AaB - AGF, 18.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Pastorius » 23. mar 2016, 20:09

raekkeettre skrev:
Munken skrev:
Gamen skrev:Jeg kan se at flere harcelerer lidt over, at jeg mener Larsen er stagneret i sin udvikling.
Ja, han har stadig gode reflekser, men man skal være godt blind, hvis man ikke kan se at hans spil med fødderne, hans igangsætninger og hans ageren ude i feltet er punkter hvor han er blevet betydeligt ringere det seneste år.
Jeg savner noget mere autoritet og noget mere sikkerhed i hans spil. Lige siden han blev nævnt i forbindelse med et udlandsophold er det gået ned af bakke for ham.Det forplanter sig til hele holdet, og bærer en mindst ligeså stor skyld for vores stærkt tvivlsomme forsvarsmæssige ageren her i foråret. Men for såvidt også i dele af efterårssæsonen.
Jeg har sjældent hørt så meget vrøvl, måske alligevel meget forståeligt set i lyset af, at du tilmed supplerer med en lomme-psykologisk anyse, så stikker den da helt af for dig. Onside kalder.
Jeg synes nu det giver god nok mening...NL har altså ikke haft et stabilt niveau. Og derfor er der jo heller ingen der taler om udlandet eller landshold mere...
Jeg er på munkens side her.

Nicolai Larsen er en klasse keeper - ikke en fejlfri en af slagsen, men alligevel rigtig, rigtig god. Jeg kan ikke forestille mig andre keepere indenfor AaBs rækkevidde, der kan lukke for så meget i det forsvar som Larsen gør - jeg frygter den dag han forsvinder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 23. mar 2016, 20:25

Pastorius skrev:
raekkeettre skrev:
Munken skrev:
Gamen skrev:Jeg kan se at flere harcelerer lidt over, at jeg mener Larsen er stagneret i sin udvikling.
Ja, han har stadig gode reflekser, men man skal være godt blind, hvis man ikke kan se at hans spil med fødderne, hans igangsætninger og hans ageren ude i feltet er punkter hvor han er blevet betydeligt ringere det seneste år.
Jeg savner noget mere autoritet og noget mere sikkerhed i hans spil. Lige siden han blev nævnt i forbindelse med et udlandsophold er det gået ned af bakke for ham.Det forplanter sig til hele holdet, og bærer en mindst ligeså stor skyld for vores stærkt tvivlsomme forsvarsmæssige ageren her i foråret. Men for såvidt også i dele af efterårssæsonen.
Jeg har sjældent hørt så meget vrøvl, måske alligevel meget forståeligt set i lyset af, at du tilmed supplerer med en lomme-psykologisk anyse, så stikker den da helt af for dig. Onside kalder.
Jeg synes nu det giver god nok mening...NL har altså ikke haft et stabilt niveau. Og derfor er der jo heller ingen der taler om udlandet eller landshold mere...
Jeg er på munkens side her.

Nicolai Larsen er en klasse keeper - ikke en fejlfri en af slagsen, men alligevel rigtig, rigtig god. Jeg kan ikke forestille mig andre keepere indenfor AaBs rækkevidde, der kan lukke for så meget i det forsvar som Larsen gør - jeg frygter den dag han forsvinder.

1. AaBs spillere er en flok middelmådige umuliuser.
2. Top tre i ligaen er en nær fiasko med det materiale vi har.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af limey » 23. mar 2016, 20:40

raekkeettre skrev:
Munken skrev:
Gamen skrev:Jeg kan se at flere harcelerer lidt over, at jeg mener Larsen er stagneret i sin udvikling.
Ja, han har stadig gode reflekser, men man skal være godt blind, hvis man ikke kan se at hans spil med fødderne, hans igangsætninger og hans ageren ude i feltet er punkter hvor han er blevet betydeligt ringere det seneste år.
Jeg savner noget mere autoritet og noget mere sikkerhed i hans spil. Lige siden han blev nævnt i forbindelse med et udlandsophold er det gået ned af bakke for ham.Det forplanter sig til hele holdet, og bærer en mindst ligeså stor skyld for vores stærkt tvivlsomme forsvarsmæssige ageren her i foråret. Men for såvidt også i dele af efterårssæsonen.
Jeg har sjældent hørt så meget vrøvl, måske alligevel meget forståeligt set i lyset af, at du tilmed supplerer med en lomme-psykologisk anyse, så stikker den da helt af for dig. Onside kalder.
Jeg synes nu det giver god nok mening...NL har altså ikke haft et stabilt niveau. Og derfor er der jo heller ingen der taler om udlandet eller landshold mere...
Det er måske mere idéen med at kloge sig på, hvorfor vores spillere ikke synes at leve op til forventningerne, der kan virke forvrøvlet. Eksempelvis indikationerne om, at der er en direkte sammenhæng imellem snakken om et udlandsophold og sikkerheden i feltet.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af mich1596 » 5. apr 2016, 22:21

Mogens skrev:
mich1596 skrev:Det er hverken forsvaret, træneren eller andre...men to kampafgørende dommerfejl igen igen der går os imod.....manglende dømt straffe til ris og hands så klart at man kunne se det fra sektion f.....vi er nødt at kæmpe for mål/afgørende situationer tekknologi. :@
Ikke enig. Forsvaret var i dag (og generelt i foråret) rystende usikkert, og det har tydeligvis forplantet sig til resten af holdet. Der er ingen flow i spillet - det går piv langsomt og er enormt usikkert. Ikke overraskende, hvis man ikke er sikker på sit forsvar.
Holder stadig på at et korrekt dømt straffe/eller et forkert dømt modsat, kan være kampafgørende, og i AaBs tilfælde uomtvisteligt har kostet points og deraf følgende selvtillid/positivt samværd i truppen.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af mich1596 » 5. apr 2016, 22:33

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
mich1596 skrev:
MÅLTEKNOLOGI....tak...det kan kun gå for langsomt.
Nu havde målteknologien næppe fløjtet for dommeren, og dømt frispark til Larsen, så jeg kan ikke lige se hvad du blander målteknologi ind i det for. Den har intet med fejlkendelser at gøre.
Og når dommerne gang på gang nægter at indrømme deres fejl efter kampene, forelagt videomateriale, hvorfor skulle de så i øvrigt gøre det i løbet af kampene i løbet af ganske kort tid? Hvis jeg tillader mig at tro mich mente videoteknologi...

Det vil efter min opfattelse i langt de fleste tilfælde ikke ændre en skid, og det er dommerens udtalelse efter denne kamp et glimrende eksempel på.

Derudover kan jeg meget nemt forestille mig en masse situationer, hvor jeg simpelthen ikke kan se hvordan man skal kunne dømme retfærdigt udfra et gennemsyn af video. Det kunne være en situation hvor en angriber dømmes for hands og efterfølgende scorer - tv billederne viser dommen er forkert, dommeren fløjter først når bolden er over stregen men linjevogteren har markeret, hvilket målmand og forsvar har blik for, og har stoppet med at spille... hvad skal der dømmes? Eller hvad med en friløber som dømmes offside og omstødes - kan man gøre andet end at dømme frisparket den modsatte vej, hvilket næppe vil ændre noget som helst?

Læg dertil at vi på tv meget ofte først får præcist den vinkel som giver det endelige billede af en fejldom et stykke tid efter forseelsen, når teknikken får gravet alle vinkler frem... det synes jeg i virkeligheden er det allerstørste problem med brugen af videoteknologi - det er på ingen måde den endegyldige sandhed som kan findes frem på de ganske få minutter man reelt vil have til rådighed. Det vil meget nemt kunne blive en falsk retfærdighed.

Jeg mener den eneste rigtige løsning er at få mere kompetente dommere, og jeg mener sådan set at det kunne være særdeles interessant at gøre op med tanken om at superligadommere nødvendigvis skal være danske. Der er taget hul på at give dommere en reel fuldtidsløn - jeg synes det kunne være spændende, hvis næste skridt var at hente en eller flere dygtige dommere ind fra udlandet, som inspiration og målestok for de danske dommere. Så vidt jeg husker er det et forsøg man havde ganske fint held med i dansk ishockey for år tilbage.

EDIT: Lidt klodset citeret af mig, Gamen. Ovenstående er en kommentar til hvad jeg formoder mich mente, ikke en kommentar til dit svar til ham.
Ikke enig med nogle af jer...slet ikke hvad jeg mente...giv mig lige lidt tid så starter jeg en tråd op ......håber det er ok med den her lidt lunkne udmelding. Dog skal du have tak for indsatsen.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar