Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
seamann

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af seamann » 15. apr 2016, 13:24

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev: Derudover ved vi jo godt allesammen at den her snak dør fuldstændig igen, hvis vi tæppebomber Sønderjyske i weekenden med flot spil, og de andre resultater går vores vej.
Det tvivler jeg så til gengæld stærkt på. Der er åbenbart flere debattører, som grundliggende er uenige i den måde, den nuværende ledelse i AaB kører klubben på. Det ændrer en sejr over SønderjyskE næppe noget på.

Og folk er selvfølgelig meget velkomne til at være uenige i ledelsesstilen og strategien. Jeg forventer blot - for at kunne tage en evt. kritik seriøst - at disse debattører disker op med velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden. Det har jeg endnu til gode at se eksempler på.
Nu strammer du den også lidt - "velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden" medfører jo alt fra regeringens afgang til religionernes endeligt - så det kan du sgu ikke forvente af nogle fodboldfans.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af BoT » 15. apr 2016, 13:35

seamann skrev:
BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev: Derudover ved vi jo godt allesammen at den her snak dør fuldstændig igen, hvis vi tæppebomber Sønderjyske i weekenden med flot spil, og de andre resultater går vores vej.
Det tvivler jeg så til gengæld stærkt på. Der er åbenbart flere debattører, som grundliggende er uenige i den måde, den nuværende ledelse i AaB kører klubben på. Det ændrer en sejr over SønderjyskE næppe noget på.

Og folk er selvfølgelig meget velkomne til at være uenige i ledelsesstilen og strategien. Jeg forventer blot - for at kunne tage en evt. kritik seriøst - at disse debattører disker op med velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden. Det har jeg endnu til gode at se eksempler på.
Nu strammer du den også lidt - "velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden" medfører jo alt fra regeringens afgang til religionernes endeligt - så det kan du sgu ikke forvente af nogle fodboldfans.
Det ved jeg nu ikke. Jeg har personligt aldrig skrevet et eneste indlæg her på siden, uden at de kriterier var overholdt. Dette indlæg undtaget.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af Yankee » 15. apr 2016, 15:45

BoT skrev:Jeg forventer blot - for at kunne tage en evt. kritik seriøst - at disse debattører disker op med velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden. Det har jeg endnu til gode at se eksempler på.
En tyndbenet jamretråd som denne får en til at savne polemikernes ukronede konge. Sortsynets Poul Reichhardt. #PrayforAllanP

Gamen

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af Gamen » 15. apr 2016, 16:33

Jesper Schmidt skrev:
- Det er en fuldstændigt logisk og uundgåelig konsekvens af en talentsatsning som den foregår i AaB, at den der såkaldte udvanding til tider vil finde sted... som den f.eks. har gjort i midterforsvaret. Ellers vil vi jo aldrig få spillere som Lasse Nielsen, Thelander, Kusk eller Dalsgaard frem, hvis vi skulle have erstattet Wæhler, Due (Nomvethe/Lindström eller whoever) og Bøgelund, med spillere udefra med samme kvalitet fra dag 1.

Er man en talentklub som har det som målsætning at skabe 2 superligaspillere hver sæson, så er det altså sådan det nødvendigvis må være... så er det op til den sportslige afdeling at beslutte hvem man tør tro på, og iøvrigt selvfølgelig gøre deres arbejde godt nok. I øjeblikket har vi 3 unge talenter som er at betragte som stamspillere i denne sæson, hvor de over 2/3 inde i sæsonen har stor andel i at vi ligger nr. 2 i ligaen og står i semifinalen i pokalturneringen. Jeg har intet problem med niveauet hos vore talenter, i særdeleshed ikke hos Kasper P, Børsting og Blåbjerg. Det er ikke sikkert nogen af dem bliver landsholdsspillere, men så højt behøver barren absolut heller ikke altid at sættes før vi skal vende tomlen op. Vi har i høj grad også brug for de nye Augo, Würtz, Risgård og PK - ja selv som breddespiller og indskifter, som senere må videre til en anden klub, har vore egne talenter stor betydning, fordi vi så ikke skal ud og hente alle mulige (læs: umulige) eksotiske indslag for at have bredden på plads.

Derudover ved vi jo godt allesammen at den her snak dør fuldstændig igen, hvis vi tæppebomber Sønderjyske i weekenden med flot spil, og de andre resultater går vores vej.
Chancen for at vi tæppebomber Sønderjyske i weekenden er nu også temmelig lille, al den stund at vores spil efter jul har været mildest talt tempo- og chancefattigt og at flere nøglespillere hænger i bremsen.

Og så handler det altså om, at den altoverskyggende talentsatsning du omtaler var absolut nødtvungen af økonomiske omstændigheder. Det er ganske korrekt at den videreføres i overvejende grad, men også at forudsætningerne er væsentligt anderledes nu, og at vi med tilgang af 6 nye unge ligger væsentligt over den procentandel af egenudviklede spillere man har sat sig som mål. Og så vil det naturligvis også være sådan at årgangene er vidt forskellige - måske præsterer vi det ene år at udvikle 3 Superliga-spillere og det næste år ingen. Det skal vi kunne imødegå ved mindre sportslige investeringer, ikke i samme målestok men efter samme model, som FC Midtjylland har været nødt til i år efter at have haft 1-2 årgange uden de store åbenbaringer.

Folk bliver ved med at omtale en af Skandinaviens - økonomisk set - 6-8 mest velfunderede klubber (alt afhængigt af om man tæller adgang til en rigmand med som velfunderet økonomi), som en klub hvor en enkelt profileret tilgang kan vælte hele læsset og bringe os tilbage i kaostilstand. Forstå nu lige én ting: AaB har klaret dét meget få andre har forsøgt - en vellykket omstrukturering, indebærende en halvering af lønudgifterne, der gør at man i dag (i langt højere grad end mange andre klubber) har en helt anden kontrol over forretningen. Deraf også det faktum, at økonomien går i 0 ved noget så middelmådigt som en 6. plads. Det er imponerende, men det giver altså også en helt anden platform for at udvikle forretningen end tidligere, heraf foretage sportslige investeringer i truppen. Alt overskud skal geninvesteres, det ved vi som et uomtvisteligt faktum.
Derfor forekommer det mig lidt mystisk, at debattører herinde påstår at vi, selvom vi bliver nummer 3 og kvalificerer os til europæisk fodbold, ikke har flere penge at rutte med. Selvfølgelig har vi det.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af nj27 » 15. apr 2016, 17:11

Martino skrev:Slap nu af mand. Ja vi spillede dårligt mod AGF og har ikke været prængende i kampene i foråret, men så ringe er vi altså heller ikke. Tror lige så meget det handler om at få det rigtige spilkoncept sammen, og alligevel ligger vi altså nr 2. Vi får nogle virkelig dygtige u-19 spillere op og hvis du har tid synes jeg du skal tage ud og se dem spille på lørdag på Hornevej mod Vejle(så vidt jeg husker). U-17 skal også spille, og her er der om muligt endnu større talent.
Vi får også andre nye spillere ind til sommer bare vent og se. Tror hele tiden det har været meningen ikke at handle i panik i vinters, for ellers havde man vel skrevet kontrakt med Ochieng som var på prøve.
jamen det er helt sikkert nogle dygtige u 19 spillere der kommer op uden tvivl , men der er altså en verden til forskel på at være en dygtig u 19 og så spille i superligaen , det er jo også først når de kommer ind i truppen man får svaret på om de er dygtige nok til at få en plads på holdet

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af Rams » 15. apr 2016, 18:11

Den virkelige udfordring er vel, at vi er tyndt besat med spillere i mellemgruppen 25-30 år. Altså rutinerede spillere, der fortsat har deres bedste år foran sig og som kan give fremadrettet kontinuitet.
Det er ligesom i samfundet i øvrigt, det er middelklassen som kitter det hele sammen og sikre stabiliteten.
In verbis simus faciles

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 15. apr 2016, 18:54

Yankee skrev:
BoT skrev:Jeg forventer blot - for at kunne tage en evt. kritik seriøst - at disse debattører disker op med velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden. Det har jeg endnu til gode at se eksempler på.
En tyndbenet jamretråd som denne får en til at savne polemikernes ukronede konge. Sortsynets Poul Reichhardt. #PrayforAllanP
Hvor er Allan egentlig? :cheers:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2016, 19:24

Martino skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev:Jeg forventer blot - for at kunne tage en evt. kritik seriøst - at disse debattører disker op med velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden. Det har jeg endnu til gode at se eksempler på.
En tyndbenet jamretråd som denne får en til at savne polemikernes ukronede konge. Sortsynets Poul Reichhardt. #PrayforAllanP
Hvor er Allan egentlig? :cheers:
shyyy....
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af limey » 15. apr 2016, 20:32

Martino skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev:Jeg forventer blot - for at kunne tage en evt. kritik seriøst - at disse debattører disker op med velargumenterede, rationelle alternativer, der ville kunne holde i virkeligheden. Det har jeg endnu til gode at se eksempler på.
En tyndbenet jamretråd som denne får en til at savne polemikernes ukronede konge. Sortsynets Poul Reichhardt. #PrayforAllanP
Hvor er Allan egentlig? :cheers:
Ja, og Kongen/9000Guldglans/KuskerGud, Direktøren for det hele og Hesten (nåeh jo, den sidste han er her endnu).

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvordan man smadrer et godt fodboldhold af Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 15. apr 2016, 21:07

Hahaha. Ja også dem.

Midt i kritikken af Gaarde(som jeg er stor fan af), så husk lige på at Lynge fandme havde mange fejlskud og underlige måder at gøre tingene på indimellem. Hvem husker ikke denne sag http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/Ly ... b-paa-SMS/
Jeg savner Winsnes

Besvar