FC København - AaB, 13.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Eksil » 14. mar 2016, 12:10

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:Det var ydmygende, men ikke den store overraskelse at vi tabte kampen. Ét point i premieren i Herning var godkendt, mens OB kampen derimod var rigtig skidt.

Jeg føler mig overbevist om at vi nok skal komme tilbage på sporet. Guldet er væk men mindre kan også gøre det. Nu venter forholdsvis 'nemme' kampe mod AGF og Farum i Aalborg, efterfulgt af det nordjyske lokalbrag i Hobro. Jeg kan sagtens se os hente ni point i de tre kampe og gør vi det så tilbageerobrer vi formentlig 2. pladsen.
Såfremt vore næste modstandere har set kampene mod OB og FCK - hvilket må formodes - har jeg svært ved at se os hente 9 points i de 3 kampe.
Vi er ekstremt sårbare i det centrale midterforsvar - både i småspillet langs jorden (FCNs kompetence) og på lange bolde (Hobros kompetence). Med mindre AGF kommer til at lykkes med en masse bolde op på Dunken, så tror jeg faktisk vi står stærkest i kampen mod dem - og at det bliver meget svært mod FCN (lidt som mod FCK) og mod Hobro (såfremt de få gang i deres giftige kick-and-rush agtige stil, hvor det sejler totalt for os centralt under KEP).
Så det du siger er, at AaB er svage imod lange bolde, korte bolde, høje bolde og hurtige indlæg? Så alle tænkelige typer angreb? ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2016, 12:15

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:Det var ydmygende, men ikke den store overraskelse at vi tabte kampen. Ét point i premieren i Herning var godkendt, mens OB kampen derimod var rigtig skidt.

Jeg føler mig overbevist om at vi nok skal komme tilbage på sporet. Guldet er væk men mindre kan også gøre det. Nu venter forholdsvis 'nemme' kampe mod AGF og Farum i Aalborg, efterfulgt af det nordjyske lokalbrag i Hobro. Jeg kan sagtens se os hente ni point i de tre kampe og gør vi det så tilbageerobrer vi formentlig 2. pladsen.
Såfremt vore næste modstandere har set kampene mod OB og FCK - hvilket må formodes - har jeg svært ved at se os hente 9 points i de 3 kampe.
Vi er ekstremt sårbare i det centrale midterforsvar - både i småspillet langs jorden (FCNs kompetence) og på lange bolde (Hobros kompetence). Med mindre AGF kommer til at lykkes med en masse bolde op på Dunken, så tror jeg faktisk vi står stærkest i kampen mod dem - og at det bliver meget svært mod FCN (lidt som mod FCK) og mod Hobro (såfremt de få gang i deres giftige kick-and-rush agtige stil, hvor det sejler totalt for os centralt under KEP).
Ja vi har åbenlyst defensive problemer, men vi kan sagtens vinde de tre kampe. AGF hjemme er en must win kamp, hvis vi får sat spillet så vinder vi.

Farum er ikke hvad de var engang. De kan ikke nå fugl eller fisk og Hjulmand har udtalt at han i forårssæsonen vil give chancen til de unge spillere.

Hobro ligner et hold der har opgivet ævred og selv om de ikke vil indrømme det er de de facto allerede rykket ned.

Det er kampe som vi skal vinde og det gør vi også hvis vi rammer niveau.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Hanga » 14. mar 2016, 12:28

Selvfølgelig skal vi anerkende at FCK spiller en effektiv kamp, men jeg køber ganske enkelt ikke, at vi ikke skal se os selv ret kraftigt i spejlet!

Vi taber jo altid derinde, og som regel også stort. Det virker fuldstændig umuligt for vores drenge at tage i Parken uden at indkassere minimum 2-3 kasser. Så får man jo aldrig et resultat med hjem. FCK har scoret 39 mål i 21 kampe denne sæson - heraf 10 i 2 kampe mod os !!! Og hvis vi kigger tilbage på de seneste mange resultater i Parken, finder vi rigtig mange ydmygende resultater iblandt.

Af en eller anden årsag er vi altid leveringsdygtige i et utal af store personlige fejl i Parken. Vi virker forkert indstillet og nervøse. Samtidig bliver vores knap så gode spillere virkelig udstillet, når de møder modstandere af denne kvalitet. Vi ser det i Parken og vi ser det på udebane i europa. Spillere som Kasper P, Blåbjerg og Børsting får ikke et ben til jorden.

Jeg mener ligesom Yankee at det er en stor fejl at vi ikke har forstærket det forsvar, for bare et par stykker af de 49 mio. kr. vi nu har stående i obligationer. KP og Blåbjerg er udmærket mod de fleste modstandere i ligaen, men når de for alvor bliver presset, har de altså ikke niveauet i mine øjne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af thomasjn » 14. mar 2016, 12:36

frederikshavneren skrev:Det var ydmygende, men ikke den store overraskelse at vi tabte kampen. Ét point i premieren i Herning var godkendt, mens OB kampen derimod var rigtig skidt.

Jeg føler mig overbevist om at vi nok skal komme tilbage på sporet. Guldet er væk men mindre kan også gøre det. Nu venter forholdsvis 'nemme' kampe mod AGF og Farum i Aalborg, efterfulgt af det nordjyske lokalbrag i Hobro. Jeg kan sagtens se os hente ni point i de tre kampe og gør vi det så tilbageerobrer vi formentlig 2. pladsen.
Kan ærligtalt ikke se der er lette kampe med det jammer vi har set de jo sidste kampe. Vi har et elendigt forsvar, hvor vi har lappet det sammen med en grøn stopper på backen og en Danmarksserie-spiller i midterforsvaret + holdet har mistet momentum, som bliver rigtigt svært at genfinde. Vi kan sagtens vinde de tre næste, men deler slet ikke din entuisasme for, at det skulle være så let og lige til.

Derudover må det nu være et selvstændigt kriterie for forårssæsonen, at vi slår fuckerne klart hjemme og får vasket pletten væk.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. mar 2016, 12:43

Videre!
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3166
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Gnu » 14. mar 2016, 12:46

Wakeup calls kan man ikke få for mange, så fint at vi tabte.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Ala » 14. mar 2016, 23:21

Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:De sidste to kampe har vi skuffet gevaldigt, men når det er sagt så er vi stadigvæk placeret på en medalje plads. Jeg tror at vi får et topmotiveret hold at se fredag aften, som vil kickstarte forårssæsonen.

Vinder vi mod AGF så er vi igang og er måske favorit til at nappe sølv, taber vi så begynder krisesnakken for alvor.
Det skal vi nemlig huske på. Mesterskabet var realistisk set allerede væk, da FCK vandt den udsatte kamp i Herning. Hvem troede for alvor på, at AaB kunne hente 6 point på et velfungerende FCK-hold i foråret?

Den næste kamp mod AGF er derimod uhyre vigtig, fordi TV-pengene udbetales efter denne runde, og det ville være utrolig bittert at ende som nr. 5 efter den omgang, hvad der er meget realistisk, hvis vi taber eller for den sags skyld ikke vinder. Det var noget hø, at også vores målscore blev torperedet i aften, og at vi ikke kunne have holdt ved de 4-2.

I det mere overordnede billede har vi absolut chancer for medaljer og måske endda af sølv, hvis vi antager, at vi ikke helt har tabt sutten, og at de seneste 2 kampe ikke er repræsentative for vort niveau. Ligeledes lever vi i pokalen, og denne sæson kan stadig blive en rigtig god en af slagsen, om end magi á la 2014 er uden for rækkevidde.
Men det repræsenterer jo slet ikke vores niveau?! Jeg orker næsten ikke skrive det igen, men det er sgu klassisk debatside.dk at male fanden på væggen og basere niveauet på holdet ud fra 2 kampe. Når man så minder om de seks sejre i træk i efteråret og generelt mange gode kampe og store sejre, så betyder det ikke en skid. Statistisk har vi vundet flere kampe end vi har tabt, vundet flere kampe stort end vi har tabt stort og vundet flere kampe i træk end vi har tabt i træk.

Vi har derudover også spillet flere gode kampe over en længere periode end vi har spillet dårlige. ALLIGEVEL bliver to dårlige kampe pludselig det generelle niveau.

Selvfølgelig er vi alle pinlige og vrede på klubbens vegne over indsatsens i går. Det var skammeligt. Men at det pludselig er vores niveau - det fatter jeg ikke man kan konkludere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Hovedet » 14. mar 2016, 23:23

En sær masochisme drev mig til at se højdepunkterne fra gårsdagens kamp i Parken, og jeg forestiller mig, at helvede er et sted, hvor AaB-fans tvinges til at se kampen igen og igen. Navnlig scoringerne til 1-0, 2-0 og 3-1 er så diabolske, at de kunne være orkestreret af Dante selv.

Jeg er med på, at FCK spillede sæsonens kamp, og at der er naturligt, at Parken er et vanskeligt sted, hvor vi vil tabe mere, end vi vil vinde. Det er altså også et sted, hvor OB, AGF og FCN regelmæssigt henter point, hvor Esbjerg og Hobro tabte med et enkelt mål, og hvor selv Brøndby tager point med jævne mellemrum og i hvert aldrig bliver udklasseret.

Vi har den suverænt ringeste statistik af alle hold mod FCK i Parken siden 2008, hvor katastroferne begyndte (før det havde vi en næsten jævnbyrdig statistik mod FCK i Parken og havde i øvrigt vundet begge opgør derovre i sæsonen forinden). Ikke bare taber vi, vi taber ofte stort, bliver spillet helt ud af banen ca. hver tredje gang, og i de få opgør, hvor vi er godt med, ender vi alligevel med at tabe klart på papiret.

Vi er bestemt heller ikke Superligaens ringeste hold, tværtimod da. Siden 2008 har vi altså vundet mesterskabet 2 gange og kun 2 gange tabt til FCK i Aalborg og i begge tilfælde 0-1. Hvad er det, der forårsager denne helt vanvittige statistik, vi har i Parken? Paradoksalt nok hentede vi vores eneste point i Parken i nyere tid i efteråret 2010, hvor vi stillede op med det absolut ringeste hold, AaB nogensinde har haft i Superligaens historie mod det absolut bedste FCK-ditto.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Ala » 14. mar 2016, 23:26

Dr.Jones skrev:
BoT skrev:
3: Vores spillere rammer kun 95% niveau. Nogen dage sidder den der bare ikke. Og skal man lykkes med vores gameplan - at spille boldbesiddende risiko-bold i Parken, skal det være os, der rammer den perfekte dag. Det skete langt fra i går.
95% ?!?! Så du same kamp som jeg gjorde? Vi giver dem tre mål inden kampen kommer igang, så skal man satan-dylme spille fantastisk for at ramme 95%!

Vi spilled som et pund pølser, gav mål væk mod et ok FCK hold, som kunne spadsere 3 point hjem. Pinligt. Og nok nærmere 45%...

Håber sgu at Gymnastik foreningen bliver smadret, som det aldrig er set før på Aalborg Stadion!
Med en 5-0 og en 6-0 sejr på Aalborg Stadion ind til videre i denne sæson, så bliver det nok svært. Selvom det for de fleste virker som kampe der allerede glemt.....

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af NIN » 15. mar 2016, 09:40

Ala skrev:
Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:De sidste to kampe har vi skuffet gevaldigt, men når det er sagt så er vi stadigvæk placeret på en medalje plads. Jeg tror at vi får et topmotiveret hold at se fredag aften, som vil kickstarte forårssæsonen.

Vinder vi mod AGF så er vi igang og er måske favorit til at nappe sølv, taber vi så begynder krisesnakken for alvor.
Det skal vi nemlig huske på. Mesterskabet var realistisk set allerede væk, da FCK vandt den udsatte kamp i Herning. Hvem troede for alvor på, at AaB kunne hente 6 point på et velfungerende FCK-hold i foråret?

Den næste kamp mod AGF er derimod uhyre vigtig, fordi TV-pengene udbetales efter denne runde, og det ville være utrolig bittert at ende som nr. 5 efter den omgang, hvad der er meget realistisk, hvis vi taber eller for den sags skyld ikke vinder. Det var noget hø, at også vores målscore blev torperedet i aften, og at vi ikke kunne have holdt ved de 4-2.

I det mere overordnede billede har vi absolut chancer for medaljer og måske endda af sølv, hvis vi antager, at vi ikke helt har tabt sutten, og at de seneste 2 kampe ikke er repræsentative for vort niveau. Ligeledes lever vi i pokalen, og denne sæson kan stadig blive en rigtig god en af slagsen, om end magi á la 2014 er uden for rækkevidde.
Men det repræsenterer jo slet ikke vores niveau?! Jeg orker næsten ikke skrive det igen, men det er sgu klassisk debatside.dk at male fanden på væggen og basere niveauet på holdet ud fra 2 kampe. Når man så minder om de seks sejre i træk i efteråret og generelt mange gode kampe og store sejre, så betyder det ikke en skid. Statistisk har vi vundet flere kampe end vi har tabt, vundet flere kampe stort end vi har tabt stort og vundet flere kampe i træk end vi har tabt i træk.

Vi har derudover også spillet flere gode kampe over en længere periode end vi har spillet dårlige. ALLIGEVEL bliver to dårlige kampe pludselig det generelle niveau.

Selvfølgelig er vi alle pinlige og vrede på klubbens vegne over indsatsens i går. Det var skammeligt. Men at det pludselig er vores niveau - det fatter jeg ikke man kan konkludere.
Du kan prædike herfra og til næste sommer, at det er typisk debatside-sortsyn. Det ændrer ikke et sekund på, at vi har underpræsteret. Vi har hentet acceptable et point på udebane mod de forsvarende mestre. I de to efterfølgende kampe er vi dumpet med et brag. Så kan vi da godt klappe os selv på skulderen og hive sejre og flot spil frem fra efteråret, hvis det er med til at sikre nattesøvnen i de små nordjyske hjem. Skal vi der i mod blive i nuet og stoppe med at ryste træet med genudsendelser og nostalgi, så er faktum, at FCK på tre kampe har skabt et hul på ni point og reelt har afgjort mesterskabskampen før den kom i gang. Samtidig har et historisk svagt FCM hold og Sønderjyske passeret os i stillingen og The Oscarshow har bragt sig på omgangshøjde. Niveau er det du viser her og nu, ikke det der med lidt god vilje kan skimtes i bakspejlet. Og sjovt nok lyder det da også igen og igen fra sportsfolk, at du ikke er bedre end din seneste kamp. I wonder why?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af thomasjn » 15. mar 2016, 10:31

NIN skrev:
Ala skrev:
Hovedet skrev:
frederikshavneren skrev:De sidste to kampe har vi skuffet gevaldigt, men når det er sagt så er vi stadigvæk placeret på en medalje plads. Jeg tror at vi får et topmotiveret hold at se fredag aften, som vil kickstarte forårssæsonen.

Vinder vi mod AGF så er vi igang og er måske favorit til at nappe sølv, taber vi så begynder krisesnakken for alvor.
Det skal vi nemlig huske på. Mesterskabet var realistisk set allerede væk, da FCK vandt den udsatte kamp i Herning. Hvem troede for alvor på, at AaB kunne hente 6 point på et velfungerende FCK-hold i foråret?

Den næste kamp mod AGF er derimod uhyre vigtig, fordi TV-pengene udbetales efter denne runde, og det ville være utrolig bittert at ende som nr. 5 efter den omgang, hvad der er meget realistisk, hvis vi taber eller for den sags skyld ikke vinder. Det var noget hø, at også vores målscore blev torperedet i aften, og at vi ikke kunne have holdt ved de 4-2.

I det mere overordnede billede har vi absolut chancer for medaljer og måske endda af sølv, hvis vi antager, at vi ikke helt har tabt sutten, og at de seneste 2 kampe ikke er repræsentative for vort niveau. Ligeledes lever vi i pokalen, og denne sæson kan stadig blive en rigtig god en af slagsen, om end magi á la 2014 er uden for rækkevidde.
Men det repræsenterer jo slet ikke vores niveau?! Jeg orker næsten ikke skrive det igen, men det er sgu klassisk debatside.dk at male fanden på væggen og basere niveauet på holdet ud fra 2 kampe. Når man så minder om de seks sejre i træk i efteråret og generelt mange gode kampe og store sejre, så betyder det ikke en skid. Statistisk har vi vundet flere kampe end vi har tabt, vundet flere kampe stort end vi har tabt stort og vundet flere kampe i træk end vi har tabt i træk.

Vi har derudover også spillet flere gode kampe over en længere periode end vi har spillet dårlige. ALLIGEVEL bliver to dårlige kampe pludselig det generelle niveau.

Selvfølgelig er vi alle pinlige og vrede på klubbens vegne over indsatsens i går. Det var skammeligt. Men at det pludselig er vores niveau - det fatter jeg ikke man kan konkludere.
Du kan prædike herfra og til næste sommer, at det er typisk debatside-sortsyn. Det ændrer ikke et sekund på, at vi har underpræsteret. Vi har hentet acceptable et point på udebane mod de forsvarende mestre. I de to efterfølgende kampe er vi dumpet med et brag. Så kan vi da godt klappe os selv på skulderen og hive sejre og flot spil frem fra efteråret, hvis det er med til at sikre nattesøvnen i de små nordjyske hjem. Skal vi der i mod blive i nuet og stoppe med at ryste træet med genudsendelser og nostalgi, så er faktum, at FCK på tre kampe har skabt et hul på ni point og reelt har afgjort mesterskabskampen før den kom i gang. Samtidig har et historisk svagt FCM hold og Sønderjyske passeret os i stillingen og The Oscarshow har bragt sig på omgangshøjde. Niveau er det du viser her og nu, ikke det der med lidt god vilje kan skimtes i bakspejlet. Og sjovt nok lyder det da også igen og igen fra sportsfolk, at du ikke er bedre end din seneste kamp. I wonder why?
Enig, vores defensive problemer bliver større i foråret. Dels har vi mistet Dalsgaard, som var en bedre spiller end Patrick + Dalsgaard også gav noget offensivt der gjorde vi var mindre under pres. Derudover må man også formode at holdene enten har læst os eller har mere respekt for os og, at vi derfor ikke har den samme plads offensivt som i efteråret + de vil spille mere defensivt mod os. Når vi ikke kan køre modstanderne ud på røv og albuer bliver det udstillet hvor ringe Kasper P og Blåbjerg egentlig er. Ingen af dem er holdbare løsninger som andet end breddespillere i mine egne øjne.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Ala » 17. mar 2016, 10:50

Med vores spillestil, hvor backs har en stor indvirkning på hvordan vi spiller, så er det tydeligt at både Dalle og/eller Ahlmann mangler. Det er en del af vores koncept at have offensive backs, der både skaber plads centralt eller giver flere spilmuligheder. Der er PK og Blåbjerg simpelthen ikke dygtige nok fremadrettet. Eller hurtige nok.

Besvar