FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 1. mar 2016, 21:18

Dennis Søndergaard snakker og snakker...

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FCM -AaB

Indlæg af Dot Bot » 1. mar 2016, 21:43


Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Jonas K » 1. mar 2016, 22:33

Gamen skrev:Dennis Søndergaard snakker og snakker...
Som far som søn
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FCM -AaB

Indlæg af thomasjn » 1. mar 2016, 22:36

Vi har jo set, hvilken etik og moral Søndergaard klanen har. Han er vel bare mavesur over, at Søndergaard senior blev sparket på porten efter han kørte klubben i sænk. Var det ikke også Søndergaard jr. der stod bag den usagelige hetz mod Lynge og Pehrson (som nok var talentløs, men det var usmageligt) efter hans egen far havde drænet AaB for penge og hvirvlet klubben ind i et luftkastel der var ved at kaste den livet?

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Jonas K » 1. mar 2016, 22:44

thomasjn skrev:Vi har jo set, hvilken etik og moral Søndergaard klanen har. Han er vel bare mavesur over, at Søndergaard senior blev sparket på porten efter han kørte klubben i sænk. Var det ikke også Søndergaard jr. der stod bag den usagelige hetz mod Lynge og Pehrson (som nok var talentløs, men det var usmageligt) efter hans egen far havde drænet AaB for penge og hvirvlet klubben ind i et luftkastel der var ved at kaste den livet?
Det var i hvert fald junior som gik John Sivebæks ærinde, og fik lækket Kusks 4 mio. klausul på dagen hvor han fik debut på A-landsholdet.
Martin P - ægte Aalborg

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: FCM -AaB

Indlæg af 9800 » 1. mar 2016, 22:47

Nogen der ved hvor mange AaB fans vi var i Herning?

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: FCM -AaB

Indlæg af AK48hamas » 2. mar 2016, 00:21

Mine roommates er fra Horsens og de fortalte mig at Mads Kristoffer Kristoffersen var kæmpe Brøndby fan før han blev Superliga dommer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2016, 01:03

AK48hamas skrev:Mine roommates er fra Horsens og de fortalte mig at Mads Kristoffer Kristoffersen var kæmpe Brøndby fan før han blev Superliga dommer.
Så er der jo ikke noget at sige til det, hvis han er lidt bitter :cool:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM -AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. mar 2016, 01:41

Tipsbladet har, fuldt fortjent, fundet plads til Patrick, Würtz og Børsting på rundens hold:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ru ... 19-runde-1

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FCM -AaB

Indlæg af thomasjn » 2. mar 2016, 02:03

Fornuftigt rundens hold. Kan dog ikke se hvad Kadlec laver der? Han havde en god tur i 1. halvleg, men ellers var han jo anonym udover den mega chance vi forærede bønderne, som de lossede over mål.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: FCM -AaB

Indlæg af Kunji » 2. mar 2016, 06:13

thomasjn skrev:Fornuftigt rundens hold. Kan dog ikke se hvad Kadlec laver der? Han havde en god tur i 1. halvleg, men ellers var han jo anonym udover den mega chance vi forærede bønderne, som de lossede over mål.
Tipsbladet havde Kadlec som banens bedste for FCM. Jeg opdagede ikke, de havde ham med, før han misbrugte den gigantiske chance i slutningen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2016, 07:08

thomasjn skrev:Fornuftigt rundens hold. Kan dog ikke se hvad Kadlec laver der? Han havde en god tur i 1. halvleg, men ellers var han jo anonym udover den mega chance vi forærede bønderne, som de lossede over mål.
Hvem skulle det ellers have været for FCM?

...og selvfølgelig har FCM fortjent en spiller på ugens hold, når de klarede uafgjort mod AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: FCM -AaB

Indlæg af Rams » 2. mar 2016, 07:34

Så skulle de have valgt Kian, som belønning for at han er blevet klippet.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FCM -AaB

Indlæg af Eksil » 2. mar 2016, 08:13

Pastorius skrev:
thomasjn skrev:Fornuftigt rundens hold. Kan dog ikke se hvad Kadlec laver der? Han havde en god tur i 1. halvleg, men ellers var han jo anonym udover den mega chance vi forærede bønderne, som de lossede over mål.
Hvem skulle det ellers have været for FCM?
Pølle, for at være så lang, at han næsten landede i feltet?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM -AaB

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 08:22

Rams skrev:Så skulle de have valgt Kian, som belønning for at han er blevet klippet.
Den mulighed glippede da Blåbjerg lavede Zidane-finten på ham! ;)

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamling » 2. mar 2016, 08:22

Super kamp af drengene, men vi kan allerede se nu at med ahlmann skadet og nu kep måske også ude så mangler vi virkelig en rutineret ekstra midterforsvarer for at komme godt gennem foråret. Måske bør Gaarde igen tjekke det hollandske marked og se om der ikke er en kontraktfri spiller der vi kan hente på en kortttidsAftale.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: FCM -AaB

Indlæg af Freddie » 2. mar 2016, 09:54

Gamen skrev:Freddie, jeg beklager, at jeg ikke lige har haft tid til at give mit besyv med før nu - jeg var i Herning i går, og har haft travlt siden da.

Synes ikke der har været tale om nogen hetz af Patrick Kristensen. Det er decideret latterligt at ignorere det faktum, at han aldrig for alvor er blevet fast mand, og at han ikke var god nok til at spille nogle af sine yndlingspositioner længere fremme på banen. Det er trods alt 4-5 trænere, der har erkendt at han er en alsidig spiller, men ikke god nok til at bide sig fast.
Ja, han spillede en god kamp i går, men lad os nu lige se over 10-15 kampe. Der er ikke meget logik over at sige, at en spiller har besejret sine kritikere fordi han har spillet én god kamp.
I går var Sisto decideret elendig - uhørt dårlig defensivt, og uden én eneste god aktion offensivt. Har han sådan en dag, er det ikke svært at lukke ham ned.
Den her debat er sådan set færdig for mit vedkommende, men det glæder mig da, at du langt om længe har fundet et ben at stå på. Nu vender du så tilbage efter at have vendt skråen i 1½ døgn.
Så skulle man tro, at du havde fået tænkt dig om, men nej. Det er nu gået op for mig, hvad der er galt. Du tror ikke at en spiller kan være stærk, bare fordi han ikke har været i AaB's startellever, men sådan er det ikke. Et hold består af 24 spillere, og allesammen skal de kunne springe direkte ind på holdet, når der er brug for det. Ærgerligt at jeg er nødt til at belære dig om noget så elementært.
Det kan da godt være at Sisto var elendig i forgårs. Hvorfor? Det kunne jo være fordi han spillede over for Patrick Kristensen, og ikke fik et ben til jorden. En af AaB's defensive opgaver var at stoppe Sisto. Det blev gjort med fynd og klem, og det var et af de vigtigste elementer for AaB i den kamp.
Dine 4-5 trænere, der ikke har kunnet bruge Patrick har trods alt haft brug for hans tjenester i 268 kampe ifølge aabsport.dk, og Patrick har naturligvis spillet lige præcis der, hvor trænerne har ønsket det.
Du må for min skyld mene hvad du vil, men jeg har bare meget svært ved at forstå, hvordan man skal kunne tage alle dine anbefalinger af afrikanske og østeuropæiske spillere alvorligt, når du ikke kan fange, at vi har en utrolig spiller på højre back, der præsterer lige foran næsen af dig. Over and out.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM -AaB

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 10:07

Freddie skrev:
Gamen skrev:Freddie, jeg beklager, at jeg ikke lige har haft tid til at give mit besyv med før nu - jeg var i Herning i går, og har haft travlt siden da.

Synes ikke der har været tale om nogen hetz af Patrick Kristensen. Det er decideret latterligt at ignorere det faktum, at han aldrig for alvor er blevet fast mand, og at han ikke var god nok til at spille nogle af sine yndlingspositioner længere fremme på banen. Det er trods alt 4-5 trænere, der har erkendt at han er en alsidig spiller, men ikke god nok til at bide sig fast.
Ja, han spillede en god kamp i går, men lad os nu lige se over 10-15 kampe. Der er ikke meget logik over at sige, at en spiller har besejret sine kritikere fordi han har spillet én god kamp.
I går var Sisto decideret elendig - uhørt dårlig defensivt, og uden én eneste god aktion offensivt. Har han sådan en dag, er det ikke svært at lukke ham ned.
Den her debat er sådan set færdig for mit vedkommende, men det glæder mig da, at du langt om længe har fundet et ben at stå på. Nu vender du så tilbage efter at have vendt skråen i 1½ døgn.
Så skulle man tro, at du havde fået tænkt dig om, men nej. Det er nu gået op for mig, hvad der er galt. Du tror ikke at en spiller kan være stærk, bare fordi han ikke har været i AaB's startellever, men sådan er det ikke. Et hold består af 24 spillere, og allesammen skal de kunne springe direkte ind på holdet, når der er brug for det. Ærgerligt at jeg er nødt til at belære dig om noget så elementært.
Det kan da godt være at Sisto var elendig i forgårs. Hvorfor? Det kunne jo være fordi han spillede over for Patrick Kristensen, og ikke fik et ben til jorden. En af AaB's defensive opgaver var at stoppe Sisto. Det blev gjort med fynd og klem, og det var et af de vigtigste elementer for AaB i den kamp.
Dine 4-5 trænere, der ikke har kunnet bruge Patrick har trods alt haft brug for hans tjenester i 268 kampe ifølge aabsport.dk, og Patrick har naturligvis spillet lige præcis der, hvor trænerne har ønsket det.
Du må for min skyld mene hvad du vil, men jeg har bare meget svært ved at forstå, hvordan man skal kunne tage alle dine anbefalinger af afrikanske og østeuropæiske spillere alvorligt, når du ikke kan fange, at vi har en utrolig spiller på højre back, der præsterer lige foran næsen af dig. Over and out.
Spot on - orkede ikke at skrive noget tilsvarende. Men med hensyn til at vise noget over en længere periode (10-15 kampe), så kan du(Gamen) evt. se tilbage på de 15 superligakampe i foråret 14, hvor Paddy startede inde i samtlige, og vurdere om han kan levere over en længere periode. I samme forår mindes jeg også en kanonkasse i pokal-kvartfinale mod AGF+ en stærk assist i pokalfinalen.

Som jeg har skrevet flere gange tidligere, så skal vi sætte stor pris på, at Paddy valgte at forlænge med os i vinterpausen. Hans kvaliteter, tror jeg, er stærkt efterspurgt i klubber som EfB, OB, AGF, RFC osv.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: FCM -AaB

Indlæg af astonvilla » 2. mar 2016, 11:45

Dot Bot skrev:
Flot arbejde!

Spørgsmål (var ikke selv i Herning): var det ikke en lidt tynd flok af spillere som var nede at sige tak efter kampen? Der manglede da en del, gjorde der ikke? Sådan ser det i hvert fald ud sidst på videoen.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 12:06

Spanky skrev:
Spot on - orkede ikke at skrive noget tilsvarende. Men med hensyn til at vise noget over en længere periode (10-15 kampe), så kan du(Gamen) evt. se tilbage på de 15 superligakampe i foråret 14, hvor Paddy startede inde i samtlige, og vurdere om han kan levere over en længere periode. I samme forår mindes jeg også en kanonkasse i pokal-kvartfinale mod AGF+ en stærk assist i pokalfinalen.

Som jeg har skrevet flere gange tidligere, så skal vi sætte stor pris på, at Paddy valgte at forlænge med os i vinterpausen. Hans kvaliteter, tror jeg, er stærkt efterspurgt i klubber som EfB, OB, AGF, RFC osv.
Hvad kan jeg bruge 15 kampe for 2 år siden til? Jeg kunne også nævne hans horrible halv-år i Kents første sæson, hvor han var så ringe at han blev sat af ved vinterpausen og aldrig genvandt sin plads.

Jeg konstaterer bare, at ingen trænere tilsyneladende har ønsket at gøre ham til fast mand over en længere periode. Han er en back-up spiller og har ikke været andet i de 10 år han har spillet har.

For en spiller der kom op som kant/angriber, og har vist sig at have så begrænsede offensive kvaliteter, at han stort ikke på noget tidspunkt i de 10 år har været inde i varmen til nogle af de offensive pladser, så er 240 kampe (150 starter) da pænt. Det fortæller noget om en pålidelig back-up, men ikke noget om en spiller med kvaliteter til at være fast inventar i start-elleveren.

Besvar