Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af sulakvelidze » 8. okt 2015, 17:16

Califfen skrev:
le Cid skrev:Måske mener han, at man kan få spillere på kort kontrakt, som man ikke kan få på en lang kontrakt. Måske man så kan få en dårligere spiller på en lang kontrakt - men så kan man til gengæld sælge senere hen.

Hvad er problemet?
Det er også sådan jeg forstod Jonas' indlæg. Det er altid nemt at forsimple argumenter og få afsenderen til at se dum ud, hvis man kun vil læse det, der passer til ens egen dagsorden.

Men angående pointen: Fx i Jønssons tilfælde; her var der en spiller med et potentiale langt større end til superligaen, og som gerne vil videre til en større klub. Hvorfor skulle han være interesseret i at underskrive en 4-årig kontrakt med os? Det er vist i øvrigt også en gammel diskussion herinde, som bl.a. "Allan P" var meget glad for at tage op i sommer. Jeg kan ikke huske hvordan det endte. Skulle undre mig, hvis der kom noget konstruktivt ud af diskussionen dengang :)
Det er jo lige præcis det! Hvorfor skulle en spiller, der én gang har gjort sig attraktiv for en større udenlandsk liga, binde sig til AaB i 4-5 år? Det er ikke muligt, så længe AaB ikke er en klub med en rig milliardær i røven og kan være ligeglade med, at millionerne fosser ud af et bundløst hul i klubkassen.

Så AaB's pris for at hente spillere fra niveauet over Superligaen er bare, at de kræver korte kontrakter. Så kan de bruge AaB som springbræt til et år eller to senere at lave et nyt run på en stor liga og tjene de mange penge, der gerne skulle nå at tjene i karrieren. Det samme gælder med spillere, der ser sig selv som næsten klar til udlandet. For dem er 4-5 år i AaB bare ikke attraktivt - med mindre da de vågner med et hestehoved i sengen og en hilsen fra Allan Gaarde med besked om at skrive under på en lang kontrakt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af frederikshavneren » 8. okt 2015, 20:52

Gamen skrev:
Rams skrev: Det er i denne sammenhæng bemærkelsesværdigt, at Gilli nu spiller back på Færøernes landshold, og selvom de ofte får klø, så får han lov at blive testet mod dygtige modstandere. Herudover har vi PK - der hvor umulig han end er på venstre back - dog spiller en rigtig fornuftig højre back, især når vi skal spille med håndbremsen trukket.
Gilli spiller i den forkerte side på Færøernes landshold, og han gør det kun når hans konkurrent er skadet. Så det kan vi ikke bruge til så meget.

Problemet med både PK og Børsting (som en foreslog) er, at de langt fra har samme speed og løbepensum som Dalsgaard. Patrick har kun vist at han er en fornuftig højre back i mesterskabssæsonen. Ingen kan vel påstå at han før eller siden har overbevist nok til at man har kunnet sige: "Det bør være hans plads!" Og for AaB's spil er det ekstremt vigtigt at vores backs er gode offensivt, og ikke mindst farlige, men også er end-to-end backs. At de har en ekstrem løbevillighed og god placeringsevne.

Og så vil jeg sige, at Børsting sagtens kan ende som en PK 2, en stabil spiller vi sagtens kan se i klubben mange år fremover, men som aldrig rigtigt slår igennem. Deres forløb er i hvert fald hidtil meget lig hinanden.
Gilli starter på bænken i aftenens EM kval kamp ml. Ungarn og Færøerne

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 8. okt 2015, 22:58

Mit indlæg blev åbenbart bortcensureretr, så jeg prøver lige igen.
jonas386 skrev:Ok, så du vil hellere hente dårligere spillere på længere kontrakter. Det lyder ret uambitiøst.
Hvor har jeg givet udtryk for den holdning? Hvis du vil diskutere, så lad venligst stråmændende blive hjemme.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Rams » 8. okt 2015, 22:59

Gilli kom dog på banen, så han kunne blive en del af den obligatoriske skuffelse.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. okt 2015, 01:46

Gnu skrev:Mit indlæg blev åbenbart bortcensureretr, så jeg prøver lige igen.
jonas386 skrev:Ok, så du vil hellere hente dårligere spillere på længere kontrakter. Det lyder ret uambitiøst.
Hvor har jeg givet udtryk for den holdning? Hvis du vil diskutere, så lad venligst stråmændende blive hjemme.
Det du gerne vil er altså at have de bedste spillere på lange kontrakter. Det tror jeg vi allesammen synes ville være en super ide, og det er jeg også forholdsvis sikker på at AaB synes, alt andet ville være underligt. Hvis vi tillader os at drage den konklusion at AaB altså har som mål at have de bedste spillere og spillere med videresalgspotentiale på lange kontrakter, må man vel formode at de forsøger at få lige præcist den type kontrakter i land, korrekt? På den anden side af bordet sidder Thomsen og Dalsgaard (eksempler), som kan se kæmpe fordele ved at skifte klub ved kontraktudløb, fremfor at lave lange kontrakter - hvad skulle kunne overtale dem til at indgå lange kontrakter med AaB? Store og dyre kontrakter som ikke er en mulighed i dagens AaB? Eller skal vi bare formode at de nikker og siger ja tak med taknemmelighed i stemmen?

I andre tilfælde er der spørgsmål om spillerens langtidsholdbarhed... det kunne være spillere som kommer fra store skader som Ene eller Jönsson, eller Helenius som har haft et forløb hvor han forsøger at genfinde sit gamle niveau efter sygdom og nedtur i udlandet. Skal man smide 4-5 årige kontrakter efter dem, krydse fingre og håbe på det bedste, vel vidende at man løber en ganske stor risiko for at have temmeligt store investeringer bundet i spillere som man dermed ikke vil kunne erstatte - vi har været der før med Friedheim Holm som det værste eksempel.

Så kan vi vende tilbage til dine tidligere udtalelser og se på f.eks. Ahlmanns nylige forlængelse. Hvis jeg forstår dig ret, vil du foretrække at man ikke forlænger Ahlmanns kontrakt med en forholdsvist kort periode, og det kan vi sagtens blive enige om bestemt heller ikke er det optimale for klubben... men hvad skal klubben ellers gøre? Man kan ikke tvinge spilleren til at skrive under på en længere kontrakt, og har formentlig forhandlet sig frem til det der var spiseligt for begge parter, altså et kompromis, ligesom i mange andre kontrakttilfælde. Men når du siger det ikke er godt nok, hvad skal så træde i stedet? Skal man undlade at forlænge med Ahlmann og lade hans tidligere kontrakt løbe ud? Det kan jeg forstå du også synes er noget lort. Man kan selvfølgelig så prøve at sælge ham, hvis man kan få en pris der modsvarer den værdi man mener han har for holdet i resten af kontraktperioden, men selv hvis der skulle stå en køber til en spiller med 200 minutters fodbold i benene efter en et årig skadespause, så kan jeg jo høre på din holdning til Thelander salget, at det synes du også er noget hø.

Det du reelt beder om er to ting som jeg ser det - du mener man skal tage langt større chancer, og på det nærmeste sørge for at have lange kontrakter med enhver spiller der har det mindste videresalgspotentiale (jeg undrer mig over at Ene og Helenius nævnes i den kategori i denne tråd, men det er en anden snak). Derudover kan jeg ikke forstå det anderledes end du mener der skal bruges langt flere penge, for det du efterspørger er på ingen måde nogen gratis manøvre, det mener jeg giver sig selv.

- Begge dele harmonerer helt ekstremt skidt med den linje AaB bliver kørt efter i disse år. Det er en virkelighed man er nødt til at forholde sig til, medmindre man vil overbevise klubbens ejerkreds og ledelse om at de tager fejl.

Og så må jeg iøvrigt gentage fra et tidligere indlæg, at lange kontrakter jo også løber ud.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Yankee » 9. okt 2015, 08:30

jonas386 skrev:Det ville hjælpe på debatten hvis du ikke hev postulater ud af røven.
Jeg minder dig lige om dit eget citat, Jonas.

On topic: Jeg vil meget hellere have mindre gode spillere på længere kontrakter. Det går meget sjældent godt når AaB henter profilerede spillere på korte kontrakter. Det er nemlig typisk situationer, hvor spilleren er ude af form. Tænk bare på hele lejeangriber-karussellen, vi var igennem for år tilbage eller hele sidste sæson hvor vi fik lavet kortsigtede kontrakter med profilerede spillere, der alle var meget langt fra kampformen.

Så vil jeg meget hellere hente spillere, som vi kan binde for nogle år og gøre til bedre fodboldspillere.. Det er nemlig dér, AaB er stærkest. Spillere som Thelander, Michael Jacobsen, Jeppe Curth, Nicolai Larsen osv. osv.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af jonas386 » 9. okt 2015, 09:20

Gnu skrev:
jonas386 skrev:Ok, så du vil hellere hente dårligere spillere på længere kontrakter. Det lyder ret uambitiøst.
Hvor har jeg givet udtryk for den holdning? Hvis du vil diskutere, så lad venligst stråmændende blive hjemme.
Det må vel være alternativet hvis ikke man vil have spillere på korte kontrakter overhovedet.

Yankee: Men nu er det jo heller ikke hele grundstammen på holdet der er bygget op omkring profiler på korte kontrakter. Det er rigtigt at man tidligere har brændt nallerne, men nu er det jo heller ikke fordi vi har voldsomt mange profiler udefra, holdet er stadig bygget op omkring spillere der har været her i længere perioder.
Jeg synes dog det er ekstremt uambitiøst hvis man takker nej til en spiller, hvis kvaliteter man kender og forventer kan gøre holdet bedre nu og her, fordi han kun vil skrive 2 år, og man selv vil have 4. Jeg forstår hvorfor det i visse tilfælde kan stå i vejen, men med spillere som Ene, Helenius og Jönsson synes jeg det på alle måder har givet mening, også selvom vi måske ikke helt får det ud af de 3 som man havde håbet på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 9. okt 2015, 09:50

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Ok, så du vil hellere hente dårligere spillere på længere kontrakter. Det lyder ret uambitiøst.
Hvor har jeg givet udtryk for den holdning? Hvis du vil diskutere, så lad venligst stråmændende blive hjemme.
Det må vel være alternativet hvis ikke man vil have spillere på korte kontrakter overhovedet.
Det har jeg heller ikke sagt. Nu må du altså snart lære at læse, hvad der står, hvis du vil diskutere med de voksne.

Jeg har sagt at det er et problem, hvis vi har for mange spillere på korte konktrakter. Det har vi efter min mening i øjeblikket, og det sætter os konstant under et gevaldigt pres.

Derudover:
Jesper Schmidt skrev:På den anden side af bordet sidder Thomsen og Dalsgaard (eksempler), som kan se kæmpe fordele ved at skifte klub ved kontraktudløb, fremfor at lave lange kontrakter - hvad skulle kunne overtale dem til at indgå lange kontrakter med AaB?
Dalsgaard var jo gennem hele foråret klar til at forlænge med AaB, og så sent som i juni havde han stadig AaB som førsteprioritet. Det har han jo selv sagt, men Gaarde havde andre prioriteter.

For spillerne kan der da også være klare fordele ved en lang kontrakt. Det behøver jo ikke være sådan, at man nødvendigvis skal gennemføre en kontrakt på fire år. Faktisk tværtimod.
Eksempel: En spiller forlænger med fire år, og aftaler med AaB at begge parter arbejder på, at han skal sælges efter et eller to år. Til gengæld får spilleren en procentdel af salgssummen. = Kæmpe incitament for begge parter for at gå efter en god salgspris. Esbjerg forlængede fx med Jonas Knudsen, men det var hele tiden planen, at han skulle sælges, og det blev han da også.

Derudover:
Jesper Schmidt skrev:Så kan vi vende tilbage til dine tidligere udtalelser og se på f.eks. Ahlmanns nylige forlængelse. Hvis jeg forstår dig ret, vil du foretrække at man ikke forlænger Ahlmanns kontrakt med en forholdsvist kort periode, og det kan vi sagtens blive enige om bestemt heller ikke er det optimale for klubben... men hvad skal klubben ellers gøre? Man kan ikke tvinge spilleren til at skrive under på en længere kontrakt, og har formentlig forhandlet sig frem til det der var spiseligt for begge parter, altså et kompromis, ligesom i mange andre kontrakttilfælde. Men når du siger det ikke er godt nok, hvad skal så træde i stedet? Skal man undlade at forlænge med Ahlmann og lade hans tidligere kontrakt løbe ud? Det kan jeg forstå du også synes er noget lort. Man kan selvfølgelig så prøve at sælge ham, hvis man kan få en pris der modsvarer den værdi man mener han har for holdet i resten af kontraktperioden, men selv hvis der skulle stå en køber til en spiller med 200 minutters fodbold i benene efter en et årig skadespause, så kan jeg jo høre på din holdning til Thelander salget, at det synes du også er noget hø.
Ahlmann har været skadet i et år. Det er sgu da AaB, der står i den bedste forhandlingssituation af de to parter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Yankee » 9. okt 2015, 09:54

jonas386 skrev: Yankee: Men nu er det jo heller ikke hele grundstammen på holdet der er bygget op omkring profiler på korte kontrakter. Det er rigtigt at man tidligere har brændt nallerne, men nu er det jo heller ikke fordi vi har voldsomt mange profiler udefra, holdet er stadig bygget op omkring spillere der har været her i længere perioder.
Hvem snakker om noget som helst i den retning?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af jonas386 » 9. okt 2015, 10:06

Ja, det er jeg med på du skriver. Men har vi nu også det? Der kan være sammenfald hvor længere kontrakter udløber sammen med kortere kontrakter, og det er i langt højere tilfældet til næste sommer end at vi har 3 profil kontrakter der udløber. Frit fra hukommelsen mener jeg vi, udover de 3 nævnte, har 6-7 kontrakter der udløber inden næste sommer (Kan ikke huske hvem, men mener Larsen, Kep og Ahlmann et blandt dem - udover selvfølgelig Thomsen og Dalsgaard ), og det er rigtigt at det altid er noget skidt når man har så mange kontrakter der udløber inden for så kort tid, men hvad ville alternativet være? At man havde et dårligere fodboldhold i perioden?
Som Jesper skriver så udløber lange kontrakter også.

Jeg læser ofte herinde at AaB ikke tager nok chancer på transfermarkedet, hvilket jeg er enig i i visse tilfælde, og når man tager chancen og henter 3 forventede profiler er det også galt.

Yankee: Du skriver at du hellere vil have at AaB henter spillere vi kan gøre til gode spillere fremfor at købe udviklede spillere, og jeg er slet ikke uenig i den betragtning, men så er vi tilbage til at AaB stadig skal vinde fodboldkampe mens man venter på næste bølge af talenter slår igennem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af FlæskeFrank » 9. okt 2015, 11:43

Husk at enhver klub vil have 7-8 kontraktudløb indenfor det næste år.

AaB har pt. 10. Brøndby 9, OB 12, mens FCK og FCM har 6. Nok endnu et bevis på, at det er dyrt at være fattig...

Det eneste kritiske kontraktudløb er i mine øjne Dalsgaard, de øvrige burde kunne lukkes, hvis man vil.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. okt 2015, 14:14

Gnu skrev:
jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Ok, så du vil hellere hente dårligere spillere på længere kontrakter. Det lyder ret uambitiøst.
Hvor har jeg givet udtryk for den holdning? Hvis du vil diskutere, så lad venligst stråmændende blive hjemme.
Det må vel være alternativet hvis ikke man vil have spillere på korte kontrakter overhovedet.
Det har jeg heller ikke sagt. Nu må du altså snart lære at læse, hvad der står, hvis du vil diskutere med de voksne.

Jeg har sagt at det er et problem, hvis vi har for mange spillere på korte konktrakter. Det har vi efter min mening i øjeblikket, og det sætter os konstant under et gevaldigt pres.

Derudover:
Jesper Schmidt skrev:På den anden side af bordet sidder Thomsen og Dalsgaard (eksempler), som kan se kæmpe fordele ved at skifte klub ved kontraktudløb, fremfor at lave lange kontrakter - hvad skulle kunne overtale dem til at indgå lange kontrakter med AaB?
Dalsgaard var jo gennem hele foråret klar til at forlænge med AaB, og så sent som i juni havde han stadig AaB som førsteprioritet. Det har han jo selv sagt, men Gaarde havde andre prioriteter.

For spillerne kan der da også være klare fordele ved en lang kontrakt. Det behøver jo ikke være sådan, at man nødvendigvis skal gennemføre en kontrakt på fire år. Faktisk tværtimod.
Eksempel: En spiller forlænger med fire år, og aftaler med AaB at begge parter arbejder på, at han skal sælges efter et eller to år. Til gengæld får spilleren en procentdel af salgssummen. = Kæmpe incitament for begge parter for at gå efter en god salgspris. Esbjerg forlængede fx med Jonas Knudsen, men det var hele tiden planen, at han skulle sælges, og det blev han da også.

Derudover:
Jesper Schmidt skrev:Så kan vi vende tilbage til dine tidligere udtalelser og se på f.eks. Ahlmanns nylige forlængelse. Hvis jeg forstår dig ret, vil du foretrække at man ikke forlænger Ahlmanns kontrakt med en forholdsvist kort periode, og det kan vi sagtens blive enige om bestemt heller ikke er det optimale for klubben... men hvad skal klubben ellers gøre? Man kan ikke tvinge spilleren til at skrive under på en længere kontrakt, og har formentlig forhandlet sig frem til det der var spiseligt for begge parter, altså et kompromis, ligesom i mange andre kontrakttilfælde. Men når du siger det ikke er godt nok, hvad skal så træde i stedet? Skal man undlade at forlænge med Ahlmann og lade hans tidligere kontrakt løbe ud? Det kan jeg forstå du også synes er noget lort. Man kan selvfølgelig så prøve at sælge ham, hvis man kan få en pris der modsvarer den værdi man mener han har for holdet i resten af kontraktperioden, men selv hvis der skulle stå en køber til en spiller med 200 minutters fodbold i benene efter en et årig skadespause, så kan jeg jo høre på din holdning til Thelander salget, at det synes du også er noget hø.
Ahlmann har været skadet i et år. Det er sgu da AaB, der står i den bedste forhandlingssituation af de to parter.
Du tror simpelthen at det er AaB som har valgt at sige de ikke vil have en længere kontrakt end 2 år, med en af de bedste og vigtigste spillere i klubben (Ahlmann)?

Derudover kan jeg ikke forstå hvorfor du og andre sætter lighedstegn mellem at Dalsgaard i foråret udtaler at en forlængelse med AaB er hans førsteprioritet, og at han dermed skulle være klar til at forlænge for enhver pris. I samme interview udtalte han noget i stil med at han var spændt på hvordan forhandlingerne ville komme til at gå da det var første gang han skulle forhandle en forlængelse, hvor der var interesse fra udlandet... hvis det sidste ikke fortæller om en spiller som forventer en bedre kontrakt end han har i forvejen, og dermed en form for kompensation for ikke at skifte til udlandet ved jeg ikke...

Mener du at AaB bare uden videre burde have strukket sig så langt at Dalsgaards krav blev imødekommet, eller er det din formodning at AaB bare har sagt "nej, vi vil ikke forlænge med dig"? Jeg forstår virkelig ikke hvad du mener at scenariet har været.

Hvad anger dit eksempel med Jonas Knudsen, så tror jeg roligt du kan regne med at der har fulgt en ganske pæn pose penge med i den forlængelse, måske også en del af en fremtidig overgangssum og en frikøbsklausul.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 9. okt 2015, 14:54

Jesper Schmidt skrev: Du tror simpelthen at det er AaB som har valgt at sige de ikke vil have en længere kontrakt end 2 år, med en af de bedste og vigtigste spillere i klubben (Ahlmann)?
Jeg ved ikke, om det er den ene eller den anden part, der har foretrukket det sådan og har heller ikke påstået at vide det. Ved du det?
Jesper Schmidt skrev:
Mener du at AaB bare uden videre burde have strukket sig så langt at Dalsgaards krav blev imødekommet, eller er det din formodning at AaB bare har sagt "nej, vi vil ikke forlænge med dig"? Jeg forstår virkelig ikke hvad du mener at scenariet har været.
Jeg synes i hvert fald, at man burde strække sig langt for at holde på en værdifuld spiller. Og så kan jeg konstatere, at Dalsgaard i lang tid havde AaB som førsteprioritet - ikke udlandet. Men du antyder, at Dalsgaards krav skulle være mere end AaB kunne honorere - Hvor ved du det fra?
Jesper Schmidt skrev: Hvad anger dit eksempel med Jonas Knudsen, så tror jeg roligt du kan regne med at der har fulgt en ganske pæn pose penge med i den forlængelse, måske også en del af en fremtidig overgangssum og en frikøbsklausul.
Det ved du jo ikke en skid om. Du gætter bare.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. okt 2015, 21:56

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Du tror simpelthen at det er AaB som har valgt at sige de ikke vil have en længere kontrakt end 2 år, med en af de bedste og vigtigste spillere i klubben (Ahlmann)?
Jeg ved ikke, om det er den ene eller den anden part, der har foretrukket det sådan og har heller ikke påstået at vide det. Ved du det?
Jesper Schmidt skrev:
Mener du at AaB bare uden videre burde have strukket sig så langt at Dalsgaards krav blev imødekommet, eller er det din formodning at AaB bare har sagt "nej, vi vil ikke forlænge med dig"? Jeg forstår virkelig ikke hvad du mener at scenariet har været.
Jeg synes i hvert fald, at man burde strække sig langt for at holde på en værdifuld spiller. Og så kan jeg konstatere, at Dalsgaard i lang tid havde AaB som førsteprioritet - ikke udlandet. Men du antyder, at Dalsgaards krav skulle være mere end AaB kunne honorere - Hvor ved du det fra?
Jesper Schmidt skrev: Hvad anger dit eksempel med Jonas Knudsen, så tror jeg roligt du kan regne med at der har fulgt en ganske pæn pose penge med i den forlængelse, måske også en del af en fremtidig overgangssum og en frikøbsklausul.
Det ved du jo ikke en skid om. Du gætter bare.
1. Nej, jeg ved det ikke. Men jeg synes det ville være meget mystisk hvis ikke AaB ønskede at tegne en længere kontrakt med en af de vigtigste spillere, som samtidig afgjort har salgspotentiale, det ville for mig være fuldstændigt uforståeligt, og dermed anser jeg det som urealistisk.

2. Jeg antyder ikke at Dalsgaards krav skulle være højere end hvad AaB nødvendigvis kan honorere, for sådan er det vel stort set aldrig, men jeg er ganske sikker på at parterne har stået langt fra hinanden, og at AaB ikke har villet strække sig så langt som Dalsgaard og hans agent har ønsket. Ellers var man vel blevet enige, man har jo trods alt forhandlet, og det var efter disse forhandlinger at Dalsgaard udtalte at han søgte mod udlandet... jeg kan slet ikke se det kontroversielle i det, der er intet unormalt i at klub og spiller ikke kan blive enige, og særlig hvis situationen er den at der er en agent som har været lige lovligt overoptimistisk i forhold til interesse fra udlandet. Det ville iøvrigt langt fra være første gang at klub og spiller først forlænger aftalen lige omkring udløb såfremt det skulle ske. Noget som jeg sagtens kan forestille mig også vil ske i denne situation.

Noget helt andet er - nu kan jeg ikke huske hvornår Dalsgaard sidst forlængede sin kontrakt, men det er vel omkring 3 år siden, da han var en ung og fremadstormende back i sin bedste alder, rent transferobjekt-mæssigt. I dag er Dalsgaard fyldt 26, han har et godt niveau, men man kan heller ikke forvente yderligere udvikling, og chancerne for at klubben kan score en transfergevinst bliver mindre og mindre. Set i det lys har han måske ikke helt samme værdi set med klubbens øjne, selv om hans værdi rent sportsligt stadig er stor, omend den indtil den sidste måneds tid har været aftagende. På den anden side af bordet sidder Dalsgaard, med tanker om at udlandet rykker i ham og måske kan give ham den store kontrakt han kan se det er ved at være sidste chance for at få... det vil ALDRIG blive en nem forlængelse.

3. Du har ret, det ved jeg ikke en skid om, men det vil da være himmelråbende naivt at tro en ung landsholdsspiller uden videre bare vil nikke og sige ok, hvis klubben er kommet og tilbudt at rykke slutdatoen på den eksisterende kontrakt, og dermed rykke datoen for hvornår spilleren ville kunne stå som fri fugl og skrive kontrakt i udlandet på fri transfer og score en fed signon-fee, uden at der følger nogen som helt økonomisk gevindt med i en eller anden form...det er sgu da decideret utænkeligt altså. Sådan fungerer det da ikke, det er for pokker ikke Football Manager.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 10. okt 2015, 09:23

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Du tror simpelthen at det er AaB som har valgt at sige de ikke vil have en længere kontrakt end 2 år, med en af de bedste og vigtigste spillere i klubben (Ahlmann)?
Jeg ved ikke, om det er den ene eller den anden part, der har foretrukket det sådan og har heller ikke påstået at vide det. Ved du det?
Jesper Schmidt skrev:
Mener du at AaB bare uden videre burde have strukket sig så langt at Dalsgaards krav blev imødekommet, eller er det din formodning at AaB bare har sagt "nej, vi vil ikke forlænge med dig"? Jeg forstår virkelig ikke hvad du mener at scenariet har været.
Jeg synes i hvert fald, at man burde strække sig langt for at holde på en værdifuld spiller. Og så kan jeg konstatere, at Dalsgaard i lang tid havde AaB som førsteprioritet - ikke udlandet. Men du antyder, at Dalsgaards krav skulle være mere end AaB kunne honorere - Hvor ved du det fra?
Jesper Schmidt skrev: Hvad anger dit eksempel med Jonas Knudsen, så tror jeg roligt du kan regne med at der har fulgt en ganske pæn pose penge med i den forlængelse, måske også en del af en fremtidig overgangssum og en frikøbsklausul.
Det ved du jo ikke en skid om. Du gætter bare.
1. Nej, jeg ved det ikke. Men jeg synes det ville være meget mystisk hvis ikke AaB ønskede at tegne en længere kontrakt med en af de vigtigste spillere, som samtidig afgjort har salgspotentiale, det ville for mig være fuldstændigt uforståeligt, og dermed anser jeg det som urealistisk.

2. Jeg antyder ikke at Dalsgaards krav skulle være højere end hvad AaB nødvendigvis kan honorere, for sådan er det vel stort set aldrig, men jeg er ganske sikker på at parterne har stået langt fra hinanden, og at AaB ikke har villet strække sig så langt som Dalsgaard og hans agent har ønsket. Ellers var man vel blevet enige, man har jo trods alt forhandlet, og det var efter disse forhandlinger at Dalsgaard udtalte at han søgte mod udlandet... jeg kan slet ikke se det kontroversielle i det, der er intet unormalt i at klub og spiller ikke kan blive enige, og særlig hvis situationen er den at der er en agent som har været lige lovligt overoptimistisk i forhold til interesse fra udlandet. Det ville iøvrigt langt fra være første gang at klub og spiller først forlænger aftalen lige omkring udløb såfremt det skulle ske. Noget som jeg sagtens kan forestille mig også vil ske i denne situation.

Noget helt andet er - nu kan jeg ikke huske hvornår Dalsgaard sidst forlængede sin kontrakt, men det er vel omkring 3 år siden, da han var en ung og fremadstormende back i sin bedste alder, rent transferobjekt-mæssigt. I dag er Dalsgaard fyldt 26, han har et godt niveau, men man kan heller ikke forvente yderligere udvikling, og chancerne for at klubben kan score en transfergevinst bliver mindre og mindre. Set i det lys har han måske ikke helt samme værdi set med klubbens øjne, selv om hans værdi rent sportsligt stadig er stor, omend den indtil den sidste måneds tid har været aftagende. På den anden side af bordet sidder Dalsgaard, med tanker om at udlandet rykker i ham og måske kan give ham den store kontrakt han kan se det er ved at være sidste chance for at få... det vil ALDRIG blive en nem forlængelse.

3. Du har ret, det ved jeg ikke en skid om, men det vil da være himmelråbende naivt at tro en ung landsholdsspiller uden videre bare vil nikke og sige ok, hvis klubben er kommet og tilbudt at rykke slutdatoen på den eksisterende kontrakt, og dermed rykke datoen for hvornår spilleren ville kunne stå som fri fugl og skrive kontrakt i udlandet på fri transfer og score en fed signon-fee, uden at der følger nogen som helt økonomisk gevindt med i en eller anden form...det er sgu da decideret utænkeligt altså. Sådan fungerer det da ikke, det er for pokker ikke Football Manager.
1. Måske fordi han for anden gang har en alvorlig knæskade. Jeg havde også foretrukket en længere kontrakt på Ahlmann.

2. Igen bevæger du dig ud af de spekulative tangenter. Du er sikker på at Dalsgaard og AaB har stået langt fra hinanden, men du ved ikke en skid om det. Du har intet at have det i. Du snakker om agenter, der lokker med udlandsdrømme, men du ved ikke en skid om det. Du gætter bare. Vi ved dog at Dalsgaard gennem hele foråret og i hvert fald ind i juni havde AaB som førsteprioritet. Hvorfor nægter du at forholde dig til det?

3. Så måske har Jonas Knudsen fået en pose penge for at forlænge. Og hvad så egentlig? Han blev jo solgt til England alligevel. Tror du Esbjerg har tabt eller tjent på den manøvre?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

seamann

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af seamann » 10. okt 2015, 11:57

Vi vandt 5 - 0.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. okt 2015, 14:24

Gnu skrev: 1. Måske fordi han for anden gang har en alvorlig knæskade. Jeg havde også foretrukket en længere kontrakt på Ahlmann.

2. Igen bevæger du dig ud af de spekulative tangenter. Du er sikker på at Dalsgaard og AaB har stået langt fra hinanden, men du ved ikke en skid om det. Du har intet at have det i. Du snakker om agenter, der lokker med udlandsdrømme, men du ved ikke en skid om det. Du gætter bare. Vi ved dog at Dalsgaard gennem hele foråret og i hvert fald ind i juni havde AaB som førsteprioritet. Hvorfor nægter du at forholde dig til det?

3. Så måske har Jonas Knudsen fået en pose penge for at forlænge. Og hvad så egentlig? Han blev jo solgt til England alligevel. Tror du Esbjerg har tabt eller tjent på den manøvre?
1. Hvis AaB var nervøse for Ahlmanns skadeshistorik, virker det da rigtigt underligt at man forlænger kontrakten med ham, nærmest inden han er kommet tilbage på holdet, fremfor at se tiden an et par måneder. Jeg kan ikke se det logiske i at AaB ville tage så tidlig en kontraktsnak, og samtidig være nervøs for at lave en længere kontrakt, det giver ikke rigtigt nogen mening.

2. Forår: Dalsgaard har AaB som 1. prioritet - Sommer: Dalsgaard og AaB forhandler - Sensommer: Dalsgaard kigger mod udlandet.

Det er vel et kvalificeret gæt at AaB og Dalsgaard ikke har kunnet blive enige, og at de har stået så langt fra hinanden at man har stoppet forhandlingerne... hvorfor skulle man ellers gøre det? Jeg har på ingen måde nægtet at forholde mig til at han har ændret mening over sommeren - jeg har skrevet flere gange at jeg synes det er oplagt hvad grunden er. Hvad angår det med agenten og udlandsdrømme gætter jeg ikke en skid, det er fremgået af interviews med Dalsgaard.

3. Godt spørgsmål. Jeg er ikke så sikker på de decideret har tjent på det, men det kunne de da helt klart have gjort på den lange bane, hvis ikke køberen lige havde stået der få uger efter forlængelsen. Men hvis du hentyder til at AaB også burde investere større summer, så er jeg igen nødt til at sige vi debatterer ud fra to forskellige virkeligheder, for så tager du ikke hensyn til hvordan den økonomiske virkelighed er i AaB, og tager som udgangspunkt at det skulle være noget der bare kan laves om på, hvis man i den sportslige sektor vil bruge flere penge. Omvendt kan jeg på ingen måde forestille mig at man fra bestyrelsens side afviger fra den plan som er lagt - man kommer ikke til at øge budgettet i den sportslige sektor blot fordi der er en spiller eller to man ikke kan forlænge med indenfor det budgetterede.

- Ellers vil jeg give seamann ret i at vi vandt 5-0!

EOD herfra, diskussionen hører ikke hjemme i en kamptråd, og slet ikke i en hvor vi næsten har vundet med tenniscifre.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 10. okt 2015, 16:46

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev: 1. Måske fordi han for anden gang har en alvorlig knæskade. Jeg havde også foretrukket en længere kontrakt på Ahlmann.

2. Igen bevæger du dig ud af de spekulative tangenter. Du er sikker på at Dalsgaard og AaB har stået langt fra hinanden, men du ved ikke en skid om det. Du har intet at have det i. Du snakker om agenter, der lokker med udlandsdrømme, men du ved ikke en skid om det. Du gætter bare. Vi ved dog at Dalsgaard gennem hele foråret og i hvert fald ind i juni havde AaB som førsteprioritet. Hvorfor nægter du at forholde dig til det?

3. Så måske har Jonas Knudsen fået en pose penge for at forlænge. Og hvad så egentlig? Han blev jo solgt til England alligevel. Tror du Esbjerg har tabt eller tjent på den manøvre?
1. Hvis AaB var nervøse for Ahlmanns skadeshistorik, virker det da rigtigt underligt at man forlænger kontrakten med ham, nærmest inden han er kommet tilbage på holdet, fremfor at se tiden an et par måneder. Jeg kan ikke se det logiske i at AaB ville tage så tidlig en kontraktsnak, og samtidig være nervøs for at lave en længere kontrakt, det giver ikke rigtigt nogen mening.

2. Forår: Dalsgaard har AaB som 1. prioritet - Sommer: Dalsgaard og AaB forhandler - Sensommer: Dalsgaard kigger mod udlandet.

Det er vel et kvalificeret gæt at AaB og Dalsgaard ikke har kunnet blive enige, og at de har stået så langt fra hinanden at man har stoppet forhandlingerne... hvorfor skulle man ellers gøre det? Jeg har på ingen måde nægtet at forholde mig til at han har ændret mening over sommeren - jeg har skrevet flere gange at jeg synes det er oplagt hvad grunden er. Hvad angår det med agenten og udlandsdrømme gætter jeg ikke en skid, det er fremgået af interviews med Dalsgaard.

3. Godt spørgsmål. Jeg er ikke så sikker på de decideret har tjent på det, men det kunne de da helt klart have gjort på den lange bane, hvis ikke køberen lige havde stået der få uger efter forlængelsen. Men hvis du hentyder til at AaB også burde investere større summer, så er jeg igen nødt til at sige vi debatterer ud fra to forskellige virkeligheder, for så tager du ikke hensyn til hvordan den økonomiske virkelighed er i AaB, og tager som udgangspunkt at det skulle være noget der bare kan laves om på, hvis man i den sportslige sektor vil bruge flere penge. Omvendt kan jeg på ingen måde forestille mig at man fra bestyrelsens side afviger fra den plan som er lagt - man kommer ikke til at øge budgettet i den sportslige sektor blot fordi der er en spiller eller to man ikke kan forlænge med indenfor det budgetterede.

- Ellers vil jeg give seamann ret i at vi vandt 5-0!

EOD herfra, diskussionen hører ikke hjemme i en kamptråd, og slet ikke i en hvor vi næsten har vundet med tenniscifre.
1. Jeg er enig i, at det er et ulogisk forløb, og jeg havde som sagt klart foretrukket en længere kontrakt.

2. Vrøvl. Hvis Dalsgaard og AaB var så milevidt fra hinanden var forhandlingerne lukket for længst, men Dalsgaard havde som sagt stadig AaB som førsteprioritet langt ind i juni. Hvorfor skulle han prioritere AaB højst, hvis de var så langt fra hinanden? Det giver ingen mening.

3. Selvfølgelig har de da tjent på det. Og jo, jeg tager lige præcis hensyn til den økonomiske virkelighed i AaB. Vi er altså ikke længere en klub på randen af bankerot, og hvis vi bliver i stand til at få den pris vi burde for de spillere, vi sælger, kan vi sagtens binde flere penge i den sportslige sektor.

Og det er i øvrigt fuldstændig i tråd med den plan, der er lagt, og som du er så glad for at snakke om. Nemlig at indtægter fra salg skal gå til investeringer i truppen. Vi er så bare ret dårlige til at sælge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar