SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af hje1980 » 13. nov 2015, 12:01

Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Har indgående info vedr. den faktura der er lavet mellem AaB og OB...

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af 9800 » 13. nov 2015, 13:20

hje1980 skrev:
Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Har indgående info vedr. den faktura der er lavet mellem AaB og OB...
Fortæl, fortæl, jeg lyver selv

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Sauer » 13. nov 2015, 14:10

hje1980 skrev:
Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Har indgående info vedr. den faktura der er lavet mellem AaB og OB...
Jeg betvivlede nu heller ikke beløbet, hvis du forstod det sådan? Påpegede bare, at det er umådeligt godt solgt.

I øvrigt lidt sjovt at se, hvordan der dengang blev spekuleret i, at salget skulle have finansieret et køb af Martin Bernburg, der ligeledes havde udløb et halvt år senere. Havde man nu kastet et tilsvarende beløb efter ham og stukket ham en femårig (hej, Brøndby!), ville Debatsiden formentlig egenhændigt kunne crowdfunde spillefilmen Attentatet på Lynge.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/Avis ... d-hos-AaB/

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 13. nov 2015, 22:13

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud.
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
Jamen du nægter jo fuldstændig konsekvent at forholde dig til at årsagerne dels i langt de fleste tilfælde har været lige præcist den dårlige økonomi som man i øjeblikkets AaB endelig lader til at have fået styr på, og at der i andre enkeltsituationer er andre hensyn og runde som gør man ikke har lavet de store salg som du efterlyser.

Det er ekstremt nemt at udelukkende forholde sig til bundlinjen og nå frem til den konklusion du når frem til, men det er godt nok en simplificeret og unuanceret måde at anskue det på.
Jeg gentager:
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. nov 2015, 02:55

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud.
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
Jamen du nægter jo fuldstændig konsekvent at forholde dig til at årsagerne dels i langt de fleste tilfælde har været lige præcist den dårlige økonomi som man i øjeblikkets AaB endelig lader til at have fået styr på, og at der i andre enkeltsituationer er andre hensyn og runde som gør man ikke har lavet de store salg som du efterlyser.

Det er ekstremt nemt at udelukkende forholde sig til bundlinjen og nå frem til den konklusion du når frem til, men det er godt nok en simplificeret og unuanceret måde at anskue det på.
Jeg gentager:
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
Du har ret, det er bare dårlige vaner, længere er den ikke. Så er det jo nemt at løse.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Yankee » 14. nov 2015, 16:21

Køllen I Møllen skrev:
Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Ja! Caca er vel den mest opreklamerede spillere vi har haft. 4 millioner er fremragende solgt.
Stop, stop, stop. Caca scorede i CL og var i den sæson generelt en af vores allerbedste spillere med i alt 11 mål. Jeg mindes også pokalsemifinalen mod Brøndby, hvor han var fantastisk.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Kunji » 14. nov 2015, 16:56

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Ja! Caca er vel den mest opreklamerede spillere vi har haft. 4 millioner er fremragende solgt.
Stop, stop, stop. Caca scorede i CL og var i den sæson generelt en af vores allerbedste spillere med i alt 11 mål. Jeg mindes også pokalsemifinalen mod Brøndby, hvor han var fantastisk.
Caca spillede en god sæson i AaB, og det var den sidste. Derefter forlod han os og blev et gedigent flop i OB.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Fritz » 14. nov 2015, 19:41

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Ja! Caca er vel den mest opreklamerede spillere vi har haft. 4 millioner er fremragende solgt.
Stop, stop, stop. Caca scorede i CL og var i den sæson generelt en af vores allerbedste spillere med i alt 11 mål. Jeg mindes også pokalsemifinalen mod Brøndby, hvor han var fantastisk.
Caca var en elendig spiller for os lige indtil CL-sæsonen. Han var - så vidt jeg husker - heller ikke i nærheden af holdopstillingen i mesterskabssæsonen forinden. Hvis det er sandt, at det lykkedes os at klemme 4 mio ud af OB for Caca, der havde så kort tid tilbage af sin kontrakt, så er det verdensklasse købmandskab!

Som jeg husker det, ramte han også sit vante niveau, da han kom til Odense. Men ingen tvivl om, at han i en kort periode var guld værd - men der spillede han altså også over evne.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Hovedet » 15. nov 2015, 11:43

Fritz skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Ja! Caca er vel den mest opreklamerede spillere vi har haft. 4 millioner er fremragende solgt.
Stop, stop, stop. Caca scorede i CL og var i den sæson generelt en af vores allerbedste spillere med i alt 11 mål. Jeg mindes også pokalsemifinalen mod Brøndby, hvor han var fantastisk.
Caca var en elendig spiller for os lige indtil CL-sæsonen. Han var - så vidt jeg husker - heller ikke i nærheden af holdopstillingen i mesterskabssæsonen forinden. Hvis det er sandt, at det lykkedes os at klemme 4 mio ud af OB for Caca, der havde så kort tid tilbage af sin kontrakt, så er det verdensklasse købmandskab!

Som jeg husker det, ramte han også sit vante niveau, da han kom til Odense. Men ingen tvivl om, at han i en kort periode var guld værd - men der spillede han altså også over evne.
Sandheden er jo nok, at Caca var meget op og ned i de år, han spillede i AaB. Han havde enkelte fremragende optrædener på bronzeholdet i 2007, var slet ikke på banen i mesterskabssæsonen 2008 (begge sæsoner under Smukke Erik) og var efterfølgende vores bedste mand i foråret 2009, som begyndte fremragende, men sluttede umådeligt skidt. I OB var det lidt den samme historie; fin start hvorefter han gradvist forsvandt ud af holdet. Hvad der blev af ham efter OB, ved jeg faktisk ikke.

Han var ikke en ligegyldig spiller som flere af de brasilianere, der huserede i AaB i 00erne, og leverede fra tid til anden kampafgørende aktioner. Omvendt var han alt for ustabil til et decideret profilprædikat, og det var f.eks. temmelig vildt, at han så vidt jeg husker kun fik omkring en halv time på banen i mesterskabssæsonen, hvor han ikke var skadet eller lignende.

Besvar