AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Sanchez94 » 12. apr 2016, 18:43

frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:
frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:
Hovedet skrev:Man kunne vende den om og sige, at det er svært at se os vinde en kamp uden Ahlmann og Würtz...
Det skete så sent som for 2 dage siden, så det er ikke så svært endda
Al ære og respekt for Hobro IK så venter der en sværere modstander i morgen aften, som vil teste vores defensiv meget mere end hvad hobroenserne var i stand til.
Ja AGF er dødens farlige, de spillede 1-1 mod en giftig modstander i runde 23, og i runde 22 og 24, var de svine heldige med at få point.
Vi skal ikke tale AGF op til noget de ikke er, det er jo ikke et gudsbenået fodbold hold, som vi burde frygte, vi bør ha respekt, men vi skal ikke frygte gymnasterne
Du synes måske at vi selv er godt kørende?
Vi har på det seneste besejret et bundhold fra 1. division, elendige Hobro samt vundet en noget heldig sejr over Farum. Det er udmærkede resultater, men det skjuler ikke det faktum at vi har store spillemæssige problemer.

Derudover vil jeg minde om at vi i seneste møde mod AGF var heldige med uafgjort, det tilmed i en kamp hvor århusianerne havde fem gange flere afslutninger end os (3-15) iflg. statistikkerne.
Vi skal heller ikke male fanden på vægen. AaB har altid præsteret dårligt mod Ove Ps hold, se bare mod FCV.
Jeg syntes vi så takter til det rigtige spil mod FCN inden vi scorede, og få minutter efter. Efter vores blamager i starten af forsæsonen med mange indkasserede mål, syntes jeg det var på sin plads at tænke på det defensive frem for det offensive. Nu hvor vi har cleansheet i 3 kampe, så er jeg overbevist om at vi tager taktstokken og dominere kampen imorgen !

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 12. apr 2016, 19:58

AaB har lagt en optaktsvideo på deres kanal. Ikke noget synderligt specielt, men da jeg tit sidder og kigger deres videoer derinde, smider jeg den her, da seertallet indtil videre er meget lavt og jeg gerne vil have at kanalen ikke dør en stille død. Diskussionen om kanalen udkæmpes vist i en anden tråd.
http://www.aabtv.dk/AaB-agf-pokalsemifinale

Edit: Den kunne jeg nok godt have solgt bedre.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af KJ » 13. apr 2016, 07:48

Fed video. Tror også, det kan blive en intens kamp i aften.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Eksil » 13. apr 2016, 08:25

På fodbold FM kaldte de det for AGFs finaler i år og det er jo ikke helt skævt. Glenn er en motivator mere end noget andet, så jeg håber de er klar, for jeg tror AGF kommer tonsende fra start. 1-1 mål af Ene og Jønsson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Yankee » 13. apr 2016, 08:40

frederikshavneren skrev:Derudover vil jeg minde om at vi i seneste møde mod AGF var heldige med uafgjort, det tilmed i en kamp hvor århusianerne havde fem gange flere afslutninger end os (3-15) iflg. statistikkerne.
Så du kampen?

Og hvis du synes AaBs formkurve med tre sejre i rap er dårlig, så prøv at tjek AGFs :thumbsup:

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Flower » 13. apr 2016, 08:48

Jeg kalder 1-0 til de røde. Mål af KEP.

God kamp.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af jernskjorten » 13. apr 2016, 08:50

Eksil skrev:På fodbold FM kaldte de det for AGFs finaler i år og det er jo ikke helt skævt. Glenn er en motivator mere end noget andet, så jeg håber de er klar, for jeg tror AGF kommer tonsende fra start. 1-1 mål af Ene og Jønsson.
Da AGF har hjemmekampen i baghånden, tror jeg, at de først og fremmest vil koncentrere sig om at lukke os ned, og så håbe på, at der opstår enkelte kontramuligheder.
Jeg tvivler derfor på, at vi ser et særligt aggressivt AGF-hold. Presset vil være på os i takt med, at tiden går, og vi ikke får scoret.
Vi har fået sejrene, men følelsen af at blæse modstanderen omkuld på hjemmebane mangler fortsat i dette forår. Det ser jeg som vores største svaghed.
Et hurtigt føringsmål vil - som altid - gøre meget godt, men især i disse dage, da man ikke helt har samme fornemmelse af, at spillerne har troen på, at man kan vende kampen, hvis først man kommer bagud.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af 9800 » 13. apr 2016, 08:52

Hvis de har lært noget af sidste kamp i aalborg, så presser de os højt for det slår vores spil i stykker.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af BoT » 13. apr 2016, 09:38

Yankee skrev: Og hvis du synes AaBs formkurve med tre sejre i rap er dårlig, så prøv at tjek AGFs :thumbsup:
Lige præcis. Der er altså ikke nogen hold i ligaen, der pt. er inde i en stime med både spillemæssig og resultatmæssig stabilitet. Slet ikke AGF, der både spillemæssigt og resultatmæssigt har set ret triste ud.

Dermed ikke sagt, at vi er storfavoritter, for vi er bestemt heller ikke prangende, og en pokalsemifinale er altså noget helt andet end en ligakamp. Jeg tror faktisk, at vi skal være fint tilfredse med en målfattig kamp - 1-0 eller 0-0 kan vise sig at være rigtig fint.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af hje1980 » 13. apr 2016, 09:45

frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:
frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:
Hovedet skrev:Man kunne vende den om og sige, at det er svært at se os vinde en kamp uden Ahlmann og Würtz...
Det skete så sent som for 2 dage siden, så det er ikke så svært endda
Al ære og respekt for Hobro IK så venter der en sværere modstander i morgen aften, som vil teste vores defensiv meget mere end hvad hobroenserne var i stand til.
Ja AGF er dødens farlige, de spillede 1-1 mod en giftig modstander i runde 23, og i runde 22 og 24, var de svine heldige med at få point.
Vi skal ikke tale AGF op til noget de ikke er, det er jo ikke et gudsbenået fodbold hold, som vi burde frygte, vi bør ha respekt, men vi skal ikke frygte gymnasterne
Du synes måske at vi selv er godt kørende?
Vi har på det seneste besejret et bundhold fra 1. division, elendige Hobro samt vundet en noget heldig sejr over Farum. Det er udmærkede resultater, men det skjuler ikke det faktum at vi har store spillemæssige problemer.

Derudover vil jeg minde om at vi i seneste møde mod AGF var heldige med uafgjort, det tilmed i en kamp hvor århusianerne havde fem gange flere afslutninger end os (3-15) iflg. statistikkerne.
DU synes altså at AGF er beder end os?

Vi spillede skidt mod Hobro og vandt 2-0.
AGF spillede en OK kamp mod Hobro og fik 1-1. WOW DE ER GODE...

Selvfølgelig kræver det at drengene VIL det her og VIL i den finale igen... for så gode er AGF altså heller ikke.
At andre skriver det er et topmotiveret AGF hold vi skal møde... OK.. og AaB vil ikke være topmotivirret til en semifinale eller hvad?
Selvfølgelig er AaB favoritter i disse semifinaler - måske en 60-40 til os. Vi må stoppe med at underspille vores rolle og udvise den selvtillid det kræver. Hvis ikke man kan / tør det, så må man også lukke røven og ikke brokke sig over ingen andre medier end Nordjyske gider skrive om AaB.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Hovedet » 13. apr 2016, 10:10

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:
frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:
Hovedet skrev:Man kunne vende den om og sige, at det er svært at se os vinde en kamp uden Ahlmann og Würtz...
Det skete så sent som for 2 dage siden, så det er ikke så svært endda
Al ære og respekt for Hobro IK så venter der en sværere modstander i morgen aften, som vil teste vores defensiv meget mere end hvad hobroenserne var i stand til.
Ja AGF er dødens farlige, de spillede 1-1 mod en giftig modstander i runde 23, og i runde 22 og 24, var de svine heldige med at få point.
Vi skal ikke tale AGF op til noget de ikke er, det er jo ikke et gudsbenået fodbold hold, som vi burde frygte, vi bør ha respekt, men vi skal ikke frygte gymnasterne
Du synes måske at vi selv er godt kørende?
Vi har på det seneste besejret et bundhold fra 1. division, elendige Hobro samt vundet en noget heldig sejr over Farum. Det er udmærkede resultater, men det skjuler ikke det faktum at vi har store spillemæssige problemer.

Derudover vil jeg minde om at vi i seneste møde mod AGF var heldige med uafgjort, det tilmed i en kamp hvor århusianerne havde fem gange flere afslutninger end os (3-15) iflg. statistikkerne.
DU synes altså at AGF er beder end os?

Vi spillede skidt mod Hobro og vandt 2-0.
AGF spillede en OK kamp mod Hobro og fik 1-1. WOW DE ER GODE...

Selvfølgelig kræver det at drengene VIL det her og VIL i den finale igen... for så gode er AGF altså heller ikke.
At andre skriver det er et topmotiveret AGF hold vi skal møde... OK.. og AaB vil ikke være topmotivirret til en semifinale eller hvad?
Selvfølgelig er AaB favoritter i disse semifinaler - måske en 60-40 til os. Vi må stoppe med at underspille vores rolle og udvise den selvtillid det kræver. Hvis ikke man kan / tør det, så må man også lukke røven og ikke brokke sig over ingen andre medier end Nordjyske gider skrive om AaB.
Det har ikke noget med manglende selvtillid, underspil eller overdreven respekt for AGF at gøre; det drejer sig om, at AaB har spillet ad helvede til hele foråret, at AGF var bedst i det indbyrdes opgør i Aalborg i ligaen, og at holdets vigtigste spiller er skadet. AaB uden Rasmus Würtz er som aftenkaffe uden kringle. Og selv med Würtz har kaffen i foråret været lunken og kringlen fesen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af alithebeast » 13. apr 2016, 10:27

Eksil skrev:På fodbold FM kaldte de det for AGFs finaler i år og det er jo ikke helt skævt. Glenn er en motivator mere end noget andet, så jeg håber de er klar, for jeg tror AGF kommer tonsende fra start. 1-1 mål af Ene og Jønsson.
Hvem af dem scorer i eget mål?
Hader København!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af le Cid » 13. apr 2016, 10:28

alithebeast skrev:
Eksil skrev:På fodbold FM kaldte de det for AGFs finaler i år og det er jo ikke helt skævt. Glenn er en motivator mere end noget andet, så jeg håber de er klar, for jeg tror AGF kommer tonsende fra start. 1-1 mål af Ene og Jønsson.
Hvem af dem scorer i eget mål?
Jens Jønsson?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Freddie » 13. apr 2016, 10:30

Hovedet skrev: Det har ikke noget med manglende selvtillid, underspil eller overdreven respekt for AGF at gøre; det drejer sig om, at AaB har spillet ad helvede til hele foråret, at AGF var bedst i det indbyrdes opgør i Aalborg i ligaen, og at holdets vigtigste spiller er skadet. AaB uden Rasmus Würtz er som aftenkaffe uden kringle. Og selv med Würtz har kaffen i foråret været lunken og kringlen fesen.
Det jeg synes du siger er, at AaB ikke har leveret det smukke spil. Men fodbold drejer sig selvfølgelig om at vinde kampene, og derfor er en arbejdssejr eller tre på stribe uden mål imod ikke at foragte. Faktisk er jeg ved at tro, at det AaB vi har set i de sidste tre kampe, der er vundet med tilsammen 7-0 er langt trælsere at spille imod, end det med det flotte fodbold.
I aften kan vi høste frugterne af Dommer-Anders' klovnerier sidst GF var her. Hvis jeg kender AGF rigtigt, tror de fuldt og fast på, at de har en chance, fordi de fik uafgjort 2-2 sidst på to dommerfadæsemål.
For øvrigt er AaB's resultater i de sidste 13 kampe 9-2-2. Det er godt nok ring'.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Eksil » 13. apr 2016, 10:46

le Cid skrev:
alithebeast skrev:
Eksil skrev:På fodbold FM kaldte de det for AGFs finaler i år og det er jo ikke helt skævt. Glenn er en motivator mere end noget andet, så jeg håber de er klar, for jeg tror AGF kommer tonsende fra start. 1-1 mål af Ene og Jønsson.
Hvem af dem scorer i eget mål?
Jens Jønsson?
Jävïst! Vörës svänskë vën stävës vïdst ögså mëd prïkkër övër ö'et :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. apr 2016, 10:47

Plejer vi ikke at vinde 4-0 i pokalen i 2016 ?

EOD
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af thomasjn » 13. apr 2016, 10:54

Freddie skrev:
Hovedet skrev: Det har ikke noget med manglende selvtillid, underspil eller overdreven respekt for AGF at gøre; det drejer sig om, at AaB har spillet ad helvede til hele foråret, at AGF var bedst i det indbyrdes opgør i Aalborg i ligaen, og at holdets vigtigste spiller er skadet. AaB uden Rasmus Würtz er som aftenkaffe uden kringle. Og selv med Würtz har kaffen i foråret været lunken og kringlen fesen.
Det jeg synes du siger er, at AaB ikke har leveret det smukke spil. Men fodbold drejer sig selvfølgelig om at vinde kampene, og derfor er en arbejdssejr eller tre på stribe uden mål imod ikke at foragte. Faktisk er jeg ved at tro, at det AaB vi har set i de sidste tre kampe, der er vundet med tilsammen 7-0 er langt trælsere at spille imod, end det med det flotte fodbold.
I aften kan vi høste frugterne af Dommer-Anders' klovnerier sidst GF var her. Hvis jeg kender AGF rigtigt, tror de fuldt og fast på, at de har en chance, fordi de fik uafgjort 2-2 sidst på to dommerfadæsemål.
For øvrigt er AaB's resultater i de sidste 13 kampe 9-2-2. Det er godt nok ring'.
Freddie - du kan jo ikke bruge efteråret til en skid. Det er lang tid siden og situationen er en helt anden. Vi har mistet Dalsgaard, Würtz og KEP har ikke nået deres høje niveau og Spalvis står med et ben i Lisabon. Hvis du skal kigge på formkruve er det foråret, hvor den hedder 2-2-2 for Superligaen og en pligtsejr over Roskilde i pokalen. Læg dertil, at vi er i en spillemæssig krise, hvor vi slet ikke har ramt efterårets niveau. De to sejre i Suppen kan vi derudover ikke sige var specielt solide. Mod FCN kunne vi snildt have smidt to point og Hobro var så ringe, at alt andet end sejr ville være skuffende. Med de forsvarsspillere vi har er vi simpelthen nødt til at få gang i det offensive spil igen før det her forår kan blive en succes. Det her hold kan det offensive spil, men er ikke defensivt robust nok i længden til at spille så dårligt. Derudover erindrer jeg ikke noget dommer-klovneri ved begge GFs mål.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Freddie » 13. apr 2016, 11:01

thomasjn skrev:
Derudover erindrer jeg ikke noget dommer-klovneri ved begge GFs mål.
Men så prøv at læse kampsiden fra dengang. Så vil du kunne få din hukommelse genopfrisket. Nøgleordene er frispark mod målmand og hånd på bold ved GF's to scoringer.

Gamen

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Gamen » 13. apr 2016, 11:28

Freddie skrev: Men så prøv at læse kampsiden fra dengang. Så vil du kunne få din hukommelse genopfrisket. Nøgleordene er frispark mod målmand og hånd på bold ved GF's to scoringer.
Nu må folk snart til at stoppe med at der var frispark ved AGF's sidste mål. Så har man vist de rød-hvide briller på. Faktum er, at det var elendigt forsvarsspil (nul markering), samt en værre gang klovneri af Nicolai Larsen der kostede det mål. Færdig slut. Det lille skub han får, er næppe mere end det pres AaB-spillerne lagde på Wiland i pokalfinalen, hvor de delvist blokerede hans vej væk fra stregen. Skulle de mål så også være annulleret?

Tag den rød-hvide sølvpapirshat af.

Gamen

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Gamen » 13. apr 2016, 11:29

hje1980 skrev:
Vi spillede skidt mod Hobro og vandt 2-0.
AGF spillede en OK kamp mod Hobro og fik 1-1. WOW DE ER GODE...
AGF skabte 7-8 kæmpechancer mod et OB-hold vi knap nok kunne åbne op, før de sidste 10 min. - det siger mindst lige så lidt om det forventede kampbillede.

Besvar