Ny assistenttræner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Ny assistenttræner

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2016, 13:39

Med Allan Kuhns nye job i Malmö har Jacob Friis fået en forfremmelse til assistent, men vi vil tilsyneladende gerne have tilknyttet en mand mere til holdet omkring Lars Søndergaard. Mit indtryk er man gerne vil hente en mand ind udefra, det kan selvfølgelig godt være forkert, og i den forbindelse synes jeg det kunne være interessant at se på hvad man bør gå efter. Ikke nødvendigvis navne, men mere hvilken profil en ny assistent træner skal have.
Jeg går udfra at nogle af kravene er en træner med en filosofi der passer med vores, altså med offensiv fodbold, og erfaring med udvikling af unge spillere.
I det lys synes jeg at en mand som Henrik Pedersen, der også blev nævnt herinde som afløser for Kent Nielsen, kunne være et interessant navn at få ind. Han har erfaring fra både dansk og østrigsk fodbold, på ungdomsplan, og har senest været træner i Køge inden han blev fyret.

Om han er realistisk ved jeg ikke, men det er et navn som vil give mening i mine øjne.
Hvad tænker folk? Hvad skal en ny assistent kunne tilbyde, og hvad er egentlig realistisk at lande?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny assistenttræner

Indlæg af Eksil » 16. jan 2016, 14:20

Tror det giver bedre mening at hente en ind lidt lavere nede. Friis efterlader en plads i ungdomssystemet, så tror de er der den nye mand kommer ind.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny assistenttræner

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2016, 14:51

Såvidt jeg kan forstå har planen hele tiden været at Jacob Knudsen skulle være ny assistenttræner, men det skulle ikke være istedet for Kuhn, men derimod sammen med Kuhn. Nu fik Kuhn så job i det svenske, og Friis forfremmes et halvt år tidligere end planlagt. Det er altså ikke en U-træner der mangler, men derimod en assistent mere.
Jeg tror dog også der hentes en mand ind til Friis gamle plads, med mit indtryk er at man uanset havde valgt at udvide holdet omkring Lars Søndergaard.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frk AaB
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. feb 2014, 12:00
Favoritspiller: Dalsgaard

Re: Ny assistenttræner

Indlæg af frk AaB » 2. feb 2016, 13:59

Set fra min udkiks post, vil det give god mening at stase bigtime på Jacob Friis. Han er helt sikkert fremtidens mand i AaB og dansk fodbold, ikke en ny PEA (findes ikke) men men men. Efter hvad jeg har hørt er meningen at der skal en ekstra ass træner ind i superliga trænings teamet, han bliver 100 % rekrutteret ude fra, han findes ikke i ungdoms træner rækkerne eller for den sags skyld i senior træner rækkerne. Jeg er ret sikker på at i løbet af foråret vil Gaarde arbejde hårdt for at lukke en aftale med en ekstra træner. Jeg tror aldrig det havde været i tankerne at Lars Knudsen (nu FCM) skulle have været med oppe i SL træner temaet. Det undre mig mere at man ikke har hentet nye trænere ind udefra til U17 og U19. Anders Damgaard har P-licens og erfaring fra DBU, måske fint nok han fik chancen på U19, jeg havde hellere set han var blevet chef på U17, evt ladet den nuværende chef være ass træner. Men man skulle have hentet en ny træner ind til U19. Nu er hele U17 teamet væk, det er et minus set fra min stol, på U19 er den gamle ass træner der stadig, det er et plus. Men mon ikke det hele udvikler sig positivt, PEA og Friis er der jo stadig.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Ny assistenttræner

Indlæg af PeterS » 17. mar 2016, 10:27


Besvar