Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Martino » 23. feb 2016, 21:57

Kristian skrev:
Martino skrev:Kan se Gilli kom ind på backen i 2.halvleg. Hvem af de to gjorde sig bedst bemærket, med tanke om den åbne kamp om højre back?
Gilli fik ikke vist det store, men var dog sikker i de ting han var impliceret i. PK var sikker i sine indgreb, men kommer ikke til indlæg overhovedet i dag. Jeg tror den er 60-40 til PK lige pt. De første par kampe afgøre det tror jeg.
Ok, tak. Havde håbet at Søndergaard var træneren, der så at der intet lys er i at beholde PK. Det er fint nok at han står ok dernede, men offensivt er det godt nok mere held en forstand synes jeg. Nuvel jeg bakker op hvis han spiller pladsen i foråret, men håber Gilli kan holde sig skadesfri og tage pladsen på sigt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Kristian » 23. feb 2016, 22:08

Martino skrev:
Kristian skrev:
Martino skrev:Kan se Gilli kom ind på backen i 2.halvleg. Hvem af de to gjorde sig bedst bemærket, med tanke om den åbne kamp om højre back?
Gilli fik ikke vist det store, men var dog sikker i de ting han var impliceret i. PK var sikker i sine indgreb, men kommer ikke til indlæg overhovedet i dag. Jeg tror den er 60-40 til PK lige pt. De første par kampe afgøre det tror jeg.
Ok, tak. Havde håbet at Søndergaard var træneren, der så at der intet lys er i at beholde PK. Det er fint nok at han står ok dernede, men offensivt er det godt nok mere held en forstand synes jeg. Nuvel jeg bakker op hvis han spiller pladsen i foråret, men håber Gilli kan holde sig skadesfri og tage pladsen på sigt.
Enig, og vi så hvilket potentiale Gilli har, i kampen mod Brøndby sidst på året. Håber han får chancen.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af thomasjn » 23. feb 2016, 22:28

Kristian skrev:
Martino skrev:
Kristian skrev:
Martino skrev:Kan se Gilli kom ind på backen i 2.halvleg. Hvem af de to gjorde sig bedst bemærket, med tanke om den åbne kamp om højre back?
Gilli fik ikke vist det store, men var dog sikker i de ting han var impliceret i. PK var sikker i sine indgreb, men kommer ikke til indlæg overhovedet i dag. Jeg tror den er 60-40 til PK lige pt. De første par kampe afgøre det tror jeg.
Ok, tak. Havde håbet at Søndergaard var træneren, der så at der intet lys er i at beholde PK. Det er fint nok at han står ok dernede, men offensivt er det godt nok mere held en forstand synes jeg. Nuvel jeg bakker op hvis han spiller pladsen i foråret, men håber Gilli kan holde sig skadesfri og tage pladsen på sigt.
Enig, og vi så hvilket potentiale Gilli har, i kampen mod Brøndby sidst på året. Håber han får chancen.
Omvendt så vi jo også hvor god Patrick var i foråret 2014 på højre backen og i starten af 14/15 sæsonen. Kan altså godt se Patrick finde formen igen og blive en rigtig stærk HB. Derudover giver det jo god mening at køre ham ind på holdet som en rutineret kraft, hvis han holder niveau.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. feb 2016, 22:40

Glimrende generalprøve, men som sædvanlig er det svært helt at være sikker på hvor vi står når det gælder. Jeg bliver en smule nervøs over hvor gode vi ser ud til at være, for det er næsten for godt til at være sandt, hvis niveauet er som jeg synes det ser ud til.

Enevoldsen bliver superligaens helt store profil i foråret, og hvis ellers den nye landstræner ser danske kampe må han være et af de mest sikre kort til de kommende landskampe - han er fuldstændig fremragende, og har aldrig været bedre.

Store plusser til Jönsson, Würtz, Kasper P og Thomsen. Mens Risgård havde en af de knap så heldige kampe synes jeg. Bassogog kan blive en fremragende joker at have i foråret.

Og så er næsten 5000 til en træningskamp i februar altså imponerende, meget endda.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af limey » 24. feb 2016, 08:39

Er jeg den eneste der får ståpels ved at se Enes to mål? De er begge to så køligt sat ind, at det er en fryd. Sikken dog en forskel på en angriber med tur i den og så eksempelvis den Ene der vendte hjem til AaB. For halvandet år siden, var de to chancer blevet sparket langt ud på Annebergvej.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af FlæskeFrank » 24. feb 2016, 09:28

Det ligner til at vi har tre meget skarpe angribere. Det er ikke skidt.

Pt. scorer superligatopscoreren ikke pga skader m.v., så scorer de to andre istedet.

Og så scorer nr. 4 angriber i Tyskland.
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Opstart - Forår 2016

Indlæg af 9520AaB » 24. feb 2016, 09:40

limey skrev:Er jeg den eneste der får ståpels ved at se Enes to mål? De er begge to så køligt sat ind, at det er en fryd. Sikken dog en forskel på en angriber med tur i den og så eksempelvis den Ene der vendte hjem til AaB. For halvandet år siden, var de to chancer blevet sparket langt ud på Annebergvej.
Enig, han ser superskarp ud, han arbejder også hele tiden uden bold, tilbyder sig, råber af medspillere. Han bliver guld værd i foråret.
Han scorer i begge ender??, ret beset godt klaret, hvis han skulle skyde begge chancer ud på AnnebergvejBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Freddie » 24. feb 2016, 09:49

limey skrev:Er jeg den eneste der får ståpels ved at se Enes to mål? De er begge to så køligt sat ind, at det er en fryd. Sikken dog en forskel på en angriber med tur i den og så eksempelvis den Ene der vendte hjem til AaB. For halvandet år siden, var de to chancer blevet sparket langt ud på Annebergvej.
Dejligt at se ham afslutte med omtanke. Det så fantastisk ud. Kan han holde fast er jeg helt enig. Præcis de to scoringer var højdepunktet. For et halvt år siden, vil jeg endda sige, havde han netop tyret løs, og så var de nok ikke havnet på Annebergvej, men et eller andet udefinerligt sted i Vestbyen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af limey » 24. feb 2016, 10:26

Sikken noget ævl, alle bolde ender på Annebergvej. I hvert fald med den nordenvind vi har haft på det seneste

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Kenneth K » 24. feb 2016, 10:27

Nu må Superligaen-bolden satme godt snart rulle. Ovenpå afslutningen af efteråret og optaktskampene her til foråret kribler det mere end bare almindeligt meget.

Enevoldsen virker jo dødbringende, og spiller endnu bedre end han gjorde, da han raserede Superligaen i '08. Thomsen kandiderer vel efterhånden til at være den måske mest elegante og boldsikre spiller, vi nogensinde har haft i AaB. Og Jönsson ligner én, som igen vil tage taktstokken, som han gjorde i '14. Vi mangler bare lige at Spalvis lige finder målet igen, og så stikker det jo helt af for den offensiv.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Martino » 24. feb 2016, 10:29

Er jeg den eneste som undrer mig lidt over Søndergaards udmelding omkring Malmøs styrke. Er det for at vække sine egne spillere inden mandag eller har kemien mellem Kuhn og Søndergaard ikke altid været god, eller var man blevet lovet et Malmø i stærk opstilling i sin tid.

Ene ser virkelig skarp ud. Jeg håber han brænder helt igennem i foråret og at vi scorer en fin gevinst på ham til sommer, hvor vi alligevel skal spille et nyt mandskab sammen i en ny liga struktur.m
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Sauer » 24. feb 2016, 10:37

Martino skrev:Er jeg den eneste som undrer mig lidt over Søndergaards udmelding omkring Malmøs styrke. Er det for at vække sine egne spillere inden mandag eller har kemien mellem Kuhn og Søndergaard ikke altid været god, eller var man blevet lovet et Malmø i stærk opstilling i sin tid.

Ene ser virkelig skarp ud. Jeg håber han brænder helt igennem i foråret og at vi scorer en fin gevinst på ham til sommer, hvor vi alligevel skal spille et nyt mandskab sammen i en ny liga struktur.m
Nu så jeg ikke kampen, men meldingerne har da gået på, at Malmø ikke var særligt gode i går. Kuhn har også selv været ude at skælde ud på Malmøs præstation i går. Så det er vel bare et opråb om, at vi ikke er verdensmestre baseret på én god kamp mod et hold, der havde en dårlig dag.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Freddie » 24. feb 2016, 10:39

limey skrev:Sikken noget ævl, alle bolde ender på Annebergvej. I hvert fald med den nordenvind vi har haft på det seneste
Nej, for der er helt en eller anden lille knægt, der jublende bortfører den til en have i Schleppegrellsgade :-)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Martino » 24. feb 2016, 10:48

Sauer skrev:
Martino skrev:Er jeg den eneste som undrer mig lidt over Søndergaards udmelding omkring Malmøs styrke. Er det for at vække sine egne spillere inden mandag eller har kemien mellem Kuhn og Søndergaard ikke altid været god, eller var man blevet lovet et Malmø i stærk opstilling i sin tid.

Ene ser virkelig skarp ud. Jeg håber han brænder helt igennem i foråret og at vi scorer en fin gevinst på ham til sommer, hvor vi alligevel skal spille et nyt mandskab sammen i en ny liga struktur.m
Nu så jeg ikke kampen, men meldingerne har da gået på, at Malmø ikke var særligt gode i går. Kuhn har også selv været ude at skælde ud på Malmøs præstation i går. Så det er vel bare et opråb om, at vi ikke er verdensmestre baseret på én god kamp mod et hold, der havde en dårlig dag.
Du har nok ret. Undrede mig blot lidt over retorikken.
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Eksil » 24. feb 2016, 10:54

Har Superligaen nogensinde haft en 40 måls dou? Er det realistisk at Spalvis og Ene kan komme derop?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 10:58

Eksil skrev:Har Superligaen nogensinde haft en 40 måls dou? Er det realistisk at Spalvis og Ene kan komme derop?
Jeg tvivler - Højer og Miti lavede tilsammen 38 kasser for OB i 03/04 (19 hver)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Kenneth K » 24. feb 2016, 10:59

Eksil skrev:Har Superligaen nogensinde haft en 40 måls dou? Er det realistisk at Spalvis og Ene kan komme derop?
Var Mwape Miti og Steffen Højer ikke oppe og snuse til det i sin tid? De nåede nok ikke helt derop dog. EDIT: Too slow.

At Spalvis og Ene skulle nå derop virker også liiiiiiidt meget optimistisk.

Gamen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Gamen » 24. feb 2016, 10:59

Martino skrev:Er jeg den eneste som undrer mig lidt over Søndergaards udmelding omkring Malmøs styrke. Er det for at vække sine egne spillere inden mandag eller har kemien mellem Kuhn og Søndergaard ikke altid været god, eller var man blevet lovet et Malmø i stærk opstilling i sin tid.

Ene ser virkelig skarp ud. Jeg håber han brænder helt igennem i foråret og at vi scorer en fin gevinst på ham til sommer, hvor vi alligevel skal spille et nyt mandskab sammen i en ny liga struktur.m
Når det så er sagt, så kan vi godt tillade os at være stolte over, at vi fungerer som skole-eksempel for et hold der er blevet svenske mestre 2 ud af de seneste 3 år. Jeg gengav noget af rosen herinde i går, og det der står tilbage i går er at vi spillemæssigt ikke hakker afsted, men tværtimod blot er blevet endnu bedre til at praktisere vores spillestil under Søndergaard.

Det gør det i øvrigt også langt nemmere at køre nye spillere ind, når man har et spilsystem der ligger under huden på alle de øvrige spillere, og det er også dér hvor vi for alvor udmærker os ifht. de fleste af vores konkurrenter. Kan vi holde et stabilt højt niveau, så er vi svære at holde fra at score - dertil er vores tryghed ved systemet og pasningsspillet som helhed simpelthen længder bedre end de fleste af de øvrige hold.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2016, 11:16

Gamen skrev:
Martino skrev:Er jeg den eneste som undrer mig lidt over Søndergaards udmelding omkring Malmøs styrke. Er det for at vække sine egne spillere inden mandag eller har kemien mellem Kuhn og Søndergaard ikke altid været god, eller var man blevet lovet et Malmø i stærk opstilling i sin tid.

Ene ser virkelig skarp ud. Jeg håber han brænder helt igennem i foråret og at vi scorer en fin gevinst på ham til sommer, hvor vi alligevel skal spille et nyt mandskab sammen i en ny liga struktur.m
Når det så er sagt, så kan vi godt tillade os at være stolte over, at vi fungerer som skole-eksempel for et hold der er blevet svenske mestre 2 ud af de seneste 3 år. Jeg gengav noget af rosen herinde i går, og det der står tilbage i går er at vi spillemæssigt ikke hakker afsted, men tværtimod blot er blevet endnu bedre til at praktisere vores spillestil under Søndergaard.

Det gør det i øvrigt også langt nemmere at køre nye spillere ind, når man har et spilsystem der ligger under huden på alle de øvrige spillere, og det er også dér hvor vi for alvor udmærker os ifht. de fleste af vores konkurrenter. Kan vi holde et stabilt højt niveau, så er vi svære at holde fra at score - dertil er vores tryghed ved systemet og pasningsspillet som helhed simpelthen længder bedre end de fleste af de øvrige hold.
Jeg har aldrig set et dansk hold have sådan en sikkerhed som vi har i øjeblikket i pasningsspillet, den ro som altid er der, også selv om der er perioder hvor vi er nødt til at lade Larsen sparke bolden op... det er meget imponerende, og endnu bedre end i '14.

Jeg tror i øvrigt at Søndergaards udtalelser er en reel skuffelse over at Malmø ikke var i stand til at presse AaB lidt mere, og måske en lille frygt for at spillerne får en fornemmelse af at det kommer helt af sig selv mod FCM, fordi det var lidt for nemt i går. Reelt var det jo en kamp vi kunne/burde have vundet med tenniscifre.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af FlæskeFrank » 24. feb 2016, 12:00

Jesper Schmidt skrev:Jeg har aldrig set et dansk hold have sådan en sikkerhed som vi har i øjeblikket i pasningsspillet, den ro som altid er der, også selv om der er perioder hvor vi er nødt til at lade Larsen sparke bolden op... det er meget imponerende, og endnu bedre end i '14.
Det er vel lige nøjagtig det som er vores frygt/største fare. Vi spiller forrygende og enig i, at det faktisk virker langt højere klasse end i 14. Så vi kan næsten kun blive skuffet i foråret.

Kigger man målene igennem for efteråret, så kan man kun blive i godt humør - der er så meget spil i de mål, at havde Thomas Frank og Brøndby spillet sådan, så havde der været tonsvis af artikler om, at alle andre hold burde gøre som dem. Dette er ikke bitterhed eller jantelov, men blot et billede på, hvor godt AaB faktisk spiller.

Nu kan jeg ikke huske kamp eller målscorer, men AaB får sendt bolden ned til højre for modstanderens mål og spilleren(Ene eller Jönsson?) kan sagtens skyde på mål, men nej han sender bolden bagud hvor Ene/Jönsson sender den i kassen og hvor modstanderholdet(Viborg?) ser mega håbløst ud. Sådan var i det i efteråret og her i træningskampene. Jeg kunne også tage et af de sidste mål mod OB, hvor de bliver spillet megatynde.

Men som Ene spiller, så er det ikke USA som bliver destinationen til sommer! Så er der store ligaer, som gerne vil have ham.
- FlæskeFrank

Besvar