Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2015, 10:00

Jeg er ikke god til at oprette en kamptråd, men det må være på tide at få oprettet en tråd til kampen.

Mit forslag til startopstillingen:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Patrick
Ene - Würtz - Abildgaard - Thomsen
Jönsson
Spalvis

Kasper P. fortjener en tur på bænken efter at have kostet dyrt i de seneste kampe. Risgård er formentlig tvivlsom til kampen.

:aabfan:

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af jernskjorten » 17. sep 2015, 10:05

Jeg går generelt ikke ind for disse straffeaktioner - slet ikke overfor de unge spillere, der skal begå nogle fejl for at blive bedre.
Start-11'eren fra Parken gjorde det fremragende i første halvleg, så ingen grund til at pille for meget ved den opstilling.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Eksil » 17. sep 2015, 10:18

Ville håbe at Ahlmann er klar, så kan Dalsgård få en tur på bænken og PK kan spille i den rigtige side.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Forza » 17. sep 2015, 10:19

frederikshavneren skrev:Jeg er ikke god til at oprette en kamptråd, men det må være på tide at få oprettet en tråd til kampen.

Mit forslag til startopstillingen:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Patrick
Ene - Würtz - Abildgaard - Thomsen
Jönsson
Spalvis

Kasper P. fortjener en tur på bænken efter at have kostet dyrt i de seneste kampe. Risgård er formentlig tvivlsom til kampen.

:aabfan:
Jeg er enig i den opstilling udover at jeg foretrækker Kasper P. Han er med længder bedre end Blåbjerg på nuværende tidspunkt og selvom han har kostet vil jeg stadig klart helst se ham i Startopstillingen. Ellers ville nogle nok også mene at Dalle fortjener en plads på bænken.

Samtidig håber jeg meget på Ris er klar - han betyder så sindssygt meget for vores spil med sine vendinger og sine hidsige løb ind i feltet.

Vi har generelt et okay tag på Brøndby. Vi er dog ret ustabile for tiden, så det kan både blive fugl eller fisk. Håber på 3 point!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af le Cid » 17. sep 2015, 11:37

Holdet skal kun ændres hvis Risgaard er klar. Ellers må det blive de samme 11.
Vi skal ikke satste for meget med 90 minutter til Ahlman - giv ham nu tid og ro til at spille sig langsomt i form!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Spanky » 17. sep 2015, 12:44

Eksil skrev:Ville håbe at Ahlmann er klar, så kan Dalsgård få en tur på bænken og PK kan spille i den rigtige side.
Fuldstændig enig. Siden Dalle har luftet tankerne om det store udland er hans niveau faldet kraftigt. Specielt hans indlæg er under al kritik. Han skal tilbage i den rolle, hvor han kommer ind med en 20-25 min. igen, så han kan forøge at udnytte med din fart, at de startende er ved at være trætte.

Ovenstående havde vi stor succes med i den første brøndby-kamp i den seneste mesterskabssæson. Så weekendens kamp vil være en fin anledning til at forsøge det igen.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. sep 2015, 12:50

Denne runde er uhyggeligt vigtig i forhold til klubbens udmeldte målsætning om at ligge i toppen. Ligaen er meget tæt, og der er pt. 3 point ned til sidstepladsen og tre point op til 3. pladsen (top 2 har vil vel meldt os ud af). Kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen. En sejr, og vi er fortsat med. Et nederlag og vi vil så have tabt tre kampe i træk og for alvor melde os ind i bundstriden.

Start-11'eren må vel være den fra Parken, men med Risgård - hvis han er klar - i stedet for Abildgaard og Ahlmann i stedet for Dalsgaard (og så Patrick i højre side). Midterforsvaret er den helt store akilleshæl, men der er ingen løsning med den trup, der er stillet Lars S. til rådighed. Måske skulle finnen have chancen. Det er desuden fortsat et kæmpe problem, at vi ikke for alvor har noget offensivt at skyde med fra bænken, hvis vi f.eks. skal forsøge at vende en kamp.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 17. sep 2015, 12:53

Det er tre skridt længere ude end ønsketænkning, at Ahlmann starter inde efter få minutter på førsteholdet og i en kamp mod Vestegnen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Spanky » 17. sep 2015, 14:01

NIN den fromme skrev:Det er tre skridt længere ude end ønsketænkning, at Ahlmann starter inde efter få minutter på førsteholdet og i en kamp mod Vestegnen.
Stop nu den der overdrevne respekt for bif (alm. respekt er fint) - han kan sgu lige så godt starte inde mod dem frem for f.eks. Viborg i den næstkommende runde. Ahlmann spillede 90 min. i den seneste kamp (d. 14/9) for reserverne og 78 min. i den forrige (d.18/8), så mon ikke han snart er ved at være der?

Start med ham inde på søndag, mon ikke han kan tage min. 1 time?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 17. sep 2015, 14:22

Spanky skrev:
NIN den fromme skrev:Det er tre skridt længere ude end ønsketænkning, at Ahlmann starter inde efter få minutter på førsteholdet og i en kamp mod Vestegnen.
Stop nu den der overdrevne respekt for bif (alm. respekt er fint) - han kan sgu lige så godt starte inde mod dem frem for f.eks. Viborg i den næstkommende runde. Ahlmann spillede 90 min. i den seneste kamp (d. 14/9) for reserverne og 78 min. i den forrige (d.18/8), så mon ikke han snart er ved at være der?

Start med ham inde på søndag, mon ikke han kan tage min. 1 time?
Jeg har ca. lige så stor respekt for BIF som for de pædofiles landsmøde. Det faktum ændrer omvendt ikke et komma ved, at kampen betyder noget for både byen, klubben og selvforståelsen. Det bliver en fysisk hård kamp med mange direkte dueller og hvor vi nødvendigvis ikke er mest i boldbesiddelse på trods af hjemmebane fordel. Ahlmann starter ikke inde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Forza » 17. sep 2015, 14:29

Spanky skrev:
NIN den fromme skrev:Det er tre skridt længere ude end ønsketænkning, at Ahlmann starter inde efter få minutter på førsteholdet og i en kamp mod Vestegnen.
Stop nu den der overdrevne respekt for bif (alm. respekt er fint) - han kan sgu lige så godt starte inde mod dem frem for f.eks. Viborg i den næstkommende runde. Ahlmann spillede 90 min. i den seneste kamp (d. 14/9) for reserverne og 78 min. i den forrige (d.18/8), så mon ikke han snart er ved at være der?

Start med ham inde på søndag, mon ikke han kan tage min. 1 time?
Ahlmann har lige været ude i 13 måneder. En plads i startopstilling er stadig for tidligt og det er jeg heldigvis også sikker på at LS, lægestaben og JA er helt enige i.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. sep 2015, 14:33

Forza skrev:
Spanky skrev:
NIN den fromme skrev:Det er tre skridt længere ude end ønsketænkning, at Ahlmann starter inde efter få minutter på førsteholdet og i en kamp mod Vestegnen.
Stop nu den der overdrevne respekt for bif (alm. respekt er fint) - han kan sgu lige så godt starte inde mod dem frem for f.eks. Viborg i den næstkommende runde. Ahlmann spillede 90 min. i den seneste kamp (d. 14/9) for reserverne og 78 min. i den forrige (d.18/8), så mon ikke han snart er ved at være der?

Start med ham inde på søndag, mon ikke han kan tage min. 1 time?
Ahlmann har lige været ude i 13 måneder. En plads i startopstilling er stadig for tidligt og det er jeg heldigvis også sikker på at LS, lægestaben og JA er helt enige i.
Hvis ikke det var fordi, jeg gerne så finnen få chancen i Midterforsvaret, burde man - hvis Ahlmann ikke er klar - starte med ham på venstre back og Patrick på højre.
Fodbold skal ses med hjertet!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af hje1980 » 17. sep 2015, 14:35

Forza skrev:
Spanky skrev:
NIN den fromme skrev:Det er tre skridt længere ude end ønsketænkning, at Ahlmann starter inde efter få minutter på førsteholdet og i en kamp mod Vestegnen.
Stop nu den der overdrevne respekt for bif (alm. respekt er fint) - han kan sgu lige så godt starte inde mod dem frem for f.eks. Viborg i den næstkommende runde. Ahlmann spillede 90 min. i den seneste kamp (d. 14/9) for reserverne og 78 min. i den forrige (d.18/8), så mon ikke han snart er ved at være der?

Start med ham inde på søndag, mon ikke han kan tage min. 1 time?
Ahlmann har lige været ude i 13 måneder. En plads i startopstilling er stadig for tidligt og det er jeg heldigvis også sikker på at LS, lægestaben og JA er helt enige i.
Tror først man overvejer Alhmann fra start fra omkring 1. november...
Tænk på det er først i denne sæson Spalvis starter... og han fik altså indhop i foråret. Det er tager altså bare tid at komme i form, kampform til at starte i Superligaen efter 13 måneders skadespause.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2015, 17:05

Iflg. Nordjyske er Patrick tvivlsom til kampen da han endnu ikke har trænet i denne uge. Ahlmann indgår i overvejelserne i det tilfælde Patrick ikke bliver klar, men om han er klar til at starte inde er usikkert.

Risgård og Helenius stod også over dagens træning.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af troelsh » 18. sep 2015, 14:32

Helenius er ikke med imorgen, og Dalsgaard er tvivlsom, tilgengæld ser det fornuftigt ud for Risgård og PK.
Bliver spændende hvilken bagkæde vi stiller med
http://nordjyske.dk/sport/helenius-ude- ... 3c/24/1547

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 18. sep 2015, 14:34

troelsh skrev:Helenius er ikke med imorgen, og Dalsgaard er tvivlsom, tilgengæld ser det fornuftigt ud for Risgård og PK.
Bliver spændende hvilken bagkæde vi stiller med
http://nordjyske.dk/sport/helenius-ude- ... 3c/24/1547
Raitala som vb og Patrick på hb

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Gamling » 19. sep 2015, 06:56

Det er nu de skal vise om Gaarde bare har hældt Tom luft ud eller om de virkelig kan blive et tophold (3-4) i denne sæson.

Indtil videre har vi tabt til 3 af de 4 hold der sluttede foran os i den gamle sæson, så der sådan set kun BIF tilbage at hænge sin hat på.

Come on Boys - prove me wrong !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Buzz Killington » 19. sep 2015, 18:05

Lækkert, Serge Deble fik rødt kort her til aften, og er dermed ude i vores næste kamp (efter Brøndby) mod Viborg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Salle17 » 19. sep 2015, 20:05

Buzz Killington skrev:Lækkert, Serge Deble fik rødt kort her til aften, og er dermed ude i vores næste kamp (efter Brøndby) mod Viborg.

Han har squ heller ikke været helt skarp..

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af thomasjn » 19. sep 2015, 20:39

Salle17 skrev:
Buzz Killington skrev:Lækkert, Serge Deble fik rødt kort her til aften, og er dermed ude i vores næste kamp (efter Brøndby) mod Viborg.

Han har squ heller ikke været helt skarp..
Omvendt har skod-angribere tit en tendens til at komme i gang mod AaB selvom jeg egentlig tror vi skal frygte Jeppe mere i den kamp.

Besvar