Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Elscorpio » 30. nov 2015, 22:27

Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
Nu har jeg ikke alle sportskanalerne, men stod de direkte og sagde det på Onesided efter kampen? Viasats journalister plejer næsten altid at vinkle den i retning af at Brøndby kommer igen i næste kamp.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af sulakvelidze » 30. nov 2015, 22:54

Sejre over Brøndby er og bliver bare noget helt særligt.

Det er da skønt at få ram på FCK, AGF og FCM, men lykkefølelsen er bare på et højere plan, når AaB slår Brøndby. Det ændrer 10 år uden BIF-mesterskaber ikke på, de er stadig hadeværdige på et kosmisk plan på grund af deres afstumpethed, deres dobbeltmoral og evige arrogance og ikke mindst deres urimelige fordele takket være ægteskabet med Viasat.

Tak til AaB's spillere for at slå denne pest. Tak for at give os den fornøjelse. Tak for målene til Ene og Spalvis. Og en ekstra tak til Kenneth Emil for at spille så stor en kamp mod netop dem. :thumbsup:

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Califfen » 1. dec 2015, 00:09

Elscorpio skrev:
Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
Nu har jeg ikke alle sportskanalerne, men stod de direkte og sagde det på Onesided efter kampen? Viasats journalister plejer næsten altid at vinkle den i retning af at Brøndby kommer igen i næste kamp.
Jeg så ikke Onside. Jeg refererer kun til artikler fra bold.dk, bt.dk etc.. De er selvfølgelig altid ret sensationssøgende i overskrifterne, så om spillerne virkelig har meldt så klart ud, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed :)

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Lindmark » 1. dec 2015, 04:36

sulakvelidze skrev:Sejre over Brøndby er og bliver bare noget helt særligt.

Det er da skønt at få ram på FCK, AGF og FCM, men lykkefølelsen er bare på et højere plan, når AaB slår Brøndby. Det ændrer 10 år uden BIF-mesterskaber ikke på, de er stadig hadeværdige på et kosmisk plan på grund af deres afstumpethed, deres dobbeltmoral og evige arrogance og ikke mindst deres urimelige fordele takket være ægteskabet med Viasat.

Tak til AaB's spillere for at slå denne pest. Tak for at give os den fornøjelse. Tak for målene til Ene og Spalvis. Og en ekstra tak til Kenneth Emil for at spille så stor en kamp mod netop dem. :thumbsup:
Meget enig - hadet mod de pisgule har eksisteret i Nordjylland siden FC Dit og FC Dat endnu ikke var blevet konceptualiserede i hhv. København og Ikast. Så der er lige en ekstra dimension til disse sejre.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Funky » 1. dec 2015, 09:20

FCM er da værre, og dermed sjovere at slå, i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 1. dec 2015, 11:28

Meget sigende er kampreferatet(video) på AaBs hjemmeside kun 4-5 minutter langt mod Brøndby.

Det var en ringe kamp. De seneste referater har været på næsten 10 minutter.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af troelsh » 1. dec 2015, 12:34

FlæskeFrank skrev:Meget sigende er kampreferatet(video) på AaBs hjemmeside kun 4-5 minutter langt mod Brøndby.

Det var en ringe kamp. De seneste referater har været på næsten 10 minutter.
Ja det var en ret ringe kamp objektivt set, men det var virkelig også en dårlig som kun blev ringere jo længere henne i kampen vi kom, og dette var klart en fordel for Brøndbys tonser bold.

Jeg ville egentlig ønske der var skrappere krav til banerne i suppen, det ville gøre niveauet væsentligt højere og mere seværdigt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af hje1980 » 1. dec 2015, 12:59

troelsh skrev:
FlæskeFrank skrev:Meget sigende er kampreferatet(video) på AaBs hjemmeside kun 4-5 minutter langt mod Brøndby.

Det var en ringe kamp. De seneste referater har været på næsten 10 minutter.
Ja det var en ret ringe kamp objektivt set, men det var virkelig også en dårlig som kun blev ringere jo længere henne i kampen vi kom, og dette var klart en fordel for Brøndbys tonser bold.

Jeg ville egentlig ønske der var skrappere krav til banerne i suppen, det ville gøre niveauet væsentligt højere og mere seværdigt.
Man bør gøre som i Madrid... der er 30% af banen kunstgræs... udelukkende for at styrke rodnettet og fastheden i græsset så det ikke flænses op.
Kunne man med fordel også gøre herhjemme...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Søgaard » 1. dec 2015, 13:39

Synes der var nogen der sagde, at det så ud som om at Agger blokerede et skud med armen i feltet på et tidspunkt i 1. halvleg? Kan det passe? Nogen der evt. har video af det? Troede det ville komme i highlights, men der er ikke noget, så det må ikke have været den største forseelse.
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af jonas386 » 1. dec 2015, 13:44

Søgaard skrev:Synes der var nogen der sagde, at det så ud som om at Agger blokerede et skud med armen i feltet på et tidspunkt i 1. halvleg? Kan det passe? Nogen der evt. har video af det? Troede det ville komme i highlights, men der er ikke noget, så det må ikke have været den største forseelse.
Der var en situation, men det var i højere grad bold på hånd, end hånd på bold. Som jeg så den virkede der ikke til at være det store at komme efter. Går udfra det også er grunden til den ikke har været taget op efterfølgende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2015, 16:13

Søgaard skrev:Synes der var nogen der sagde, at det så ud som om at Agger blokerede et skud med armen i feltet på et tidspunkt i 1. halvleg? Kan det passe? Nogen der evt. har video af det? Troede det ville komme i highlights, men der er ikke noget, så det må ikke have været den største forseelse.
Den ramte hans arm/hånd, ja, men der var ikke - i nærheden af at være - straffe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Søgaard » 1. dec 2015, 16:49

Fint nok, det var bare for at høre om den var nedtonet fordi der ikke var noget, eller om det fact at vi vandt dulmede nerverne tilstrækkeligt til, at der ikke var noget brok over det :) Tak!
Aalborg BK 1885!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af fish » 1. dec 2015, 17:04

Elscorpio skrev:
Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
Nu har jeg ikke alle sportskanalerne, men stod de direkte og sagde det på Onesided efter kampen? Viasats journalister plejer næsten altid at vinkle den i retning af at Brøndby kommer igen i næste kamp.
Der er interview med Rønnow og Frank på bold.DK hvor de absolut ikke bortforklarer nederlaget. Desuden var det Canal9 som havde kampen og jeg synes faktisk de er et gram mere neutrale end Viasat.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af thomasjn » 1. dec 2015, 18:18

fish skrev:
Elscorpio skrev:
Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
Nu har jeg ikke alle sportskanalerne, men stod de direkte og sagde det på Onesided efter kampen? Viasats journalister plejer næsten altid at vinkle den i retning af at Brøndby kommer igen i næste kamp.
Der er interview med Rønnow og Frank på bold.DK hvor de absolut ikke bortforklarer nederlaget. Desuden var det Canal9 som havde kampen og jeg synes faktisk de er et gram mere neutrale end Viasat.
Kan generelt også bedre lide Canal 9, men i guder hvor er jeg træt af Michael Gravgaard. Synes han er decideret at høre på og Esben Hansen er ikke meget bedre.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Mogens » 1. dec 2015, 22:02

thomasjn skrev:
fish skrev:
Elscorpio skrev:
Califfen skrev:Er ret forbløffet over at læse reaktioner fra Brøndby-lejren, hvor de storroser AaB. "De var bedre end os", "De var et niveau over os" osv.. Ok, Thomas Frank plejer faktisk at være ganske fair og nøgtern omkring AaB, men jeg havde aldrig forestillet mig spillere som Kahlenberg og Agger melde så ærligt ud. Et BIF-nederlag plejer at handle om alt andet end modstanderens styrke.
Nu har jeg ikke alle sportskanalerne, men stod de direkte og sagde det på Onesided efter kampen? Viasats journalister plejer næsten altid at vinkle den i retning af at Brøndby kommer igen i næste kamp.
Der er interview med Rønnow og Frank på bold.DK hvor de absolut ikke bortforklarer nederlaget. Desuden var det Canal9 som havde kampen og jeg synes faktisk de er et gram mere neutrale end Viasat.
Kan generelt også bedre lide Canal 9, men i guder hvor er jeg træt af Michael Gravgaard. Synes han er decideret at høre på og Esben Hansen er ikke meget bedre.
Dog fik Esben Hansen et stort plus for (nogenlunde) følgende kommentar: ".....så kommer bolden ind i feltet til Spalvis, og så ved vi alle sammen, hvad der sker - så er der mål".
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Gamen » 2. dec 2015, 17:45

Nyd den her artikel - for første gang er Brüchmann klog at høre på! Goosebumps!

http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Provst i Brovst » 2. dec 2015, 18:00

Gamen skrev:Nyd den her artikel - for første gang er Brüchmann klog at høre på! Goosebumps!

http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person
OMG. Det er venner af huset der får ros i stedet for det berømmede friske fremmede blod udefra. :cool:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af astonvilla » 3. dec 2015, 09:15

Gamen skrev:Nyd den her artikel - for første gang er Brüchmann klog at høre på! Goosebumps!

http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person
Fantastisk læsning!

"Han er det tætteste, vi kommer på fodboldens Godfather. Ingen herhjemme når ham til sokkeholderne" (udtalt af Riddersholm, none the less).

PEA for President.
Bienvenu Bassogog!

Besvar