AaB - OB 04.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Gamen » 2. mar 2016, 15:51

634 skrev: Jeg har altid haft stor tiltro på Paddy på højre kant, og så synes jeg også at Børsting af mange, bliver gjort til mere end han er, med sit fighter hjerte.
Patrick har stort set ingen kampe på den plads i sin AaB-tid. Børsting er et af vores største talenter, var blandt de 3 bedste AaB-spillere senest og en af de største åbenbaringer i sæsonen som helhed. Det giver absolut ingen mening.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 15:57

Gamen skrev:
634 skrev: Jeg har altid haft stor tiltro på Paddy på højre kant, og så synes jeg også at Børsting af mange, bliver gjort til mere end han er, med sit fighter hjerte.
Patrick har stort set ingen kampe på den plads i sin AaB-tid. Børsting er et af vores største talenter, var blandt de 3 bedste AaB-spillere senest og en af de største åbenbaringer i sæsonen som helhed. Det giver absolut ingen mening.
Jeg er helt enig. Det giver slet ikke mening generelt at lave så store omrokeringer i startopstillingen og i særdeleshed at sætte Børsten på bænken i øjeblikket.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af 634 » 2. mar 2016, 16:12

Spanky skrev:
Gamen skrev:
634 skrev: Jeg har altid haft stor tiltro på Paddy på højre kant, og så synes jeg også at Børsting af mange, bliver gjort til mere end han er, med sit fighter hjerte.
Patrick har stort set ingen kampe på den plads i sin AaB-tid. Børsting er et af vores største talenter, var blandt de 3 bedste AaB-spillere senest og en af de største åbenbaringer i sæsonen som helhed. Det giver absolut ingen mening.
Jeg er helt enig. Det giver slet ikke mening generelt at lave så store omrokeringer i startopstillingen og i særdeleshed at sætte Børsten på bænken i øjeblikket.
Paddy har mange gange spillet oppe i banen, og når han spillet back, uden at komme frem har han altid kommet i træls situationer.
Men det er rigtig nok farligt at lave meget om, det oplagte er at finde afløser direkte til pladsen for Würtz, hvor jeg så foretrækker Risgaard.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af hje1980 » 2. mar 2016, 16:12

Selvfølgelig skal vi ikke til at flytte rundt på 3-4 mand for at finde Würtz afløser. Vores styrke er de automatikken der ligger i at spillerne kender deres plads på banen.
Der skal "bare" findes en erstatning for Würtz og mon ikke det bliver Kateeko.
Børsting er kant
Paddy er bedst på backen
Thomsen er bedst på kanten - fungere ikke med ham centralt, da der altid vil være fokus på ham. Han er bedst når han kommer ind over midten FRA kanten
Risgaard er ikke defensiv ankermand - felt til felt
Würtz er 6'er
Kateeko er 6'er

Brugeravatar
Don.O
2. div
2. div
Indlæg: 242
Tilmeldt: 20. maj 2006, 11:24
Geografisk sted: 9210

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Don.O » 2. mar 2016, 19:10

Er der nogle derved om når man køber halv sæson kort om det bliver lagt ind på AaB kortet ? Har ikke modtaget noget med posten
Et Liv En Klub.....Aalborg Bk...
"Der er en grund til blod er rødt"

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Imer » 2. mar 2016, 22:15

Don.O skrev:Er der nogle derved om når man køber halv sæson kort om det bliver lagt ind på AaB kortet ? Har ikke modtaget noget med posten
Alle sæsonkortene er sendt og de sidste blev sendt i mandags fik jeg at vide i en mail i dag. Så de burde være på trapperne.
Når det ikke frem, så kan du benytte dig af den nye service, hvor du kan printe en billet fra sæsonkortet. Du kan se mere her:
https://www.youtube.com/watch?v=HpCxlWO4psM

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af BoT » 3. mar 2016, 08:50

Gamen skrev:
BoT skrev:
Altså en boks-til-boks-spiller. Præcis som Risgård.
Nej, for hans spidskompetencer lyder mere som Würtz. Fra Søndergaards egen mund ifbm. hans kontraktforlængelse: "Som spiller: defensivt rigtig god, dygtig presspiller, ihærdig, løbevillig og egentlig af sin alder meget rolig når han spiller."
Lyder det som Risgård for dig?
Men stort set alle de egenskaber, Søndergaard nævner der, er gode at have hos en boks-til-boks-spiller. Det, som Abildgaard desuden har, er en ret stor lyst og vilje til at løbe i dybden og agere i modstandernes felt. Det er det, der gør ham til en boks-til-boks-spiller. Og spørgsmålet er så, om man kan tage den lyst fra ham, hvis han skal vikariere for Würtz..

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Søgaard » 3. mar 2016, 12:22

Lomaha skrev:
Søgaard skrev:Peter Kjærsgaard er sat på som dommer. Vi har ikke vundet i de 4 kampe han har haft os som dommer, men han var ifølge Kenn Hansen den eneste dommer der slap ubemærket gennem 19. runde af dommerne. Så det er vel en god mand at have på fløjten.
Godt at vide, at han ikke vinder kampe vi dømmer... :thumbsup:
Ja, den blev lidt kringlet.. you get it :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Kenneth K » 3. mar 2016, 12:36

BoT skrev:Det er virkelig vores akilleshæl, der bliver blottet på fredag: Problemet på den defensive midt. For det første har vi reelt kun én spiller på pladsen, der holder top-6 niveau i superligaen. For det andet er vores taktik bundet så meget op på de defensive kvaliteter hos den ene spiller, vi har (Würtz), at det er svært for os at omstrukturere.
Selvfølgelig vil vi kunne spille med Risgård og Abildgård centralt - altså to boks-til-boks-typer - som vi så bare udstyrer med nogle lidt andre opgaver. Men den måde, hele vores hold tænker fremadrettet på, gør os meget sårbare for kontraer, hvilket vi så flere eksempler på i Herning især i anden halvleg. Og da spillede vi endda med Würtz. Vælger Lars Søndergaard at give startdebut til Kakeeto for at have en Würtz-type på banen, frygter jeg for, at hans ansvar bliver for stort.

Würtz er virkelig den spille, jeg nødigst vil undvære i vores start-11.

Hvis jeg var OB, ville jeg stille mig meget dybt på banen og satse på kontraspil centralt i rummet mellem vores to midtbanespillere og vores to centerforsvarere. Dét bliver vores svaghed på fredag.
BoT truther fra ende til anden i det her indlæg, og skal vi vinde kampen skal det virkelig være på at lave flere mål end OB (duuuuhhh, Captain Obvious...). Det hul Würtz efterlader, har vi ingen spiller, der tilnærmelsesvis kan fylde ud (så skal Kakeeto da i hvert fald tage os med en storm aldrig før set), så OB vil formentlig komme til mange flere chancer og farlige situationer, end de ellers ville. Derfor skal vores offensiv virkelig være skarpe og træfsikre, når de kommer frem til chancer. Ene kan jo så passende vælge denne kamp til at åbne forårets målkonto.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2016, 12:52

Jeg føler mig ikke overbevist om at OB har tilstrækkelige kvaliteter til at gøre savnet af Würtz stort. Måske kan vi endda på andre parametre vinde noget, fordi i hvert fald Abildgaard er en rigtig dygtig presspiller, jeg ved ikke om Kakeeto også har forcer på det område.

Selvfølgelig er det altid hårdt at undvære vores måske vigtigste spiller, men jeg synes umiddelbart ikke det er den værste kamp at måtte undvære ham i. Jeg kan til gengæld godt blive lidt utryg ved tanken om at vi måske skal spille både uden Würtz og KEP, det giver lidt panderynker her.

Anyways, under alle omstændigheder skal vi vinde den kamp på vores offensiv, og på at presse OB højt på banen, så vi kommer til at stå mindst muligt og forsvare. Det tror jeg til gengæld også under alle omstændigheder er en rigtig fin gameplan mod OB, for jeg tror ikke på at de kan spille sig ud af vores pres.

Men spændende bliver det, og det er i mine øjne en meget vigtig kamp.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2016, 12:58

Mod OB gælder det om at få spillet op omkring deres felt. Kan vi det kollapser deres forsvar. Får de derimod held til at presse os tilbage kan det blive svært. Forhåbentlig sidder der lidt respekt tilbage i dem fra sidst.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Kokkefar » 3. mar 2016, 13:03

Jesper Schmidt skrev:Jeg føler mig ikke overbevist om at OB har tilstrækkelige kvaliteter til at gøre savnet af Würtz stort. Måske kan vi endda på andre parametre vinde noget, fordi i hvert fald Abildgaard er en rigtig dygtig presspiller, jeg ved ikke om Kakeeto også har forcer på det område.

Selvfølgelig er det altid hårdt at undvære vores måske vigtigste spiller, men jeg synes umiddelbart ikke det er den værste kamp at måtte undvære ham i. Jeg kan til gengæld godt blive lidt utryg ved tanken om at vi måske skal spille både uden Würtz og KEP, det giver lidt panderynker her.

Anyways, under alle omstændigheder skal vi vinde den kamp på vores offensiv, og på at presse OB højt på banen, så vi kommer til at stå mindst muligt og forsvare. Det tror jeg til gengæld også under alle omstændigheder er en rigtig fin gameplan mod OB, for jeg tror ikke på at de kan spille sig ud af vores pres.

Men spændende bliver det, og det er i mine øjne en meget vigtig kamp.
Kakeeto er af Allan Gaarde beskrevet som en dygtig presspiller med en god teknik. Han virker som det oplagte valg, da OA i min optik er en lidt anden type end Würtz.
Som spiller indeholder Robert stor løbekapacitet og en god teknik og spilforståelse, og vi ser ham umiddelbart som en aggressiv erobringsspiller på sekserpositionen, siger Allan Gaarde.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... keeto.aspx

Gamen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Gamen » 3. mar 2016, 13:56

Jesper Schmidt skrev:Jeg føler mig ikke overbevist om at OB har tilstrækkelige kvaliteter til at gøre savnet af Würtz stort. Måske kan vi endda på andre parametre vinde noget, fordi i hvert fald Abildgaard er en rigtig dygtig presspiller, jeg ved ikke om Kakeeto også har forcer på det område.
OB's forsvarsspillere er ikke specielt gode venner med bolden, men til gengæld har odenseanerne (i mine øjne) ligaens næstfarligste angrebsduo. Jeg tror det har potentiale til at blive endnu et målorgie. Uden Würtz vil OB formentlig få væsentligt nemmere betingelser når det kommer til at etablere sig på vores banehalvdel, og det er vigtigt at vi ikke får for mange opstillinger imod os.

Mit bud? En tju-bang kamp og 3-1 til AaB.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Maglau » 3. mar 2016, 14:06

Jeg hverken tror eller håber at Søndergaard er lige så meget i tvivl om den 6er plads som vi er. Jeg er overbevist om at han har en helt klar opfattelse af hvem der udfylder den plads eller den lagte taktik til kampen.
Lidt fedt at vi alle og gætter som sindsyge på det fordi vi ikke kender nogle af spillere specielt godt og derfor venter i spænding på hvad trænerteamet finder på.
Hader kampe hvor vi er næsten storfavoritter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 3. mar 2016, 14:16

Maglau skrev:Jeg hverken tror eller håber at Søndergaard er lige så meget i tvivl om den 6er plads som vi er. Jeg er overbevist om at han har en helt klar opfattelse af hvem der udfylder den plads eller den lagte taktik til kampen.
Lidt fedt at vi alle og gætter som sindsyge på det fordi vi ikke kender nogle af spillere specielt godt og derfor venter i spænding på hvad trænerteamet finder på.
Hader kampe hvor vi er næsten storfavoritter.
Det irriterer mig også grænseløst, at Nordjyske ikke har twitter-opdateret fra formiddagens træning på Hornevej, hvor vi kunne have fået en indikation på start-elleveren imorgen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Sanchez94 » 3. mar 2016, 14:54

Nej, hvor jeg glæder mig til den første hjemmebane kamp! også en fredag, kunne det være bedre!?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 3. mar 2016, 15:00

OB trup udtaget. Der er stadig mulighed for Diarra på backen - lad os krydse fingre ;)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-t ... -og-greve/

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af BoT » 3. mar 2016, 15:10

Jesper Schmidt skrev:Jeg føler mig ikke overbevist om at OB har tilstrækkelige kvaliteter til at gøre savnet af Würtz stort. Måske kan vi endda på andre parametre vinde noget, fordi i hvert fald Abildgaard er en rigtig dygtig presspiller, jeg ved ikke om Kakeeto også har forcer på det område.

Selvfølgelig er det altid hårdt at undvære vores måske vigtigste spiller, men jeg synes umiddelbart ikke det er den værste kamp at måtte undvære ham i. Jeg kan til gengæld godt blive lidt utryg ved tanken om at vi måske skal spille både uden Würtz og KEP, det giver lidt panderynker her.

Anyways, under alle omstændigheder skal vi vinde den kamp på vores offensiv, og på at presse OB højt på banen, så vi kommer til at stå mindst muligt og forsvare. Det tror jeg til gengæld også under alle omstændigheder er en rigtig fin gameplan mod OB, for jeg tror ikke på at de kan spille sig ud af vores pres.

Men spændende bliver det, og det er i mine øjne en meget vigtig kamp.
Det er faktisk netop i en kamp som den på fredag, jeg mener, Würtz nærmer sig det uerstattelige. For det bliver givetvis en kamp, hvor vi angriber hårdt over hele banen og er meget i boldkontrol, og netop i forhold til dén spillestil, er Rasmus Würtz landets bedste 6'er.
Vi har hørt Kent Nielsen referere til Würtz som landets bedste spiller i det, han kalder "restforsvaret" - altså det defensive anker i en ret kompromisløs genpres-taktik. Præcis den taktik, som jeg forventer, vi kommer med mod OB.

I en udekamp i Parken, hvor vi uvægerligt vil kommer til at stå længere tilbage på banen og næppe gå så højt i vores genpres, vil vi nemmere kunne sætte en anden 6'er ind, fordi presset på denne primært vil komme i mere kompakte situationer med flere folk omkring ham. Det kræver ikke de samme positionerings- og spilforståelsesevner + hurtighed på de første meter i forhold til tacklinger og til at komme først på afleveringer, som Würtz har. Desuden er han faktisk en ret essentiel del af vores opspil.

Jeg vil gætte på, Risgård kommer til at løfte nogle af Würtz opgaver, og at Abildgaard lægger sig ind ved siden af Risgård med mandat til at tage dybdeløb.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2016, 15:15

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg føler mig ikke overbevist om at OB har tilstrækkelige kvaliteter til at gøre savnet af Würtz stort. Måske kan vi endda på andre parametre vinde noget, fordi i hvert fald Abildgaard er en rigtig dygtig presspiller, jeg ved ikke om Kakeeto også har forcer på det område.

Selvfølgelig er det altid hårdt at undvære vores måske vigtigste spiller, men jeg synes umiddelbart ikke det er den værste kamp at måtte undvære ham i. Jeg kan til gengæld godt blive lidt utryg ved tanken om at vi måske skal spille både uden Würtz og KEP, det giver lidt panderynker her.

Anyways, under alle omstændigheder skal vi vinde den kamp på vores offensiv, og på at presse OB højt på banen, så vi kommer til at stå mindst muligt og forsvare. Det tror jeg til gengæld også under alle omstændigheder er en rigtig fin gameplan mod OB, for jeg tror ikke på at de kan spille sig ud af vores pres.

Men spændende bliver det, og det er i mine øjne en meget vigtig kamp.
Det er faktisk netop i en kamp som den på fredag, jeg mener, Würtz nærmer sig det uerstattelige. For det bliver givetvis en kamp, hvor vi angriber hårdt over hele banen og er meget i boldkontrol, og netop i forhold til dén spillestil, er Rasmus Würtz landets bedste 6'er.
Vi har hørt Kent Nielsen referere til Würtz som landets bedste spiller i det, han kalder "restforsvaret" - altså det defensive anker i en ret kompromisløs genpres-taktik. Præcis den taktik, som jeg forventer, vi kommer med mod OB.

I en udekamp i Parken, hvor vi uvægerligt vil kommer til at stå længere tilbage på banen og næppe gå så højt i vores genpres, vil vi nemmere kunne sætte en anden 6'er ind, fordi presset på denne primært vil komme i mere kompakte situationer med flere folk omkring ham. Det kræver ikke de samme positionerings- og spilforståelsesevner + hurtighed på de første meter i forhold til tacklinger og til at komme først på afleveringer, som Würtz har. Desuden er han faktisk en ret essentiel del af vores opspil.

Jeg vil gætte på, Risgård kommer til at løfte nogle af Würtz opgaver, og at Abildgaard lægger sig ind ved siden af Risgård med mandat til at tage dybdeløb.
Hvis vi får meget boldkontrol på deres banehalvdel, så forventer jeg vi scorer en 8-10 stykker, så tror jeg godt vi kan leve med et par midtbane-/forsvarskiks eller tre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af KJ » 3. mar 2016, 15:20

Jøsses.... Ingen grund til at holde benene bare tilnærmelsesvis i nærheden af jorden. Jeg tror på 100-0 til AaB. Hvad tror I? Spøg til side, så er AK og Festersen en meget stærk duo, som besidder stor fart og gode afslutninger. De er vel i top 4 - efter FCK, FCM og os. Men spændende bliver det, og kunne være interessant med en Kakeeto fra start.

Besvar