HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af seamann » 7. apr 2016, 13:26

Det mest spændende, er vel næsten at se det ombyggede stadion. Kampen må vel forventes at ende ca 0 - 9.


frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af frederikshavneren » 7. apr 2016, 13:39

seamann skrev:Det mest spændende, er vel næsten at se det ombyggede stadion. Kampen må vel forventes at ende ca 0 - 9.

Skal vi spille en europæisk kamp?

seamann

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af seamann » 7. apr 2016, 13:42

frederikshavneren skrev:
seamann skrev:Det mest spændende, er vel næsten at se det ombyggede stadion. Kampen må vel forventes at ende ca 0 - 9.

Skal vi spille en europæisk kamp?
Ja, det må man jo sige. Hobro IK mod Aalborg BK er vel europæisk ?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af frederikshavneren » 7. apr 2016, 13:45

seamann skrev:
frederikshavneren skrev:
seamann skrev:Det mest spændende, er vel næsten at se det ombyggede stadion. Kampen må vel forventes at ende ca 0 - 9.

Skal vi spille en europæisk kamp?
Ja, det må man jo sige. Hobro IK mod Aalborg BK er vel europæisk ?
Nu er det heldigvis kun når vi skal europæisk at vi bliver omdøbt til Aalborg BK...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af thomasjn » 7. apr 2016, 22:58

Håber på flg. formation:



Skulle Ahlmann være ude går pladsen nok til Blåbjerg, men så egentlig næsten hellere man satte Gilli derover og startede med Patrick på højre. Hvis Würtz er ude er det skidt for vi ejer ikke en troværdig backup. Abildgaard egner sig i mine øjne ikke som type til at erstatte Würtz og vil alle dage være betænkelig ved at stille med ham centralt mod en fysisk stærk modstander. Kakeeto viste bestemt ikke Superliga-niveau mod OB og ligner ikke en spiller der er klar til Superligaen. Endelig har vi Augu, som må være Over the hill siden han ikke bruges. Jeg synes derfor det frække bud kunne være Jönsson ligesom i udekampen mod Brøndby. Det kræver selvfølgelig, at RIsgård spiller en lidt anden rolle, men det tror jeg er et bedre bud end Kakeeto eller Abildgaard.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. apr 2016, 23:42

thomasjn skrev:Håber på flg. formation:



Skulle Ahlmann være ude går pladsen nok til Blåbjerg, men så egentlig næsten hellere man satte Gilli derover og startede med Patrick på højre. Hvis Würtz er ude er det skidt for vi ejer ikke en troværdig backup. Abildgaard egner sig i mine øjne ikke som type til at erstatte Würtz og vil alle dage være betænkelig ved at stille med ham centralt mod en fysisk stærk modstander. Kakeeto viste bestemt ikke Superliga-niveau mod OB og ligner ikke en spiller der er klar til Superligaen. Endelig har vi Augu, som må være Over the hill siden han ikke bruges. Jeg synes derfor det frække bud kunne være Jönsson ligesom i udekampen mod Brøndby. Det kræver selvfølgelig, at RIsgård spiller en lidt anden rolle, men det tror jeg er et bedre bud end Kakeeto eller Abildgaard.
Det er sgu ret skarpt at du ikke mener Abildgaard ikke som type kan erstatte Würtz, men istedet foreslår Jönsson. Det gør det en smule svært at forstå dine argumenter for ikke at benytte Abildgaard.

Bortset fra det, så tror jeg nu at Würtz spiller.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af gravballe » 8. apr 2016, 01:01

Ud med Patrick ind med gili

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af thomasjn » 8. apr 2016, 01:41

Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:Håber på flg. formation:



Skulle Ahlmann være ude går pladsen nok til Blåbjerg, men så egentlig næsten hellere man satte Gilli derover og startede med Patrick på højre. Hvis Würtz er ude er det skidt for vi ejer ikke en troværdig backup. Abildgaard egner sig i mine øjne ikke som type til at erstatte Würtz og vil alle dage være betænkelig ved at stille med ham centralt mod en fysisk stærk modstander. Kakeeto viste bestemt ikke Superliga-niveau mod OB og ligner ikke en spiller der er klar til Superligaen. Endelig har vi Augu, som må være Over the hill siden han ikke bruges. Jeg synes derfor det frække bud kunne være Jönsson ligesom i udekampen mod Brøndby. Det kræver selvfølgelig, at RIsgård spiller en lidt anden rolle, men det tror jeg er et bedre bud end Kakeeto eller Abildgaard.
Det er sgu ret skarpt at du ikke mener Abildgaard ikke som type kan erstatte Würtz, men istedet foreslår Jönsson. Det gør det en smule svært at forstå dine argumenter for ikke at benytte Abildgaard.

Bortset fra det, så tror jeg nu at Würtz spiller.
Okay, den skulle have været forklaret lidt bedre. Jeg tror Jönsson kan bidrage med mere offensivt end Abildgaard og derfor kunne det være en ide mod en svag modstander. Ingen af dem er selvfølgelig oplagte Würtz afløsere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. apr 2016, 03:04

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:Håber på flg. formation:



Skulle Ahlmann være ude går pladsen nok til Blåbjerg, men så egentlig næsten hellere man satte Gilli derover og startede med Patrick på højre. Hvis Würtz er ude er det skidt for vi ejer ikke en troværdig backup. Abildgaard egner sig i mine øjne ikke som type til at erstatte Würtz og vil alle dage være betænkelig ved at stille med ham centralt mod en fysisk stærk modstander. Kakeeto viste bestemt ikke Superliga-niveau mod OB og ligner ikke en spiller der er klar til Superligaen. Endelig har vi Augu, som må være Over the hill siden han ikke bruges. Jeg synes derfor det frække bud kunne være Jönsson ligesom i udekampen mod Brøndby. Det kræver selvfølgelig, at RIsgård spiller en lidt anden rolle, men det tror jeg er et bedre bud end Kakeeto eller Abildgaard.
Det er sgu ret skarpt at du ikke mener Abildgaard ikke som type kan erstatte Würtz, men istedet foreslår Jönsson. Det gør det en smule svært at forstå dine argumenter for ikke at benytte Abildgaard.

Bortset fra det, så tror jeg nu at Würtz spiller.
Okay, den skulle have været forklaret lidt bedre. Jeg tror Jönsson kan bidrage med mere offensivt end Abildgaard og derfor kunne det være en ide mod en svag modstander. Ingen af dem er selvfølgelig oplagte Würtz afløsere.
Fair nok. Jeg forstår bare stadig ikke helt hvordan du kan se Jönsson som en løsning, når du samtidig afskriver den defensivt meget stærkere Abildgaard. Risgård i en Würtz-rolle med en spiller ved siden af sig som ikke har defensive kvaliteter overhovedet, syner jeg nærmest ligner selvmord.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af 9520AaB » 8. apr 2016, 07:05

Würtz bliver et savn, hvis han ikke bliver klar, men lige nøjagtig mod Hobro kan vi altså godt undvære ham. Hobro kommer altså ikke til at presse os i bund.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Yankee » 8. apr 2016, 07:52

gravballe skrev:Ud med Patrick ind med gili
Hvorfor? Gilli var svag mod Roskilde og demonstrerede især i kampens åbning hvor sårbar han er 1-mod-1. Vi så samme problemer mod St. Pauli og i mindre grad FCM, hvor han dog spillede venstre back. Det er fint nok at han er hurtig og rimelig kropsstærk, men han mangler spilintelligens og rutine til at spille en pålidelig back.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af gravballe » 8. apr 2016, 08:54

Yankee skrev:
gravballe skrev:Ud med Patrick ind med gili
Hvorfor? Gilli var svag mod Roskilde og demonstrerede især i kampens åbning hvor sårbar han er 1-mod-1. Vi så samme problemer mod St. Pauli og i mindre grad FCM, hvor han dog spillede venstre back. Det er fint nok at han er hurtig og rimelig kropsstærk, men han mangler spilintelligens og rutine til at spille en pålidelig back.
Men imod en modstander som Hobro, hvor vi må forvente vi skal op og presse på. Der vil det være begrænset hvor presset han vil blive. Og han kan på sigt blive langt bedre end patrick.. men det kræver spil tid.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Rams » 8. apr 2016, 09:03

Spilintelligens som back? Vi taler hverken central stopper, kontrollerende midt eller kreativ midtbane.
Det er nærmere et spørgsmål om dømmekraft, så han finder ud af, hvornår han skal drøne med frem og, hvornår skal koncentrere sig om det defensive.
Folk glemmer nogen gange, at Dalsgaard også var en hund i et spil kegler i starten, og at Lasse N's påpasselighed og hurtighed mere end en gang reddede Dalles røv, når han havde mistimet et offensivt løb.
Dalle havde den store fordel, ar han stod i mesterlære hos Bøgelund, og han fik jo lært det ganske godt.
Det afgørende for Gilli er rutine og at han holder sig skadesfri, så han får en masse kampe. Så skal han nok udvikle sig til en fin højre back. Han har vist prøver, som da han gjorde hypede Larsson i BIF rundtosset.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af astonvilla » 8. apr 2016, 09:32

9520AaB skrev:Würtz bliver et savn, hvis han ikke bliver klar, men lige nøjagtig mod Hobro kan vi altså godt undvære ham. Hobro kommer altså ikke til at presse os i bund.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har lige været ude af cirkulation de seneste par dage, så undskyld hvis jeg har misset noget:

Er det 100% at Würtz ikke spiller? Eller forventer vi det bare som følge af forstrækningen?

Jeg kan ikke finde udmelding om det.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af BoT » 8. apr 2016, 10:11

Selvfølgelig skal PK spille den back. Hans indlæg klasser over Gillis, og mod Hobro kommer vi til at står over for en modstander, der stiller sig dybt, og hvor vores backs får en nøglerolle rent offensivt - gerne med tidligt slåede indlæg til Spalvis.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Hobro - AaB 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2016, 10:23

astonvilla skrev:
9520AaB skrev:Würtz bliver et savn, hvis han ikke bliver klar, men lige nøjagtig mod Hobro kan vi altså godt undvære ham. Hobro kommer altså ikke til at presse os i bund.
Jeg har lige været ude af cirkulation de seneste par dage, så undskyld hvis jeg har misset noget:

Er det 100% at Würtz ikke spiller? Eller forventer vi det bare som følge af forstrækningen?

Jeg kan ikke finde udmelding om det.
Der har været melding om, at han er tvivlsom til Hobro-kampen. Intet andet.

Vi skal nok ikke forvente, at han spiller alle kampene i den nære fremtid 10.-25. april : Hobro, AGF, Sønderjyske, AGF, Randers. Så vi får en afløser at se i en af de kampe.

Personligt tror jeg på Kakeeto på søndag, men Asger Bust kan vel også være i spil, hvis man ikke mener Kakeeto løftede opgaven fint sidst. Mener dog, at Kakeeto lod sig hæmme af det gule kort sidst og derfor ikke spillede prangende.
- FlæskeFrank

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 291
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Soren » 8. apr 2016, 11:28

Mon ikke at det bliver Risgaard og Abildgaard centralt, hvis Würtz står over på søndag?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 9. apr 2016, 16:14

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... pgoer.aspx

Det overrasker mig meget, at Kakeeto og Bust ikke er med i truppen, når nu "deres" mand mangler. Må nok klart indikerer, at AaB pt. ikke tror på dem.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af astonvilla » 9. apr 2016, 17:54

FlæskeFrank skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... pgoer.aspx

Det overrasker mig meget, at Kakeeto og Bust ikke er med i truppen, når nu "deres" mand mangler. Må nok klart indikerer, at AaB pt. ikke tror på dem.
Jeps.
Tyk streg.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Buzz Killington » 9. apr 2016, 19:43

SE plejer da ellers at skifte gevaldigt ud i truppen saa det kan jeg ikke lige forstaa. Bassogog har f.eks. heller ikke med i et par kampe nu, og Thrane har vaeret langt fra holdet tidligere, og er nu tilbage.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar