Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Funky » 24. nov 2015, 23:42

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Sønderhof skrev:
Hovedet skrev:JUBIIIIII - jeg er blevet All Star :cheers:

Så bliver det ikke en bedre aften
Vil tilføje, at du både her og generelt er et pragteksempel på at den skala udelukkende er baseret på antal indlæg og ikke indhold!

Nå, men kampen. Shit jeg var ved at blive rasende. Men hold nu kæft en lettelse. SÅDAN :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
Misundelsens brød skal jo også spises; det er prisen for at have nået toppen...
Toppen?
Nåja. Okay.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Pollack2 » 25. nov 2015, 00:41

Salle17 skrev:Synes faktisk at vi spiller langt mere underholdende i denne sæson end i mesterskabsæsonen..
Det synes jeg nu ikke - det er mere high and low. High er tilgengæld på højde med mesterskabssæsonen. Og der var elementer af 4-2 Farumkampen (i Farum) i går - og den kamp er nok det bedste, jeg har set i mine 20 år med AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Yankee » 25. nov 2015, 08:20

Pollack2 skrev:
Salle17 skrev:Synes faktisk at vi spiller langt mere underholdende i denne sæson end i mesterskabsæsonen..
Det synes jeg nu ikke - det er mere high and low. High er tilgengæld på højde med mesterskabssæsonen. Og der var elementer af 4-2 Farumkampen (i Farum) i går - og den kamp er nok det bedste, jeg har set i mine 20 år med AaB.
Det er jeg bestemt ikke enig i. I 13/14 tabte vi efter nogle forfærdelige indsatser i Slagelse og i Farum ligesom vi tabte hjemme til både Randers og Esbjerg. Vi blev også kørt ud på røv og albuer i Parken i oktober/november 2013. Derudover kunne vi i 13/14-sæsonen på vores bedste dage slå FCK og FCM - det mangler vi trods alt at vise i denne sæson. Så på alle måder var udsvingene ("high" og "low") altså mindst lige så store i 13/14.

"Problemet" er at 62 point næppe er nok til at blive Danmarksmester i denne sæson, så hvis det er hvad vi går og drømmer om så skal vi sandsynligvis være en hel del bedre end 13/14-sæsonen. Mindre kan dog også gøre det, og det er vel ikke usandsynligt at vi kan ramme 50-55 point og dermed en 3.-4. plads.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Forza » 25. nov 2015, 10:01

Fantastisk kamp fra vores side. Mod alle odds får vi hevet 3 point hjem.

Thomsen imponerer endnu en gang. Hvor er den mand dog bare god. Han har virkelig lagt mange flere dimensioner til sit spil siden Kusk forlod os!

Samtidig har Spalvis og Ene et fremragende makkerskab. Det er tydeligt at de trives og kan finde hinanden i blinde!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Forza » 25. nov 2015, 10:04

I øvrigt er det ret påfaldende at dommerne først dømmer en kamp med årtiets fejlkendelse for derefter at afvise at blive interviewet af tv3 sport og nægte at kommentere på hændelsen.

Virkelig småligt at man ikke en gang kan stå ved sine handlinger og i det mindste forholde sig til om man måske havde lavet en fejl.

At han så også havde DIREKTE udsyn til hændelsen skræmmer godt nok. At dommerstanden herhjemme har sådan et bundniveau burde ikke være muligt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2015, 10:56

Forza skrev:I øvrigt er det ret påfaldende at dommerne først dømmer en kamp med årtiets fejlkendelse for derefter at afvise at blive interviewet af tv3 sport og nægte at kommentere på hændelsen.

Virkelig småligt at man ikke en gang kan stå ved sine handlinger og i det mindste forholde sig til om man måske havde lavet en fejl.

At han så også havde DIREKTE udsyn til hændelsen skræmmer godt nok. At dommerstanden herhjemme har sådan et bundniveau burde ikke være muligt.
Jeg kan egentlig godt forstå det.

Dommerne er ikke gode, men deres opgave er også håbløs. Det bliver hurtigt trættende at skulle forsvare hver eneste fejldom, for der vil være mange af dem, og nogle gange er de så kampafgørende også. I situationen stod han godt nok lige for situationen, men vinklen gør det svært at se hvor hårdt Larsen bliver skubbet - han bliver jo flyttet en meters penge, men i lige linje med dommerens udsyn.

Hvis det nogensinde skal blive bedre, så skal man ændre hele moralen omrking spillet. Man skal væk fra at det er ok at forsøge at snyde sig til en fordel - så længe det ikke bliver opdaget i situationen. Det skal ikke være ok af forsøge at snyde. Det kræver at man går væk fra at spillet udelukkende skal dømmes på banen og i situationen. Man skal vurdere situationer efterfølgende og i dømme hårde karantæner efterfølgende. Det skal være helt uacceptabelt at forsøge at lave et bevidst frispark i det håb at dommeren ikke ser det.

Agesens frispark er et af dem jeg mener burde give en lang karantæne. Han forsøger helt bevidst at få en fordel ved at lave et frispark og lykkedes endda med det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Forza » 25. nov 2015, 11:21

Pastorius skrev:
Forza skrev:I øvrigt er det ret påfaldende at dommerne først dømmer en kamp med årtiets fejlkendelse for derefter at afvise at blive interviewet af tv3 sport og nægte at kommentere på hændelsen.

Virkelig småligt at man ikke en gang kan stå ved sine handlinger og i det mindste forholde sig til om man måske havde lavet en fejl.

At han så også havde DIREKTE udsyn til hændelsen skræmmer godt nok. At dommerstanden herhjemme har sådan et bundniveau burde ikke være muligt.
Jeg kan egentlig godt forstå det.

Dommerne er ikke gode, men deres opgave er også håbløs. Det bliver hurtigt trættende at skulle forsvare hver eneste fejldom, for der vil være mange af dem, og nogle gange er de så kampafgørende også. I situationen stod han godt nok lige for situationen, men vinklen gør det svært at se hvor hårdt Larsen bliver skubbet - han bliver jo flyttet en meters penge, men i lige linje med dommerens udsyn.
Hvis man vælger at stille op som dommer i en superliga kamp må man forvente pres og opmærksomhed fra fans og medier. Det er således også derfor de bliver betalt væsentligt mere end seriedommere. Jeg tror såmænd også at de fleste ville respektere fejlkendelser mere hvis dommeren i det mindste havde nosserne til at erkende sine fejl. Så jeg er bestemt ikke enig i at deres opgave er håbløs.

Hvis en dommer (og hans dertilhørende linjevogtere samt 4-dommer) med helt frit udsyn ikke kan se det frispark på Nicolai Larsen, så er det ikke vinklen der er problemet - det er dommerens kompetencer, eller mangel på samme. Hele stadion kunne se det, så hvorfor dommeren ikke kunne stiller jeg mig helt uforstående overfor.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af BoT » 25. nov 2015, 11:29

Forza skrev: Hvis en dommer (og hans dertilhørende linjevogtere samt 4-dommer) med helt frit udsyn ikke kan se det frispark på Nicolai Larsen, så er det ikke vinklen der er problemet - det er dommerens kompetencer, eller mangel på samme. Hele stadion kunne se det, så hvorfor dommeren ikke kunne stiller jeg mig helt uforstående overfor.
Da jeg i live-situationen på tv så målet, tænkte jeg i første omgang, at det så helt mærkeligt ud. Hvorfor greb Nicolai ikke bolden? Det var først i 3. eller 4. langsomme gengivelse, at jeg tydeligt kunne se Agesens American Football-tackling.
Jeg nægter at tro på, at dommeren - hvis han havde kunnet se de samme billeder, som vi så 8-9 gange - ikke ville have vurderet situationen som et frispark. Problemet er dermed ikke dommerens kompetence, men hans begrænsede muligheder for at se en situation fra flere vinkler, samt manglende tid til ordentlig reflektion af den.

Indfør nu, at hver træner har x-antal tv-challenges i hver kamp, så kan vi få ryddet op i de kampafgørende fejlkendelser, som hverken spillere, klubber, tilskuere, tv-seere ELLER dommere har interesse i.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Yankee » 25. nov 2015, 11:34

Forza skrev: Hvis man vælger at stille op som dommer i en superliga kamp må man forvente pres og opmærksomhed fra fans og medier. Det er således også derfor de bliver betalt væsentligt mere end seriedommere. Jeg tror såmænd også at de fleste ville respektere fejlkendelser mere hvis dommeren i det mindste havde nosserne til at erkende sine fejl. Så jeg er bestemt ikke enig i at deres opgave er håbløs.

Hvis en dommer (og hans dertilhørende linjevogtere samt 4-dommer) med helt frit udsyn ikke kan se det frispark på Nicolai Larsen, så er det ikke vinklen der er problemet - det er dommerens kompetencer, eller mangel på samme. Hele stadion kunne se det, så hvorfor dommeren ikke kunne stiller jeg mig helt uforstående overfor.
´

Men det er vel ikke så underligt at dommerne foretrækker at evaluere deres indsats med DFU's dommerbedømmere frem for med en kåd Joachim Boldsen? De har ingen forpligtelse til at snakke med journalister og får i øvrigt ikke løn for det.

I øvrigt er det lidt af en skrøne at Superliga-dommere skulle være så godt betalt. Michael Tykgaard får ca. 10.000 kr. for at dømme sådan en kamp som i forgårs. Det dækker over flere hele arbejdsdage til træning, forberedelse, kampdag, evaluering, mediehåndtering m.v. - og det er meget sjældent at hver enkelt dommer har mere end to kampe om måneden. Desuden har de kun testkampe hele vinteren, hvor de typisk får et par tusinde pr. kamp.

Det burde være et godt princip at dommerne er ansat på samme vilkår som spillerne. Når 99 pct. af Superligaen så er fuldtidsansat, så burde dommerne i Superligaen altså også være det. Så kunne vi med noget større rimelighed forvente at de stod til rådighed for Joachim Boldsen weekend efter weekend.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af gravballe » 25. nov 2015, 12:00

dommerne burde fuldtids ansættes, og der burde være fælles dommer møder, hvor de gennemgik situationer, som er sket i løbet af ugen/måneden. Det vil uden tvivl højre nivuet.

Det værste er ikke når en dommer laver en fejl, det kan ske, det værste er når de ikke vil indrømme det. Jeg tror da alle mennesker, kan acceptere at en person begår en fejl, fordi man ikke lige får det set i situationen. det værste er sku at høre på dommer forklaringer hvor alle kan se det er en fejl dom, men personen nægter at indrømme det.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2015, 12:08

BoT skrev:
Forza skrev: Hvis en dommer (og hans dertilhørende linjevogtere samt 4-dommer) med helt frit udsyn ikke kan se det frispark på Nicolai Larsen, så er det ikke vinklen der er problemet - det er dommerens kompetencer, eller mangel på samme. Hele stadion kunne se det, så hvorfor dommeren ikke kunne stiller jeg mig helt uforstående overfor.
Da jeg i live-situationen på tv så målet, tænkte jeg i første omgang, at det så helt mærkeligt ud. Hvorfor greb Nicolai ikke bolden? Det var først i 3. eller 4. langsomme gengivelse, at jeg tydeligt kunne se Agesens American Football-tackling.
Jeg nægter at tro på, at dommeren - hvis han havde kunnet se de samme billeder, som vi så 8-9 gange - ikke ville have vurderet situationen som et frispark. Problemet er dermed ikke dommerens kompetence, men hans begrænsede muligheder for at se en situation fra flere vinkler, samt manglende tid til ordentlig reflektion af den.

Indfør nu, at hver træner har x-antal tv-challenges i hver kamp, så kan vi få ryddet op i de kampafgørende fejlkendelser, som hverken spillere, klubber, tilskuere, tv-seere ELLER dommere har interesse i.
Det vil blive misbrugt. Forestil sig at vi er i 6 min. ovetid og Randers har to challenges tilbage. Fuck det vil blive roevsyge 6 min, plus at challenges naturligvis vil medfoere reklamestop for TV-seerne. Challenges vil ogsaa blive brugt af Ove C-typer til at smadre modstanderens momentum. Derudover vil det bare flytte fodbolden endnu laengere vaek fra den slags fodbold unge gutter og gamle maend spiller hver weekend.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Pastorius » 25. nov 2015, 12:22

Forza skrev:
Pastorius skrev: Jeg kan egentlig godt forstå det.

Dommerne er ikke gode, men deres opgave er også håbløs. Det bliver hurtigt trættende at skulle forsvare hver eneste fejldom, for der vil være mange af dem, og nogle gange er de så kampafgørende også. I situationen stod han godt nok lige for situationen, men vinklen gør det svært at se hvor hårdt Larsen bliver skubbet - han bliver jo flyttet en meters penge, men i lige linje med dommerens udsyn.
Hvis man vælger at stille op som dommer i en superliga kamp må man forvente pres og opmærksomhed fra fans og medier. Det er således også derfor de bliver betalt væsentligt mere end seriedommere. Jeg tror såmænd også at de fleste ville respektere fejlkendelser mere hvis dommeren i det mindste havde nosserne til at erkende sine fejl. Så jeg er bestemt ikke enig i at deres opgave er håbløs.

Hvis en dommer (og hans dertilhørende linjevogtere samt 4-dommer) med helt frit udsyn ikke kan se det frispark på Nicolai Larsen, så er det ikke vinklen der er problemet - det er dommerens kompetencer, eller mangel på samme. Hele stadion kunne se det, så hvorfor dommeren ikke kunne stiller jeg mig helt uforstående overfor.
Jeg har været dommer (i Basketball). Det er ikke så nemt at se tingene i situationen som det er når man sidder på sidelinjen. Oveni er spillerne blevet rigtig gode til at så situationerne til at se ud af meget mere end de er, så udover at få øje på hændelserne, skal de også kunne vurdere om forseelsen nu er hændelig eller om der er film med inde over. Oveni er en fodboldbane noget større end en basketbane, og der er der (nu om dage) tre mand med en fløjte.

En ting er Yankee's pointe med professionelle dommere, men det gør det ikke, tror jeg. Jeg mener at man skal ændre på flere ting. Lad os få faste måldommere, og så skal alle fem mand (Dommer, linjevogtere, mållinjedommere) have en fløjte i munden. Så må vi tage med, at der ind imellem er en situation eller to, hvor dommerne lige skal diskutere hvad de mener, og ideelt måske se en tv-optagelse eller to. Jeg bryder mig ikke om challengesystemet, men kan bedre li' det der bliver brugt i basketball (NBA), hvor dommerne har mulighed for selv at ønske at se en situation igennem (og generelt er lidt konservative med at bruge det).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af BoT » 25. nov 2015, 12:51

Buzz Killington skrev: Det vil blive misbrugt. Forestil sig at vi er i 6 min. ovetid og Randers har to challenges tilbage. Fuck det vil blive roevsyge 6 min, plus at challenges naturligvis vil medfoere reklamestop for TV-seerne. Challenges vil ogsaa blive brugt af Ove C-typer til at smadre modstanderens momentum. Derudover vil det bare flytte fodbolden endnu laengere vaek fra den slags fodbold unge gutter og gamle maend spiller hver weekend.
Jeg er med på, at der er en risiko for, at challenges vi kunne trække tempo og energi ud af kampen, hvis de bare kunne kastes i flæng. Men man kunne jo lave nogle restriktioner, der fx tilsagde, at de udelukkende kunne bruges i absolut kampafgørende situationer: Mål, straffespark, direkte røde kort. Der vil være en udfordring i forhold til offside-kendelser, da man jo jævnfør ovenstående udelukkende kan challenge en offside, der IKKE bliver dømt. Men det må man kunne finde ud af.

I forhold til, at give dommeren mulighed for en challenge, tror jeg egentlig ikke, det vil ændre det store. I kampens hede tror jeg ofte, dommeren føler sig sikker på din første indskydelse. Det er fx overhovedet ikke sikkert, Tykgaard ville have genset situationen ved Randers' 1-0 mål, da han jo stod godt placeret, og vel derfor følte sig sikker på, at Agesen ikke havde gjort noget direkte kriminelt.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Kristian60 » 25. nov 2015, 13:18

Man kunne også forestille sig et system, hvor der er en dommer med TV billeder placeret i skyboxen, som løbende kommunikerer med 1. dommeren. Han vil så altid, såfremt 1. dommeren er i tvivl - og i kampafgørende situationer generelt, blive spurgt til råds.

Det virker ikke som nogen særlig stor omvæltning i forhold til det spil vi kender i dag.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Eksil » 25. nov 2015, 13:29

Kristian60 skrev:Man kunne også forestille sig et system, hvor der er en dommer med TV billeder placeret i skyboxen, som løbende kommunikerer med 1. dommeren. Han vil så altid, såfremt 1. dommeren er i tvivl - og i kampafgørende situationer generelt, blive spurgt til råds.

Det virker ikke som nogen særlig stor omvæltning i forhold til det spil vi kender i dag.
Det mindre meget om det system man har i NFL. Foruden de to challanges, som det desuden koster noget at tabe i NFL, er alle mål eller underkendte mål underlagt et videoreview. Det fungunerer fint, men det er også inden for rammerne af et spil for en kamp tager 4 timer at afvikle.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af astonvilla » 25. nov 2015, 13:36

Kristian60 skrev:Man kunne også forestille sig et system, hvor der er en dommer med TV billeder placeret i skyboxen, som løbende kommunikerer med 1. dommeren. Han vil så altid, såfremt 1. dommeren er i tvivl - og i kampafgørende situationer generelt, blive spurgt til råds.

Det virker ikke som nogen særlig stor omvæltning i forhold til det spil vi kender i dag.
Den idé er klart den bedste i mine øjne. Og jeg tror også det er den model som FIFA sidder og arbejder med lige p.t.

Jeg giver ikke en skid for de argumenter om at "det kan være svært at se det i situationen" når det kommer til den episode i mandags. Jeg sidder på øvre Weber midt for - altså gud véd hvor mange meter væk, og IKKE med frit udsyn til situationen som Tykgaard havde - men jeg var da ingenlunde i tvivl om at der var klart frispark.

Tykgaard og en 5-6 af hans kollegaer er så inkompetente at det gør ondt helt ind i sjælen. Det tror jeg ikke en fuldtidsstilling som dommer vil ændre det store på.

Derfor må de have hjælp i et eller andet format inden de smadrer folks lyst til at gå til fodbold fuldstændigt. Og en "TV dommer" oppe på tribunen vil være en fin løsning. De kører med det i ishockey i flere lande allerede.

Spændende at se hvor lang tid Tykgaard får i skammekrogen ovenpå den skandalekamp mandag! Det var jo ikke bare den hændelse hvor han var helt blank. Det var hele kampen igennem han dømte skandaløst dårligt. Det bør give en cool-down periode på nogle uger.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af astonvilla » 25. nov 2015, 13:39

Eksil skrev:
Kristian60 skrev:Man kunne også forestille sig et system, hvor der er en dommer med TV billeder placeret i skyboxen, som løbende kommunikerer med 1. dommeren. Han vil så altid, såfremt 1. dommeren er i tvivl - og i kampafgørende situationer generelt, blive spurgt til råds.

Det virker ikke som nogen særlig stor omvæltning i forhold til det spil vi kender i dag.
Det mindre meget om det system man har i NFL. Foruden de to challanges, som det desuden koster noget at tabe i NFL, er alle mål eller underkendte mål underlagt et videoreview. Det fungunerer fint, men det er også inden for rammerne af et spil for en kamp tager 4 timer at afvikle.
Der skal ikke challenges ind over. Dommeren skal kunne konsultere med TV dommeren hvis han føler sig usikker på noget, og TV dommeren skal kunne give hovedommeren et kald i øresneglen hvis der er noget helt skævt. That's it.
Det skal være en funktion som skal komme i spil i de særlige tilfælde.
Det bliver ikke noget stort issue.

Faktum er: De piv elendige dommere skal have noget hjælp - ellers ender det galt. Vi kan sætte 40 ekstra mål og liniedommere ind - det hjælper ikke en skid, såfremt de 3 der var i spil i mandags ikke kunne se det der skete.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Kristian60 » 25. nov 2015, 13:40

Eksil skrev:Det fungunerer fint, men det er også inden for rammerne af et spil for en kamp tager 4 timer at afvikle.
Lad os kigge på kampen mod Randers. Hvor mange situationer skal kigges igennem dér?
5 Mål, Risgårs glidende tackling i vores felt og Blåbergs headbutt - iforhold til hvad jeg lige kan huske. Lad os sige maks 10 situationer.

Forskellen i det jeg forklarer er at det er en (eller to) seperat TV-dommer som kigger billederne igennem og træffer beslutning herudfra. I NFL skal alle dommer jo forlade banen og se alle vinkler for så at returnere tilbage til banen. ved de fleste mål vil man med TV billeder kunne træffe en korrekt beslutning før spillerne er færdige med at juble.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af astonvilla » 25. nov 2015, 13:42

Kristian60 skrev:
Eksil skrev:Det fungunerer fint, men det er også inden for rammerne af et spil for en kamp tager 4 timer at afvikle.
Lad os kigge på kampen mod Randers. Hvor mange situationer skal kigges igennem dér?
5 Mål, Risgårs glidende tackling i vores felt og Blåbergs headbutt - iforhold til hvad jeg lige kan huske. Lad os sige maks 10 situationer.

Forskellen i det jeg forklarer er at det er en (eller to) seperat TV-dommer som kigger billederne igennem og træffer beslutning herudfra. I NFL skal alle dommer jo forlade banen og se alle vinkler for så at returnere tilbage til banen. ved de fleste mål vil man med TV billeder kunne træffe en korrekt beslutning før spillerne er færdige med at juble.
Det ville vel reelt kun have givet et stop i kampens forløb - nemlig efter 3 min.

De enkelte mål skal vel ikke kigges igennem ellers? De var vel alle "reelle mål" (farligt at sige herinde).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015

Indlæg af Kristian60 » 25. nov 2015, 13:44

astonvilla skrev:
Kristian60 skrev:
Eksil skrev:Det fungunerer fint, men det er også inden for rammerne af et spil for en kamp tager 4 timer at afvikle.
Lad os kigge på kampen mod Randers. Hvor mange situationer skal kigges igennem dér?
5 Mål, Risgårs glidende tackling i vores felt og Blåbergs headbutt - iforhold til hvad jeg lige kan huske. Lad os sige maks 10 situationer.

Forskellen i det jeg forklarer er at det er en (eller to) seperat TV-dommer som kigger billederne igennem og træffer beslutning herudfra. I NFL skal alle dommer jo forlade banen og se alle vinkler for så at returnere tilbage til banen. ved de fleste mål vil man med TV billeder kunne træffe en korrekt beslutning før spillerne er færdige med at juble.
Det ville vel reelt kun have givet et stop i kampens forløb - nemlig efter 3 min.

De enkelte mål skal vel ikke kigges igennem ellers? De var vel alle "reelle mål" (farligt at sige herinde).
Jeg mente bare at alle mål teknisk set bør kigges igennem, men sinden der ikke sker noget ureglementeret tager det ikke mange sekunder.

Besvar