Vendsyssel i pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
seamann

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af seamann » 9. sep 2015, 00:40

frederikshavneren skrev:Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter i morgen. Jeg kan ikke se os nå Europa via ligaen, hvorfor pokalen er genvejen til europæisk deltagelse.

At vi nu skal møde Vendsyssel FF for første gang nogensinde i en betydende kamp bliver uhyre interessant. Desværre ser holdet lettere amputeret ud. Der venter helt sikkert en meget svær kamp mod et topmotiveret Vendsyssel FF mandskab. Hjørring mandskabets organisation, fysik, dødbolde og lynhurtige kontraangreb bliver svært at håndtere.

Bliver spændende at se hvordan vi klarer os uden KEP og Risgård. Midtbanen har set meget sårbar ud når Risgård har manglet.
Midterforsvaret tror jeg imidlertid bliver et større problem. Tanken om Augu i forsvaret er mildest talt ikke betryggende så fremt det bliver ham. I morgen aften risikerer vi at måtte betale prisen for at Gaarde/bestyrelsen ikke udviste rettidig omhu i transfervindue ved ikke at hente en midterforsvarer.

Vi er naturligvis favoritter, men hvis vi ikke rammer niveau så kan vi sagtens ryge ud.
Ikke?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Gentleman Finn » 9. sep 2015, 07:10

Det bliver velsagtens Raitala i midterforsvaret? Tvivler man går med Augo medmindre der vitterligt ikke er andre løsninger.

Jeg vil ikke snige mig op til at kalde det sæsonens hidtil vigtigste kamp, overhovedet. Stort set alle kampe i suppen er vigtigere end starten på pokalturneringen. Men er da enig i at det ikke er nogen nem kamp, de fleste suppehold kan ryge i problemer i pokalen imod 1.div topholdene, særligt med reserver. Men en god chance for Abildgaard og så må Kasper P. træde i karakter i midterforsvaret.

Ser frem til at Helenius bliver sluppet løs, han er vel klar til at gribe chancen :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Forza » 9. sep 2015, 09:43

Vi skal for guds skyld forsøge at holde Augu ude af midterforsvaret. Jeg hælder også klart til Lene Rantala istedet for ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Pastorius » 9. sep 2015, 10:02

frederikshavneren skrev:Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter i morgen. Jeg kan ikke se os nå Europa via ligaen, ...
Hold nu op - vi ligger a point med 3. pladsen og vi har været hårdt ramt af skader. Jeg har svært ved at se andet end at vi må bliver stærkere og stærkere som sæsonen skrider frem, uden jeg af den grund mener at det er givet vi kan komme i Europa via ligaen. Men derfra til at afskrive os allerede er der altså langt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. sep 2015, 10:41

Jeg håber på følgende:

Larsen
Dalle-Kasper P.-Billede-Paddy K.
Thomsen-Würtz-Abildgaard-Enevolsen
Helenius -Jönsson

Jeg havde tænkt på Børsting som førstereserve til Risgård, men han er jo heller ikke meget behjælpelig, når han er optaget af u21-opgaver. Man kan bekymre sig om fysikken på den centrale midtbane, når Abildgaard starter, men han er uden tvivl fremtidens mand derinde.
Jeg ser også gerne Raitala i stedet for Augo derinde. Han er for gammel, for langsom og for dårlig teknisk. Selv hvis han starter, har jeg antijinxet.
Derudover håber jeg at se J. Ahlmann få nogle minutter, Pohl få debut (såfremt vi er kommet foran, og Vendsyssel er nødt til at satse bare en smule) og Helenius kæmpe for at vise, han han har været god for 30+ ligamål over to sæsoner.

Vi kan håbe på, at Nordjyske har ret, når de hævder, at gamle Ove vælger at starte med reserver til aftenens kamp.

God kamp :cheers: :aabfan:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Freddie » 9. sep 2015, 11:11

Erasmus Montanus skrev:Jeg håber på følgende:

Larsen
Dalle-Kasper P.-Billede-Paddy K.
Thomsen-Würtz-Abildgaard-Enevolsen
Helenius -Jönsson

Jeg havde tænkt på Børsting som førstereserve til Risgård, men han er jo heller ikke meget behjælpelig, når han er optaget af u21-opgaver. Man kan bekymre sig om fysikken på den centrale midtbane, når Abildgaard starter, men han er uden tvivl fremtidens mand derinde.
Jeg ser også gerne Raitala i stedet for Augo derinde. Han er for gammel, for langsom og for dårlig teknisk. Selv hvis han starter, har jeg antijinxet.
Derudover håber jeg at se J. Ahlmann få nogle minutter, Pohl få debut (såfremt vi er kommet foran, og Vendsyssel er nødt til at satse bare en smule) og Helenius kæmpe for at vise, han han har været god for 30+ ligamål over to sæsoner.

Vi kan håbe på, at Nordjyske har ret, når de hævder, at gamle Ove vælger at starte med reserver til aftenens kamp.

God kamp :cheers: :aabfan:
Man kunne også tænke sig Andreas Bruhn på højrekanten og Thomsen centralt. Det kunne sagtens være grimt for Hjørring.
Ellers ser jeg ikke nogen grund til at være bange for dem. Vi skal have respekt for dem, men når vores tyndeste angriber på udleje er i stand til at få spilletid deroppe, er der vist grænser for hvor frygtindgydende de er. Om Ove giver visse spillere pause må være komplet ligegyldigt. De får tæv under alle omstændigheder.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af NIN » 9. sep 2015, 11:52

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter i morgen. Jeg kan ikke se os nå Europa via ligaen, ...
Hold nu op - vi ligger a point med 3. pladsen og vi har været hårdt ramt af skader. Jeg har svært ved at se andet end at vi må bliver stærkere og stærkere som sæsonen skrider frem, uden jeg af den grund mener at det er givet vi kan komme i Europa via ligaen. Men derfra til at afskrive os allerede er der altså langt.
Shhyyy...det sidste vi ønsker er en optimistisk frederikshavner, så viser historikken, at alt går galt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2015, 12:56

NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter i morgen. Jeg kan ikke se os nå Europa via ligaen, ...
Hold nu op - vi ligger a point med 3. pladsen og vi har været hårdt ramt af skader. Jeg har svært ved at se andet end at vi må bliver stærkere og stærkere som sæsonen skrider frem, uden jeg af den grund mener at det er givet vi kan komme i Europa via ligaen. Men derfra til at afskrive os allerede er der altså langt.
Shhyyy...det sidste vi ønsker er en optimistisk frederikshavner, så viser historikken, at alt går galt.
Vendsyssel FFs trup til kampen: http://vendsysselff.dk/nyheder?id=1292
Hjemmeholdet stiller med deres stærkeste trup, men Ove har ikke udelukket at de sparer nogle af nøglespillerne i aften. Eksempelvis kan det godt tænkes at Vendsyssel FF vælger at spare Hallur Hansson, da han har spillet fuld tid på det færøske landshold fredag og mandag. Hallur har spillet stærkt i dette efterår og det vil klart svække dem hvis han bliver sparet.

Jeg er helt enig i vurderingen af at vi er favoritter, men der venter altså en svær kamp. Hvis jeg skal sammenligne hjemmeholdet med et Superligahold vil jeg mene at de minder om Randers. Organisation, fysik, dødbolde og kontraangreb er det der kendetegner hjemmeholdet og det er traditionelt ikke ligefrem denne type hold vi har det let mod.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. sep 2015, 13:18

Et superligahold vil altid være favoritter mod et 1. div. hold, sådan er det også denne gang og sådan skal det selvfølgelig være.

Når det er sagt, så tror jeg nu det let kan blive en særdeles vanskelig opgave, og rent sportsligt synes jeg sådan set ikke vi kunne have trukket en værre modstander i denne runde. Dels er der tale om et tophold i 1. div., og dels ved vi godt hvor svært vi notorisk har det mod hold der spiller som Ove C. gør med Hjørring, derudover skal man ikke undervurdere at specielt deres defensiv har masser af erfaring, også fra øverste niveau. Mon ikke Hjørring er nogenlunde på samme niveau som FCV var i sidste sæson? Det vil umiddelbart være mit gæt.

Jeg forudser en ret lige kamp, med masser af boldbesiddelse til de røde, men også med meget få chancer. Kan vi komme forholdsvist hurtigt i front kan det billede selvfølgelig blive et andet, og det må helt klart være ønskescenariet.

Jeg ville iøvrigt helt afgjort starte med Augo i midterforsvaret, og iøvrigt overveje at rykke PK op på den centrale midtbane med Ahlmann som starter på venstre back.

60/40 i vores favør... men jeg bliver ikke overrasket eller chokeret hvis vi ryger ud.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2015, 13:23

Nordjyske tror Augu starter inde. Avisen tror på følgende startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - Kasper P. - Augu - Patrick
Ene - Abildgaard - Würtz - Thomsen
RJ
Helenius

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af FlæskeFrank » 9. sep 2015, 13:33

frederikshavneren skrev:Nordjyske tror Augu starter inde. Avisen tror på følgende startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - Kasper P. - Augu - Patrick
Ene - Abildgaard - Würtz - Thomsen
RJ
Helenius
De tre eneste, som vel kan diskuteres er vel: Augu, Patrick og Abildgaard.

Jeg kan stadig ikke forstå, at Raitala ikke spiller.

Jeg kan stadig ikke forstå, at Blomquist ikke spiller.
- FlæskeFrank

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Indlæg af johnfrank » 9. sep 2015, 14:01

Raitala er en god fyr som ydmygt passer sine opgaver, og udfylder huller til træning og som er en god støtte for de unge i reservekampe. Han har så vidt jeg kan se desværre ingen spidskompetencer overhovedet

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re:

Indlæg af thomasjn » 9. sep 2015, 14:09

johnfrank skrev:Raitala er en god fyr som ydmygt passer sine opgaver, og udfylder huller til træning og som er en god støtte for de unge i reservekampe. Han har så vidt jeg kan se desværre ingen spidskompetencer overhovedet
Det gør Patrick heller ikke når han spiller venstre back. VIl hellere have en venstre benet venstre back der kan gå ind i spillet. Deruover slår Raitala virkelig gode dødbolde, hvilket kan være en fordel mod et hold, hvor vi nok får svært ved at komme til chancer.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af astonvilla » 9. sep 2015, 14:09

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:Nordjyske tror Augu starter inde. Avisen tror på følgende startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - Kasper P. - Augu - Patrick
Ene - Abildgaard - Würtz - Thomsen
RJ
Helenius
De tre eneste, som vel kan diskuteres er vel: Augu, Patrick og Abildgaard.

Jeg kan stadig ikke forstå, at Raitala ikke spiller.

Jeg kan stadig ikke forstå, at Blomquist ikke spiller.
Abildgaard: Tja, hvis han ikke skulle have chancen til denne kamp hvornår så? Han skal kunne brænde igennem mod et 1. div. hold - og det tror jeg faktisk også han gør.

Patrick: Forstår ikke hvorfor netop han skal diskuteres? Som sagerne star er han den ubestridt bedste vi har på pladsen. Og han har spillet stærkt i år.

Augo: Forstår din bekymring. Men det skal sku nok gå med gode gamle Augo.

Raitala: Spiller ikke fordi han lige er kommet hjem efter landsholdsaktivitet + han bare ikke er bedre end dem vi allerede har.

Blomqvist: Jeg vil ikke dømme ham, da jeg kun har set ham nogle få minutter - men hvis man får de korrekte informationer fra sit netværk så spiller han ikke fordi han er så piv hamrende elendig. Det er vel ikke den store hemmelighed? Men jeg vil igen understrege at det blot er baseret på hvad andre har set og hørt. Tror kun jeg har set ham spille i samlet 15 minutter eller sådan.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re:

Indlæg af Buzz Killington » 9. sep 2015, 14:16

johnfrank skrev:Raitala er en god fyr som ydmygt passer sine opgaver, og udfylder huller til træning og som er en god støtte for de unge i reservekampe. Han har så vidt jeg kan se desværre ingen spidskompetencer overhovedet
Arh, hans indlæg og hjørnspark er i top 1 i truppen. Så er han bare så uheldig at vi ikke har andre end Kasper P og Spalvis som bare er nogenlunde habile med hovedet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Re:

Indlæg af Eksil » 9. sep 2015, 14:19

Buzz Killington skrev:
johnfrank skrev:Raitala er en god fyr som ydmygt passer sine opgaver, og udfylder huller til træning og som er en god støtte for de unge i reservekampe. Han har så vidt jeg kan se desværre ingen spidskompetencer overhovedet
Arh, hans indlæg og hjørnspark er i top 1 i truppen. Så er han bare så uheldig at vi ikke har andre end Kasper P og Spalvis som bare er nogenlunde habile med hovedet.
Synes faktisk Helenius har sendt nogle gode afsted i år.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Meelsen » 9. sep 2015, 14:59

Er det muligt at købe billetter ved indgangen?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Rams » 9. sep 2015, 15:16

Grundlæggende nægter jeg at tro at en mand, der har været omkring det svenske ligalandshold er boldmongol og "pisseringe". Men et eller andet er der tydeligvis gået galt, om det så er savnet af mors kødgryder, overgangen fra stjerne i Mjällby til vandbærer i AaB eller noget helt tredje.

Det man kan sige er, at hvis ikke han kommer ind i varmen efter trænerskiftet, ja så er det nok i alles interesse at sige farvel og tak. Spændende bliver det om han ryger retur til Sverige, mens deres transfervindue endnu er åbent, eller om Søndergaard kan se en fremtidsplan med ham.
In verbis simus faciles

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Hovedet » 9. sep 2015, 15:38

Rams skrev:Grundlæggende nægter jeg at tro at en mand, der har været omkring det svenske ligalandshold er boldmongol og "pisseringe". Men et eller andet er der tydeligvis gået galt, om det så er savnet af mors kødgryder, overgangen fra stjerne i Mjällby til vandbærer i AaB eller noget helt tredje.

Det man kan sige er, at hvis ikke han kommer ind i varmen efter trænerskiftet, ja så er det nok i alles interesse at sige farvel og tak. Spændende bliver det om han ryger retur til Sverige, mens deres transfervindue endnu er åbent, eller om Søndergaard kan se en fremtidsplan med ham.
Umiddelbart er der i hvert fald tale om en uhyre mærkværdig transfer, og det kan da ikke have været planen at anvende 1,5 million kr. på en reserveholdsspiller, når man påtænker AaBs øvrige ageren på transfermarkedet.

Jeg tror, vi får bøllebank i Parken på søndag, men at vi lusker en stille 1-0 hjem i aften i en dødssyg kamp med megen boldbesiddelse og få chancer. Og så er vi jo så godt som garanteret avancement i den efterfølgende runde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2015, 16:45

Meelsen skrev:Er det muligt at købe billetter ved indgangen?
Overskydende billetter sælges ved indgangen

Besvar