FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FCM -AaB

Indlæg af Dot Bot » 2. mar 2016, 12:13

astonvilla skrev:
Dot Bot skrev:
Flot arbejde!

Spørgsmål (var ikke selv i Herning): var det ikke en lidt tynd flok af spillere som var nede at sige tak efter kampen? Der manglede da en del, gjorde der ikke? Sådan ser det i hvert fald ud sidst på videoen.
Som jeg kan forstå på folk der var på sidelinjen og nede omkring spillerne, så var de en del der var godt og grundigt frustreret over dommeren og udfaldet af kampen og den del kan tilskrives at spillerne bare smuttede i omklædningsrummet.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 12:22

Freddie skrev: Den her debat er sådan set færdig for mit vedkommende, men det glæder mig da, at du langt om længe har fundet et ben at stå på. Nu vender du så tilbage efter at have vendt skråen i 1½ døgn.
Så skulle man tro, at du havde fået tænkt dig om, men nej. Det er nu gået op for mig, hvad der er galt. Du tror ikke at en spiller kan være stærk, bare fordi han ikke har været i AaB's startellever, men sådan er det ikke. Et hold består af 24 spillere, og allesammen skal de kunne springe direkte ind på holdet, når der er brug for det. Ærgerligt at jeg er nødt til at belære dig om noget så elementært.
Det kan da godt være at Sisto var elendig i forgårs. Hvorfor? Det kunne jo være fordi han spillede over for Patrick Kristensen, og ikke fik et ben til jorden. En af AaB's defensive opgaver var at stoppe Sisto. Det blev gjort med fynd og klem, og det var et af de vigtigste elementer for AaB i den kamp.
Dine 4-5 trænere, der ikke har kunnet bruge Patrick har trods alt haft brug for hans tjenester i 268 kampe ifølge aabsport.dk, og Patrick har naturligvis spillet lige præcis der, hvor trænerne har ønsket det.
Du må for min skyld mene hvad du vil, men jeg har bare meget svært ved at forstå, hvordan man skal kunne tage alle dine anbefalinger af afrikanske og østeuropæiske spillere alvorligt, når du ikke kan fange, at vi har en utrolig spiller på højre back, der præsterer lige foran næsen af dig. Over and out.
Haha, ynk ynk ynk... Jeg skal ikke bruge 1,5 døgn på at finde ud af hvad jeg skal mene om Patrick Kristensen. Men jeg kan ikke skrive herinde konstant, bare for at svare dig. Jeg HAR faktisk andre ting at gå op i.

Sisto var elendig, fordi han faldt ud af kampen... Som det er sket så mange gange denne sæson. Du er velkommen til at gense kampen og lægge mærke til hvor mange gange han smider bolden væk, dribler ind i en blindgyde eller er decideret ringe i sin boldomgang.

Ja, præcis. Patrick har spillet dér hvor trænerne har ønsket det, men aldrig på noget tidspunkt etableret sig over en længere periode. Til gengæld er han flere gange blevet droppet til fordel for spillere, der er blevet omskolet.
Den "utrolige" spiller har på intet tidspunkt i løbet af 10 år etableret sig for alvor. Det forholder du dig ikke til. 268 kampe er i øvrigt inkl. alle kampe hvor han er kommet ind, så du kan godt trække de første 100 kampe fra.

Han spillede en fin kamp i mandags, og havde masser af drive i sit spil, men nogen Dalsgaard er han ikke ligefrem. Jeg er sådan set ligeglad med hvem der spiller, så længe de præsterer på et kontinuerligt, højt niveau, men med få undtagelser så har PK endnu ikke evnet det på 10 sæsoner i klubben.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FCM -AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 2. mar 2016, 12:34

Gamen skrev:Sisto var elendig, fordi han faldt ud af kampen...
Selvfølgelig har han også udsving. Men det er jo også derfor, at AaB kun vinder de billige mesterskaber. Det er fordi, de andre hold er ringe...

Som Freddie skriver, så afhænger det nogle gange også af modstanderen om man får lov til at være god.

Og i seneste mesterskabssæson var Patrick jo også i kamp. Men der blev vi jo også kun mestre, fordi alle de andre hold var utroligt ringe!

Var det ikke Bjørn Paulsen, som blev karakteriseret ved at være først på holdkortet men sidst på plads. Sådan kan det også være med Patrick og hans 240 kampe ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FCM -AaB

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 12:39

Gamen skrev:
Spanky skrev:
Spot on - orkede ikke at skrive noget tilsvarende. Men med hensyn til at vise noget over en længere periode (10-15 kampe), så kan du(Gamen) evt. se tilbage på de 15 superligakampe i foråret 14, hvor Paddy startede inde i samtlige, og vurdere om han kan levere over en længere periode. I samme forår mindes jeg også en kanonkasse i pokal-kvartfinale mod AGF+ en stærk assist i pokalfinalen.

Som jeg har skrevet flere gange tidligere, så skal vi sætte stor pris på, at Paddy valgte at forlænge med os i vinterpausen. Hans kvaliteter, tror jeg, er stærkt efterspurgt i klubber som EfB, OB, AGF, RFC osv.
Hvad kan jeg bruge 15 kampe for 2 år siden til? Jeg kunne også nævne hans horrible halv-år i Kents første sæson, hvor han var så ringe at han blev sat af ved vinterpausen og aldrig genvandt sin plads.

Jeg konstaterer bare, at ingen trænere tilsyneladende har ønsket at gøre ham til fast mand over en længere periode. Han er en back-up spiller og har ikke været andet i de 10 år han har spillet har.

For en spiller der kom op som kant/angriber, og har vist sig at have så begrænsede offensive kvaliteter, at han stort ikke på noget tidspunkt i de 10 år har været inde i varmen til nogle af de offensive pladser, så er 240 kampe (150 starter) da pænt. Det fortæller noget om en pålidelig back-up, men ikke noget om en spiller med kvaliteter til at være fast inventar i start-elleveren.
Du kan bl.a. bruge det til følgende: Den periode hvor, på daværende, en af ligaens to bedste højre backs (Dalsgaard) var ude med en skade og Paddy fik fast spilletid over en længere periode i Dalsgaards fravær, der viste han sig som mere end bare en ok back-up spiller. Han var med i meget offensivt og lukkede godt af defensivt. At Dalsgaard så får sin plads tilbage efter sin skade gør jo ikke Paddy til en ringere spiller. Dalsgaard er/var skræddersyet til vores system og var stadig en af ligaens bedste på sin plads inden han tog til Belgien og slog til med det samme.

Jeg tror, desværre for dig, at du lige så godt kan vende dig til at Paddy sidder fast på højre back pladsen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: FCM -AaB

Indlæg af Freddie » 2. mar 2016, 12:44

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Sisto var elendig, fordi han faldt ud af kampen...
Selvfølgelig har han også udsving. Men det er jo også derfor, at AaB kun vinder de billige mesterskaber. Det er fordi, de andre hold er ringe...

Som Freddie skriver, så afhænger det nogle gange også af modstanderen om man får lov til at være god.

Og i seneste mesterskabssæson var Patrick jo også i kamp. Men der blev vi jo også kun mestre, fordi alle de andre hold var utroligt ringe!

Var det ikke Bjørn Paulsen, som blev karakteriseret ved at være først på holdkortet men sidst på plads. Sådan kan det også være med Patrick og hans 240 kampe ?
Ifølge mine optællinger har Patrick spillet 65,8 min i gennemsnit pr. kamp. 136 kampe har han spillet fuld tid, og det kamptal jeg har registreret er faktisk 270. Til sammenligning kan jeg oplyse at Ene har spillet fuld tid i 67 kampe af 177, hvilket giver et gennemsnit på 64,7 min.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FCM -AaB

Indlæg af thomasjn » 2. mar 2016, 12:46

Gamen skrev:
Spanky skrev:
Spot on - orkede ikke at skrive noget tilsvarende. Men med hensyn til at vise noget over en længere periode (10-15 kampe), så kan du(Gamen) evt. se tilbage på de 15 superligakampe i foråret 14, hvor Paddy startede inde i samtlige, og vurdere om han kan levere over en længere periode. I samme forår mindes jeg også en kanonkasse i pokal-kvartfinale mod AGF+ en stærk assist i pokalfinalen.

Som jeg har skrevet flere gange tidligere, så skal vi sætte stor pris på, at Paddy valgte at forlænge med os i vinterpausen. Hans kvaliteter, tror jeg, er stærkt efterspurgt i klubber som EfB, OB, AGF, RFC osv.
Hvad kan jeg bruge 15 kampe for 2 år siden til? Jeg kunne også nævne hans horrible halv-år i Kents første sæson, hvor han var så ringe at han blev sat af ved vinterpausen og aldrig genvandt sin plads.

Jeg konstaterer bare, at ingen trænere tilsyneladende har ønsket at gøre ham til fast mand over en længere periode. Han er en back-up spiller og har ikke været andet i de 10 år han har spillet har.

For en spiller der kom op som kant/angriber, og har vist sig at have så begrænsede offensive kvaliteter, at han stort ikke på noget tidspunkt i de 10 år har været inde i varmen til nogle af de offensive pladser, så er 240 kampe (150 starter) da pænt. Det fortæller noget om en pålidelig back-up, men ikke noget om en spiller med kvaliteter til at være fast inventar i start-elleveren.
Psst så du forårssæsonen 2014? Patrick spillede blændende på backen og det var også med god ret, at han var på rundens hold i denne runde. Måske du ikke kan huske Patrick som ung, men det kan jeg godt. Jeg husker en rigtigt spændende eksplosiv kant-/angriber type, som desværre blev sat tilbage af skader og andre tog pladserne. Derfor endte han med at blive universal-spiller og har nu fundet sin plads som højre back. Ifht. en spiller der er blevet omskolet er det ikke altid skidt. Bare se på f.eks. Augu og Ib Simonsen. Vi er enige om at Patrick skal holdes langt væk fra venstre back, men jeg synes det er usagligt at stille spørgsmål ved ham som højre back. Der er han fint med offensivt selvom han ikke er nogen Henrik Dalsgaard. Der er tilmed ting, som Patrick er meget bedre til f.eks. hans omgang med bolden som også er vigtigt som en offensiv back.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:14

thomasjn skrev: Psst så du forårssæsonen 2014? Patrick spillede blændende på backen og det var også med god ret, at han var på rundens hold i denne runde. Måske du ikke kan huske Patrick som ung, men det kan jeg godt. Jeg husker en rigtigt spændende eksplosiv kant-/angriber type, som desværre blev sat tilbage af skader og andre tog pladserne. Derfor endte han med at blive universal-spiller og har nu fundet sin plads som højre back. Ifht. en spiller der er blevet omskolet er det ikke altid skidt. Bare se på f.eks. Augu og Ib Simonsen. Vi er enige om at Patrick skal holdes langt væk fra venstre back, men jeg synes det er usagligt at stille spørgsmål ved ham som højre back. Der er han fint med offensivt selvom han ikke er nogen Henrik Dalsgaard. Der er tilmed ting, som Patrick er meget bedre til f.eks. hans omgang med bolden som også er vigtigt som en offensiv back.
Jeg husker en kant/angriber, som havde fysik som en 14-årig, og ikke hverken på teknik eller hurtighed udmærkede sig specielt. Derfor fusede det hurtigt ud.

Jeg synes ikke hans boldomgang er specielt god, hvilket (sammen med hans fysik) også er grunden til at han aldrig har været i spil til den centrale midtbane. Hvor han til gengæld holder et stabilt niveau er i kombinationsspillet, og hans løb generelt - det er sjældent han står fuldstændig ude af position. Jeg synes ikke han er noget dårligt alternativ på højre back, og under alle omstændigheder med langt mere rutine end vores færing. Men på sigt ser jeg gerne en spiller der også internationalt kan stå langt bedre imod, og være et aktiv.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:15

Freddie skrev:
Ifølge mine optællinger har Patrick spillet 65,8 min i gennemsnit pr. kamp. 136 kampe har han spillet fuld tid, og det kamptal jeg har registreret er faktisk 270. Til sammenligning kan jeg oplyse at Ene har spillet fuld tid i 67 kampe af 177, hvilket giver et gennemsnit på 64,7 min.
Og hvad vil du bruge den statistik til? Det fortæller da absolut intet om spillerens kvalitet.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: FCM -AaB

Indlæg af astonvilla » 2. mar 2016, 13:20

Gamen skrev: Han spillede en fin kamp i mandags, og havde masser af drive i sit spil, men nogen Dalsgaard er han ikke ligefrem. Jeg er sådan set ligeglad med hvem der spiller, så længe de præsterer på et kontinuerligt, højt niveau, men med få undtagelser så har PK endnu ikke evnet det på 10 sæsoner i klubben.
Jeg er ikke helt enig.
For det første, synes jeg ikke PK bare spillede en "fin kamp". Jeg mener faktisk han var MOM i mandags - eller i hvert fald i tæt slagsmål med MOM sammen med bl.a. Würtz.
For det andet, mener jeg ikke der er korrekt at PK ikke har præsteret på kontinuerligt højt niveau i sine år i AaB. Det har han gjort gennem flere perioder i min optik. Jeg vil især fremhæve vort seneste mesterskab hvor han præsterede på endda meget højt niveau gennem hele sæsonen og var en meget vigtig faktor i at vi hev mesterskabet hjem. Han spillede 30 kampe i den sæson - kun overgået at Larsen, Kusk og Thomsen.
Bienvenu Bassogog!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: FCM -AaB

Indlæg af Freddie » 2. mar 2016, 13:21

Gamen skrev:
Freddie skrev:
Ifølge mine optællinger har Patrick spillet 65,8 min i gennemsnit pr. kamp. 136 kampe har han spillet fuld tid, og det kamptal jeg har registreret er faktisk 270. Til sammenligning kan jeg oplyse at Ene har spillet fuld tid i 67 kampe af 177, hvilket giver et gennemsnit på 64,7 min.
Og hvad vil du bruge den statistik til? Det fortæller da absolut intet om spillerens kvalitet.
Du skrev: Jeg konstaterer bare, at ingen trænere tilsyneladende har ønsket at gøre ham til fast mand over en længere periode. Han er en back-up spiller og har ikke været andet i de 10 år han har spillet har.

DERFOR.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:23

Spanky skrev: Du kan bl.a. bruge det til følgende: Den periode hvor, på daværende, en af ligaens to bedste højre backs (Dalsgaard) var ude med en skade og Paddy fik fast spilletid over en længere periode i Dalsgaards fravær, der viste han sig som mere end bare en ok back-up spiller. Han var med i meget offensivt og lukkede godt af defensivt. At Dalsgaard så får sin plads tilbage efter sin skade gør jo ikke Paddy til en ringere spiller. Dalsgaard er/var skræddersyet til vores system og var stadig en af ligaens bedste på sin plads inden han tog til Belgien og slog til med det samme.

Jeg tror, desværre for dig, at du lige så godt kan vende dig til at Paddy sidder fast på højre back pladsen.
De lange perioder, hvor Patrick har fået fast spilletid på venstre back viste han sig at være en boldflytter af rang. Kom aldrig til baglinien, og var en decideret stopklods for vores spil over venstre-kanten. Tendenser, han også tidligere har vist på højre back. Som sagt, jeg anerkender fuldt ud at han spillede en god kamp mod Midtjylland, og at han før har vist at han sagtens kan begå sig der. Men størstedelen af hans karriere i AaB har han været en ok back-up, og ikke mere. I europæiske kampe har han været en decideret svækkelse af holdet som back pga. hans højde, nøjagtig som Martin P. også var det i perioder.

Der kan da ikke være nogen tvivl om, at det både defensivt og offensivt er en nedgradering på højre back, at Patrick spiller i stedet for Dalsgaard.

Nå, videre i teksten. Næste kamp venter. Jeg er sådan set ligeglad, så længe han præsterer, så kan han fortsætte som mod FCM så holder jeg gladeligt min kæft. Men det er ikke fordi han svømmer i kanonsæsoner de sidste 10 år...

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:24

astonvilla skrev: Jeg er ikke helt enig.
For det første, synes jeg ikke PK bare spillede en "fin kamp". Jeg mener faktisk han var MOM i mandags - eller i hvert fald i tæt slagsmål med MOM sammen med bl.a. Würtz.
For det andet, mener jeg ikke der er korrekt at PK ikke har præsteret på kontinuerligt højt niveau i sine år i AaB. Det har han gjort gennem flere perioder i min optik. Jeg vil især fremhæve vort seneste mesterskab hvor han præsterede på endda meget højt niveau gennem hele sæsonen og var en meget vigtig faktor i at vi hev mesterskabet hjem. Han spillede 30 kampe i den sæson - kun overgået at Larsen, Kusk og Thomsen.
Jamen, jeg er helt med på at alle nævner mesterskabssæsonen, men meget andet godt kan I ikke rigtig nævne. Rædselsæraen på venstre back trækker da voldsomt ned i mit samlede regnestykke.

Jeg mener nu også at PK var godt hjulpet af Børsting, som præsterede en super-kamp. Hans arbejdsraseri er en gave til holdet, og var med til at give Patrick tiltrængte pusterum.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:27

Freddie skrev: Du skrev: Jeg konstaterer bare, at ingen trænere tilsyneladende har ønsket at gøre ham til fast mand over en længere periode. Han er en back-up spiller og har ikke været andet i de 10 år han har spillet har.

DERFOR.
Hvad har det med antal spillede minutter pr. kamp at gøre. Og hvorfor drager du Ene ind i det?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: FCM -AaB

Indlæg af 9800 » 2. mar 2016, 13:30

Gamen skrev:
Spanky skrev: Du kan bl.a. bruge det til følgende: Den periode hvor, på daværende, en af ligaens to bedste højre backs (Dalsgaard) var ude med en skade og Paddy fik fast spilletid over en længere periode i Dalsgaards fravær, der viste han sig som mere end bare en ok back-up spiller. Han var med i meget offensivt og lukkede godt af defensivt. At Dalsgaard så får sin plads tilbage efter sin skade gør jo ikke Paddy til en ringere spiller. Dalsgaard er/var skræddersyet til vores system og var stadig en af ligaens bedste på sin plads inden han tog til Belgien og slog til med det samme.

Jeg tror, desværre for dig, at du lige så godt kan vende dig til at Paddy sidder fast på højre back pladsen.
De lange perioder, hvor Patrick har fået fast spilletid på venstre back viste han sig at være en boldflytter af rang. Kom aldrig til baglinien, og var en decideret stopklods for vores spil over venstre-kanten. Tendenser, han også tidligere har vist på højre back. Som sagt, jeg anerkender fuldt ud at han spillede en god kamp mod Midtjylland, og at han før har vist at han sagtens kan begå sig der. Men størstedelen af hans karriere i AaB har han været en ok back-up, og ikke mere. I europæiske kampe har han været en decideret svækkelse af holdet som back pga. hans højde, nøjagtig som Martin P. også var det i perioder.

Der kan da ikke være nogen tvivl om, at det både defensivt og offensivt er en nedgradering på højre back, at Patrick spiller i stedet for Dalsgaard.

Nå, videre i teksten. Næste kamp venter. Jeg er sådan set ligeglad, så længe han præsterer, så kan han fortsætte som mod FCM så holder jeg gladeligt min kæft. Men det er ikke fordi han svømmer i kanonsæsoner de sidste 10 år...
Dalsgaard var hurtig og han sparkede godt. Patricks indlæg derimod er af en hel anden klasse. Han laver en assist med venstre, og lægger et perle indlæg til Spalvis med højre, som han desværre brænder. Dalsgaard havde ingen varians i hans indlæg, det var altid en flad bold skråt bagud.

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:33

9800 skrev:
Dalsgaard var hurtig og han sparkede godt. Patricks indlæg derimod er af en hel anden klasse. Han laver en assist med venstre, og lægger et perle indlæg til Spalvis med højre, som han desværre brænder. Dalsgaard havde ingen varians i hans indlæg, det var altid en flad bold skråt bagud.
At fornægte at Dalsgaard er en klasse over Patrick er dumt. Dalsgaard har landsholdsklasse, det hverken har eller får Patrick nogensinde. Dalsgaards mest oversete kvalitet var, at han konstant holdt 2 mand beskæftiget, og at man sjældent i dansk klubfodbold har set en back være så fremtrædende i offensiven.
Hans returløb var også af en anden verden.
Nu falder du også i debatside-fælden med at lade som om at spillere der forsvinder fra klubben ikke rigtig var så gode alligevel. Dalsgaard var med længder en af de bedste (og mest spillende) backs vi har haft i al den tid jeg har været fan.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: FCM -AaB

Indlæg af 9800 » 2. mar 2016, 13:35

Men grunden til at han aldrig fik chancen på landsholdet var at han ikke kan slå et indlæg...

Gamen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 13:38

9800 skrev:Men grunden til at han aldrig fik chancen på landsholdet var at han ikke kan slå et indlæg...
Han er da blevet nævnt som en udfordrer til pladsen som højre back på landsholdet og er kun 26, så der er da tid endnu. Og i øvrigt, så går det ham da vist fint i Belgien. Med Ankersens dalende form in mente, skal man da ikke udelukke at han snart får chancen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FCM -AaB

Indlæg af Yankee » 2. mar 2016, 14:07

9800 skrev:Men grunden til at han aldrig fik chancen på landsholdet var at han ikke kan slå et indlæg...
Dalsgaard lavede utallige assists via indlæg, så det er noget vrøvl.

Han fik ikke chancen på landsholdet fordi han ikke er placeringssikker nok og fordi han ikke er særlig god i pasningsspillet. Begge dele vil han helt sikkert blive bedre til i Belgien ligesom der blæser lidt nye vinde på landsholdet. Derfor er der nok gode chancer for at han er i truppen næste gang.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FCM -AaB

Indlæg af Kenneth K » 2. mar 2016, 14:24

Corona skrev:Dennis Søndergaard gik eftersigne meget op i at fortælle at Spalvis var doven til træning og endda kom for sent. Nogle der kan bekræfte dette eller er det bare det sædvanlige sludder fra Dennis Søndergaard?
Det er rigtigt nok; det sagde han.

Men det er der vel ikke det store problem (det læser jeg det som, at det er for dig - hvis det er forkert læst, så sorry) i at sige, hvis det passer? Lars Søndergaard (og for den sags skyld også Kent i sin tid) har da heller ikke just udtalt sig i udelukkende rosende vendinger om Spalvis' træningspræstationer og -indsats.

Personligt kan jeg egentlig bedst lide at se de AaB-kampe, hvor Dennis Søndergaard kommenterer, fordi han netop har meget mere viden om den daglige gøren og laden på Hornevej end nogen andre kommentatorer. Det gælder på både spiller-, træner- og organisationsplan, og det er da kun fedt. Der kommer jo også positive historier og beretninger fra Søndergaards mund, skal man lige huske på.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FCM -AaB

Indlæg af BoT » 2. mar 2016, 14:24

Dalsgaards spidskompetence var bestemt ikke indlæg. Patrick er væsentligt bedre til at slå indlæg - med begge ben - end Dalsgaard er.

At Dalsgaard alligevel har lavet masser af assist skyldes nogle andre kompetencer, som Patrick ikke har (speed, drev med bolden, angrebshisighed). Derfor er det afgørende, at træneren spiller på en måde, der bedst udnytter de kompetencer, som vores nuværende højre back har. Vi vil derfor komme til at se flere tidlige indlæg fra vores højrekant, end vi har været vant til med Dalsgaard, som stort set aldrig slog det tidlige indlæg, men altid søgte baglinjen. Det ene er ikke nødvendigvis bedre end det andet, det fordrer bare en anden type løb i feltet af angriberne.

Desuden kan man argumentere for, at PK har nogle andre defensive kompetencer, end Dalsgaard, som igen havde sin speed og sin relativt fine luftstyrke, mens Patrick virker placeringsmæssigt stærkere og er ret svær at drible forbi på små områder.

Jeg er alt i alt helt tryg ved PK som back, selvom han er en anden type back end Dalsgaard.

Besvar