Vendsyssel i pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
seamann

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af seamann » 9. sep 2015, 17:23

Rams skrev:Grundlæggende nægter jeg at tro at en mand, der har været omkring det svenske ligalandshold er boldmongol og "pisseringe". Men et eller andet er der tydeligvis gået galt, om det så er savnet af mors kødgryder, overgangen fra stjerne i Mjällby til vandbærer i AaB eller noget helt tredje.

Det man kan sige er, at hvis ikke han kommer ind i varmen efter trænerskiftet, ja så er det nok i alles interesse at sige farvel og tak. Spændende bliver det om han ryger retur til Sverige, mens deres transfervindue endnu er åbent, eller om Søndergaard kan se en fremtidsplan med ham.
Den ene reserveholdskamp (mod gf) Jeg har set, var han god, når han havde tiden. Så han kan noget med bolden, men ser ud til at have svært ved det, når tempoet sættes op. Hvis fysikken er ved at være på plads, skal han vel snart slå igennem, hvis han skal have en fremtid på holdet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2015, 19:18

Bekræftet startopstilling mod Vendsyssel FF:

Larsen
Dalsgaard - Augu - Kasper P. - Patrick
Ene - Würtz - Abildgaard - Thomsen
RJ
Helenius


Bænken:

CC
Ahlmann
Raitala
Blomquist
Bruhn
Thrane
Pohl

:aabfan:

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Hinsur » 9. sep 2015, 20:21

3min spillet ene header den ind, 1-0!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Califfen » 9. sep 2015, 20:22

For satan en kasse! Sådan boyos!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2015, 20:22

Den er hjemme
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Tyskeren » 9. sep 2015, 20:54

Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Califfen » 9. sep 2015, 21:00

Tyskeren skrev:Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.
Til gengæld er Hjalte Bo Nørregaard en overraskende fornuftig og behagelig medkommentator.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2015, 21:11

Fortjent føring. Vi har haft kontrol i hovedparten af
1. halvleg, men spillet er til tider for langsomt og omstændeligt. Abildgaard har ikke vist meget. Han spiller sikkert, men det bremser også spillet da han næsten altid spiller sikre bolde bagud eller til siden.

Hvis vi kan fastholde spillet så ser det godt ud. Når vi mister bolden så er vi sårbare overfor Vendsyssel FFs lynhurtige kontraangreb.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. sep 2015, 21:14

Tyskeren skrev:Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.
Enig...Dennis Søndergaard er satme irriterende. Og hvorfor i alverden skal idioten sidde og viderebringe de taktiske ændringer AaB træner på til de af superligatrænerne som sidder og ser kampen på tv? Det tror jeg alligevel aldrig jeg har hørt en kommentator gøre før, og jeg troede egentlig at det lidt var en uskreven regel at man ikke videregav den slags.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Califfen » 9. sep 2015, 21:23

Jesper Schmidt skrev:
Tyskeren skrev:Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.
Enig...Dennis Søndergaard er satme irriterende. Og hvorfor i alverden skal idioten sidde og viderebringe de taktiske ændringer AaB træner på til de af superligatrænerne som sidder og ser kampen på tv? Det tror jeg alligevel aldrig jeg har hørt en kommentator gøre før, og jeg troede egentlig at det lidt var en uskreven regel at man ikke videregav den slags.
Hvad sagde han helt præcist?

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Hinsur » 9. sep 2015, 21:29

Så scorer Thomsen endelig, 2-0 til AaB
Det var sgu også på tide

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Alexis » 9. sep 2015, 21:33

Hvad sker der lige for Augos tan??? Han er jo efterhånden mere brun/sort/mørk end Okusun

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1269
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af martinaalborg » 9. sep 2015, 21:41

Tyskeren skrev:Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.
er Helenius kommet tilbage til AaB???

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Califfen » 9. sep 2015, 21:51

Alexis skrev:Hvad sker der lige for Augos tan??? Han er jo efterhånden mere brun/sort/mørk end Okusun
Han er brunere end Ulf!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. sep 2015, 22:08

Flot, professionelt og koncentreret arbejde. Det var en fornøjelse at se - også at vi i perioder formåede at sætte den på cruise kontrol. Og godt at se ny godt kamp af unge Abildgaard. Og fedt med Ahlmanns comeback.

Men det må da efterhånden være endegyldigt, at Helenius ikke holder niveau til superligaen. Han komme aldrig til sammenhængende at score mål på det niveau og er for lad til, at han bidrager med andet. Så bittert, at Gaarde ikke erkendte sit fejlsats, mens vinduet var åbent.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af NIN » 9. sep 2015, 22:08

frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter i morgen. Jeg kan ikke se os nå Europa via ligaen, ...
Hold nu op - vi ligger a point med 3. pladsen og vi har været hårdt ramt af skader. Jeg har svært ved at se andet end at vi må bliver stærkere og stærkere som sæsonen skrider frem, uden jeg af den grund mener at det er givet vi kan komme i Europa via ligaen. Men derfra til at afskrive os allerede er der altså langt.
Shhyyy...det sidste vi ønsker er en optimistisk frederikshavner, så viser historikken, at alt går galt.
Vendsyssel FFs trup til kampen: http://vendsysselff.dk/nyheder?id=1292
Hjemmeholdet stiller med deres stærkeste trup, men Ove har ikke udelukket at de sparer nogle af nøglespillerne i aften. Eksempelvis kan det godt tænkes at Vendsyssel FF vælger at spare Hallur Hansson, da han har spillet fuld tid på det færøske landshold fredag og mandag. Hallur har spillet stærkt i dette efterår og det vil klart svække dem hvis han bliver sparet.

Jeg er helt enig i vurderingen af at vi er favoritter, men der venter altså en svær kamp. Hvis jeg skal sammenligne hjemmeholdet med et Superligahold vil jeg mene at de minder om Randers. Organisation, fysik, dødbolde og kontraangreb er det der kendetegner hjemmeholdet og det er traditionelt ikke ligefrem denne type hold vi har det let mod.
Ja, de var giftige både på kontra og dødbolde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. sep 2015, 22:15

Califfen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Tyskeren skrev:Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.
Enig...Dennis Søndergaard er satme irriterende. Og hvorfor i alverden skal idioten sidde og viderebringe de taktiske ændringer AaB træner på til de af superligatrænerne som sidder og ser kampen på tv? Det tror jeg alligevel aldrig jeg har hørt en kommentator gøre før, og jeg troede egentlig at det lidt var en uskreven regel at man ikke videregav den slags.
Hvad sagde han helt præcist?
Han fortalte om hvordan AaB havde arbejdet indgående i hele landskamppausen med dybdeløb og lange bolde i dybden ned bag modstandernes forsvar. Hvis jeg var Ståle og så kampen ville jeg da ihvertfald sige "jamen tak for det Dennis!". Men det er vel generelt bare ikke noget journalister gør normalt herhjemme...beretter om taktiske ting fra træningerne.

Fin kamp iøvrigt, en dag på kontoret og total kontrol. Perfekt.

Fantastisk lækkert at se Ahlmann på banen igen,

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Forza » 9. sep 2015, 22:24

Sikker sejr af drengene. Ganske godkendt.

Jeg stiller mig dog ret uforstående over hvorfor vi først benytter vores indskiftninger så sent.

Ahlmann kunne snildt ha' fået et kvarter mens Bruhn og Pohl snildt kunne ha fået mere værdifuld spilletid i sådan en kamp. Efter 2-0 målet havde det været ret oplagt i min optik.
Samtidig ville man kunne spare nogle af de bære de kræfter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

seamann

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af seamann » 9. sep 2015, 22:48

AaB 85 95 99 08 skrev:Flot, professionelt og koncentreret arbejde. Det var en fornøjelse at se - også at vi i perioder formåede at sætte den på cruise kontrol. Og godt at se ny godt kamp af unge Abildgaard. Og fedt med Ahlmanns comeback.

Men det må da efterhånden være endegyldigt, at Helenius ikke holder niveau til superligaen. Han komme aldrig til sammenhængende at score mål på det niveau og er for lad til, at han bidrager med andet. Så bittert, at Gaarde ikke erkendte sit fejlsats, mens vinduet var åbent.
Men nu erkendte Gaarde ikke hvad du mener er hans fejlsats. Skal han så ikke spille? Måske ikke engang deltage i træning? Eller skal de forsøge den positive linie, og se det bedste i de tilrådighed værende spillere, og forsøge at bygge yderligere på?
din kommentar er under lavmålet.

seamann

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af seamann » 9. sep 2015, 22:51

Jesper Schmidt skrev:
Tyskeren skrev:Fuck hvor er Dennis Søndergaard træls og høre på.... Skræmmende så ringe og anonym Helenius han er. Han virker totalt uden selvtillid.
Enig...Dennis Søndergaard er satme irriterende. Og hvorfor i alverden skal idioten sidde og viderebringe de taktiske ændringer AaB træner på til de af superligatrænerne som sidder og ser kampen på tv? Det tror jeg alligevel aldrig jeg har hørt en kommentator gøre før, og jeg troede egentlig at det lidt var en uskreven regel at man ikke videregav den slags.
Ja, han kan være irriterende. På den anden side er dét da noget anderledes, at der er en kommentator, der rent faktisk kender lidt til AaB - fx hans sammenligning af Pohl med Romario.

Besvar