Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Opstart - Forår 2016

Indlæg af 9520AaB » 23. feb 2016, 18:10

Würtz var et monster i dag. God præstation af Jønsson, Ene, Thomsen og Børsting. Backs ikke super.
Leicester havde scouts, mon det er Thomsen de kigger på?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Buzz Killington » 23. feb 2016, 18:23

Hva' var det saa kampe #14 uden nederlag?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Provst i Brovst » 23. feb 2016, 18:24

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Gamen » 23. feb 2016, 18:27

Stor, stor ros fra svensk hold.

Bemærkningerne fra Sydsvenskans udsendte taler for sig selv.

Vi kan tage nogen af dem her:

- Man ser tydeligt hvorfra Kuhn har hentet sit spilsystem. AaB spiller præcis sådan, men lader venstre back hænge lidt og flytter højrebacken op. Derudover løber kaptajnen Würtz mere dybt end vi er vant til fra Malmös centrale midtbanespillere, og skaber en helt anden dynamik.

- AaB flytter bolden metodisk langs jorden, men det sker meget hurtigt. En af forskellene på de to hold.

- Presspillet er utroligt kontrolleret. AaB-spillerne falder ind, og ligger tæt på Malmö-forsvaret, og er dermed klar så snart modstanderne taber bolden. Særligt venstre back Konaté har fået det at mærke.

- Det virker som et meget velbalanceret hold.

Han fortsætter med at rose AaB kampen igennem. En ren fornøjelse!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af MrBangDK » 23. feb 2016, 18:48

Ud fra Twitter opdateringer lyder det til at Bassegøj var skarp med afleveringerne.. Nogen observationer om det fra stadion?
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2016, 18:58

MrBangDK skrev:Ud fra Twitter opdateringer lyder det til at Bassegøj var skarp med afleveringerne.. Nogen observationer om det fra stadion?
Mange gode aktioner fra min plads på Spar Nord. Der var to gange hvor Ene var lidt efter ham for ikke at løbe i position, men jeg forventer det kommer med tiden. Derudover god på bolden, kan både sætte en mand, og finde den rigtige mand efterfølgende. Med lidt mere held havde han også været med i et mål.
Men en rigtig fin præstation synes jeg. Han er meget bevægelig, og vil gerne have bolden. Som type har han mange af de samme kvaliteter som Enevoldsen i det opbyggende spil. Han skal dog blive lidt bedre til at løbe fri i boksen, men det har han også vist han kan, så igen handler det nok om tilvænning.

Hvis alderen passer, så har vi en kommende stjerne. Ganske enkelt. Gruppen der stod lige bag mig virkede også meget begejstrede.

Der kommer formegentlig nogle highlights senere, og mon ikke han er med i en aktion eller 4 her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af A_Strandfelt » 23. feb 2016, 19:02

Ham Sana på Malmös venstre kant, er det ikke ham, der blev rygtet til AaB for nogen tid siden? Det er godt nok godt, vi ikke fik ham. Magen til loddoven og ligegyldig kantspiller skal man lede længe efter. Han var fuldstændig ugidelig.

EDIT: Jo, det var så: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... obias-sana
MrBangDK skrev:Ud fra Twitter opdateringer lyder det til at Bassegøj var skarp med afleveringerne.. Nogen observationer om det fra stadion?
Jeg smuttede med 20 min igen. Men allerede dér var det et super indhop af Bassogog. Han har netop blik for modspillerne, og det er en kæmpe fordel med hans kombi af fysik og teknik, at han også magter at aflevere, i stedet for at drible hver gang. Han ramte ikke en medspiller hver gang, men han har stor andel i 3-0 målet, og kunne sagtens have fået en assist eller to mere, hvis dem, han afleverede til, enten afsluttede bedre eller holdt sig onside.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Provst i Brovst » 23. feb 2016, 19:37

Kuhn ligner en fra The Walking Dead, en af zombierne. Det er tydeligt hårdt at starte som chef for Malmø FF.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af 9800 » 23. feb 2016, 20:02

Er jeg den eneste der undrer mig over at Ahlmann varmede op i anden halvleg? Er han alligevel i spil til på mandag?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Provst i Brovst » 23. feb 2016, 20:03

Blev Jöhnsson skadet? Han var ude at træne i halvlegen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2016, 20:04

Søndergaard udtaler efter kampen at han var lidt skuffet over Malmö FF og at han godt kunne ha' ønsket sig en lidt hårdere matchning i generalprøven da der venter en modstander af en helt anden kaliber mandag aften. Svenskerne var en skuffelse, det hører dog også med at de langtfra stillede i stærkeste opstilling.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2016, 20:06

9800 skrev:Er jeg den eneste der undrer mig over at Ahlmann varmede op i anden halvleg? Er han alligevel i spil til på mandag?
Det er vist planen at han får spilletid i morgen i en reserveholdskamp mod Skive. Jeg tror ikke at Ahlmann er i betragtning til kampen mod Herning

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Trickster » 23. feb 2016, 20:26

Provst i Brovst skrev:Blev Jöhnsson skadet? Han var ude at træne i halvlegen.
Han fik et skrub midt i første havleg, brugte 30 sekunder på at komme på benene, og spillede så videre uden problemer. Intet er meldt ud, så mon ikke det bare er et mindre slag, der lige skulle holdes varm i pausen.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Gamen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Gamen » 23. feb 2016, 20:27

frederikshavneren skrev:Søndergaard udtaler efter kampen at han var lidt skuffet over Malmö FF og at han godt kunne ha' ønsket sig en lidt hårdere matchning i generalprøven da der venter en modstander af en helt anden kaliber mandag aften. Svenskerne var en skuffelse, det hører dog også med at de langtfra stillede i stærkeste opstilling.
Men den del af det er så AaB's egen skyld. Da aftalen om kampen blev indgået informerede Kuhn AaB om, at de ikke kunne stille med et specielt stærkt hold pga. vigtigheden af pokalkampene.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 23. feb 2016, 20:40


Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 23. feb 2016, 20:52

Baseret på højdepunkterne levede MFF's venstre back godt nok en elendig indsats - impliceret i alle vores mål! Jönnes mål lugter lidt af offside, synes jeg.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Sauer » 23. feb 2016, 20:56

Spanky skrev:
Baseret på højdepunkterne levede MFF's venstre back godt nok en elendig indsats - impliceret i alle vores mål! Jönnes mål lugter lidt af offside, synes jeg.
Synes også, det ligner en offside på det første mål. Omvendt kunne MFFs annullerede mål også være på grænsen til at være god nok.

Bassogog har godt nok hurtige fødder! Ser spændende ud.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Martino » 23. feb 2016, 20:59

Kan se Gilli kom ind på backen i 2.halvleg. Hvem af de to gjorde sig bedst bemærket, med tanke om den åbne kamp om højre back?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Søgaard » 23. feb 2016, 21:52

Spanky skrev:
Baseret på højdepunkterne levede MFF's venstre back godt nok en elendig indsats - impliceret i alle vores mål! Jönnes mål lugter lidt af offside, synes jeg.
2-0 er vel Adu der fejler, ikke backen.

Shit en lækker pasning af Basso ved 3-0. Og som andre også skriver, der er god fart i hans afleveringer og skud også, meget spændende. God fysik. Virker til at arbejde fint. Kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne blive et monster.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Kristian » 23. feb 2016, 21:52

Martino skrev:Kan se Gilli kom ind på backen i 2.halvleg. Hvem af de to gjorde sig bedst bemærket, med tanke om den åbne kamp om højre back?
Gilli fik ikke vist det store, men var dog sikker i de ting han var impliceret i. PK var sikker i sine indgreb, men kommer ikke til indlæg overhovedet i dag. Jeg tror den er 60-40 til PK lige pt. De første par kampe afgøre det tror jeg.
------------------
mvh Kristian

Besvar