Kuhn til Malmø

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jan 2016, 19:34

Sauer skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Mon ikke Thomsen og Spalvis kunne være emner for Malmø nu? :|
Vel har Malmö FF haft et par flotte sæsoner, og vel er de da en stor klub i skandinavisk målestok. Men når det for Thomsen skal holdes op med det ene øje, han havde i Frankrig i sommers, tror jeg ikke på, at Allsvenskan er så interessant. Spalvis må simpelthen også have bedre tilbud på hånden, ligesom Malmö vel ikke lige punger ud med FCK-beløb for spillere.
Til gengæld kunne nogle af de spillere som endnu ikke rigtigt bliver nævnt som "salgsvarer" måske godt blive aktuelle. Der kunne sagtens være AaB spillere som Kuhn via sit store kendskab har et godt øje til, uden de nødvendigvis tiltrækker sig den store opmærksomhed i udlandet eller i medierne. Det kunne være spillere som Blåbjerg, Børsting eller Abildgaard... og det kunne vel også være en kommende destination for KEP.

Meeen lad os nu se, det var jo ikke fordi Hamren ligefrem støvsugede AaB da han tog til Rosenborg, og vi ved under alle omstændigheder at Kuhn vil opføre sig 100% respektfuldt overfor AaB.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af troelsh » 8. jan 2016, 19:46

Kuhn vil blive savnet, i mine øjne Danmarks bedste assistenttræner.

Han har været med til at reformere AaB, og været med til at sikre de største triumfer i klubbens historie.

Det kan godt bekymre mig lidt at vi nu har mistet to store trænerkapaciteter inden for kort tid.

Jeg håber Augo går træner vejen og bliver træner eller assistenttræner om nogle år.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af jonas386 » 8. jan 2016, 19:52

Hvorfor er folk så opsatte på at Augo skal være træner? Jojo, han har da været i klubben i mange år, og været en fremragende repræsentant for AaB, men er der nogen bestemt grund til folk gerne ser Augo som assistent, udover det at han er Augo?
Som jeg forstår det er han uddannet indenfor noget handel, og starter i marketing nu her. Er det ikke mere nærliggende at det er der hans fremtid ligger, såfremt han fortsætter i AaB? Har han overhovedet en træneruddannelse? Og i så fald, hvilken?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Brent » 8. jan 2016, 20:01

Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Mon ikke Thomsen og Spalvis kunne være emner for Malmø nu? :|
Vel har Malmö FF haft et par flotte sæsoner, og vel er de da en stor klub i skandinavisk målestok. Men når det for Thomsen skal holdes op med det ene øje, han havde i Frankrig i sommers, tror jeg ikke på, at Allsvenskan er så interessant. Spalvis må simpelthen også have bedre tilbud på hånden, ligesom Malmö vel ikke lige punger ud med FCK-beløb for spillere.
Til gengæld kunne nogle af de spillere som endnu ikke rigtigt bliver nævnt som "salgsvarer" måske godt blive aktuelle. Der kunne sagtens være AaB spillere som Kuhn via sit store kendskab har et godt øje til, uden de nødvendigvis tiltrækker sig den store opmærksomhed i udlandet eller i medierne. Det kunne være spillere som Blåbjerg, Børsting eller Abildgaard... og det kunne vel også være en kommende destination for KEP.

Meeen lad os nu se, det var jo ikke fordi Hamren ligefrem støvsugede AaB da han tog til Rosenborg, og vi ved under alle omstændigheder at Kuhn vil opføre sig 100% respektfuldt overfor AaB.
Mon ikke KEP foretrækker at komme tilbage til "far" i OB. Derimod tror jeg at Jønsson er at finde i Mlamø om et halv års tid.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Gamen

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Gamen » 8. jan 2016, 20:07

Kuhn har efter eget udsagn følt ovenpå The Double i 2014, at det var tid til at være cheftræner igen. Så det har vel nok egentlig ligget i kortene ganske længe.

Det sjove i hans interview med de lokale medier, er at det skinner meget godt igennem, at dét der er dansk humor og kvikke bemærkninger godt kan falde lidt igennem.
Dét er også min personlige opfattelse efter at have boet der, og det bliver måske en af hans udfordringer. Hans evigt sjove side, hvor man konstant joker med spillerne, harmonerer ikke specielt godt med svenskere :-)

Jeg har dog ingen frygt for at det går med ham, som med Magnus Pehrsson i AaB, hvor han af spillerne blev set som assistent-træner typen fra dag 1, bl.a. fordi der aldrig var nogen konsekvens. Lynges største fadæse til dato.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Martino » 8. jan 2016, 21:31

jonas386 skrev:Hvorfor er folk så opsatte på at Augo skal være træner? Jojo, han har da været i klubben i mange år, og været en fremragende repræsentant for AaB, men er der nogen bestemt grund til folk gerne ser Augo som assistent, udover det at han er Augo?
Som jeg forstår det er han uddannet indenfor noget handel, og starter i marketing nu her. Er det ikke mere nærliggende at det er der hans fremtid ligger, såfremt han fortsætter i AaB? Har han overhovedet en træneruddannelse? Og i så fald, hvilken?
Det ved jeg ikke, men jeg håber ikke Augo bliver træner i AaB. Som spiller har han aldrig været min type og hans person har aldrig sagt mig noget, men det er en smagssag. Det er noget helt andet den dag Wurtz stopper. Ham håber jeg der bliver plads til på sidelinien/U-træner.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jan 2016, 23:04

jonas386 skrev:Hvorfor er folk så opsatte på at Augo skal være træner? Jojo, han har da været i klubben i mange år, og været en fremragende repræsentant for AaB, men er der nogen bestemt grund til folk gerne ser Augo som assistent, udover det at han er Augo?
Som jeg forstår det er han uddannet indenfor noget handel, og starter i marketing nu her. Er det ikke mere nærliggende at det er der hans fremtid ligger, såfremt han fortsætter i AaB? Har han overhovedet en træneruddannelse? Og i så fald, hvilken?
Når AaB har kaldt Kuhn verdens bedste assistenttræner er det jo ikke fordi han nødvendigvis er den bedste træner i hele verden, men fordi han har nogle andre meget vigtige egenskaber som menneske. Kuhn er en humørbombe som jeg er sikker på ofte ene mand har kunnet løfte holdet fra at komme ind i en negativ spiral, men han er også en naturlig lederskikkelse og det perfekte bindeled mellem truppen og skiftende trænere. Det som har gjort Kubn så succesfuld i AaB har først og fremmest været hans evne til at være Allan Kuhn.

Augo har mange af de samme kvaliteter, og er måske i endnu større grad en naturlig leder, selv i dag hvor han ikke længere er anfører tør jeg godt garantere at når han åbner munden bliver der lyttet. Det er ikke sikkert Augo nogensinde bliver en fantastisk træner, men jeg tror godt han kunne blive verdens /næst)bedste assistent. Det ville i mine øjne være spild, hvis man ikke udnytter hans evner i det sportslige setup, og jeg synes det ligner en spændende kombination, hvis man både havde Augo og trænertalentet Friis i staben omkring holdet.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Nitten » 9. jan 2016, 10:40

Gamen skrev:Kuhn har efter eget udsagn følt ovenpå The Double i 2014, at det var tid til at være cheftræner igen. Så det har vel nok egentlig ligget i kortene ganske længe.

Det sjove i hans interview med de lokale medier, er at det skinner meget godt igennem, at dét der er dansk humor og kvikke bemærkninger godt kan falde lidt igennem.
Dét er også min personlige opfattelse efter at have boet der, og det bliver måske en af hans udfordringer. Hans evigt sjove side, hvor man konstant joker med spillerne, harmonerer ikke specielt godt med svenskere :-)

Jeg har dog ingen frygt for at det går med ham, som med Magnus Pehrsson i AaB, hvor han af spillerne blev set som assistent-træner typen fra dag 1, bl.a. fordi der aldrig var nogen konsekvens. Lynges største fadæse til dato.
Helt enig !! Svenskere forstår ikke humor og ironi

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Danni » 9. jan 2016, 12:11

Det er et fornemt skifte for Kuhn, især rent prestigemæssigt. Jeg håber virkelig, han kommer til at klare det godt og får et pænt stykke tid i klubben. Han fortjener det om nogen. Jeg er dog også lidt bekymret for udfordringen på hans vegne. Det bliver mere end vanskeligt at overgå Hareide's seneste par sæsoner og klubbens fans har meget store forventninger til klubben i disse tider. Ser man på spillermaterialet i Malmö (uden at jeg vil udgive mig for ekspert i svensk fodbold!), så er det for mig at se ikke nødvendigvis det bedste i Allsvenskan og der er mange hold om buddet til mesterskabet i Sverige. De sidste par sæsoner har de eksempelvis nydt utrolig godt af Markus Rosenberg, men han bliver sikkert ikke bedre med tiden i en alder af 33, og en ny signing med hans kvaliteter ligger nok ikke lige for. Der er selvfølgelig en stærk ånd og kultur i Malmö og en historie, der kan være med til at gøre det nemmere for Kuhn, men jeg kan godt se, at han kan blive ramt af større forventninger end hvad rimeligt er. Til Kuhn's fordel kan man pege på, at klubben nok ikke mangler penge. Hvor mange de er parat til at bruge, er så det uvisse.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. jan 2016, 13:43

Danni skrev:Det er et fornemt skifte for Kuhn, især rent prestigemæssigt. Jeg håber virkelig, han kommer til at klare det godt og får et pænt stykke tid i klubben. Han fortjener det om nogen. Jeg er dog også lidt bekymret for udfordringen på hans vegne. Det bliver mere end vanskeligt at overgå Hareide's seneste par sæsoner og klubbens fans har meget store forventninger til klubben i disse tider. Ser man på spillermaterialet i Malmö (uden at jeg vil udgive mig for ekspert i svensk fodbold!), så er det for mig at se ikke nødvendigvis det bedste i Allsvenskan og der er mange hold om buddet til mesterskabet i Sverige. De sidste par sæsoner har de eksempelvis nydt utrolig godt af Markus Rosenberg, men han bliver sikkert ikke bedre med tiden i en alder af 33, og en ny signing med hans kvaliteter ligger nok ikke lige for. Der er selvfølgelig en stærk ånd og kultur i Malmö og en historie, der kan være med til at gøre det nemmere for Kuhn, men jeg kan godt se, at han kan blive ramt af større forventninger end hvad rimeligt er. Til Kuhn's fordel kan man pege på, at klubben nok ikke mangler penge. Hvor mange de er parat til at bruge, er så det uvisse.
Sjovt at lege med tanken om Kuhn der står og råber af Zlatan om et par år...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Mr. Larsen » 9. jan 2016, 21:27

Wow sikke en bombe, Allan har fuldt fortjent chancen, og jeg er sikker på at han kan få succes i Malmö FF :)

Vi har efterhånden udklækket en pæn del dygtige træner de senere år, det ville ikke overraske mig Kuhn kunne ta skridtet videre op af om et par år, det bliver ihvertfald spændende at følge hans udvikling i Sverige :)

Vi skulle næsten oprette en Allan Kuhn/Malmö FF tråd så vi kan følge lidt op hans bedrifter i det svenske :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Soren » 10. jan 2016, 20:30

Jeppe Curth som ny assistent?

Eller et totalt wild card: Jesper Grønkjær

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jan 2016, 21:52

Soren skrev:Jeppe Curth som ny assistent?

Eller et totalt wild card: Jesper Grønkjær

Frækt bud, men det ku være fedt med Curth tilbage i klubben.

Grønkjær bliver nok på øen, ham tror jeg aldrig vi ser rykke hjem til Nordjylland igen.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2016, 22:07

Curth er i gang med sin bedste sæson i 7-8 år, det ville alligevel være ret overraskende hvis han skulle gå med tanker om at lægge støvlerne på hylden lige med det samme, han er trods alt også kun 31.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. jan 2016, 22:13

Soren skrev:Jeppe Curth som ny assistent?

Eller et totalt wild card: Jesper Grønkjær
Jeg har nu fuld tiltro til at AaB vælger udfra andet end bare et navn. For ellers kan vi jo ligeså godt smide Prins Henrik og Rene Dif med i puljen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af astonvilla » 10. jan 2016, 22:14

Køllen I Møllen skrev:
Soren skrev:Jeppe Curth som ny assistent?

Eller et totalt wild card: Jesper Grønkjær
Jeg har nu fuld tiltro til at AaB vælger udfra andet end bare et navn. For ellers kan vi jo ligeså godt smide Prins Henrik og Rene Dif med i puljen.
Prins Henrik er gået på pension - så han er off the list.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jan 2016, 23:20

Humør og god i anden geled.

- Michael Hansen, ex-FCV.

Han har været cheftræner, var en del af fornyelse efter alle Ove'erne. Rost meget for sit arbejde i Skive. Har spillet topfodbold selv.

- Alternativet er vel den ligeledes fyrede Henrik Pedersen fra HB Køge. Har han i øvrigt ikke også været træner i Østrig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Provst i Brovst » 11. jan 2016, 00:01

astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Soren skrev:Jeppe Curth som ny assistent?

Eller et totalt wild card: Jesper Grønkjær
Jeg har nu fuld tiltro til at AaB vælger udfra andet end bare et navn. For ellers kan vi jo ligeså godt smide Prins Henrik og Rene Dif med i puljen.
Prins Henrik er gået på pension - så han er off the list.
Han ville ellers være kongen!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Soren » 11. jan 2016, 01:35

Mr. Larsen skrev:
Soren skrev:Jeppe Curth som ny assistent?

Eller et totalt wild card: Jesper Grønkjær

Frækt bud, men det ku være fedt med Curth tilbage i klubben.

Grønkjær bliver nok på øen, ham tror jeg aldrig vi ser rykke hjem til Nordjylland igen.
Grønkjær bor i Aarhus

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Fabbe » 11. jan 2016, 05:06

Når Kuhn erklærer, at han var skuffet over at blive forbigået til cheftrænerposten i AaB, så dræber det myten om den lykkelige assistent, der nærmest var evigt salig men sin titel, og det er en uventet dramatisering af trænerskiftet sidste sommer, som pludselig lægger et uventet hårdt pres på Lars Søndergaard og i sidste ende også Allan Gaarde.

Hvis Malmø klarer sig godt i foråret og hvis AaB falder bare en smule fra nuværende position, så kommer spekulationerne: Var det flotte efterår Kuhns fortjeneste? Traf AaB et rigtigt møgvalg?

Gamle mediedrillerier om kammerateri - og endnu værre - indavl - i AaB kan vende tilbage i københavnermedierne, nu hvor valget faldt på en gammel AaB-dreng på bekostning af bornholmeren, som viste sig at være en af Nordens mest eftertragtede.

Så vil alle de eksperter, som fik et chok med Kuhns klubskifte pludselig være de, der hele tiden kunne se det komme.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar