EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Maglau » 22. okt 2015, 11:03

FlæskeFrank skrev:Mht. stabilitet og kvalitet, så det vel kun FCK og FCM og så måske Hobro, som falder udenfor.

I "vores" gruppe efter 12 runder(holdene 3-6) mener jeg ikke, at SønderjyskE(nr. 3) og 21 point, Vi og Randers har 19 point og BIF med 18 point er nogen hold, som vi burde være underlegen.

SønderjyskE forventer alle vel taber pusten. Randers har været grå, uinspirerende og stabile. Ja, men altså kun a point med os. BIF er ikke i sync endnu. Under denne gruppe er OB, AGF og FCN. Hold som vi kan matche.

SønderjyskE og os har vist det flotteste topniveau. BIF og Randers er kommet hertil uden at brillere.

BIF kan vise 1-0 sejr over FCK, som toppræstationen. Vi har nedsablingen af OB, BIF og SønderjyskE på CV'et.

Min påstand er, at vores topniveau gør at vi som minimum holder trit med de tre andre. Nu kan vi kun kigge frem til vinter(transfervindue +-) og til den tid vil vi have snor i de hold, som spiller med om 3. pladsen. Om det til sommer så kun blev 4.-5. plads det må vi se, men der intet som i dag peger på, at nogen hold er foran os, når vi snakker 3. pladsen.

Skuf mig ikke AaB ved tabe på søndag til FCN.
Vi er vores egen værste fjende (kliche), men alligevel vil jeg påstå at vi har ligaens højeste topniveau - ingen andre hold er i stand til at tilspille sig så mange chancer som vi er og ofte efter mange boldberøringer og afleveringer.
Vi har i vores bedste kampe og i perioder af de fleste kampe en vanvittig offensiv med Ene, Jönsson, Spalvis, Risgaard og Thomsen som skaber mål og chancer på samlebånd. Hvis vi kan udvide vores gode perioder til flere kampe er jeg overbevist om at vi går en stor sæson i møde.

PÅ den anden side kan vi falde ned på niveau som Randers og Viborg kampene så bliver det ren leverpostej. Men vi skaber selv i dårlige kampe for mange målchancer til at vi taler bundhold.

Jeg er glad når jeg ser AaB spille :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Gnu » 22. okt 2015, 11:09

BoT skrev:Den er hjemme.
Yes. Ringer du til Gaarde og minder ham om, at han skal booke Heidi's til guldfest? Eneste ubekendte er vel, om vi sikrer guldet allerede i tredjesidste runde eller om vi afgør det hjemme mod FC Gylletank i 32. runde.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af hje1980 » 22. okt 2015, 11:27

Gnu skrev:
BoT skrev:Den er hjemme.
Yes. Ringer du til Gaarde og minder ham om, at han skal booke Heidi's til guldfest? Eneste ubekendte er vel, om vi sikrer guldet allerede i tredjesidste runde eller om vi afgør det hjemme mod FC Gylletank i 32. runde.
Er det så ikke sjovest at gøre det færdig hjemme... det er vel også hjemmebanens tur nu

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Gnu » 22. okt 2015, 11:37

hje1980 skrev:
Gnu skrev:
BoT skrev:Den er hjemme.
Yes. Ringer du til Gaarde og minder ham om, at han skal booke Heidi's til guldfest? Eneste ubekendte er vel, om vi sikrer guldet allerede i tredjesidste runde eller om vi afgør det hjemme mod FC Gylletank i 32. runde.
Er det så ikke sjovest at gøre det færdig hjemme... det er vel også hjemmebanens tur nu
Vi har hjemmebane i både 31. og 32. runde, ven.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2015, 12:20

gravballe skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Hvorfor er det interessant?
Vi hentede 11 point på FCM efter den runde og sluttede dermed 6 point foran da sidst fløjt var fløjtet den sæson. Men, der er næppe noget der tyder på vi er i stand til at gentage det kunststykke i år, selv hvis vi går point-amok. FCM virker alt for stabile, og selv hvis de imploderer, så virker FCK også så skræmmende stærke i år, at vi nok skal regne med sekundære placeringer. Vi har jo også allerede tabt til begge hold, hvor vi i mesterskabssæsonen var suveræne mod dem begge (minus et 0-3 nederlag til FCK i parken i 12 runde).
Rolig nu - begge hold skal nok rende ind i dårlige perioder undervejs, men derfor er det da ikke sikkert det er nok. Hvis vi kan vinde vores resterende opgør mod de to klubber (og i hvert fald de to mod FCM), så er der dog ikke meget der skal hentes i resten af kampene - så om det ender med mesterskab eller ej i år, kommer nok i langt højere grad til at bero på om vi kan blive stærke nok til at hente point stabilt, end på hvor gode FCM og FCK spiller.

Det eneste sikre er at det første skridt på vejen er at vi skal vinde over FCN næste gang - så skulle vi ikke holde fokus dér.
Vi er ikke stabile nok.. Havde vi vundet over Esbjerg i første kamp, undladt at falde total sammen i de par kampe vi gjorde det i, og leveret bedre imod viborg, så kunne man snakke om det. AaB virker bare for ustabile, så med mindre den del ændre sig væsenligt så tror jeg ikke vi skal regne med noget over en 4-5 plads i år....
Vi har ikke *været* stabile nok, der er jo ingen der ved om vi *bliver* mere stabile i de efterfølgende kampe. HVIS vi gør det, er der da intet der er umuligt, men det er der jo aldrig. Når jeg sidder og kigger kampprogrammet synes jeg altid at alle kampe ligner 3 sikre point - der er jo ikke nogen vi ikke kan slå - en sjælden gang imellem vis er det sig dog ikke at holde stik, så det er ikke hver sæson vi ender med maksimumpoint.

Mao. de kampe vi har spillet betyder intet, de kampe vi mangler at spille betyder alt. Om det ender med mesterskab eller nedrykning må vi kigge på når vi er blevet klogere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Yankee » 22. okt 2015, 13:15

Pastorius skrev:Vi har ikke *været* stabile nok, der er jo ingen der ved om vi *bliver* mere stabile i de efterfølgende kampe. HVIS vi gør det, er der da intet der er umuligt, men det er der jo aldrig. Når jeg sidder og kigger kampprogrammet synes jeg altid at alle kampe ligner 3 sikre point - der er jo ikke nogen vi ikke kan slå - en sjælden gang imellem vis er det sig dog ikke at holde stik, så det er ikke hver sæson vi ender med maksimumpoint.

Mao. de kampe vi har spillet betyder intet, de kampe vi mangler at spille betyder alt. Om det ender med mesterskab eller nedrykning må vi kigge på når vi er blevet klogere.
Præcis. Det er lidt ligesom når journalister mener at "ligaen er knækket over" fordi der er 5-7 points afstand mellem to hold med 20 kampe igen.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2015, 13:36

Og endnu en klub bliver solgt for ussel mammon:

http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... rs_fc.html
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. okt 2015, 14:09

gravballe skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Hvorfor er det interessant?
Vi hentede 11 point på FCM efter den runde og sluttede dermed 6 point foran da sidst fløjt var fløjtet den sæson. Men, der er næppe noget der tyder på vi er i stand til at gentage det kunststykke i år, selv hvis vi går point-amok. FCM virker alt for stabile, og selv hvis de imploderer, så virker FCK også så skræmmende stærke i år, at vi nok skal regne med sekundære placeringer. Vi har jo også allerede tabt til begge hold, hvor vi i mesterskabssæsonen var suveræne mod dem begge (minus et 0-3 nederlag til FCK i parken i 12 runde).
Rolig nu - begge hold skal nok rende ind i dårlige perioder undervejs, men derfor er det da ikke sikkert det er nok. Hvis vi kan vinde vores resterende opgør mod de to klubber (og i hvert fald de to mod FCM), så er der dog ikke meget der skal hentes i resten af kampene - så om det ender med mesterskab eller ej i år, kommer nok i langt højere grad til at bero på om vi kan blive stærke nok til at hente point stabilt, end på hvor gode FCM og FCK spiller.

Det eneste sikre er at det første skridt på vejen er at vi skal vinde over FCN næste gang - så skulle vi ikke holde fokus dér.
Vi er ikke stabile nok.. Havde vi vundet over Esbjerg i første kamp, undladt at falde total sammen i de par kampe vi gjorde det i, og leveret bedre imod viborg, så kunne man snakke om det. AaB virker bare for ustabile, så med mindre den del ændre sig væsenligt så tror jeg ikke vi skal regne med noget over en 4-5 plads i år....
Det eneste interessante der er at udlede af den statistik er vel ikke "vi bliver mestre!", men at vi i dette øjeblik står med en pointhøst som, til trods for at holdet er blevet skampulet med påstande om at de er for ustabile og iøvrigt ikke er gode nok, er bedre end på samme tidspunkt i klubbens bedste sæson nogensinde.

Hvis der er en morale gemt i sammenligningen af point mellem de to sæsoner er det vel at det ikke står helt så skidt til som debatsiden(tm) har prædiket i det meste af den hidtige sæson. I så fald så det i hvert fald VIRKELIG skidt til i 2013/14 sæsonen...

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Kenneth K » 23. okt 2015, 13:02

BoT skrev:Den er hjemme.
Jeg har også meget svært ved at se, hvordan den ikke allerede skulle være hjemme.

Hvis man kigger på vores mesterskabssæsoner, så er de alle kendetegnet ved at vi lavede rimelig mange mål: I '95 lavede vi 74 mål, i '99 lavede vi 65 mål, i '08 lavede vi 60 mål og i '14 lavede vi 60 mål. Pt. snitter vi sådan, at vi ender med at lave 66 mål i den her sæson.

Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. okt 2015, 13:23

Kenneth K skrev:
BoT skrev:Den er hjemme.
Jeg har også meget svært ved at se, hvordan den ikke allerede skulle være hjemme.

Hvis man kigger på vores mesterskabssæsoner, så er de alle kendetegnet ved at vi lavede rimelig mange mål: I '95 lavede vi 74 mål, i '99 lavede vi 65 mål, i '08 lavede vi 60 mål og i '14 lavede vi 60 mål. Pt. snitter vi sådan, at vi ender med at lave 66 mål i den her sæson.

Billede
8,25 kr for Ekstra Bladet. Vanvittigt. Den er ikke en krone værd. Men fortjente hug til Bille, hans version af "Les Miserables" var miserabel.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Kenneth K » 23. okt 2015, 14:41

Men 58 kroner for Jensens Entrecote til gengæld - et kup!

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Ala » 8. nov 2015, 21:59

Provst i Brovst skrev:Det er imponerende at AaB overhovedet kan spille i superligaen. Nærmest alle vores spillere har en eller flere væsenlige dele af deres spil og evner der er håbløse - intet mindre end håbløse, katastrofale, ovs. ovs.
Og en træner der var dømt ude på forhånd. En ven af huset, der ingen evner havde. Det så man jo i Nordtyske.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Martin Bak » 9. nov 2015, 14:02

Kenneth K skrev:Men 58 kroner for Jensens Entrecote til gengæld - et kup!
30 kr for meget i forhold til kvalitet ...
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2015, 14:51

Martin Bak skrev:
Kenneth K skrev:Men 58 kroner for Jensens Entrecote til gengæld - et kup!
30 kr for meget i forhold til kvalitet ...
Som jeg husker Jensens på den tid, så var det faktisk væsentlig bedre end det er i dag, så måske var det (dengang) en rimelig pris.

Hvad jeg ellers er blevet præsenteret for i moderne tid på Jensens (godtnok i Stockholm og Kbh.) er ikke engang 28 kroner værd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Hovedet » 9. nov 2015, 16:34

Det her må karakteriseres som århundredets afsporing af en kamptråd - men lidt hyggeligt :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2015, 16:47

Hovedet skrev:Det her må karakteriseres som århundredets afsporing af en kamptråd - men lidt hyggeligt :aabfan:
Mjoe - men er kampen er vel også godt og vel overstået.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Hovedet » 9. nov 2015, 20:36

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Det her må karakteriseres som århundredets afsporing af en kamptråd - men lidt hyggeligt :aabfan:
Mjoe - men er kampen er vel også godt og vel overstået.
Det medvirker jo blot yderligere til afsporingen og hyggen. Kampen blev fløjtet af for tre uger siden nærmest i skrivende stund :-)

Besvar