FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM -AaB

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2016, 14:35

Kenneth K skrev:
Corona skrev:Dennis Søndergaard gik eftersigne meget op i at fortælle at Spalvis var doven til træning og endda kom for sent. Nogle der kan bekræfte dette eller er det bare det sædvanlige sludder fra Dennis Søndergaard?
Det er rigtigt nok; det sagde han.

Men det er der vel ikke det store problem (det læser jeg det som, at det er for dig - hvis det er forkert læst, så sorry) i at sige, hvis det passer? Lars Søndergaard (og for den sags skyld også Kent i sin tid) har da heller ikke just udtalt sig i udelukkende rosende vendinger om Spalvis' træningspræstationer og -indsats.

Personligt kan jeg egentlig bedst lide at se de AaB-kampe, hvor Dennis Søndergaard kommenterer, fordi han netop har meget mere viden om den daglige gøren og laden på Hornevej end nogen andre kommentatorer. Det gælder på både spiller-, træner- og organisationsplan, og det er da kun fedt. Der kommer jo også positive historier og beretninger fra Søndergaards mund, skal man lige huske på.
Jeg mindes aldrig det er blevet omtalt overhovedet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FCM -AaB

Indlæg af Hanga » 2. mar 2016, 14:49

Buzz Killington skrev:
Kenneth K skrev:
Corona skrev:Dennis Søndergaard gik eftersigne meget op i at fortælle at Spalvis var doven til træning og endda kom for sent. Nogle der kan bekræfte dette eller er det bare det sædvanlige sludder fra Dennis Søndergaard?
Det er rigtigt nok; det sagde han.

Men det er der vel ikke det store problem (det læser jeg det som, at det er for dig - hvis det er forkert læst, så sorry) i at sige, hvis det passer? Lars Søndergaard (og for den sags skyld også Kent i sin tid) har da heller ikke just udtalt sig i udelukkende rosende vendinger om Spalvis' træningspræstationer og -indsats.

Personligt kan jeg egentlig bedst lide at se de AaB-kampe, hvor Dennis Søndergaard kommenterer, fordi han netop har meget mere viden om den daglige gøren og laden på Hornevej end nogen andre kommentatorer. Det gælder på både spiller-, træner- og organisationsplan, og det er da kun fedt. Der kommer jo også positive historier og beretninger fra Søndergaards mund, skal man lige huske på.
Jeg mindes aldrig det er blevet omtalt overhovedet.
Det har de heller aldrig sagt direkte, men det falder ok i tråd med Søndergaards udmelding om, at Spalvis manglede en smule fokus mens transfervirakken stod på.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lars ... idt-fokus/

Det står vel lidt mellem linjerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 14:58

BoT skrev:Dalsgaards spidskompetence var bestemt ikke indlæg. Patrick er væsentligt bedre til at slå indlæg - med begge ben - end Dalsgaard er.
Nu ved jeg godt, at hans assist i mandags var på en aflevering med venstre, men ingen af dem må ellers siges at have noget specielt kompetent venstre-ben. Ellers havde vi set det noget mere da han spillede på venstre back. Der gik han, i 9/10 tilfælde, tilbage i banen for at trække bolden over til højrebenet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM -AaB

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2016, 15:00

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Kenneth K skrev:
Corona skrev:Dennis Søndergaard gik eftersigne meget op i at fortælle at Spalvis var doven til træning og endda kom for sent. Nogle der kan bekræfte dette eller er det bare det sædvanlige sludder fra Dennis Søndergaard?
Det er rigtigt nok; det sagde han.

Men det er der vel ikke det store problem (det læser jeg det som, at det er for dig - hvis det er forkert læst, så sorry) i at sige, hvis det passer? Lars Søndergaard (og for den sags skyld også Kent i sin tid) har da heller ikke just udtalt sig i udelukkende rosende vendinger om Spalvis' træningspræstationer og -indsats.

Personligt kan jeg egentlig bedst lide at se de AaB-kampe, hvor Dennis Søndergaard kommenterer, fordi han netop har meget mere viden om den daglige gøren og laden på Hornevej end nogen andre kommentatorer. Det gælder på både spiller-, træner- og organisationsplan, og det er da kun fedt. Der kommer jo også positive historier og beretninger fra Søndergaards mund, skal man lige huske på.
Jeg mindes aldrig det er blevet omtalt overhovedet.
Det har de heller aldrig sagt direkte, men det falder ok i tråd med Søndergaards udmelding om, at Spalvis manglede en smule fokus mens transfervirakken stod på.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lars ... idt-fokus/

Det står vel lidt mellem linjerne.
Det Kenneth syntes at antyde er at Spalvis tidligere har manglet træningsiver, og at Kent skulle ha' udtalt sig om det, hvilket jeg slet ikke kan huske. Det er en lidt anden påstand end den vi alle har hørt om at Spalvis ikke har været 100% til stede i perioden med transferspekulationerne, hvilket er helt forståeligt og ikke nødvendigvis siger noget om Spalvis' generelle engagement
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FCM -AaB

Indlæg af BoT » 2. mar 2016, 15:01

Gamen skrev:
BoT skrev:Dalsgaards spidskompetence var bestemt ikke indlæg. Patrick er væsentligt bedre til at slå indlæg - med begge ben - end Dalsgaard er.
Nu ved jeg godt, at hans assist i mandags var på en aflevering med venstre, men ingen af dem må ellers siges at have noget specielt kompetent venstre-ben. Ellers havde vi set det noget mere da han spillede på venstre back. Der gik han, i 9/10 tilfælde, tilbage for at trække bolden over til højre-benet. Hverken PK eller Dalsgaard har noget specielt godt venstre ben.
Min sætning skal forstås på den måde, at Patrick slår bedre indlæg end Dalsgaard - både med højre og venstre ben. At venstrebenet ikke er Patricks favorit-ben, er evident. Jeg mener dog, han har evnen til at lave venstrefods-indlægget om nødvendigt, hvilket assisten i mandags viste.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FCM -AaB

Indlæg af Yankee » 2. mar 2016, 16:28

BoT skrev: Min sætning skal forstås på den måde, at Patrick slår bedre indlæg end Dalsgaard - både med højre og venstre ben.
Høje indlæg, ja - flade indlæg, nej.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: FCM -AaB

Indlæg af limey » 2. mar 2016, 16:40

Tænk hvis de havde haft akkurat samme spidskompetencer, så havde vi slet ikke haft denne diskussion. Tak til Paddy og Dalsgaard for det.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FCM -AaB

Indlæg af BoT » 3. mar 2016, 08:52

Yankee skrev:
BoT skrev: Min sætning skal forstås på den måde, at Patrick slår bedre indlæg end Dalsgaard - både med højre og venstre ben.
Høje indlæg, ja - flade indlæg, nej.
Enig. Dalsgaard var vel nærmest mester i de "maskerede" flade indlæg bagud i feltet. Og måske var modstanderne begyndt at lure ham lidt?? Jeg har i hvert fald bandet en del over hans mislykkede indlæg - både høje og flade - det seneste halve år.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: FCM -AaB

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. mar 2016, 13:00

FIN FIN KAMP.

Først vil jeg lige adressere vores pasningspil, da det er blevet nævnt en del gange, som en anelse upræcist og så byde ind med, at det faktisk skyldtes et utroligt højt tempo. Det er en af de få hjemlige kampe, med AaB, som har haft en utrolig nerve, intensitet og et tempo som matcher et fornuftigt internationalt niveau.

Dernæst, så er patrick vs dalsgaard debatten vist igang og det burde vel være tydeligt, at dalsgaard, som samlet pakke, er en del bedre en patrick. Noget andet ift den stabilitet, som patrick udviste, så må det ikke glemmes, at give kredit til manden et tak længere fremme. Børstings arbejdsraseri er uhørt eller rettere sagt uset på disse breddegrader. Kan vi få skibbet lidt mere teknik, kreativitet og slut produkt ind i den knægt, så har vi en født vinder og thomsens afløser. Lykkedes det ikke, så burde der arbejdes med ham centralt på banen, med fokus på placerings evnen og skole ham som wutz´s afløser.

Kampens spiller, var for mig, klart wurtz. Han gav måske bolden væk en gang for meget, men erobrede så til gengæld væsentlig mere og dominerede midtbanen. Et sindsygt niveau.

Jeg var virkelig bekymret for vores backs. patrick/blåbjerg vs dalsgaard/ahlmann. Det ene par vurderer jeg til at være fornuftige superliga spillere og det andet vurderes til superligaens top. Selvom jeg stadig ser en væsentlig niveau forskel, så var der nogle tegn på bedring. Synes patrick bød ind med mere end det sædvanlige og det imod en god modstander. Blåbjerg har jeg faktisk stor fidus til. Synes han virker rigtig hurtig, dækker godt af defensivt og havde endda overskud til, at lave en lækker detalje. Vigtig for både blåbjerg og patrick, at de viste den fornødne klasse og i så svær en udekamp. Der er nok mere udviklingspotentiale i blåbjerg og jeg har en tro på, at han løfter sit niveau i denne sæson.

Synes det så fint ud over hele linjen, men der var dog en enkelt, hvis indsats jeg fandt skuffende. Jonsson ligner altså en færdig mand. Stiv i bevægelserne, nærmest krampagtig og det flow med bolden, som han tidligere viste, virkede som et distanceret minde. Han ser færdig ud. Patrick endte også med at se mere isoleret ud, efter at jonsson kom på banen.

Alt i alt en opløftende indsats. Jeg er altid usikker, bekymret og forventer det værste, når sæsonen starter op. Ingen aner hvor holdet står, men efter denne kamp, så er jeg faktisk ret rolig. Det er ikke sikkert, a t vi bliver mestre, da fck ser ret stabile ud, men jeg tror på, at vi har stabiliteten og er med til det sidste. Medaljer er ikke blot et håb, det er nu en tro.

Fed åbningskamp kamp

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 3. mar 2016, 13:46

Dennis Nielsen skrev:Jeg er altid usikker, bekymret og forventer det værste (...)
Don't worry. Der er altid en frederikshavner, der lige er dén tand mere bekymret...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2016, 14:54

Dennis Nielsen skrev:FIN FIN KAMP.

Først vil jeg lige adressere vores pasningspil, da det er blevet nævnt en del gange, som en anelse upræcist og så byde ind med, at det faktisk skyldtes et utroligt højt tempo. Det er en af de få hjemlige kampe, med AaB, som har haft en utrolig nerve, intensitet og et tempo som matcher et fornuftigt internationalt niveau.

Dernæst, så er patrick vs dalsgaard debatten vist igang og det burde vel være tydeligt, at dalsgaard, som samlet pakke, er en del bedre en patrick. Noget andet ift den stabilitet, som patrick udviste, så må det ikke glemmes, at give kredit til manden et tak længere fremme. Børstings arbejdsraseri er uhørt eller rettere sagt uset på disse breddegrader. Kan vi få skibbet lidt mere teknik, kreativitet og slut produkt ind i den knægt, så har vi en født vinder og thomsens afløser. Lykkedes det ikke, så burde der arbejdes med ham centralt på banen, med fokus på placerings evnen og skole ham som wutz´s afløser.

Kampens spiller, var for mig, klart wurtz. Han gav måske bolden væk en gang for meget, men erobrede så til gengæld væsentlig mere og dominerede midtbanen. Et sindsygt niveau.

Jeg var virkelig bekymret for vores backs. patrick/blåbjerg vs dalsgaard/ahlmann. Det ene par vurderer jeg til at være fornuftige superliga spillere og det andet vurderes til superligaens top. Selvom jeg stadig ser en væsentlig niveau forskel, så var der nogle tegn på bedring. Synes patrick bød ind med mere end det sædvanlige og det imod en god modstander. Blåbjerg har jeg faktisk stor fidus til. Synes han virker rigtig hurtig, dækker godt af defensivt og havde endda overskud til, at lave en lækker detalje. Vigtig for både blåbjerg og patrick, at de viste den fornødne klasse og i så svær en udekamp. Der er nok mere udviklingspotentiale i blåbjerg og jeg har en tro på, at han løfter sit niveau i denne sæson.

Synes det så fint ud over hele linjen, men der var dog en enkelt, hvis indsats jeg fandt skuffende. Jonsson ligner altså en færdig mand. Stiv i bevægelserne, nærmest krampagtig og det flow med bolden, som han tidligere viste, virkede som et distanceret minde. Han ser færdig ud. Patrick endte også med at se mere isoleret ud, efter at jonsson kom på banen.

Alt i alt en opløftende indsats. Jeg er altid usikker, bekymret og forventer det værste, når sæsonen starter op. Ingen aner hvor holdet står, men efter denne kamp, så er jeg faktisk ret rolig. Det er ikke sikkert, a t vi bliver mestre, da fck ser ret stabile ud, men jeg tror på, at vi har stabiliteten og er med til det sidste. Medaljer er ikke blot et håb, det er nu en tro.

Fed åbningskamp kamp
Både vores og FCM's pasningsspil led under at spillerne blev trætte 5-10 minutter efter vores udligning. Det var en kamp på et uhørt højt niveau, tidspunktet på sæsonen taget i betragtning. Jeg tror det gav Ståle en hel del at tænke over. Specielt vores spil selvfølgelig. Alle de spørgsmål vi har haft til om vi kunne holde den gode stil fra efteråret henover vinterpausen OG når vi mødte de modstanderen vi ikke kunne stå distancen mod fysisk i efteråret (FCK og FCM) blev besvaret med et rungende: "Selvfølgelig kan vi det!"

Det er svært at bevare pessimismen, men det hjælper nok, hvis det viser sig at Würtz er nøjagtig så vigtig for vores spil som vi frygter mod OB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM -AaB

Indlæg af Spanky » 21. mar 2016, 20:54

Så blev Lars Christoffersen kåret til årets dommer - det vanvittige lave niveau bliver udstillet fuldstændig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2016, 21:14

Spanky skrev:Så blev Lars Christoffersen kåret til årets dommer - det vanvittige lave niveau bliver udstillet fuldstændig!
Øh nej,

Det gjorde Mads KK: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ets-dommer
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM -AaB

Indlæg af Spanky » 21. mar 2016, 21:48

Pastorius skrev:
Spanky skrev:Så blev Lars Christoffersen kåret til årets dommer - det vanvittige lave niveau bliver udstillet fuldstændig!
Øh nej,

Det gjorde Mads KK: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ets-dommer
Hovsa - bytter konstant om på dem! Men ja, fjolset fra Herning-kampen vandt!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2016, 21:54

Spanky skrev:
Pastorius skrev:
Spanky skrev:Så blev Lars Christoffersen kåret til årets dommer - det vanvittige lave niveau bliver udstillet fuldstændig!
Øh nej,

Det gjorde Mads KK: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ets-dommer
Hovsa - bytter konstant om på dem! Men ja, fjolset fra Herning-kampen vandt!
Det var ret utænkeligt de ikke valgte én af de to dommere, som de selv har udpeget til at skulle være professionelle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar