Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. sep 2015, 23:09

jonas386 skrev:Børsting spillede ligeledes en fremragende kamp. Det er lidt det vi ser i dag som indimellem mangler, nemlig at profilerne rammer dagen. Når Risgaard spiller som han gør i dag, så bliver Thomsen også bedre. Når Thomsen spiller som han gør i dag, så spiller alle andre næsten også bedre. Deriblandt Børsting.
Enig, jeg synes også det er på sin plads at fremhæve Børsting. Det var ikke alt der lykkedes for ham, men vi fik at se meget højt niveau fra ham i flere situationer, og det er vel præcist hvad man ofte har savnet at se. Specielt skuddet på stolpen var topklasse, men der var mange flotte aktioner, og længere mellem det lidt skødesløse og ukoncentrerede som han nogle gange ellers forfalder til. Dejligt at se.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Klaus » 20. sep 2015, 23:14

Fantastisk kamp og kanon stemning.... Hvor er det fantastisk, at se Ahlmann på holdet igen. Om det er ham, der gør Thomsen bedre er ikke sikkert. Men faktum er i hvert fald, at i dag havde vi to kanter med, mens vi tidligere har været alt for afhængige af Dalle... Man kan jo stort set fremhæve hele holdet, med præstationer fra god til fantastisk. Tænk hvis vi kunne spille sådan hver gang...... :aabfan:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af astonvilla » 20. sep 2015, 23:15

Hold da kæft for en kamp!

Jeg tror bare vi lukker denne tråd og går i seng...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Buzz Killington » 20. sep 2015, 23:25

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Eh...

1) Det er ikke en video med højdepunkter, men bare med mål. Ja, det kunne være lækkert at se Dalle's tur, men jeg kan ikke se hvad der er biased i ikke at vise den. Ahlmans indlæg og Spalvis mål var "the money shot" her. 2) Brøndby spillerne er utilfredse med at de tror der er frispark på en af deres spillere. Du kan være uenig i frisparket, men det er da tydeligt de er utilfredse med situationen, og det er da normalt at nævne den slags når det er et diskussionselement. Og det med at det var en lige kamp, var ved 22 min. hvor han nævner det, hvilket jeg syntes er spot on. Vi løb så fra dem ved vores andet mål. 3) Igen en situation af dem man skal nævne, da den bliver diskuteret rundt omkrig. Thomsens fejring er da nuttet, men også ret subtil, og hører mere hjemme i et fluffy viacrap indslag, hvor man fokuserer på den slags ligegyldigheder. Jeg fangede den f.eks. ikke selv under kampen. 4) Er det den med at der er mere fokus på at det er surt for BIF end at det er cool af AaB? Så måske, men det er så også det. Mod OB havde DR f.eks. også fokus på OB's svage forsvar i deres highlights.

Nå, men vi ser tydeligvis forskelligt på tingene, og jeg skal ikke udelukke at jeg er alt for flink ved DR og de pisgrønne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af seamann » 20. sep 2015, 23:38

Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Eh...

1) Det er ikke en video med højdepunkter, men bare med mål. Ja, det kunne være lækkert at se Dalle's tur, men jeg kan ikke se hvad der er biased i ikke at vise den. Ahlmans indlæg og Spalvis mål var "the money shot" her. 2) Brøndby spillerne er utilfredse med at de tror der er frispark på en af deres spillere. Du kan være uenig i frisparket, men det er da tydeligt de er utilfredse med situationen, og det er da normalt at nævne den slags når det er et diskussionselement. Og det med at det var en lige kamp, var ved 22 min. hvor han nævner det, hvilket jeg syntes er spot on. Vi løb så fra dem ved vores andet mål. 3) Igen en situation af dem man skal nævne, da den bliver diskuteret rundt omkrig. Thomsens fejring er da nuttet, men også ret subtil, og hører mere hjemme i et fluffy viacrap indslag, hvor man fokuserer på den slags ligegyldigheder. Jeg fangede den f.eks. ikke selv under kampen. 4) Er det den med at der er mere fokus på at det er surt for BIF end at det er cool af AaB? Så måske, men det er så også det. Mod OB havde DR f.eks. også fokus på OB's svage forsvar i deres highlights.

Nå, men vi ser tydeligvis forskelligt på tingene, og jeg skal ikke udelukke at jeg er alt for flink ved DR og de pisgrønne.
Det var ikke ved 22. Minut, men ved scoringen i 41. Minut, at kampen var lige.

Anyway, er mit postulat blot at fokus havde været helt anderledes, hvis målscoringen havde været modsat. At Spalvis ikke bliver fremhævet for hans anden scoring, skriger jo til himlen - forestil dig hvordan det havde lydt, hvis pukke havde scoret 2 supermål.

Iøvrigt god kamp af alle mand, og AaB nu mest scorende hold i ligaen (Hej telefonnr).

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Halil » 20. sep 2015, 23:39

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Børsting spillede ligeledes en fremragende kamp. Det er lidt det vi ser i dag som indimellem mangler, nemlig at profilerne rammer dagen. Når Risgaard spiller som han gør i dag, så bliver Thomsen også bedre. Når Thomsen spiller som han gør i dag, så spiller alle andre næsten også bedre. Deriblandt Børsting.
Enig, jeg synes også det er på sin plads at fremhæve Børsting. Det var ikke alt der lykkedes for ham, men vi fik at se meget højt niveau fra ham i flere situationer, og det er vel præcist hvad man ofte har savnet at se. Specielt skuddet på stolpen var topklasse, men der var mange flotte aktioner, og længere mellem det lidt skødesløse og ukoncentrerede som han nogle gange ellers forfalder til. Dejligt at se.
Uenig.

Børsting var dårlig i første halvleg. Dårlige første berøringer, langsom i opfattelsen, dårlige afleveringer og får et kluntet gult kort. Særligt på den store kontramulighed, så nossede han op.

I anden halvleg havde han et par gode skud på mål, men er ellers noget anonym. De dumme fejl er dog væk og pasningsspillet bliver bedre.

Under alle opstændigheder var han sgu ikke fremragende.
Uden Synd Ingen Frelse

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Sønderhof » 20. sep 2015, 23:43

Fortryllende indsats. Misunder alle fansene på vest.

Kan se det er nævnt andre steder i tråden: Kommentatorene på Viasat, især hovedkommentatoren(Zak Egholm?), var mere end almindeligt irriterende! Ved vores to første mål fokuserede de på at hhv Würtz og Risgård går hårdt til Brøndbyspillerne. Vi snakke en kamp hvor dommeren fra start har lagt en linje, hvor der bliver givet lov til at gå til den. Alligevel bliver de ved med at fluekneppe disse ikke eksisterende hændelser. Ligeledes var fokus udelukkende på at AaB's mål og fremragende spil, skyldes at Brøndby ikke forsvarede rigtigt i de pågældende situationer og generelt. Ikke nok med det, endte deres analyse hver gang med at alle andre i forsvaret gjorde alt forkert og Agger gjorde alt rigtigt. Fuck 'em. :cheers:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af jonas386 » 20. sep 2015, 23:44

Han endte rigtigt nok i et par blindgyder, men var altså også rigtigt fint med i småspillet, og havde flere gode løb til bl.a. Risgaard. Det gule kort var dog rigtigt nok tåbeligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2015, 23:46

Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Eh...

1) Det er ikke en video med højdepunkter, men bare med mål. Ja, det kunne være lækkert at se Dalle's tur, men jeg kan ikke se hvad der er biased i ikke at vise den. Ahlmans indlæg og Spalvis mål var "the money shot" her. 2) Brøndby spillerne er utilfredse med at de tror der er frispark på en af deres spillere. Du kan være uenig i frisparket, men det er da tydeligt de er utilfredse med situationen, og det er da normalt at nævne den slags når det er et diskussionselement. Og det med at det var en lige kamp, var ved 22 min. hvor han nævner det, hvilket jeg syntes er spot on. Vi løb så fra dem ved vores andet mål. 3) Igen en situation af dem man skal nævne, da den bliver diskuteret rundt omkrig. Thomsens fejring er da nuttet, men også ret subtil, og hører mere hjemme i et fluffy viacrap indslag, hvor man fokuserer på den slags ligegyldigheder. Jeg fangede den f.eks. ikke selv under kampen. 4) Er det den med at der er mere fokus på at det er surt for BIF end at det er cool af AaB? Så måske, men det er så også det. Mod OB havde DR f.eks. også fokus på OB's svage forsvar i deres highlights.

Nå, men vi ser tydeligvis forskelligt på tingene, og jeg skal ikke udelukke at jeg er alt for flink ved DR og de pisgrønne.
Der bliver generelt altid fokuseret mere på, hvad der er "galt" med det hold, der taber stort, end hvad der er godt ved det hold, der vinder stort. Tag bare vores egne tråde: Da vi eksempel tabte med samme cifre hjemme til SønderjyskE, havde vi bestemt ikke travlt med at fremhæve SønderjyskEs fortræffeligheder, ligesom jeg har svært ved at forestille mig, at Brøndbys eget fanforum koger over med lovprisninger af AaB. Det er også sådan lidt en beskyttelse af sig selv: Det ville jo ikke være rart at indrømme, at man har tabt stort i en kamp slet og ret, fordi modstanderen bare er meget bedre, medmindre det lige er CL ude mod Real Madrid eller Bayern München.

i Superligaen er det jo også en smule tilfældigt: I marts tabte vi 1-4 hjemme til SønderjyskE og slog dem ude med 3-0 måneden efter! Og det OB-hold, vi søndersmadrede 5-1 i august, tabte vi 0-2 til hjemme i maj.

Uden i øvrigt at forfalde til paranoia og den offermentalitet, der ikke altid ligger os helt fjernt, vil jeg dog medgive, at der i højere grad er en tendens til, at et stort Brøndbynederlag fremkalder større fokus på Brøndby end på holdet, der har uddelt øretæven. Dette kan vi effektivt imødegå ved at spille en helvedes række kampe som den i aftes og tidligere mod OB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Buzz Killington » 20. sep 2015, 23:53

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Eh...

1) Det er ikke en video med højdepunkter, men bare med mål. Ja, det kunne være lækkert at se Dalle's tur, men jeg kan ikke se hvad der er biased i ikke at vise den. Ahlmans indlæg og Spalvis mål var "the money shot" her. 2) Brøndby spillerne er utilfredse med at de tror der er frispark på en af deres spillere. Du kan være uenig i frisparket, men det er da tydeligt de er utilfredse med situationen, og det er da normalt at nævne den slags når det er et diskussionselement. Og det med at det var en lige kamp, var ved 22 min. hvor han nævner det, hvilket jeg syntes er spot on. Vi løb så fra dem ved vores andet mål. 3) Igen en situation af dem man skal nævne, da den bliver diskuteret rundt omkrig. Thomsens fejring er da nuttet, men også ret subtil, og hører mere hjemme i et fluffy viacrap indslag, hvor man fokuserer på den slags ligegyldigheder. Jeg fangede den f.eks. ikke selv under kampen. 4) Er det den med at der er mere fokus på at det er surt for BIF end at det er cool af AaB? Så måske, men det er så også det. Mod OB havde DR f.eks. også fokus på OB's svage forsvar i deres highlights.

Nå, men vi ser tydeligvis forskelligt på tingene, og jeg skal ikke udelukke at jeg er alt for flink ved DR og de pisgrønne.
Det var ikke ved 22. Minut, men ved scoringen i 41. Minut, at kampen var lige.

Anyway, er mit postulat blot at fokus havde været helt anderledes, hvis målscoringen havde været modsat. At Spalvis ikke bliver fremhævet for hans anden scoring, skriger jo til himlen - forestil dig hvordan det havde lydt, hvis pukke havde scoret 2 supermål.

Iøvrigt god kamp af alle mand, og AaB nu mest scorende hold i ligaen (Hej telefonnr).
Ah, ok. Udover det 22. min nævner han det som du skriver også ved 41 min. Der er jeg så alligevel meget uenig med DR-manden. Men jeg syntes alligevel ikke det er så tydelig med den bias. Havde det være en AaB - OB kamp, havde jeg ikke skænket det en tanke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af astonvilla » 21. sep 2015, 00:10

ER Agger ikke den mest overvurderede spiller i Dansk fodbold?

Det betydning han skulle have for holdet kan jeg slet ikke få øje på.

Nemt at sige efter en 4-1 slagtning - men alligevel....
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Gamen » 21. sep 2015, 00:13

Freddie skrev:
Og hvor var Ronnie Schwartz. Han må have følt det som de hundredvis han har trænet med i AaB uden at røre bolden.
Mens vores tidl. store angrebstalent rådner op på bænken, så spiller Ronnie i det mindste. Ikke meget at gøre når holdet ikke fungerer.
I det hele taget er det mærkeligt at se så mange gode spillere fungere så dårligt sammen. Det er Brøndby i en nøddeskal for tiden, og det kan selv ikke Troels Bech snakke sig ud af.

Du må have et utroligt sørgeligt liv, når alt handler om at nedgøre spillere som AaB (fejlagtigt) skiller sig af med.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Gamen » 21. sep 2015, 00:15

astonvilla skrev:ER Agger ikke den mest overvurderede spiller i Dansk fodbold?

Det betydning han skulle have for holdet kan jeg slet ikke få øje på.

Nemt at sige efter en 4-1 slagtning - men alligevel....
Han er ikke overvurderet. Men kommentatorerne (og Thomas Frank) bygger ham op til konstant at være et niveau over de andre. Og det har han langt fra været efter han kom hjem.
Han virker ordinær og uden karisma. I et lavere tempo, så forsvinder hans forcer.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Gaarde6 » 21. sep 2015, 05:25

For fanden, hvor er det fedt at se Ahlman tilbage!
Vi bliver bare 5000000000 gange så farlige med to backs som begge går med frem.
JEG ELSKER DET! Sejren, måden det skete på, alle spilleren, klubben og ikke mindst Ahlman! :danmarkfan:

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Kenneth K » 21. sep 2015, 09:21

Spalvis runder 20 mål i denne sæson.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Freddie » 21. sep 2015, 09:33

Gamen skrev:
Mens vores tidl. store angrebstalent rådner op på bænken, så spiller Ronnie i det mindste. Ikke meget at gøre når holdet ikke fungerer.
I det hele taget er det mærkeligt at se så mange gode spillere fungere så dårligt sammen. Det er Brøndby i en nøddeskal for tiden, og det kan selv ikke Troels Bech snakke sig ud af.

Du må have et utroligt sørgeligt liv, når alt handler om at nedgøre spillere som AaB (fejlagtigt) skiller sig af med.
Jeg skriver det, der passer mig, og om mit liv er sørgeligt eller ej, rager ikke dig.

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Coldhawk » 21. sep 2015, 09:38

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Enig med Seamann her.

Det er mærkværdigt hvor fokusering er... Også i studiet. Det hedder ikke "Som optakt til kampen, hvordan har AaB behandlet det taktisk" eller " "Hvordan AaBs angreb folder sig ud?".

Det er Bøf dit og dat? Det er ikke hvad AaB gøre godt men hvorfor Bøf/FoK ikke kan vinde.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Spanky » 21. sep 2015, 09:43

Fantastisk kamp og resultat! Mandage er bare så meget mere overskuelige efter sådan en præstation og sejr :)

Ahlmann, Thomsen, Risgård og Spalvis er med rette blev rost til skyerne her i tråden, derfor vil jeg henlede opmærksomheden til Dalsgaard. Det var den gamle Dalgaard vi så i går - aggresiv og direkte i sit spil og med i to scoringer, det var sgu dejligt at se. Indtil kampen i går synes jeg, at Dalsgaards aftryk på sæsonen indtil videre har været dårlig spilforståelse og dårlige indlæg, det fik han virkelig rettet op på.

Sidst kan jeg ikke lade være med at nævne den centrale midtbane generelt. Uden pis er der ikke andre midtbane-konstellationer i ligaen jeg vil bytte med Würtz/Risgård, deres samarbejde er unikt og det suverænt vigtigste for vores hold - jeg håber der er mange sæsoner i dem endnu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2015, 09:49

Coldhawk skrev:Enig med Seamann her.

Det er mærkværdigt hvor fokusering er... Også i studiet. Det hedder ikke "Som optakt til kampen, hvordan har AaB behandlet det taktisk" eller " "Hvordan AaBs angreb folder sig ud?".

Det er Bøf dit og dat? Det er ikke hvad AaB gøre godt men hvorfor Bøf/FoK ikke kan vinde.
Jeg synes ikke indslaget er specielt BØF-rettet. Men kan godt se efterfølgende at det ikke roser AaB for deres gode spil. Jeg mener dog - på de tv-billeder, som jeg har set, er der intet frispark til Phiri, den første er mere hårfin, men det er tilladt for Brøndby ikke at stoppe med at spille...

Dog irriterer det mig, at det er skarpe AaB. Underforstået Brøndby burde have vundet, hvis de havde ramt på deres mange(!?) chancer. Jeg har kun set AaB-chancer og så noget slattent Pukki-afslutning. Men så ikke kampen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 21. sep 2015, 09:53

Coldhawk skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Enig med Seamann her.

Det er mærkværdigt hvor fokusering er... Også i studiet. Det hedder ikke "Som optakt til kampen, hvordan har AaB behandlet det taktisk" eller " "Hvordan AaBs angreb folder sig ud?".

Det er Bøf dit og dat? Det er ikke hvad AaB gøre godt men hvorfor Bøf/FoK ikke kan vinde.
Normalt gider jeg ikke hidse mig op over kommentatorer, men Saabye kan sætte mit pis i kog. En ting er at han er Brøndby liderlig grænsende til det perverse, men hans konstante retoriske spørgsmål til sine med kommentatorer: Hvad betyder det for Brøndby, at de har to klassespillere til venstre back pladsen? Også begynder han at evaluere på Brøndby indskrifterne når der står 4-0 og hvordan BIF evt. vil stille op mod FCK næste weekend. Det havde han sikkert også gjort med omvendt fortegn, havde det været på Vestegnen, førte BIF 4-0 mod Viborg. Hvordan synes du, Poul Hansen, at Viborgs indskiftningsspillere har gjort det? Og hvordan tror de vil stille op til næste uges lokalbrag mod FCM? Jeg brækker - rent fysisk!
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar