AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Fabbe » 13. apr 2016, 22:38

Jeg kan ikke huske, at vi har forladt deres bane med mindre end en tremålssejr, så selvfølgelig er udgangspunktet ikke helt perfekt, men det ligger stadig til os.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 13. apr 2016, 22:56

Når nu Spalvis og KEP er væk til sommer og tydeligt signalerer, at de mentalt allerede er væk, bør de have spillet deres sidste kampe fra start. De har simpelthen ikke høj nok kvalitet til, at det kan forsvares også med henblik på næste sæson.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Eksil » 13. apr 2016, 23:02

AaB 85 95 99 08 skrev:Når nu Spalvis og KEP er væk til sommer og tydeligt signalerer, at de mentalt allerede er væk, bør de have spillet deres sidste kampe fra start. De har simpelthen ikke høj nok kvalitet til, at det kan forsvares også med henblik på næste sæson.
Som en trold af en æske er du tilbage!

Smid den ene af vores to midterforsvarer på bænken. Ge-ni-alt! Jeg håber du bliver den næste chef på Hornevej. Sportsdirektør og træner. <3 <3 <3 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af 9800 » 13. apr 2016, 23:19

Stop nu det hyleri! Ja, en lortekamp (men dagens ret i VIP'en var trods alt flæskesteg, og sværen var sprød (det må være svært at lave til så mange?)
Det blir svært i Århus, men det er altså ikke Camp Nou vi skal spille på, der er masser af muligheder for at gå videre, selvom det er svært.
Med Wurtz og måske Ahlman tilbage kan alt ske, og vi har vel noget at revanchere?
Vi kan tydeligvis ikke li at blive presset nede bagi, og vi har ikke noget modtræk.
De var ringe over hele linien, plusser til Jønsson da han kom ind, Børsting, Enevoldsen og faktisk også Abildgaard, han var desværre hæmmet af et gult kort.
Synd Pohl ikke fik scoret, det ville uden tvivl have givet ham et boost.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Sanchez94 » 13. apr 2016, 23:25

EINHILL skrev:-Gili er ikke god nok til 1. Division.
- Abilgaard vidste overhovedet intet
- PK er længder foran Blåbjerg
- jønsson var kampens spiller
- Risgårds attitude er begyndt at blive håbløs
Forfærdelig attitude Risgård ligger for dagen. Råber hold kæft, og laver store fagter mod folk på Spar Nord, jeg ved ikke lige hvad der var grobund for det ..


Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Ham der Emil » 14. apr 2016, 00:49

Debatside er tilbage! :cheers: :aabfan:

Selvfølgelig var det en sløj indsats i dag, men de to mål AGF fik, kunne vi altså lige godt have fået - deres mål var deciderede heldige som jeg så det. Dermed ikke sagt, at det ikke var fortjent at AGF ikke vandt i dag.
Jeg tror på "miraklet" i Aarhus. Vi spillede virkelig sløvt i dag, med fejlpasning efter fejlpasning. Kun Enevoldsen og Børsting kæmpede vitterligt for sejren.

Spalvis var helt væk, igen. Mon han er rejst til Sporting, eller er stabiliteten der bare ikke?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Ham der Emil » 14. apr 2016, 00:52

Samtlige (unge) spillere var da bedre end KEP i dag; så hvorfor han siger som han gør, må kun være pga. frustrationer. Han var decideret elendig i dag!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2016, 00:53

Jeg syntes ikke det lyder som en stikpille til ledelsen, ja, naermere til de idioter der staar og pifter paa tribunerne. De virker faktisk begge ret afklaret med strategien.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. apr 2016, 01:12

Jeg forventer at vi ser de erfarne spillere går forrest og løfter holdet i en kamp som denne, i dag var de første og fremmest personificeret ved Risgård, Ene og KEP... Jeg så ikke de tre herrer gå forrest med ret meget andet end at fralægge sig ansvar - meget skuffende, ligesom kampen i øvrigt selvfølgelig var, og i særdeleshed 1. halvleg.

Gode indhop af Jönsson og Pohl. Gilli greb bestemt ikke chancen, og Spalvis bør absolut ikke starte inde i næste kamp, hans indsats var en skændsel, igen. Dagens ringeste præstation må han og Risgård kæmpe om, med et tæt felt af mange spillere lige efter dem.

Jeg må i øvrigt lige sige at jeg simpelthen ikke forstår hvorfor de unge i forsvaret tilsyneladende skal have stort set al kritikken herinde, når mange af de fejl de begår faktisk skyldes at "styrmanden" KEP er fuldstændig ude af position, og dermed efterlader resten af forsvaret med en verden af problemer. I dag f.eks. ved det andet mål, hvor han har indtaget en dybt underlig position i kanten af straffesparksfeltet, men også i flere andre situationer. Den der frembusende og lidt overgeqarede "det-her-klarer-jeg-selv" udgave af KEP kommer jeg bestemt ikke til at savne, og det er desværre ham og ikke hans tvillingebror, den koldblodige og forudseende KEP, vi har set ret meget til i dette forår. Det er meget skuffende, og efter min mening ofte grund til at de andre kommer til at se dumme ud, selv om de naturligvis også har begået fejl helt uden hjælp.

Forresten savner jeg Kuhn. Den her negative spiral af manglende tro på tingene og ikke mindst spilleglæde ville være nemmere at komme ud af med manden fra solskinsøen, det er jeg ikke i tvivl om.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Sanchez94 » 14. apr 2016, 01:36

Jeg tror sådan set heller ikke at hele Nordjylland forventer at de skal spille prangende fodbold konstant, men noget man kan forvente er at man går ind i nærkampene og vil vinde dem, eller i det mindste ligner en der vil vinde dem. Vi taber samtlige dueller på hele banen, og flere gange trækker spillerne sig direkte fra duellerne!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af MrBangDK » 14. apr 2016, 05:02

Buzz Killington skrev:
Jeg syntes ikke det lyder som en stikpille til ledelsen, ja, naermere til de idioter der staar og pifter paa tribunerne. De virker faktisk begge ret afklaret med strategien.
Ja, det var virkelig smukt... Jeg er helt sikker på, at Pohl var lidt bitter over ikke at blive ramt af den lighter der blev kastet efter ham, da han var lige ved at score til sidst. Så var han nok blev opildnet til at score 4-5 gange inden for de sidste 2 minutter!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Klaus » 14. apr 2016, 06:56

Buzz Killington skrev:
Jeg syntes ikke det lyder som en stikpille til ledelsen, ja, naermere til de idioter der staar og pifter paa tribunerne. De virker faktisk begge ret afklaret med strategien.
Helt enig. Det er sgu i orden at være frustreret både som tilskuer og spiller. Men at kaste ting på banen er totalt idiotisk, uanset om målet er med- eller modspiller. Jeg synes faktisk AGF-målmanden håndterede bombardementet fint. Han kunne være gået til dommeren mange gange og skaffet os indberetninger på halsen. At Risgaard bliver irriteret på tilskuere, der står og sviner ham og holdet til er i min bog i orden...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2016, 07:25

Buzz Killington skrev:
Jeg syntes ikke det lyder som en stikpille til ledelsen, ja, naermere til de idioter der staar og pifter paa tribunerne. De virker faktisk begge ret afklaret med strategien.
Hvad skal de sige? Når spillerne ser profil efter profil rejse og de ikke bliver erstattet af kvalitet udefra så har det langsomt men sikkert udvandet kvaliteten i spillertruppen. Man kan tolke interviewet som man vil, som jeg hører det usagte så udtrykker det frustration over den valgte strategi. Så sent som sidste sommer var Risgård ude med en slet skjult kritik af forholdene.

Sidst men ikke mindst så holder spillerne sig nok tilbage da de fleste ledelser har det temmelig anstrengt med at blive kritiseret offentligt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Maglau » 14. apr 2016, 07:47

Synes kritikken af manglende indkøb af rutine og profiler er helt på sin plads. Det er og har været svært for AaB nu og de seneste sæsoner at konkurrere på banen med klubber som BIF FCM og FCK der køber og bruger mange flere penge. Klubber der er betydeligt bedre med bedre spillere end os.
Vi mangler sgu rigtigt nok nogle af deres ny indkøbte profiler så havde vi været meget bedre i liga og pokal
I istedet må vi jo tage til takke med vores rette plads der ligger lige op ad Sønderjyske med hvem vi kan sammenligne os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Funky » 14. apr 2016, 07:56

Børsting udtaler efter kampen, at de inden opgøret havde talt om, at 'det ville blive svært at vinde førstebolde, men at man skulle gå ud og vinde 2.bolde". Det lykkedes så heller ikke - men jeg er sgu lidt ærgerlig over at høre, at man har haft så defensiv en tilgang. Søndergaard taler om, at man skal gå ud og 'finde sit spil' (hvad dælen er det så lige I træner for?), og 1.bolde har man italesat som noget, man ikke kan vinde...

AaB var bedst under Kent da han opdagede, at en kompromisløs angrebsstil var det eneste som for alvor duede med den spillertrup. Jeg medgiver med det samme, at Søndergaard ikke har samme trup til rådighed, men jeg synes det lyder som om, man er ved at sætte sig mellem to stole.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Yankee » 14. apr 2016, 08:13

Kan vi ikke slappe lidt af med Spalvis-bashingen?

I efteråret var der også masser af kampe hvor han virkede luddoven, men da det hele gled i olie kom han tit til at skubbe to bolde over stregen og så var der ingen, der kaldte ham Slapvis og hvad-ved-jeg.

Faktum er, at Spalvis er suverænt vores bedste angriber. Hvis du ser bort fra kampen i Roskilde (hvor han havde karantæne) så har han altså lavet lige så mange mål som Enevoldsen. Ham er der ingen, der kritiserer, selvom han altså også svinger meget i niveau.

Vi har en angriber, der har loddet 16 mål i 23 ligakampe. Og så vil folk gudhjælpemig sætte ham på bænken fordi man evig og altid skal tænke på næste sæson. Det er så typisk AaB. Spalvis skal selvfølgelig starte alle de kampe han kan komme til indtil han flytter til Portugal - næste sæson må vi koncentrere os om til næste sæson.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af white splash » 14. apr 2016, 08:16

Yankee skrev:Kan vi ikke slappe lidt af med Spalvis-bashingen?

I efteråret var der også masser af kampe hvor han virkede luddoven, men da det hele gled i olie kom han tit til at skubbe to bolde over stregen og så var der ingen, der kaldte ham Slapvis og hvad-ved-jeg.

Faktum er, at Spalvis er suverænt vores bedste angriber. Hvis du ser bort fra kampen i Roskilde (hvor han havde karantæne) så har han altså lavet lige så mange mål som Enevoldsen. Ham er der ingen, der kritiserer, selvom han altså også svinger meget i niveau.

Vi har en angriber, der har loddet 16 mål i 23 ligakampe. Og så vil folk gudhjælpemig sætte ham på bænken fordi man evig og altid skal tænke på næste sæson. Det er så typisk AaB. Spalvis skal selvfølgelig starte alle de kampe han kan komme til indtil han flytter til Portugal - næste sæson må vi koncentrere os om til næste sæson.
Fuldstændig enig. Spalvis får jo ikke en jordisk chance for at udnytte sine spidskompetencer, afslutninger i feltet. Han får jo intet brugbart at arbejde med derinde.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Funky » 14. apr 2016, 08:19

white splash skrev: Fuldstændig enig. Spalvis får jo ikke en jordisk chance for at udnytte sine spidskompetencer, afslutninger i feltet. Han får jo intet brugbart at arbejde med derinde.
Enig. Jeg gentager gerne: I går var Spalvis en af meget få AaB'ere, der overhovedet kom frem til noget man kan kalde en afslutning, og han gjorde det på et hold, som slet ikke servicerer ham på samme måde som sidst på efteråret. Han har aldrig selv lagt skjul på, at han er en angriber, som skal have bolden i boksen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 14. apr 2016, 08:21

Jeg er både for og imod at folk lufter deres utilfredshed når spillerne ikke yder det maximale, som vel er det mindste vi kan forlange af dem, til den løn de render rundt på. Folk på tribunerne er vel indirekte med til at betale spillernes løn og da vi som tilskuer ikke har muligheder for en "rundt om bordet" samtale med en Risgård for eksempel, for at ytre vores utilfredshed er man jo nød til at gøre det på anden vis.

Så skal der jo nok være folk som mener at disse ytringer ikke er med til gavne spillerens i forvejen slatne indsats, men jeg tror også at enkelte spillere kan bruge publikums utilfredshed til at skabe en form for "jeg skal f... vise dem" reaktion. Vi så da eksempelvis at spillere som Enevoldsen og især Jönsson, som jeg personligt mener spillede en af sine bedste kampe i sæsonen, ikke virkede påvirket af det.

Der er nok lige så mange meninger omkring dette, som der er AaB fans, men det mener ikke det gør folk til dårlige fans når man fortæller spillerne at de ikke gør deres arbejde godt nok.

Besvar