AaB - AGF, 18.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Eksil » 19. mar 2016, 14:45

Jeg savner lidt at AaB har noget speed på banen (foruden et mere stabilt midterforsvar). Er der nogen der ved hvorfor Bassongog var ude?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 19. mar 2016, 14:57

Eksil skrev:Jeg savner lidt at AaB har noget speed på banen (foruden et mere stabilt midterforsvar). Er der nogen der ved hvorfor Bassongog var ude?
Sandsynligvis blot rotation mellem udskiftningsspillerne. Pohl er også hurtig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gamen » 19. mar 2016, 14:59

MR er den rigtige vinder skrev:
jeg syntes, han arbejdede fint igår - jeg lagde også mærke til, at han var 2 eller 3 på listen over AaBs længst løbende spillere.

i forhold til presspilet er jonsson et større problem. Det kan han simpelthen ikke - og hans et-tempo løb er generelt lidt af et problem for en ellers god fodboldspiller.
Som jeg har skrevet lige siden vi valgte at skrive en 2-årig kontrakt med ham, så er han simpelthen blevet for langsom. Hans accelerationer, evne til at sætte en mand, være boldførende i høj fart - alt det der gjorde ham guld værd i mesterskabssæsonen, det er pist væk.
Og uden det, så er han ikke rigtig sin løn værd og ikke en startplads værdig. Hans manglende tempo er et altoverskyggende problem i hans spil. Nu må vi bare efterhånden konstatere, at selv som skadesfri har han slet ikke været i nærheden af sit top-niveau på nær glimt hist og her.
Når man så ser ham i går sætte vores forsvar gevaldigt under pres med flere hjernedøde afleveringer langt, langt nede på egen banehalvdel, så må fem-øren snart begynde at falde for Gaarde. Han bidrager ikke med nok, ifht. hvad vi betaler for ham. Vi skal simpelthen kunne tiltrække mere (øjeblikkelig) kvalitet for de penge.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af martinaalborg » 19. mar 2016, 15:55

....jeg kan ikke helt forstå at målmand og dommer må bære så ensartede trøjer i samme kamp?

....
Og så syntes jeg at vi er på vej i den rigtige retning spillemæssigt i 1.halvleg....
I 2.halvleg syntes jeg at hr. Søndergaard begår den STORE f fejl, at han vælger at satse på 1-0 frem for 2-0.
Vi har simpelthen ikke spillerne til at forsvare os i 45 minutter og da slet ikke på hjemnebane.

Hvor er Bassongo? Og hvorfor så defensive udskiftninger....

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af dyhrmaN » 19. mar 2016, 21:00

puha Nicolai Larsen ser skidt ud ved 2-2 målet... sjældent man hører danske kommentatorer være så meget oppe at køre :)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 19. mar 2016, 21:13

Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af 634 » 19. mar 2016, 21:43

Provst i Brovst skrev:Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
Selvfølgelig er der frispark til Nikolai Larsen, når han bliver forhindret i at komme ud til bolden, hvor modstander flytter sig med henblik på vigtigst at spærre adgangen for den forsvarende målmand, mere end den angribende spiller søger bolden.
Gferen skubber samtigt med at bolden bliver sat i spil. Normalt kan spillerne og målmændene godt få lov til skubberier før hjønesparket bliver sparket indover, men når bolden ruller skal målmanden frit kunne søge bolden.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af 634 » 19. mar 2016, 21:46

MrBangDK skrev:
AabMaster skrev:Skandale aften.
Sjældent har jeg oplevet så mange skandaler på én aften. Et AaBhold der pisser det hele væk...Skandaløst, men det har vi set før.
En dommer som ikke har nosser til at dømme efter bogen og lader det hele gå imod AaB...Skandaløst, men ikke noget nyt under solen, der har vi været så mange gange før.
Skandaløst at vi ikke har et forsvar... Gaarde stram op.

Mest skandaløst er dog vore egne supportere... Jeg har altid være stolt af at stå blandt jer, men jeg må indrømmer, at det jeg har set i dag, grænser til hvad jeg har set fra BIF og FCK... Jeg har aldrig hidset mig op over et humlemissil eller to, men når man overdænger dommer, modstander og egne spillere med øl, lightere og andet kasteskyts, troede jeg, at bunden var nået, men nej. Stupide elementer smed brændende romerlys over egne supportere. Jeg er så skuffet og jeg håber ALDRIG jeg kommer til at oplevet det igen. Jeg håber virkelig, at der var nogle supportere, der havde nosser nok til at giver den der kastede med romerlys nogle dumflade, så de lærer hvordan man opfører sig i Aalborg. Jeg vælger at tro, at det var udenbys elementer, som er flyttet til byen og det ikke var lokale , der ikke kunne styre deres brandert. Jeg håber aldrig, at vi kommer ned på de pisgules niveau, men hvis vi fortsætter som i aften, er vi godt på vej,
Det bliver en god bøde vi får med det lort der blev smidt på banen...
Er det ikke på tide med et net fra bande til tribunetag ved vest. Jeg tror nettet er hurtigt tjent ind.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af 634 » 19. mar 2016, 21:49

Nitten skrev:
Gamen skrev:Jesper Lange efter 1-1 scoringen... Hænger ind over banden til Nord.

1. Hvordan kan det ikke give gult kort?
2. Hvorfor er der ingen der enten smasker ham en, eller tyrer en øl i skærmen på ham.
Fucking idiot.
lange er en idiot, og vildt provokerende. og der var faktisk en der kastede en øl efter ham. jeg ramte desværre ikke
Han skulle være trukket over banden og taget til fange resten kampen, og skulle han være kommet tilbage på banen, skulle hans trøje først være rykket i stykker.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Candyfloss
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 31. aug 2008, 18:25

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Candyfloss » 19. mar 2016, 22:22

Provst i Brovst skrev:Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
Niveauet er godt nok lavt. Tror selv mange dine egne er uenige her i påstanden om frispark.
Det er i hvert fald ikke den anke jeg har hørt fra de få AaBer jeg normalt gider at snakke med.

634 skrev:
Han skulle være trukket over banden og taget til fange resten kampen, og skulle han være kommet tilbage på banen, skulle hans trøje først være rykket i stykker.
:kiss:

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Mogens » 19. mar 2016, 22:37

Gamen skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
jeg syntes, han arbejdede fint igår - jeg lagde også mærke til, at han var 2 eller 3 på listen over AaBs længst løbende spillere.

i forhold til presspilet er jonsson et større problem. Det kan han simpelthen ikke - og hans et-tempo løb er generelt lidt af et problem for en ellers god fodboldspiller.
Som jeg har skrevet lige siden vi valgte at skrive en 2-årig kontrakt med ham, så er han simpelthen blevet for langsom. Hans accelerationer, evne til at sætte en mand, være boldførende i høj fart - alt det der gjorde ham guld værd i mesterskabssæsonen, det er pist væk.
Og uden det, så er han ikke rigtig sin løn værd og ikke en startplads værdig. Hans manglende tempo er et altoverskyggende problem i hans spil. Nu må vi bare efterhånden konstatere, at selv som skadesfri har han slet ikke været i nærheden af sit top-niveau på nær glimt hist og her.
Når man så ser ham i går sætte vores forsvar gevaldigt under pres med flere hjernedøde afleveringer langt, langt nede på egen banehalvdel, så må fem-øren snart begynde at falde for Gaarde. Han bidrager ikke med nok, ifht. hvad vi betaler for ham. Vi skal simpelthen kunne tiltrække mere (øjeblikkelig) kvalitet for de penge.
Men hvad er det præcist, du vil have, at Gaarde skal gøre pt? Rive kontrakten i stykker? Klubben tog et sats, da man skrev en to-årig med ham, men det var nok de færreste, der ikke havde gået amok, hvis netop dette ikke var sket. Det er den første gode opstart Jønsson har haft, og DEN har han ikke formået at udnytte. Dermed kan man (muligvis) med rette sige, at Jønsson ikke skal have forlænget sin kontrakt, medmindre man kan nøjes med en "beskeden" hyre og man vurderer, at man ikke vil skifte alt for meget ud i den offensive del af truppen (Spalvis definitivt væk, Ene og Thomsen kunne også sagtens være væk).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gamen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gamen » 20. mar 2016, 11:54

Mogens skrev: Men hvad er det præcist, du vil have, at Gaarde skal gøre pt? Rive kontrakten i stykker? Klubben tog et sats, da man skrev en to-årig med ham, men det var nok de færreste, der ikke havde gået amok, hvis netop dette ikke var sket. Det er den første gode opstart Jønsson har haft, og DEN har han ikke formået at udnytte. Dermed kan man (muligvis) med rette sige, at Jønsson ikke skal have forlænget sin kontrakt, medmindre man kan nøjes med en "beskeden" hyre og man vurderer, at man ikke vil skifte alt for meget ud i den offensive del af truppen (Spalvis definitivt væk, Ene og Thomsen kunne også sagtens være væk).
Jeg hentyder til, at Gaarde meget gerne vil forlænge med ham. Men jeg kan absolut ikke se, at han kan gøre nogen forskel.
Til de penge, så skal det være en spiller der kan gøre en forskel - i hvert fald så længe vi kører med det nuværende lønbudget.

Der er ingen tvivl om, at det kommende transfervindue bliver det vigtigste i flere år. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har set så mange profiler og/eller semi-profiler smutte indenfor én sæson. Det er meget centrale spillere der skal erstattes, og vi skal ruste os til en sæson hvor formatet er et andet og konkurrencen større, OB og AGF's nuværende niveau in mente.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af 634 » 20. mar 2016, 19:55

Candyfloss skrev:
Provst i Brovst skrev:Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
Niveauet er godt nok lavt. Tror selv mange dine egne er uenige her i påstanden om frispark.
Det er i hvert fald ikke den anke jeg har hørt fra de få AaBer jeg normalt gider at snakke med.

634 skrev:
Han skulle være trukket over banden og taget til fange resten kampen, og skulle han være kommet tilbage på banen, skulle hans trøje først være rykket i stykker.
:kiss:
Jeg har nu set hændelsen med 2-2 målet flere gange, og også låst billedet i det øjeblik hvor GFeren har foden ved hjørnesparket, og sparker den ind i det lille målfelt. I det samme øjeblik hvor GFeren har foden ved bolden, har Steffen Rasmussen også en hånd oppe i brystkassen på Nikolai Larsen, hvor Nikolai er skubbet tilbage i kroppen og står på hælene, øjeblikket efter er Steffen trukket ud i feltet og header den ind mens Nikolai ikke er kommet ud til indlægget.
Hvis ikke der er frispark til Nikolai, så har du meget hvide briller fra grinets by Århus.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Hovedet » 22. mar 2016, 01:13

634 skrev:
Candyfloss skrev:
Provst i Brovst skrev:Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
Niveauet er godt nok lavt. Tror selv mange dine egne er uenige her i påstanden om frispark.
Det er i hvert fald ikke den anke jeg har hørt fra de få AaBer jeg normalt gider at snakke med.

634 skrev:
Han skulle være trukket over banden og taget til fange resten kampen, og skulle han være kommet tilbage på banen, skulle hans trøje først være rykket i stykker.
:kiss:
Jeg har nu set hændelsen med 2-2 målet flere gange, og også låst billedet i det øjeblik hvor GFeren har foden ved hjørnesparket, og sparker den ind i det lille målfelt. I det samme øjeblik hvor GFeren har foden ved bolden, har Steffen Rasmussen også en hånd oppe i brystkassen på Nikolai Larsen, hvor Nikolai er skubbet tilbage i kroppen og står på hælene, øjeblikket efter er Steffen trukket ud i feltet og header den ind mens Nikolai ikke er kommet ud til indlægget.
Hvis ikke der er frispark til Nikolai, så har du meget hvide briller fra grinets by Århus.
I og med at du skal gense situationen flere gange og bladre frem og tilbage mellem stillbilleder for at komme frem til et potentielt frispark, kan vi nok hurtigt blive enige om, at AaB ikke har været udsat for verdenshistoriens største uretfærdighed her. Derimod var der tale om elendigt målmandsspil og ditto forsvarsspil. Utroligt, at han kan stå så alene på et hjørnespark langt inde i overtiden, og at en relativ lav målmand kan score på et hovedstød helt inde i målfeltet, uagtet at der har været en berøring eller ej.

Pilen peger på AaB og ikke på dommeren, og det er i det hele taget tilfældet for åbningen på vores forårssæson, der har været en af de ringeste i Superligaens historie (hvis ikke ligefrem dén ringeste - har ikke orket at tjekke efter, men 2 point i de første 4 kampe i foråret er endog meget langt nede på listen historisk set).

Vi har slet ikke haft det niveau, vi kunne have forventet, men kan dog finde en lille trøst i, at vi kun er gledet til 3.pladsen, og at TV-pengene udbetales efter runde 22. En runde mere, og vi kunne snildt være havnet uden for top 6. Jeg frygter, at vi er på vej mod et forår i stil med 2013, hvor vi kun vandt 3 ud af 14 kampe, men håber, at vi snart kan vende bøtten og holde liv i medaljehåbet. Vi må simpelthen være bedre end det, vi indtil videre har set.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af 634 » 22. mar 2016, 18:48

Hovedet skrev:
634 skrev:
Candyfloss skrev:
Provst i Brovst skrev:Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
Niveauet er godt nok lavt. Tror selv mange dine egne er uenige her i påstanden om frispark.
Det er i hvert fald ikke den anke jeg har hørt fra de få AaBer jeg normalt gider at snakke med.

634 skrev:
Han skulle være trukket over banden og taget til fange resten kampen, og skulle han være kommet tilbage på banen, skulle hans trøje først være rykket i stykker.
:kiss:
Jeg har nu set hændelsen med 2-2 målet flere gange, og også låst billedet i det øjeblik hvor GFeren har foden ved hjørnesparket, og sparker den ind i det lille målfelt. I det samme øjeblik hvor GFeren har foden ved bolden, har Steffen Rasmussen også en hånd oppe i brystkassen på Nikolai Larsen, hvor Nikolai er skubbet tilbage i kroppen og står på hælene, øjeblikket efter er Steffen trukket ud i feltet og header den ind mens Nikolai ikke er kommet ud til indlægget.
Hvis ikke der er frispark til Nikolai, så har du meget hvide briller fra grinets by Århus.
I og med at du skal gense situationen flere gange og bladre frem og tilbage mellem stillbilleder for at komme frem til et potentielt frispark, kan vi nok hurtigt blive enige om, at AaB ikke har været udsat for verdenshistoriens største uretfærdighed her. Derimod var der tale om elendigt målmandsspil og ditto forsvarsspil. Utroligt, at han kan stå så alene på et hjørnespark langt inde i overtiden, og at en relativ lav målmand kan score på et hovedstød helt inde i målfeltet, uagtet at der har været en berøring eller ej.

Pilen peger på AaB og ikke på dommeren, og det er i det hele taget tilfældet for åbningen på vores forårssæson, der har været en af de ringeste i Superligaens historie (hvis ikke ligefrem dén ringeste - har ikke orket at tjekke efter, men 2 point i de første 4 kampe i foråret er endog meget langt nede på listen historisk set).

Vi har slet ikke haft det niveau, vi kunne have forventet, men kan dog finde en lille trøst i, at vi kun er gledet til 3.pladsen, og at TV-pengene udbetales efter runde 22. En runde mere, og vi kunne snildt være havnet uden for top 6. Jeg frygter, at vi er på vej mod et forår i stil med 2013, hvor vi kun vandt 3 ud af 14 kampe, men håber, at vi snart kan vende bøtten og holde liv i medaljehåbet. Vi må simpelthen være bedre end det, vi indtil videre har set.
Når jeg har set hjørnesparks-målet flere gange er det kun for at få bekræftet den første opfattelse, om den var med uret til Nikolai.
Normalt har målmanden meget dommer-beskyttelse i sit lille felt, og tvivlen kommer målmanden tilgode. Dommeren står også godt placeret ved hjørnesparket.
Dommerne har derimod svært ved at se Duncan tæmme bolden ved hans udligning, som sker meget hurtigt, mens spillerne er tætte på hinanden.
Den manglende straffe til Risgaard, og hvornår er AaB egentlig heldige med dommeren?
Jeg synes det ene med det andet giver stor uretfærdighed mod AaB.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af mich1596 » 22. mar 2016, 21:36

634 skrev:
Hovedet skrev:
634 skrev:
Candyfloss skrev:
Provst i Brovst skrev:Der var klart frispark ved det udlignende mål i overtiden. AGFs miniaturemålmand begår frispark, det må indrømmes også selvom Steffen er godt forklædt som mongol, på trods udseendet er han normalt begavet i den lavere ende af spektret og der er ingen grund til at tage hensyn til ham.
Niveauet er godt nok lavt. Tror selv mange dine egne er uenige her i påstanden om frispark.
Det er i hvert fald ikke den anke jeg har hørt fra de få AaBer jeg normalt gider at snakke med.

634 skrev:
Han skulle være trukket over banden og taget til fange resten kampen, og skulle han være kommet tilbage på banen, skulle hans trøje først være rykket i stykker.
:kiss:
Jeg har nu set hændelsen med 2-2 målet flere gange, og også låst billedet i det øjeblik hvor GFeren har foden ved hjørnesparket, og sparker den ind i det lille målfelt. I det samme øjeblik hvor GFeren har foden ved bolden, har Steffen Rasmussen også en hånd oppe i brystkassen på Nikolai Larsen, hvor Nikolai er skubbet tilbage i kroppen og står på hælene, øjeblikket efter er Steffen trukket ud i feltet og header den ind mens Nikolai ikke er kommet ud til indlægget.
Hvis ikke der er frispark til Nikolai, så har du meget hvide briller fra grinets by Århus.
I og med at du skal gense situationen flere gange og bladre frem og tilbage mellem stillbilleder for at komme frem til et potentielt frispark, kan vi nok hurtigt blive enige om, at AaB ikke har været udsat for verdenshistoriens største uretfærdighed her. Derimod var der tale om elendigt målmandsspil og ditto forsvarsspil. Utroligt, at han kan stå så alene på et hjørnespark langt inde i overtiden, og at en relativ lav målmand kan score på et hovedstød helt inde i målfeltet, uagtet at der har været en berøring eller ej.

Pilen peger på AaB og ikke på dommeren, og det er i det hele taget tilfældet for åbningen på vores forårssæson, der har været en af de ringeste i Superligaens historie (hvis ikke ligefrem dén ringeste - har ikke orket at tjekke efter, men 2 point i de første 4 kampe i foråret er endog meget langt nede på listen historisk set).

Vi har slet ikke haft det niveau, vi kunne have forventet, men kan dog finde en lille trøst i, at vi kun er gledet til 3.pladsen, og at TV-pengene udbetales efter runde 22. En runde mere, og vi kunne snildt være havnet uden for top 6. Jeg frygter, at vi er på vej mod et forår i stil med 2013, hvor vi kun vandt 3 ud af 14 kampe, men håber, at vi snart kan vende bøtten og holde liv i medaljehåbet. Vi må simpelthen være bedre end det, vi indtil videre har set.
Når jeg har set hjørnesparks-målet flere gange er det kun for at få bekræftet den første opfattelse, om den var med uret til Nikolai.
Normalt har målmanden meget dommer-beskyttelse i sit lille felt, og tvivlen kommer målmanden tilgode. Dommeren står også godt placeret ved hjørnesparket.
Dommerne har derimod svært ved at se Duncan tæmme bolden ved hans udligning, som sker meget hurtigt, mens spillerne er tætte på hinanden.
Den manglende straffe til Risgaard, og hvornår er AaB egentlig heldige med dommeren?
Jeg synes det ene med det andet giver stor uretfærdighed mod AaB.
MÅLTEKNOLOGI....tak...det kan kun gå for langsomt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Gamen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gamen » 22. mar 2016, 22:54

mich1596 skrev:
MÅLTEKNOLOGI....tak...det kan kun gå for langsomt.
Nu havde målteknologien næppe fløjtet for dommeren, og dømt frispark til Larsen, så jeg kan ikke lige se hvad du blander målteknologi ind i det for. Den har intet med fejlkendelser at gøre.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. mar 2016, 23:27

Gamen skrev:
mich1596 skrev:
MÅLTEKNOLOGI....tak...det kan kun gå for langsomt.
Nu havde målteknologien næppe fløjtet for dommeren, og dømt frispark til Larsen, så jeg kan ikke lige se hvad du blander målteknologi ind i det for. Den har intet med fejlkendelser at gøre.
Og når dommerne gang på gang nægter at indrømme deres fejl efter kampene, forelagt videomateriale, hvorfor skulle de så i øvrigt gøre det i løbet af kampene i løbet af ganske kort tid? Hvis jeg tillader mig at tro mich mente videoteknologi...

Det vil efter min opfattelse i langt de fleste tilfælde ikke ændre en skid, og det er dommerens udtalelse efter denne kamp et glimrende eksempel på.

Derudover kan jeg meget nemt forestille mig en masse situationer, hvor jeg simpelthen ikke kan se hvordan man skal kunne dømme retfærdigt udfra et gennemsyn af video. Det kunne være en situation hvor en angriber dømmes for hands og efterfølgende scorer - tv billederne viser dommen er forkert, dommeren fløjter først når bolden er over stregen men linjevogteren har markeret, hvilket målmand og forsvar har blik for, og har stoppet med at spille... hvad skal der dømmes? Eller hvad med en friløber som dømmes offside og omstødes - kan man gøre andet end at dømme frisparket den modsatte vej, hvilket næppe vil ændre noget som helst?

Læg dertil at vi på tv meget ofte først får præcist den vinkel som giver det endelige billede af en fejldom et stykke tid efter forseelsen, når teknikken får gravet alle vinkler frem... det synes jeg i virkeligheden er det allerstørste problem med brugen af videoteknologi - det er på ingen måde den endegyldige sandhed som kan findes frem på de ganske få minutter man reelt vil have til rådighed. Det vil meget nemt kunne blive en falsk retfærdighed.

Jeg mener den eneste rigtige løsning er at få mere kompetente dommere, og jeg mener sådan set at det kunne være særdeles interessant at gøre op med tanken om at superligadommere nødvendigvis skal være danske. Der er taget hul på at give dommere en reel fuldtidsløn - jeg synes det kunne være spændende, hvis næste skridt var at hente en eller flere dygtige dommere ind fra udlandet, som inspiration og målestok for de danske dommere. Så vidt jeg husker er det et forsøg man havde ganske fint held med i dansk ishockey for år tilbage.

EDIT: Lidt klodset citeret af mig, Gamen. Ovenstående er en kommentar til hvad jeg formoder mich mente, ikke en kommentar til dit svar til ham.

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Munken » 23. mar 2016, 11:07

Gamen skrev:Jeg kan se at flere harcelerer lidt over, at jeg mener Larsen er stagneret i sin udvikling.
Ja, han har stadig gode reflekser, men man skal være godt blind, hvis man ikke kan se at hans spil med fødderne, hans igangsætninger og hans ageren ude i feltet er punkter hvor han er blevet betydeligt ringere det seneste år.
Jeg savner noget mere autoritet og noget mere sikkerhed i hans spil. Lige siden han blev nævnt i forbindelse med et udlandsophold er det gået ned af bakke for ham.Det forplanter sig til hele holdet, og bærer en mindst ligeså stor skyld for vores stærkt tvivlsomme forsvarsmæssige ageren her i foråret. Men for såvidt også i dele af efterårssæsonen.
Jeg har sjældent hørt så meget vrøvl, måske alligevel meget forståeligt set i lyset af, at du tilmed supplerer med en lomme-psykologisk anyse, så stikker den da helt af for dig. Onside kalder.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af raekkeettre » 23. mar 2016, 14:23

Munken skrev:
Gamen skrev:Jeg kan se at flere harcelerer lidt over, at jeg mener Larsen er stagneret i sin udvikling.
Ja, han har stadig gode reflekser, men man skal være godt blind, hvis man ikke kan se at hans spil med fødderne, hans igangsætninger og hans ageren ude i feltet er punkter hvor han er blevet betydeligt ringere det seneste år.
Jeg savner noget mere autoritet og noget mere sikkerhed i hans spil. Lige siden han blev nævnt i forbindelse med et udlandsophold er det gået ned af bakke for ham.Det forplanter sig til hele holdet, og bærer en mindst ligeså stor skyld for vores stærkt tvivlsomme forsvarsmæssige ageren her i foråret. Men for såvidt også i dele af efterårssæsonen.
Jeg har sjældent hørt så meget vrøvl, måske alligevel meget forståeligt set i lyset af, at du tilmed supplerer med en lomme-psykologisk anyse, så stikker den da helt af for dig. Onside kalder.
Jeg synes nu det giver god nok mening...NL har altså ikke haft et stabilt niveau. Og derfor er der jo heller ingen der taler om udlandet eller landshold mere...

Besvar