Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af Funky » 14. sep 2015, 11:43

AaB og Hobro har p.t. de ringeste forsvar i superligaen, målt på mål imod. Not-so-fun fact.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2015, 12:00

Funky skrev:AaB og Hobro har p.t. de ringeste forsvar i superligaen, målt på mål imod. Not-so-fun fact.
Ja, det kan gå hurtigt så tidligt i superligaen hvor en kamp kan ændre det hele. Vi har jo forresten også det anden bedste angreb sammen med SE af alle hold, så lidt mere fun fact der.

Det er tidligt på sæsonen, og alle hold har ikke engang mødt hinanden endnu, så det giver bedre mening at vente et par runder med at tage ja- eller nej-hatten på, selvom jeg medgiver at vores defensive præstationer ikke har været skide fantastiske.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af troelsh » 14. sep 2015, 12:36

Abildgaard er et kæmpe talent, og han bliver en stor profil i suppen en dag, det skal der ikke herske nogen tvivl om.
Men man må også bare erkende, at igår betalte vi prisen for at have været så inaktive på transfermarkedet, for når Würtz eller Risgård ikke er med, er vi meget sårbare i motorrummet, og helt seriøst så tror jeg faktisk Risgård kunne have gjort en stor forskel igår, måske endda nok til vi kunne have hentet 3 point i parken.

Blomqvist burde være sendt retur til Sverige i transfervinduet, og fra ledelsens side burde man erkende det har været en fejlinvestering, og istedet hente en ny mand til midtbanen, der kunne give konkurrence til Würtz og Risgård.

Derudover må jeg sige, jeg efterhånden ikke vil ærge mig gul og blå, hvis det ikke lykkedes os at forlænge med Dalle, han har utrolig mange gode offensive løb, men hans indlæg mangler virkelig kvalitet, og defensivt er der virkelig store mangler, jeg vil egentlig foretrække PK på den højreback, også Ahlmann på venstreback.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af 9800 » 14. sep 2015, 13:30

Puh ha, har lige set uddraget, er du gal en afbrænder Ene!!! Var den gået ind er det ikke til at sige hvordan resten af kampen var gået! Jeg holder stadig fast i at klubben kører den rigtige linie, Blåbjerg og KP er store talenter, men der må forventes udfald, og de blir kun bedre hvis de spiller. Abildgaard blir vanvittig tror jeg. Spalvis er stadig kun 21 år og gør det fantastisk.
Der er tegning til et hold der kan toppe om 2-3 år.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af Forza » 14. sep 2015, 16:09

9800 skrev:Puh ha, har lige set uddraget, er du gal en afbrænder Ene!!! Var den gået ind er det ikke til at sige hvordan resten af kampen var gået! Jeg holder stadig fast i at klubben kører den rigtige linie, Blåbjerg og KP er store talenter, men der må forventes udfald, og de blir kun bedre hvis de spiller. Abildgaard blir vanvittig tror jeg. Spalvis er stadig kun 21 år og gør det fantastisk.
Der er tegning til et hold der kan toppe om 2-3 år.
Helt enig. Vi må forvente disse udsving og jeg ser også et godt potentiale i holdet såfremt vi finder erstatninger til den centrale midtbane (Abilgaard er bestemt i spil her).

Jeg tror Spalvis bliver kæmpe for os. Fantastisk man signede ham på en lang aftale i mesterskabssæsonen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af hje1980 » 14. sep 2015, 16:19

gravballe skrev:
hje1980 skrev:
thomasjn skrev:
Hanga skrev:
thomasjn skrev: Nej, jeg mener det er amatøragtigt og utilgiveligt at ledelsen ikke har sørget for vi har et konkurrencedygtigt hold, som i det mindste har mental rygrad fremfor en flok knægte der falder sammen så snart de andre siger bøh. Jeg giver ikke en skid for Gaardes tomme snak om nordjysk DNA, som i det her tilfælde bare er et skalkeskjul for han ikke har gjort en skid. Det eneste hold under Gaarde der har set stærkt ud var det han arvede fra Lynge.
Det hold som Gaarde arvede var jo i lige så høj grad efter opskriften om nordjyske talenter... og det hold skaffede os historiske resultater!

Jeg er dog helt på linje med dig i, at vi er for defensive i vores ageren, og at holdet trænger til en kvalitetsspiller eller to, hvis vi skal blande os i den sjove ende... men hvor er det dog nemt at placere hele ansvaret hos Gaarde! Skyd nu efter hele ledelsen, Gaarde bestemmer jo ikke strategierne i AaB på egen hånd. Du ved ikke hvilket budget og rammer han skal arbejde efter, det er han jo ikke alene om at bestemme.
Du har ret i det også var et nordjysk hold med mange talenter han arvede, men det var også et hold med en helt anden talentmasse hos de unge end det nuværende + man havde noget rutineret rygrad på holdet, som også var færdifuldt (Curth og Due f.eks.). I forhold til vi har solgt AK og Thelander må der være penge i budgettet og jeg finder det skræmmende man intet har gjort. Jeg forventer ikke nødvendigvis tre hylde A-spillere, men jeg forventer et vist niveau som også må kunne nås uden klubben er ved at gå konkurs.
Du skriver det flot selv... der MÅ VÆRE PENGE... det er ren gætværk og uden nogen form for seriøsitet.

Hvis Gaarde IKKE har fået de penge til at investere i holdet, men de penge har ledelsen ment var bedre at bruge på de investeringer som de offentlig sagt der er lavet i år.
Jeg tror man har bedt Gaarde afventer forstærkningerne til 2016, så vi måske ser 1-2 forstærkninger i januar og sommeren - gerne defensivt og med stor kvalitet.
Strategien med egne folk er fantastisk og netop det der gør at når vi så får triumferne, kommer der rigtig meget ros i vores retning, fremfor det mesterskab FCM købte sig til... det er jo nærmest glemt i medierne her 3 måneder efter...
Hvis vi havde de penge FCM har nu, og er godt på vej til at tage et mesterskab mere, så tror jeg de fleste af os, har været godt tilfredse. Vores sidste mesterskab var flot ja, men det har jo ikke mere værdi end når FCM eller FCK har købt sig til deres. Især når vi ikke formår at bygge vidre på det, men altid starter fra bunden af igen, efter vi har toppet...
Så du vil være ligeglad med at AaB sælger ud af historien og lader sig opkøbe af udenlandske suger-daddys og man bare lader pengene fosse ud af kassen som FCM har gjort?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af gravballe » 14. sep 2015, 21:10

hje1980 skrev:
gravballe skrev:
hje1980 skrev:
thomasjn skrev:
Hanga skrev:
thomasjn skrev: Nej, jeg mener det er amatøragtigt og utilgiveligt at ledelsen ikke har sørget for vi har et konkurrencedygtigt hold, som i det mindste har mental rygrad fremfor en flok knægte der falder sammen så snart de andre siger bøh. Jeg giver ikke en skid for Gaardes tomme snak om nordjysk DNA, som i det her tilfælde bare er et skalkeskjul for han ikke har gjort en skid. Det eneste hold under Gaarde der har set stærkt ud var det han arvede fra Lynge.
Det hold som Gaarde arvede var jo i lige så høj grad efter opskriften om nordjyske talenter... og det hold skaffede os historiske resultater!

Jeg er dog helt på linje med dig i, at vi er for defensive i vores ageren, og at holdet trænger til en kvalitetsspiller eller to, hvis vi skal blande os i den sjove ende... men hvor er det dog nemt at placere hele ansvaret hos Gaarde! Skyd nu efter hele ledelsen, Gaarde bestemmer jo ikke strategierne i AaB på egen hånd. Du ved ikke hvilket budget og rammer han skal arbejde efter, det er han jo ikke alene om at bestemme.
Du har ret i det også var et nordjysk hold med mange talenter han arvede, men det var også et hold med en helt anden talentmasse hos de unge end det nuværende + man havde noget rutineret rygrad på holdet, som også var færdifuldt (Curth og Due f.eks.). I forhold til vi har solgt AK og Thelander må der være penge i budgettet og jeg finder det skræmmende man intet har gjort. Jeg forventer ikke nødvendigvis tre hylde A-spillere, men jeg forventer et vist niveau som også må kunne nås uden klubben er ved at gå konkurs.
Du skriver det flot selv... der MÅ VÆRE PENGE... det er ren gætværk og uden nogen form for seriøsitet.

Hvis Gaarde IKKE har fået de penge til at investere i holdet, men de penge har ledelsen ment var bedre at bruge på de investeringer som de offentlig sagt der er lavet i år.
Jeg tror man har bedt Gaarde afventer forstærkningerne til 2016, så vi måske ser 1-2 forstærkninger i januar og sommeren - gerne defensivt og med stor kvalitet.
Strategien med egne folk er fantastisk og netop det der gør at når vi så får triumferne, kommer der rigtig meget ros i vores retning, fremfor det mesterskab FCM købte sig til... det er jo nærmest glemt i medierne her 3 måneder efter...
Hvis vi havde de penge FCM har nu, og er godt på vej til at tage et mesterskab mere, så tror jeg de fleste af os, har været godt tilfredse. Vores sidste mesterskab var flot ja, men det har jo ikke mere værdi end når FCM eller FCK har købt sig til deres. Især når vi ikke formår at bygge vidre på det, men altid starter fra bunden af igen, efter vi har toppet...
Så du vil være ligeglad med at AaB sælger ud af historien og lader sig opkøbe af udenlandske suger-daddys og man bare lader pengene fosse ud af kassen som FCM har gjort?
Hvis det gav succes, så var jeg sku lige glad. Min eneste bekymring vil være, hvad der vil ske hvis mr sugardaddy blev træt af det.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af hje1980 » 15. sep 2015, 08:38

Og den risiko er jeg glad for AaB ikke løber... vi har vist mange gange før at vi kan skabe resultater uden at købe sig til det (derfor mesterskabet i 98 er det lavest rangeret i min optik)

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af Lindmark » 15. sep 2015, 09:18

hje1980 skrev:Og den risiko er jeg glad for AaB ikke løber... vi har vist mange gange før at vi kan skabe resultater uden at købe sig til det (derfor mesterskabet i 98 er det lavest rangeret i min optik)
Mesterskabet i '98 rangerer sgu heller ikke ret højt i min bog, især fordi det ikke blev vundet af AaB. Vores mesterskab i '99 var derimod ret fedt :innocent:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af astonvilla » 15. sep 2015, 11:02

Lindmark skrev:
hje1980 skrev:Og den risiko er jeg glad for AaB ikke løber... vi har vist mange gange før at vi kan skabe resultater uden at købe sig til det (derfor mesterskabet i 98 er det lavest rangeret i min optik)
Mesterskabet i '98 rangerer sgu heller ikke ret højt i min bog, især fordi det ikke blev vundet af AaB. Vores mesterskab i '99 var derimod ret fedt :innocent:
Mesterskabet i 99 var nemlig rigtig fedt. Især fordi det ikke var billigt!
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2015, 12:20

Alle mesterskaber er sgu da fede. Hold nu op.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af hje1980 » 15. sep 2015, 13:37

Lindmark skrev:
hje1980 skrev:Og den risiko er jeg glad for AaB ikke løber... vi har vist mange gange før at vi kan skabe resultater uden at købe sig til det (derfor mesterskabet i 98 er det lavest rangeret i min optik)
Mesterskabet i '98 rangerer sgu heller ikke ret højt i min bog, især fordi det ikke blev vundet af AaB. Vores mesterskab i '99 var derimod ret fedt :innocent:
:P :cheers: :thumbsup:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af thomasjn » 15. sep 2015, 14:01

Nu er det jo ikke fordi 99' var det rene købehold. Kigger man på flest kampe ville opstillingen se sådan her ud.

Jimmy

Boye, Jozo, Bælum, Jessen

"Mini", Kosten, Bette Anders, Ståle, Gaarde

Søren F

Altså 7 spillere, som er udviklet af AaB i den statistiske startopstilling.

De fire næste er Priske, Højer, Gaardsøe og Standli

Så at kalde 99' holdet for et købehold er altså noget af en overdrivelse ligesom det var med 07/08 holdet.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af Nitten » 15. sep 2015, 21:42

Buzz Killington skrev:
Funky skrev:AaB og Hobro har p.t. de ringeste forsvar i superligaen, målt på mål imod. Not-so-fun fact.
Ja, det kan gå hurtigt så tidligt i superligaen hvor en kamp kan ændre det hele. Vi har jo forresten også det anden bedste angreb sammen med SE af alle hold, så lidt mere fun fact der.

Det er tidligt på sæsonen, og alle hold har ikke engang mødt hinanden endnu, så det giver bedre mening at vente et par runder med at tage ja- eller nej-hatten på, selvom jeg medgiver at vores defensive præstationer ikke har været skide fantastiske.
OB er nu endnu ringere ;)

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af hje1980 » 16. sep 2015, 09:09

thomasjn skrev:Nu er det jo ikke fordi 99' var det rene købehold. Kigger man på flest kampe ville opstillingen se sådan her ud.

Jimmy

Boye, Jozo, Bælum, Jessen

"Mini", Kosten, Bette Anders, Ståle, Gaarde

Søren F

Altså 7 spillere, som er udviklet af AaB i den statistiske startopstilling.

De fire næste er Priske, Højer, Gaardsøe og Standli

Så at kalde 99' holdet for et købehold er altså noget af en overdrivelse ligesom det var med 07/08 holdet.
Strandli kom så først til om vinteren... og spillede jo stort set hver gang i foråret og var en magtfaktor i offensiven... og i forhold til hvad AaB brugte af penge på transfer til hele det hold... så ja. Den titel var købt... men det var også det Bache han lovede Lynge.
Giv mig en dyr spiller i hver kæde og vi bliver mester.

Besvar