser af fortilfælde, hvor kommentatorer/journalister har delt ud af inside-information om både træning og taktik. Det sker da nærmest i hver eneste kamp jeg ser.
Præcis.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af NIN » 11. sep 2015, 12:56

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er et frit land. Selvfølgelig må han sige lige præcist hvad han vil, men det er da en uhørt måde at drive sportsjournalistik på, eller det synes du/i måske ikke? Jeg mindes ikke noget fortilfælde, hverken i den skrevne sportspresse eller fra andre kommentatorer, hvor man direkte refererer til den taktiske træning på den måde, og det har de seriøse journalister som overværer klubbernes træning jo ellers rig mulighed for at gøre.
Det handler ikke noget om, hvorvidt det er et frit land eller ej, men om, at Dennis Søndergaards arbejde består i at formidle en fodboldkamp bedst muligt - hvilket i min optik i høj grad består i at komme med information UDOVER det åbenlyse, der sker i selve kampen. Heri indgår da i høj grad særlige elementer fra træning, interviews eller andre samtaler, som seeren ikke har samme adgang til som journalisterne.

Hvis AaB har dybt hemmelige træningsøvelser, de ikke ønsker offentlighedens viden om/adgang til, må de jo lukke træningen for tilskuere og presse. Og jeg mindes da i øvrigt masser af fortilfælde, hvor kommentatorer/journalister har delt ud af inside-information om både træning og taktik. Det sker da nærmest i hver eneste kamp jeg ser.
Jeg har nu også vanskelig ved at se Dennis Søndergaards "kriminelle" handling her? Han er ansat som sportsjournalist på Viasat og det er selvfølgelig hans opgave ar vidreformidle den information og de nyheder han har om kampen og holdene som han finder relevant.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af SimonJ » 17. sep 2015, 14:47

Hvornår er der fastlagt noget omkring Lysstrup kampen?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Forza » 17. sep 2015, 14:54

NIN den fromme skrev:
BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er et frit land. Selvfølgelig må han sige lige præcist hvad han vil, men det er da en uhørt måde at drive sportsjournalistik på, eller det synes du/i måske ikke? Jeg mindes ikke noget fortilfælde, hverken i den skrevne sportspresse eller fra andre kommentatorer, hvor man direkte refererer til den taktiske træning på den måde, og det har de seriøse journalister som overværer klubbernes træning jo ellers rig mulighed for at gøre.
Det handler ikke noget om, hvorvidt det er et frit land eller ej, men om, at Dennis Søndergaards arbejde består i at formidle en fodboldkamp bedst muligt - hvilket i min optik i høj grad består i at komme med information UDOVER det åbenlyse, der sker i selve kampen. Heri indgår da i høj grad særlige elementer fra træning, interviews eller andre samtaler, som seeren ikke har samme adgang til som journalisterne.

Hvis AaB har dybt hemmelige træningsøvelser, de ikke ønsker offentlighedens viden om/adgang til, må de jo lukke træningen for tilskuere og presse. Og jeg mindes da i øvrigt masser af fortilfælde, hvor kommentatorer/journalister har delt ud af inside-information om både træning og taktik. Det sker da nærmest i hver eneste kamp jeg ser.
Jeg har nu også vanskelig ved at se Dennis Søndergaards "kriminelle" handling her? Han er ansat som sportsjournalist på Viasat og det er selvfølgelig hans opgave ar vidreformidle den information og de nyheder han har om kampen og holdene som han finder relevant.
Helt enig. Jeg forstår ikke hvorfor så mange har ondt i røven over ham som kommentator. Jeg værdssætter da at man for en gangs skyld har med en kommentator at gøre som har stor viden om AaB på på og udenfor banen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar